perus suomalainen kotiäiti näyttää tältä:
reilusti ylipainoinen,haalistunut juurikasvuilla oleva puolipitkä tukka,rasvainen. verkkarit,croksit(jalat menee länttään), ja joku iso teepaita. ei meikkiä ja pöhöttynyt naama. ah,näitä vaan näkee niiiin paljon kaupalla
Kommentit (79)
meillä kotiäideillä ei ole useinkaan aikaa pyntätä itseämme esim. työpaikan vessassa puolen tunnin välein tarkistaaksemme hiusten asentoa, ei myöskään aamulla, kun täytyy nukkua yhtä pitkään kuin lapset että selviää hektisestä päivästä hengissä.
Toisaalta, ei ole teille tullut mieleen, että kotiäideillä ei ole rahaa panostaa omiin ihquihin vaatteisiin ja kampaamokäynteihin "ihan" niin paljoa, kuin palkkatyössä käyvällä.
Toisaalta kotiäidin kauppareissu on suhtkoht fyysistä, varsinkin jos siirrytään paikasta toiseen rattaita työntäen. Eipä siinä bleiserit ja siisti hepenet tykkää, kun hikeä pukkaa ja kurakin monesti lentää Suomen vaihtelevissa sääoloissa.
Eli joo-o, kauheeta on katsella ulkonäkökeskeisyydestä lipsunutta ihmistä, ja vielä raskaampaa kuin kotiäidin katseleminen on mahdollisesti kotiäidin työpäivä.
Että terkkuja vaan sinne hiljaiseen toimistoon ja manikyyriin siinä töiden lomassa!
nam! kantsisko karsia kaikki liianpienet kuteet pois kaapista ja hankkia sopivia tilalle?
että mistä ne rumimmat mummot tulee? Rumista kotiäideistäkö vai jostain ihan muusta? Millainen meinaat olla vanhana?
postilaatikolla aamuisin ilman meikkiä ja ilman rintsikoita ja ilman pikkareita, pelkkä yöpaituli päällä!!! Ajatelkaa!! Ja meillä on päiväkoti tien toisella puolella, jossa ramppaa aamusta alkaen väkeä lapsia tuomassa! Mitähän ovat mahtaneet minusta ajatella.. kun omassa pihassani kävelen tuollaisena ;)
että mistä ne rumimmat mummot tulee? Rumista kotiäideistäkö vai jostain ihan muusta? Millainen meinaat olla vanhana?
kolme lasta ja mä YRITÄN joka päivä panostaa myös hieman itseeni! :) Ja se ei ole lapsilta pois! On meikkiä, ei läskiä, asun maalla...Aina ei jaksais nyppiä karvojaan tms, mutta en LUOVUTA! Tsemppiä muille!
mutta kylillä näkee, samoin kuin noita rupsuja äippiäkin...
jotka jossain vaiheessa tajuavat etteivät saa lapsiensa lapsuutta takaisin enää koskaan ja että sekin kallisarvoinen aika meni vouhottaessa turhanpäiväisistä asioista. vaikka olisi voinut istua hiekkalaatikolla katsomassa kakkujen tekoa tukka hapsottaen ja rumissa vaatteissa.
postilaatikolla aamuisin ilman meikkiä ja ilman rintsikoita ja ilman pikkareita, pelkkä yöpaituli päällä!!! Ajatelkaa!! Ja meillä on päiväkoti tien toisella puolella, jossa ramppaa aamusta alkaen väkeä lapsia tuomassa! Mitähän ovat mahtaneet minusta ajatella.. kun omassa pihassani kävelen tuollaisena ;)
pitäs ihan lailla kieltää tuollainen
mun mummot on tyylikkäitä,
mutta kylillä näkee, samoin kuin noita rupsuja äippiäkin...
sisäiseen rumuuteen.
Onnea teille valitsemallanne kitkerällä tiellä!
meillä kotiäideillä ei ole useinkaan aikaa pyntätä itseämme esim. työpaikan vessassa puolen tunnin välein tarkistaaksemme hiusten asentoa, ei myöskään aamulla, kun täytyy nukkua yhtä pitkään kuin lapset että selviää hektisestä päivästä hengissä. Toisaalta, ei ole teille tullut mieleen, että kotiäideillä ei ole rahaa panostaa omiin ihquihin vaatteisiin ja kampaamokäynteihin "ihan" niin paljoa, kuin palkkatyössä käyvällä. Toisaalta kotiäidin kauppareissu on suhtkoht fyysistä, varsinkin jos siirrytään paikasta toiseen rattaita työntäen. Eipä siinä bleiserit ja siisti hepenet tykkää, kun hikeä pukkaa ja kurakin monesti lentää Suomen vaihtelevissa sääoloissa. Eli joo-o, kauheeta on katsella ulkonäkökeskeisyydestä lipsunutta ihmistä, ja vielä raskaampaa kuin kotiäidin katseleminen on mahdollisesti kotiäidin työpäivä. Että terkkuja vaan sinne hiljaiseen toimistoon ja manikyyriin siinä töiden lomassa!
olen ollut kotiäitinä viimeiset 2v ja niin, en ole koskaan ollut toimistotöissä vaan olen maatalousalalla, ja kyllä myös töissä viideltä aamulla meikki tiukasti naamassa.
kotiäitejä työpäivänä kun olen kesälomalla katsellut mutta valitettavasti juuri tuolta useat näyttävät.
Siskon kanssa juuri juteltiin, että ihmiset eivät oikeasti katso peiliin lähtiessään kauppaan tai kapakkaan.
Itsekin olen kotona verskoissa ja useimmiten liian pienessä t-paidassa ja niissä jäljitelmä muovikengissä, mutta postilaatikkoa kauemmas en mene siten pukeutuneena. Postilaatikolta minua ei näe kuin naapurin sokea pappa ja hirvet ja ketut.
rupsut ja ihanat! Kumpia täällä enemmän? Jos esim takapuoli yli metrin (aly), niin heti kuuluu läskiperse ryhmään yms!
Joka ei siis voinut käyttää meikkejä lainkaan. Näitä on omassa tuttavapiirissänikin muutama. Pitääkö jäädä kotiin?
meillä kotiäideillä ei ole useinkaan aikaa pyntätä itseämme esim. työpaikan vessassa puolen tunnin välein tarkistaaksemme hiusten asentoa, ei myöskään aamulla, kun täytyy nukkua yhtä pitkään kuin lapset että selviää hektisestä päivästä hengissä. Toisaalta, ei ole teille tullut mieleen, että kotiäideillä ei ole rahaa panostaa omiin ihquihin vaatteisiin ja kampaamokäynteihin "ihan" niin paljoa, kuin palkkatyössä käyvällä. Toisaalta kotiäidin kauppareissu on suhtkoht fyysistä, varsinkin jos siirrytään paikasta toiseen rattaita työntäen. Eipä siinä bleiserit ja siisti hepenet tykkää, kun hikeä pukkaa ja kurakin monesti lentää Suomen vaihtelevissa sääoloissa. Eli joo-o, kauheeta on katsella ulkonäkökeskeisyydestä lipsunutta ihmistä, ja vielä raskaampaa kuin kotiäidin katseleminen on mahdollisesti kotiäidin työpäivä. Että terkkuja vaan sinne hiljaiseen toimistoon ja manikyyriin siinä töiden lomassa!
olen ollut kotiäitinä viimeiset 2v ja niin, en ole koskaan ollut toimistotöissä vaan olen maatalousalalla, ja kyllä myös töissä viideltä aamulla meikki tiukasti naamassa.
kotiäitejä työpäivänä kun olen kesälomalla katsellut mutta valitettavasti juuri tuolta useat näyttävät.
Siskon kanssa juuri juteltiin, että ihmiset eivät oikeasti katso peiliin lähtiessään kauppaan tai kapakkaan.
Itsekin olen kotona verskoissa ja useimmiten liian pienessä t-paidassa ja niissä jäljitelmä muovikengissä, mutta postilaatikkoa kauemmas en mene siten pukeutuneena. Postilaatikolta minua ei näe kuin naapurin sokea pappa ja hirvet ja ketut.
Vaikea sitä on erottaa kuka on kotiäiti ja kuka uraäiti. Suomalaiset pukeutuvat varsinkin kesälomalla mainitulla tavalla urasta riippumatta.
Että turha tässä nyt on kaataa koko suomalaisen ylipainoisen väestön taakkaa kotiäitien niskaan! Nimimerkki olen muutaman kuvatun kaltaisen nähnyt ihan työpaikallakin - tosin siellä useilla hieman meikkiäkin. Mutta muut tuntomerkit täsmää.
ei rajoita pukeutumista eikä kampausta! :)
minusta on kiva näyttää nätiltä, ja tuntuu et ei edes silmät aukea ja herää kunnolla, jos ei ripsarit ole silmissä
olen kotona ollut nyt 5vuotta ja koen olevani oma itseni juuri meikit naamassa
olen lisäksi ehta blondi, joten ripseni eivät edes näy yhtään jos ei meikkiä ole, sama kulmakarvat on siis ihan vaaleat värittömät
olen siis ihan kalponen ja väritön ilman meikkiä
lisäksi haluan sen tälläyshetken itselleni, on edes se 15min päivästä vaan itselleni
kotiäitejä työpäivänä kun olen kesälomalla katsellut mutta valitettavasti juuri tuolta useat näyttävät. Siskon kanssa juuri juteltiin, että ihmiset eivät oikeasti katso peiliin lähtiessään kauppaan tai kapakkaan. Itsekin olen kotona verskoissa ja useimmiten liian pienessä t-paidassa ja niissä jäljitelmä muovikengissä, mutta postilaatikkoa kauemmas en mene siten pukeutuneena. Postilaatikolta minua ei näe kuin naapurin sokea pappa ja hirvet ja ketut.
Vaikea sitä on erottaa kuka on kotiäiti ja kuka uraäiti. Suomalaiset pukeutuvat varsinkin kesälomalla mainitulla tavalla urasta riippumatta. Että turha tässä nyt on kaataa koko suomalaisen ylipainoisen väestön taakkaa kotiäitien niskaan! Nimimerkki olen muutaman kuvatun kaltaisen nähnyt ihan työpaikallakin - tosin siellä useilla hieman meikkiäkin. Mutta muut tuntomerkit täsmää.
meillä kotiäideillä ei ole useinkaan aikaa pyntätä itseämme esim. työpaikan vessassa puolen tunnin välein tarkistaaksemme hiusten asentoa, ei myöskään aamulla, kun täytyy nukkua yhtä pitkään kuin lapset että selviää hektisestä päivästä hengissä. Toisaalta, ei ole teille tullut mieleen, että kotiäideillä ei ole rahaa panostaa omiin ihquihin vaatteisiin ja kampaamokäynteihin "ihan" niin paljoa, kuin palkkatyössä käyvällä. Toisaalta kotiäidin kauppareissu on suhtkoht fyysistä, varsinkin jos siirrytään paikasta toiseen rattaita työntäen. Eipä siinä bleiserit ja siisti hepenet tykkää, kun hikeä pukkaa ja kurakin monesti lentää Suomen vaihtelevissa sääoloissa. Eli joo-o, kauheeta on katsella ulkonäkökeskeisyydestä lipsunutta ihmistä, ja vielä raskaampaa kuin kotiäidin katseleminen on mahdollisesti kotiäidin työpäivä. Että terkkuja vaan sinne hiljaiseen toimistoon ja manikyyriin siinä töiden lomassa!
kummallista että toiset ehtii hoitaa työnsä (8-9h/päivä) ja lisäksi lapset (itsellä 3 ja 7 v) ja silti huolehtia omasta ulkonäöstään. Itse herään puoli tuntia aiemmin, meikkaan ja laitan hiukset sekä pukeudun ennen kuin herätän lapset, syödään aamupala ja lähdetään töihin ja lapset tarhaan/kouluun. Kuntosalilla käyn 3 krt viikossa (n. tunti/krt) jotta kroppa pysyy kunnossa. Muuten olen lasten ja miehen kanssa eli tuskin kovasti jäävät paitsioon sen takia että huolehdin ulkonäöstäni.
Kotimammoille usein tuntuu olevan ylitsepääsemättömän raskasta nostaa takapuoli sohvasta ja kammata hiukset. Niitä väsähtäneitä elämäänsä kyllästyneen näköisiä otuksia tosiaan laahustaa usein pesue perässään ruokakaupoissa.
Pahimmillaan esiinnyn julkisesti seuraavannäköisenä: järkyttävän risat farkut, joiden lahkeet kääritty muka capreiksi, säärikarvoja en ajele ja ne karvat ovat tummat ja pitkät, Crocsit jalassa, päällä joku älytön pikkuveljen vanha jättisuuri skeittipaita, tukassa voi olla Hello Kitty-pinnejä ja naamassa ei taatusti meikkiä. Ja kaikenlisäksi olen nelikymppinen!
Ei kait tuosta puutu muuta kuin että olisin ylipainoinen, mutta valitettavasti olen kropaltani timmissä kunnossa.