perus suomalainen kotiäiti näyttää tältä:
reilusti ylipainoinen,haalistunut juurikasvuilla oleva puolipitkä tukka,rasvainen. verkkarit,croksit(jalat menee länttään), ja joku iso teepaita. ei meikkiä ja pöhöttynyt naama. ah,näitä vaan näkee niiiin paljon kaupalla
Kommentit (79)
siellä haukutaan miehiä ja kehutaan naisia.
Täällä aina ikävästi toisinpäin : (
käydessä voi sutaista likaisen tukan pipon sisään piiloon. Tämä äiti liikkuu välillä kamalan näköisenä kylillä, en vaan jaksa laitella itseäni joka päivä koreaksi kun on niin paljon muutakin mielenkiintoisempaa hommaa.
kaikkia materiaaleja ei voi käyttää vaatteissa. Vaatteiden täytyy olla löysiä, jotta iho ei pääse hikoamaan. Hiustenlaitossa ei voi käyttää mitään tuotteita. Hiuksetkin pesen perusvoiteella.
Siinä olen onnellisessa asemassa, että vielä kykenen käyttämään dödöä ja ajelemaan säärikarvani, tuttavani ei näitäkään pysy tekemään, iho menee silloin vereslihalle.
Molemmat olemme normaalipainoisia.
ei rajoita pukeutumista eikä kampausta! :)
Hyvää yötä kauniit ja rumat äidit!!!
ihanan kauniita ja myös tyylikkäitä! Hiusten leikkausmalli on kaiketi ratkaisevin! Pitkä tukka ponnarilla on ihan siisti!
kummallista että toiset ehtii hoitaa työnsä (8-9h/päivä) ja lisäksi lapset (itsellä 3 ja 7 v) ja silti huolehtia omasta ulkonäöstään. Itse herään puoli tuntia aiemmin, meikkaan ja laitan hiukset sekä pukeudun ennen kuin herätän lapset,
JOS hoitaisit itse lapsesi, sinulla ei olisi todennäköisesti ennen kello viittä (esim.) ainuttakaan vapaata hetkeä lastenhoidosta. Ja kuten sanottua, monen mamman on pakko nukkua aamulla niin pitkään kuin suinkin jaksaakseen juosta koko päivän vailla taukoja.
Entäs tyypillinen kotiäiti, eli mamma, jonka nuorimmainen heräilee pitkin yötä? Mistä ihmeestä hänen pitäisi repiä aikaa peilin edessä pyörähtelyyn ja itsensä fiksaamiseen? Eiköhän ne ole arvoasteikossa silloin viimeisenä, halusittepa te sitä tai ette. Ihmiset ovat harvoin super, tai koneita.
On se helppoa huudella sieltä norsunluutornista, jossa majailee sinun lisäksesi (vain) kaksi, päiväkodin ja koulun uuvuttamaa, seitsemältä illalla urvahtavaa lasta. Sinulla on vapaata, rauhallista aikaa ylipäätään MIETTIÄ itseäsi ja kampauksiasi niin paljon, että moni kotiäiti ei edes muista sellaisia aikoja.
Sen puoleen - ketä muuta VOI painaa toisen "välivuosi" itsensä pynttäämisestä? Se, että jollain onkin eri prioriteetit juuri silloin elämässä? Se on asia, jota ei voi asioita hieman pintaa syvemmälle ajatellen ymmärtää. Mutta ehkä te pinnallisemmat ymmärrätte!
av.lla tyylittömyyden ja laiskuuden huipuksi. Ketä tyylitietoista nyt pitää kuunnella?
ihanan kauniita ja myös tyylikkäitä! Hiusten leikkausmalli on kaiketi ratkaisevin! Pitkä tukka ponnarilla on ihan siisti!
Aika usein kotiäidit ovat niitä, joilla on vauva-ikäinen lapsi, joka ehkä herättää kerran tunnissa joka yö. Minusta on ihan ymmärrettävää, että silloin tulee raahustettua laittamattomana kaupoissa ja paikoissa, missä näin voi tehdä. Miksi pitäisi vielä jaksaa laitella itseään, kun elämässä on muutenkin tekemistä? Ulkoisen pakon takia?
Minusta on itsestään selvää, että naamaa laitellaan silloin, kyn käydään töissä. Silloin se on pakko. Moni nainen hengähtää helpotuksesta kun kotiäitiaikana ei tarvitse pingottaa ulkonäön kanssa. Ei se ulkonäkö nyt ole maailman tärkein asia! Jos joku kestää itseään ei-niin-täydellisenä, hiukset rasvaisina ja meikittä, niin hyvähän se on, jos muuten elämä on raiteillaan.
Aikansa kutakin. Joillekin ei koskaan tule sitä tyylikästä ja hoidettua päivää, jotkut ovat taas aina huoliteltuja ja joillakin nämä erilaiset tavat suhtautua ulkonäköönsä vaihtelevat. Eipä tämä ole ainoa asia, mikä meitä ihmisiä erottaa toisistaan. Miksi ihmeessä kaikkien pitäisi olla edes samasta muotista? Nykyinen aikakausi on ihmeen suvaitsematonta.
ja kokee sen olevan omaa aikaa, niin kiva. Minulle se olisi, varsinkin kotiäitinä ollessa hukkaan heitettyä aikaa. Mieluummin käytän sen 20-30 minuuttia päivässä hyvän kirjan lukemiseen. Se kun tekee minut onnelliseksi.
Aika usein kotiäidit ovat niitä, joilla on vauva-ikäinen lapsi, joka ehkä herättää kerran tunnissa joka yö. Minusta on ihan ymmärrettävää, että silloin tulee raahustettua laittamattomana kaupoissa ja paikoissa, missä näin voi tehdä. Miksi pitäisi vielä jaksaa laitella itseään, kun elämässä on muutenkin tekemistä? Ulkoisen pakon takia?
Minusta on itsestään selvää, että naamaa laitellaan silloin, kyn käydään töissä. Silloin se on pakko. Moni nainen hengähtää helpotuksesta kun kotiäitiaikana ei tarvitse pingottaa ulkonäön kanssa. Ei se ulkonäkö nyt ole maailman tärkein asia! Jos joku kestää itseään ei-niin-täydellisenä, hiukset rasvaisina ja meikittä, niin hyvähän se on, jos muuten elämä on raiteillaan.
Aikansa kutakin. Joillekin ei koskaan tule sitä tyylikästä ja hoidettua päivää, jotkut ovat taas aina huoliteltuja ja joillakin nämä erilaiset tavat suhtautua ulkonäköönsä vaihtelevat. Eipä tämä ole ainoa asia, mikä meitä ihmisiä erottaa toisistaan. Miksi ihmeessä kaikkien pitäisi olla edes samasta muotista? Nykyinen aikakausi on ihmeen suvaitsematonta.
ja kokee sen olevan omaa aikaa, niin kiva. Minulle se olisi, varsinkin kotiäitinä ollessa hukkaan heitettyä aikaa. Mieluummin käytän sen 20-30 minuuttia päivässä hyvän kirjan lukemiseen. Se kun tekee minut onnelliseksi.
(Vaan etkö kuitenkin ymmärrä, että vasta, kun lanaat kasvoillesi puuterikerroksen ja käherrät hiuksesi ilmakihartimella, maailma alkaa pyöriä, ja lapsetkin hymyilevät enemmän....!? Eikä posteljooni säikähdä.)
Usein sitä oppii kotona ollessaan priorisoimaan asioita ihan uudella tavalla. Joskus jopa jotain todella olennaista maailman järjestyksestä. Kuten sen, että jos lapsi huutaa hikisenä ulkovaatteissa, on viisaampaa jättää maskarat laittamatta.
herrajumala, mistä olette oppineet että naisen tehtävä on olla kaunis muiden silmissä?? Eiköhän ihan yhtä usein näe näitä miehiä likaisissa verkkareissa ym. Kotiäideillä on kuitenkun syy (ehkä tekosyy toisinaan) kun suurin osa miehillä taas ei. Missä on se itsetunto ja oma arvostus jos ei voi kauppaan tai postilaatikolle mennä ilman meikkiä?? Itse käyn töissä ja töihin meikkaan, meikkaan myös juhliin, baariin ym. Mutta jos vietän viikonloppua rennosti perheeni kanssa omassa pihassa niin en todellakaan rupea meikkaamaan, tosin olen AINA ihan siistissä kunnossa (=puhtaata vaatteet, hiukset siististi, karvat nypitty ym), mikä mun mielestä kuuluu jokaisen ihmisen perushygieniaan. Mutta jos lauantai-iltana viiden maissa huomaan että jotain pitäisiä hakea kaupasta niin en todellakaan rupea meikkaamaan että naapurin mamma ei katsoisi ilkeästi kun piipahdan kaupassa 50metrin päässä kotiovesta. Kasvakaa aikuisiksi ja hankkikaa itsetunto!
(Tosin ap:n viestistä en saanut tätä kuvaa, hän ilmeisesti tarkoitti juuri sitä perushygieniaa, mutta myöhemmät kirjoitukset ovat kyllä ihmetyttäneet)
mä en usko, että näissä kirjoituksissa on pohjimmiltaan pointtina muu, kuin mollata taas kerran niitä kamalia kotiäitejä, kun itsellä on huono omatunto omista valinnoista. Että kyllä minä ainakin sentään _näytän_ hyvältä, lällällää, ettäs kehtaatkin mennä kauppaan ilman meikkiä ja vieläpä hikisenä pitkän kauppamatkan jälkeen.
Ok, onhan sitä edelleen maailma täynnä bimboja, joiden mielestä naiselle on tärkeämpää tuoksua ja näyttää hyvältä 24/7, kuin esim. hoitaa lapsensa hyvin.
näyttäisi bimbolta, tyylikkäältä ja hoidetulta, tavalliselta, rumalta ja ehkäpä likaiseltakin (jos se on ajoittaista eikä kokoaikaista ja merkki mielenterveyden ongelmista - välillä voi kuka tahansa olla likainen ilman että se olisi patologista).
Huono äiti voi olla myöskin mitä tahansa tätä.
Tunnustan, että en jaksa joka päivä laitella itseäni jos kerran ei ole pakko (=työnantaja edellyttää siistiä ilmettä). Päätän jo aamulla, että tänään ylimääräinen aika kuluu vaikka puutarhaan, säilöntään, lukemiseen tms. ja silloin jää tukka helposti laittamatta sen ihmeemmin ja naamakin ehkä rasvaamatta, ja aivan varmasti meikkaamatta. Kesken mattopyykin voi ehkä joutua käymään kaupassa, joskus jopa kesken mullassa möyrimisen tai muun askareen.
Joka päivä jää kymmeniä asioita tekemättä, mitä haluaisin saada aikaan. Ne siirtyvät seuraavalle päivälle. Näin saattaa käydä vaikka sen itsensä hoitamisen kanssa.
Jos aikaa olisi rajoittamattoman paljon ,olisin aina tyylikäs, puhdas ja niin kaunis kuin se minulle on ylipäätään mahdollista. Koska elän maailmassa, jossa aikaa tuntuu olevan kroonisesti liian vähän kaikkeen siihen mihin haluaisin sitä kuluttaa, joudun välillä liikkumaan epätäydellisenä, puutteellisena. Itse sen kestän, toivottavasti myös muutkin ihmiset. Minusta ei ole keskeisen tärkeää elämässä käydä kaupassa tai leikkipuistossa huoliteltuja, joten voin hyvin joustaa tässä kohtaa.
mikään ap:n kuvauksessa ei vastaa meikäläisen ulkonäköä :D
T: muutaman pisteen ap:n kuvauksesta saanut :D
mikään ap:n kuvauksessa ei vastaa meikäläisen ulkonäköä :D
En vastaa ap:n kuvausta, mutta useimpien mielestä olen varmaan tyylitön mamma. Usein ulkoillessa lapsien kanssa puen päälleni cargot ja miehen iiison rocke´n´roll hupparin tai bändipaidan. Jalassa on yleensä räjähtäneet mustat tennarit tai täysin mustiin vaatteisiin sopimattomat beiget läpyttimet :D.
Tällä hetkellä hiukset on kasvaneet mallistaan ja juurikasvu vilkkuu. Meikata ei tarvitse, kun olen kaunis ja hyväihoinen.
Parisuhde toimii ja seksielämä - yleensä se hoituu alasti, ei siihen korkkareita tarvita. Olen itsevarma ja naisellinen , eikä itsetuntoani hetkauta huonostipukeutuminen. Kantti kestää :D
reilusti ylipainoinen,haalistunut juurikasvuilla oleva puolipitkä tukka,rasvainen. verkkarit,croksit(jalat menee länttään), ja joku iso teepaita. ei meikkiä ja pöhöttynyt naama. ah,näitä vaan näkee niiiin paljon kaupalla
kummallista että toiset ehtii hoitaa työnsä (8-9h/päivä) ja lisäksi lapset (itsellä 3 ja 7 v) ja silti huolehtia omasta ulkonäöstään. Itse herään puoli tuntia aiemmin, meikkaan ja laitan hiukset sekä pukeudun ennen kuin herätän lapset,
JOS hoitaisit itse lapsesi, sinulla ei olisi todennäköisesti ennen kello viittä (esim.) ainuttakaan vapaata hetkeä lastenhoidosta. Ja kuten sanottua, monen mamman on pakko nukkua aamulla niin pitkään kuin suinkin jaksaakseen juosta koko päivän vailla taukoja. Entäs tyypillinen kotiäiti, eli mamma, jonka nuorimmainen heräilee pitkin yötä? Mistä ihmeestä hänen pitäisi repiä aikaa peilin edessä pyörähtelyyn ja itsensä fiksaamiseen? Eiköhän ne ole arvoasteikossa silloin viimeisenä, halusittepa te sitä tai ette. Ihmiset ovat harvoin super, tai koneita. On se helppoa huudella sieltä norsunluutornista, jossa majailee sinun lisäksesi (vain) kaksi, päiväkodin ja koulun uuvuttamaa, seitsemältä illalla urvahtavaa lasta. Sinulla on vapaata, rauhallista aikaa ylipäätään MIETTIÄ itseäsi ja kampauksiasi niin paljon, että moni kotiäiti ei edes muista sellaisia aikoja. Sen puoleen - ketä muuta VOI painaa toisen "välivuosi" itsensä pynttäämisestä? Se, että jollain onkin eri prioriteetit juuri silloin elämässä? Se on asia, jota ei voi asioita hieman pintaa syvemmälle ajatellen ymmärtää. Mutta ehkä te pinnallisemmat ymmärrätte!
Kyllä mä ehdin suihkussa käydä kun kuopus oli pieni, vaikka valvotti ja herätteli tunnin välein monta kuukautta. Ehdinpä laittaa meikkiäkin vähän naamaan. Ei siihen mene kuin minuutti kun vähän siistii ulkonäköään. Kuopus oli sitterissä ja esikoinen leikki vieressä.
Tai sitten roikkui lahkeessa sen aikaa :)
Joten mulle ihan turha sanomaan etteikö sitä suihkussa ehtisi käydä aamulla.
reilusti ylipainoinen,haalistunut juurikasvuilla oleva puolipitkä tukka,rasvainen. verkkarit,croksit(jalat menee länttään), ja joku iso teepaita. ei meikkiä ja pöhöttynyt naama. ah,näitä vaan näkee niiiin paljon kaupalla
Ja karvatkin ajelematta enemmistöllä..
miehemme?! Kesämiehet varsinkin! ah...karseeta!