Päivän klassinen: Mitä ruuaksi?
Kesä elettiin uusilla perunoilla ja lisukkeilla, nyt mulla on taas syksyn tullen pää ihan tyhjä. Tänään pitäisi käydä viikon ruokaostokset tekemässä - mitä teillä syödään tai löytyykö muita ideoita?
Kommentit (26)
Asun ns. kuskus-maassa, ja taalla ohrasuurimoita kaytetaan erilaisiin paaruokiin. Ohra on myoskin kuiturikkaampaa kuin vehnakuskus :) Omasta mielestani myos paremman makuista!
sillä aikaa :) Kaalipataa mun on tehnyt mieli, mutta sekin oli yllättäin jo unohtunut nyt kun suunnittelin että mitä laittaisin. Pitäisiköhän kaivella jostain myös joku munattomien kasvispihvien ohje... Ehkä pitää myös ostaa sitä ohraa kaupasta viimeistään sen alkavan äitiysloman varalle, ellen sitten ota ja muuta tuonne neloselle ;)
meillä kookos-bataatti keittoa lämpimin ja tulisin maustein ja naan leipää.
en oo ikinä kotona tehnyt, mutta Maku-lehdessä oli houkutteleva resepti. Jos vaan mies ja lapset näkevät, mitä sinne vuokaan menee, niin kukaan ei syö, luulen.. Sen verran epäluuloista sakkia meillä.
Taivaallinen maku, mutta järjettömän ruma ruokalaji lautasella. Lapset oli just niin kauhistuneita kuin kuvittelinkin, mutta maku tuntuu miellyttävän. Tosin munakoison ja kesäkurpitsan kuorenluiruja kasaantuu reunalle....
t: 13
lounas: makaroonilaatikko
päivällinen: kinkkukiusaus
ihan sama meillä :D
alkaen syksynen fiilis ja lautaselle tarttee tehdä kaikkea rehuista: kasvispiirakkaa, kaalista saa pataa, vuokaa, kaalikääryleitä, punajuuri-perunapihvejä, keittoja.. Samaten maksa on meillä jotenkin jäänyt syksyherkuksi erityisesti. Mikään ei voita kunnon maksalastiketta!
Muutenkin tykkään helpoista ja nopeista ohjeista, käy tsekkaan ruoka-ohjeista uuniin vaan ohjeita!
Siis pointti on uunivuokaan heittää raaka-aineet ja syödä pois! :D