Eikö teitä kaduta iso seksikumppaneiden määrä?
Eräässä toisessa ketjussa kysyttiin seksikumppaneiden määrää, ja monelta tuli vastaukseksi kymmeniä, jopa yli sataa kumppania. Minulla on elämäni aikana ollut 2, ja siinä on tasan yksi liikaa. Miten teillä, onko teillä jotenkin likainen olo kaikkien näiden kokemusten jälkeen, vai onko se teistä pelkästään positiivinen juttu?
Kommentit (65)
Huoria olette mutta vielä pahempaa kun ette tee sitä edes pakosta. Jokainen kumppani jättää mikrobiologisen jäljen sisällenne, kuvitelkaa millainen bakteerien kihinä on sellaisen viemärin sisällä, johon on tyhjennetty kymmenten miesten jätteet.
Ensin oottais into pinnassa 3 vuotta, että onko tää nyt se oikee isäehdokas ja sitten se oiskii ihan supersurkee sänkykumppani...
Huoria olette mutta vielä pahempaa kun ette tee sitä edes pakosta. Jokainen kumppani jättää mikrobiologisen jäljen sisällenne, kuvitelkaa millainen bakteerien kihinä on sellaisen viemärin sisällä, johon on tyhjennetty kymmenten miesten jätteet.
Ai, no ilmankos olenkin niin terve enkä koskaan sairasta. Olen saanut hyvän vastustuskyvyn paneskeltuani nuorena vähän siellä sun täällä. Ja ah, onpa niitä seikkailuja mukava muistella nyt kun elämä on pakostakin perheellisellä välillä tylsää. Ei kaduta ei.
Sen sijaan kaduttaa monikin asia, jota en nuorena tajunnut tehdä, eikä enää oikein voi.
AINA käyttänyt kondomia. Toki nykyään tiedetään, ettei sekään kaiklta seksitaudeilta suojaa, mutta niiltä olen kyllä onnekkasti välttynyt. Holtiton en suhteissani ole koskaan ollut, mutta tiedostanuttoki sen, että elämässä- ja seksin harrastamisessa- on riskinsä:)Senkin uhalla olen nauttinut=DD
Oon nimittäin miettinyt että kylläpä olivat väärässä ne nuorisovalistajat, jotka puhuivat että "sydämeen jää reikä" jos liikaa miesten kanssa sängyssä hyppii. Olen 32, mulla on ollut ehkä 30 seksikumppania ja nyt olen onnellisesti naimisissa. En edes muista kaikkien seksikumppanieni nimiä, eikä tarvitsekaan.
Nimittäin kun nuo monipuoliset seksikokemukset ovat yhtä antoisia ja opettavaisia naiselle kuin miehellekin. Sänkytekniikoitakin oppii, mutta paljon enemmän elämää ja ihmissuhteita. Esim. että kaikki miehet eivät ole himokkaita pukkeja, mukaan mahtuu myös kylmiä lahnoja tai sitten semmoisia ihan normaaleilla himoilla varustettuja. Ja että miehilläkin on tunteet, monilla herkätkin tunteet. Pöh ja pyh että miehet olisivat aina vain pillun perässä, eivät todellakaan!
Muita oppeja ovat että se yhden illan pano ei todellakaan ole niin hehkeän ihmeellistä, että kenenkään kannattaisi hyvä parisuhde sen takia riskeerata. Huono parisuhde taas joutaa romukoppaan, jos haluaa päästä kuumien seikkailujen pariin.
Monet seksikokemukseni ovat sekä opettaneet minulle tervettä naisellista itsetuntoa (kaikki ne kehut ihanasta vartalosta tai jumalaisista rakasteluista) että tasoittaneet turhaa naisellista ylpeyttä: en olekaan niin ihmeellisen kaunis ja himoittava että kuka tahansa mies hyppäisi sänkyyn kanssani.
Morkkiksia oli nuorena toki parista pahimmasta kokemuksesta (kuten sänkyyn meno tutun varatun miehen kanssa - se pelko jos avovaimo olisi saanut tietää) mutta nyt kun aikaa on mennyt, olen ehdottomasti positiivisen puolella. Onneksi on tullut nuorena seikkailtua! Nyt on hyvä olla vanha ja vakiintunut.
En voi ymmärtää että vielä 2000-luvulla joku voi olla noin vanhanaikainen. Kannatan toki vain yhtä kumppania kerrallaan, mutta pitäisikö sellaisten ihmisten, jotka eivät ole löytäneet pitkäaikaista kumppania, elää selibaatissa?
Ap:lle ja muille siveyden sipuleille tiedoksi, että seksistä voi myös nauttia ja että nainenkin voi haluta seksiä, vaikka ei olisikaan tuntenut kumppaniaan kuin kaksi tuntia. :D Ei siis ole likainen olo, ei yhtään.
Eniten ehkä kuitenkin ihmetyttää tuo asenne että nainen on huora mutta mies on vain ihan tavallinen mies, vaikka seksikumppaneita olisi molemmilla yhtä paljon. Voisiko joku selittää miksi näin on?
Ja jos kolmekymppisellä, sukupuolesta riippumatta, on ollut vain kymmenen kumppania niin se on kyllä aika vähän. Useimmat kuitenkin aloittavat seksielämän viimeistään 20-vuotiaana. Seksikumppanien määrä ei sitäpaitsi kuulu puolisolle tippaakaan. Minä en kerro omistani miehelleni, eikä minua kiinnosta monenko kanssa hän on ollut ennen minua.
Ap:lle ja muille siveyden sipuleille tiedoksi, että seksistä voi myös nauttia ja että nainenkin voi haluta seksiä
että haluaa/nauttii seksistä. Eikä tämä ollut sukupuolikysymys, vaan kysymys oli siitä miten normaalin, järkevän ja itseään kunnioittavan ihmisen, naisen tai miehen, pitäisi toimia.
Vaikka kuinka nauttisi seksistä niin ei ole mitään järkeä harrastaa sitä jokaisen vastaantulijan kanssa. Se ON iso asia ja MIKÄÄN ehkäisy ei ole täysin varma, joten silloin ajatellaan myös sitä puolta.
Miksi kukaan haluaisi harrastaa seksiä jonkun tuntemattoman kanssa jota ei rakasta??? Käsittämätöntä. Ällöttävää. Kai se on jotain itsekunnioituksen puutetta ja huonoa itsetuntoa.
Ja siihen että tietää onko kumppani oikea ja hyvä puoliso (ja isämateriaalia) ei todellakaan mene komea vuotta! Jos pitää pohtia niin kauan niin vastaus on ihan selkeä. Ei ole. Se selviää kyllä muutamassa kuukaudessa vähintään.
Huora ja sinkku= EI SAMA ASIA
Mutta siis tarkoitin että suurin osa ihmisistä nyt ei varmaankaan makaa kaikkien kanssa, jotka samana päivänä ovat tavanneet, vaikka olisivatkin sinkkuja! Kyllähän siinä yleisimmin seurustelusuhde on kun sänkyyn mennään, onhan se sen verran iso juttu, kun kuitenkin sänkyyn pitäisi mennä vasta siinä vaiheessa kun tuntuu että mies olisi sopiva esim.isäksi kun ehkäisyhän ei koskaan ole kuitenkaan 100 % varma.
ja olen harrastanut seksiä elämäni aikana yhteensä viiden ihmisen kanssa. Joskus teininä mua ei silleen oikein kiinnostanut, olin intohimoinen urheilija ja harrastin järjestötoimintaa jne, joten jotenkin se "seukkailu" jäi vähemmälle. Olen myös kotoisin ihan pieneltä paikkakunnalta ja mielestäni se oma luokan poikien pyörittely, mitä kaverini harrastivat, oli jotenkin noloa.
Harrastin seksiä eka kertaa 20-vuotiaana eikä mua kaduta se yhtään, että odotin niin kauan. Sen jälkeen olen sitten harrastanutkin PALJON seksiä. Mulla oli monta vuotta vakipano, jonka kanssa tuli kokeiltua vaikka mitä. Olen harrastanut myös "irtoseksiä" enkä ole mielestäni ollenkaan likainen, en olisi vaikka niitä kumppaneita olisi kahden sijasta kaksikymmentä tai kaksi sataa. Tuo väite, että "pitää olla isämatskua" on mielestä todella naiivi. Itse asiassa, jos voisin jälkikäteen asiaa muuttaa, niin viettäisin sinkkuaikojani vieläkin villimmin.
Mun mies on 31 ja hänellä on omien sanojensa mukaan ollut ennen mua 10-15 kumppania, eli ei musta kyllä mitenkään hälyttävän paljon=)
Miksi kaduttaisi? Olen onneksi ateisti, joten olen vapaa kaikista uskonnollisista syntikäsityksistä. Jos on panettanut, olen pannut ja aina huolehtinut ehkäisystä (paitsi tietty silloin kun aviomiehen kanssa alettiin tehdä lasta). Sydämeen ei ole jäänyt reikää. En mytologisoi seksiä, vaan olen nauttinut siitä niin paljon kuin huvittaa. Ja jossakin vaiheessa huvitti aika paljonkin.
Eikä tämä ollut sukupuolikysymys, vaan kysymys oli siitä miten normaalin, järkevän ja itseään kunnioittavan ihmisen, naisen tai miehen, pitäisi toimia.
Vaikka kuinka nauttisi seksistä niin ei ole mitään järkeä harrastaa sitä jokaisen vastaantulijan kanssa. Se ON iso asia ja MIKÄÄN ehkäisy ei ole täysin varma, joten silloin ajatellaan myös sitä puolta.
Ja vanhan av-perinteen mukaisesti mennään ääripäihin, kun ei osata muuten argumentoida.
Ei tässä ole kyse jokaisen vastaantulijan panemisesta, vaan haluttavista ihmisistä, jotka saa iskettyä. Ei sen ihmeempää.
Ja se isämateriaali ei tosiaan selviä muutamassa kuukaudessa. Johan täällä av:llakin on hillitön lynkkaus päällä, jos paljastuukin että mies on väkivaltainen juoppo. "Etkö tutustunut tarpeeksi pitkään, vaan piti heti kersoja väsätä!"
Huonosta itsekunnioituksesta kertoo pelkästään tarpeesi moralisoida ja yritys tunkea kaikki samaan, "sinun normaaliin" muottiisi.
Vastaukseni on että en tunne itseäni likaiseksi ja kyllä minulla on kymmmmmeniä seksikumppaneita ollut nuoruudessa.
Nyt olen yli 40, enkä eron jälkeen harrastanut ainoatakaan kertakäyttöpanoa. Ei vain hutsittanut. Mutta minähän kuitenkin koin sen nuoruudessa, jonne irtoseksi jotenkin kuuluikin.
Elämäähän tämä nyt vain on- herran tähden!
Itseäni ei kaduta muu kuin se, ettei tullut hankittua niitä enempää.Vastuunsa pitää vakavasti puhuen kantaa, muuten mielestäni seksi olkoon nautittavaa ja niin vapaata kuin kukin haluaa sen olevan.
henk.koht. olen erittäin tyytyväinen, että minulla on juuri se määrä kokemuksia kuin on. Ne ihmiset, joiden kanssa olen seksiä harrastanut, ovat olleet jollakin tavalla merkityksellisiä minulle: osa pitempiaikaisia seurustelukumppaneita, osa lyhyempiä tutavuuksia, mutta yhtä kaikki hyviä kokemuksia kaikki. En tiedä, miksi ihmiselle olisi hyväksi jakaa tuo kaunis asia elämänsä aikana vain yhden ihmisen kanssa. Toinen ihmettelynaiheeni on, miksi tuo kumppanien määrä ylipäätään on merkityksellistä? Nykyistä aviomiestäni tuskin kiinnostaa aiempien panojeni määrä, meillä molemmilla,aikuisilla ihmisillä, on menneisyytemme:) Uskollisuutta ja yksiavioisuutta toki kannatan.
olipa ikä mikä hyvänsä enkä ikipäivänä voisi kuvitella sellaisesta puolisoa.
olipa ikä mikä hyvänsä enkä ikipäivänä voisi kuvitella sellaisesta puolisoa.
Silloin ei varmaan kannata ottaa sellaista puolisoa. Muiden tekemisten jeesustelu on tekopyhää ja tympeää.
Niin, mulla on takana n. 15 kumppania, suurin osa ikävuosilta 17-21. Ei tosiaan jokainen vastaantulija, niitä on tuhansia. Eikä jokainen, joka on yrittänyt, niitäkin on varmasti satoja, kun baareissa kävin opiskeluaikana lähes joka viikonloppu ja joskus viikollakin.
Miten seksikielteinen voi ihminen olla, jos seksissä "mies tyhjentää jätteensä"?! (kondomin käyttö on sinänsä fiksua, varsinkin satunnaissuhteissa)
...on olla sängyssä vain yhden miehen kanssa. Ou jea. Hyvin menee.
niin, ettei ne olisi edes saaneet useammalta.
Jakakaa se vaikka kolmenkin vuoden ajalle: keskimäärin kolme seksikaveria per VUOSI. Jos ajattelee, että nuori sinkku käy baarissa vaikka joka viikonloppu kerran, siinä on vuodessa 49 viikonloppua heti lähtöön, jolloin ketään ei sieltä lähde mukaan. Juu aika huora. :)