Päivän klassinen: Mitä ruuaksi?
Kesä elettiin uusilla perunoilla ja lisukkeilla, nyt mulla on taas syksyn tullen pää ihan tyhjä. Tänään pitäisi käydä viikon ruokaostokset tekemässä - mitä teillä syödään tai löytyykö muita ideoita?
Kommentit (26)
lounas: makaroonilaatikko
päivällinen: kinkkukiusaus
salaattia ja tuoretta, itse leivottua leipää :)
Huomenna lihakeitto, jälkkäriksi marjasoppaa, jota perjantaiksi päiväksi ohrasuurimopuuron kanssa ruuaksi.
Lauantaina itse tehty fiestasalaatti, sunnuntaina uunisei tomaattisella kastikkeella, muussi, keitettyjä vihanneksia.
Ensi viikon lista on vielä tekemättä...
niin saisi tuoreena suoraan pöytään. Possu ei oikein iske, mutta viikonloppuna otetaan muusi ja joku liharuoka. Kiusauksia ja makaronilaatikkoa pyörittelen tuossa omassa arkilistassani aika tiheästi, joten ne jätetään tällä erää väliin.
-ap
pääruoka: soijamakkaroita ja perunasurvosta (perunoita, rasvatonta maitoa, valkosipulia, merisuolaa), salaatti (jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia, punasipulia, oliiviöljyä, fetaa).
toinen ruoka: Kasvissosekeitto
ihanaa! Voisinkin ryhdistäytyä tuolla saralla kun jään ensi viikon jälkeen äitiyslomalle :) Tai sitten voisin muuttaa teille asumaan... Mitä on fiestasalaatissa?
-ap
Meillä lapselle keitettyä perunaa ja porkkanaa sekä munatonta ja korppujauhotonta lihapullaa. Mulle ja miehelle eilistä kana-kasvis-gratiinia.
Sen risotto-riisipaketin ohjeen mukaan:-)
Hyvää oli. Huomenna peruja ja lihapullasoosia.
eli salaattia (jäävuori, jääsalaatti ym. salaatteja mitä sattuu kaapissa olemaan) kirsikkatomaattia, kurkkua, sipulia, paistettua naudan paistijauhelihaa maustettuna, niitä tortillasipsejä (en tiedä oikeaa nimeä), cheddaria ja salsakastiketta. Hyvää on :)
Ja sen verran vielä mainitsen että meillä pikkuinen on vielä soselinjalla niin en tee kuin yhden lämpimän ruuan päivässä, mies syö töissä toisen ja viikonloppuna teemme raskaamman iltapalan sitten...
Kyllä meillä yksi vauvamasu mahtuu vielä asumaan, tervetuloa siis ;)
-4
en oo ikinä kotona tehnyt, mutta Maku-lehdessä oli houkutteleva resepti. Jos vaan mies ja lapset näkevät, mitä sinne vuokaan menee, niin kukaan ei syö, luulen.. Sen verran epäluuloista sakkia meillä.
on tosi hyvä ja helppo moussakan ohje, kokeile sitäkin :) pitääkin ottaa itselläkin ohjelmaan joku päivä, kiitos ideasta!
Laittaa tuon ohrasuurimopuuron reseptin tänne?
Kerran tein uunipuuroa ja se ei ollut ollenkaan niin hyvää kuin mummon tekemä enkä oo sen jälkeen uskaltanu kokeilla. (Mummo on jo muilla mailla, niin siltä ei voi kysyä.)
Keitetään pitkälti samalla tavalla kuin riisipuurokin. Ja siis nimenomaan pitää olla suurimoita, ei niitä puurohiutaleita...
Niitä suurimoita saa nykyään myös "pika"versiona, ei tarvi keittää ihan niin kauan kuin tavallisia :) Tehtiin juuri sunnuntaina ja oli _niin_ hyvää mustikkasopan kanssa! Punaiseen maitoon toki... Onneksi ne suurimot oli sentään runsaskuituisia ;)
ja tummaa riisiä sen kanssa, ihan herkkua :)
marinoimattomia kanasuikaleita kera uncle bens oriental chili kastikkeen, riisin ja salaatin.
illalla sitten kanapitaa.
huomenna teen lindströmin pihvejä ja lohkoperunoita.
illemalla tonnikalasalaattia.
perjantaina ollaan lähdössä reissuun joten yksinkertaisesti einespyörykät, kermakastike ja spagetti. ehkä porkkanaraastetta, riippuen fiiliksistä :)
ma: merellinen pasta (eli siis kastikke kerma-katkarapu-simpukka)
ti: kinkkukiusaus + fatasalaatti
ke: peruna+kukkakaali+kirjolohi
muista päivistä en tiedä, kotoota löytyisi HK:n sininen ja kanaa, niistä jotain.
Jos huomenna poikkeis torille ja ostais kalaa, ja paistais sen