Lääketieteen lisensiaatti paikalla - hetken
Kommentit (67)
Haavojen hoidossa on aina komplikaation mahdollisuus. Haavan rakenne saattaa olla sellainen, jossa ompeleista huolimatta kudos ei välttämättä pääse rauhassa kasvamaan, väliin saattaa jäädä tarkasta alapesusta huolimatta bakteereja. Tällöin haavan paraneminen pitkittyy. Otat ehdottomasti yhteyttä lääkäriin, mielellään naistentautien erikoislääkäriin, joka osaa arvioida Sinulle sopivan hoidon. Tuo tilanne pitkittyessä voi johtaa krooniseen tulehdustilaan.
Mulla on säännöllisen epäsäännöllisesti vatsa sekaisin 1-20 kertaa kuussa.
Mistä ihan nestemäinen ripuli johtuu tai kirkkaan keltainen ripuli.
mitä vaikutuksia sillä viiden kilon pudotuksella voi olla terveyteeni?
Mulla on säännöllisen epäsäännöllisesti vatsa sekaisin 1-20 kertaa kuussa. Mistä ihan nestemäinen ripuli johtuu tai kirkkaan keltainen ripuli.
t. ei lääkäri, mutta itse suolioireista kärsivä
kortisonihoidon aikana käytän tippoja alentamaan silmänpainetta, sillä ne paineet todella nousevat. Myös kaihinalku on todettu molemmissa silmissä.
Mutta tosiaan, kunpa nuo selkeät vieroitusoireet häipyisivät joskus!
Niin, ja tautini on IBD.
Kuulostaa allergialta, mutta sekin pitää kokeita ottaen tutkia. Kellertävä ripuli voi liittyä ohutsuolen normaaliin kuuluvan bakteerikasvuston häiriintymiseen. Antibiottien käyttö saattaa aiheuttaa tällaista. Kannattaa hakeutua lääkärin puheille, onhan tuo tutkittava.
Ikää 35 ja viime vuosina olen käyttänyt Hydrolania kuivaan ihoon. Nyt ei tunnu enää riittävän. Toisaalta taliköhnäihottuma ei siedä rasaisia tuotteita? Ehdotuksia kokeiluille? Syksy ja talvikin tulossa, minkä huomaa heti ihon kunnossa.
Kiitos vastauksesta. Alapää tuntuu "normaalikäytössä" ihan ok:lta, olen käynyt ratsastamssa ja pyöräilemässä yms. mutta nimen omaan sieltä ihan sisältä tuntuu epämiellyttävältä kun koittaa. Synnytyksessä repesin aika syvältä ja syvälle tuli ainakin yksi tikki. Lääkäri tarkastuksessa sanoi, että "tälläisiä" (en muista lääketieteellistä nimeä) voidaan polttaa jos häiritsevät, mutta noin syvällä olevat on hankalia polttaa eikä varmaan haittaakkaan. Eli hankkiudun tarkastukseen, ei ole siis normaalia että vieläkin tuntuu aralta?
Synnytyksessä paikat venyy ja repeilee, ja synnytystä autetaan vielä leikkaamalla eli tekemällä episiotomia. On yksilöllistä kuinka nopeasti paikat palautuu, haavat kasvavat umpeen ja leikkausjälki arpeutuu. Ei siis ole olemassa mitään tiettyä aikaa, jonka sisällä tilanteen tulisi ehdottomasti normalisoitua. Sinun tilanteessasi olisi hyvä käydä hyvällä gynekologilla, joka käyttäisi aikaa asian tutkimiseen. Mitenkään hälyttävältä tuo ei kuulosta, mutta on todella hyvä tutkia tuo tilanne.
Syömishäiriö on psykiatrian erikoisalaa. Pelkästään bulimiaan liittyvät diagnostiset kriteerit eivät anna ennustetta tulevaisuudesta ilman taudin konkreettista tilaselvitystä. Jos bulimia on kestänyt noin kauan, uskon että sinulla on tutkimuksiin perustuvat arviot käytettävissäsi. Joka tapauksessa syömishäiriöt ovat hoitoa vaativa tila. En osaa antaa näin ollen suoraa vastausta kysymykseesi.
En ole saaut minkäänlaista arviota. t. bulimiaa sairastava
Bulimia ei ole tauti sanan varsinaisessa merkityksessä.
Jos olet sairastanut bulimiaa jo useita vuosia ja olet ollut tämän johdosta tutkimuksissa, niin näiden tutkimuksien pohjalta on helpompi antaa vastaus kysymykseesi. Pelkästään verenkuva kertoo jo paljon, mutta siitä huolimatta kyseessä on ihmismieleen liittyvä ongelma.
kysyä niistä voiteista.
Ikää 35 ja viime vuosina olen käyttänyt Hydrolania kuivaan ihoon. Nyt ei tunnu enää riittävän. Toisaalta taliköhnäihottuma ei siedä rasaisia tuotteita? Ehdotuksia kokeiluille? Syksy ja talvikin tulossa, minkä huomaa heti ihon kunnossa.
jos hemoglobiinisi ei ole liian korkea.
jos hemoglobiinisi ei ole liian korkea.
Nyt et tarkemmin kertonut todetuista iho-ongelmistasi, mutta joka tapauksessa mainitsemasi tuote on erinomainen kuivalle iholle. Essex on kokeilun arvoinen tuote myös.
Nyt et tarkemmin kertonut todetuista iho-ongelmistasi, mutta joka tapauksessa mainitsemasi tuote on erinomainen kuivalle iholle. Essex on kokeilun arvoinen tuote myös.
normaalipainon aikanakin arvo oli korkea.
en ole koskaan tupakoinut.