Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te kaikki lapsivihamieliset!

Vierailija
16.08.2009 |

Tiesittekö että on olemassa sellainen yleismaailmallinen sopimus kuin LAPSEN OIKEUDET?

http://www.unicef.fi/lapsen_oikeuksien_sopimus

http://www.lastensivut.fi/index.php?id=528

"---

16. Lapsella on oikeus yksityisyyteen, kotirauhaan ja kirjesalaisuuteen. _Hänen kunniaansa tai mainettaan ei saa halventaa_.

---

19. Lasta on suojeltava kaikelta väkivallalta, VÄLINPITÄMÄTTÖMÄLTÄ KOHTELULTA ja hyväksikäytöltä.---"

:) :) :)

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoet että lasten oikeudet on liian vaikea pala keskusteltavaksi, vaikka siinä ei ole mistään lasten oikeuksista kyse että ihmiset ovat vihaisia. Lasten oikeuksiin ei kukaan muu kuin sinä ole ikinä väittänyt kuuluvan se, että kukaan ei koskaan näyttäisi vihaiselta lapsen näköpiirissä.

"Ensikommenteissa verrattiin lasten oikeuksia pyöräilykypäräpakkoon, eli ihan diipadaapa-lakiin. Siitä lähti käsitykseni että lasten oikeudet on av-mammojen mielestä huvittava asia. Kuinka monta kertaa mun pitää sanoa, että en aloittanut tätä ketjua sen vuoksi, että minun itkevä lapseni sai osakseen asiatonta käytöstä aikuisilta ihmisiltä?"

Jos joku olisi tullut haukkumaan tai lyönyt lasta tai alkanut heitellä häntä herneillä niin se olisi asiatonta käytöstä, mutta ei se ole asiatonta käytöstä, että vain katsoo päin. Pidä lapsesi poissa julkisilta paikoilta, jos häntä ei saa katsoa.

"Sen kerroin vain esimerkkinä elävästä elämästä. Avasin tämän ketjun, koska av on pullollaan ketjuja, joissa haukutaan toisten lapsia ja sitä pidetään täysin hyväksyttävänä. "Etkä itse edes nähnyt sitä mulkoilijaa..." No, äitini näki ja ehkä nyt kuitenkin uskon mitä hän sanoo :)"

Ehkä hän on samanlainen ylireagoija kuin sinäkin.

Kokiko hänkin sen henkisenä väkivaltana, jos joku katsoi sinua kun olit pieni?

"No, jos vihainen katse kohdistetaan suoraan viattomaan vieraaseen pieneen lapseen joka jostain mitättömästä syystä ärsyttää, niin on kyllä ihmisellä päässä vikaa. Kieroon kasvanut yksilö, sanon minä. Pieni lapsi herättää terveessä ihmisessä suojeluvaiston, ei vihaa."

Lapsesi oli jo valmiiksi täysin suojassa äitinsä sylissä, miksi häntä olisi tarvinnut suojella? Se, että jollakulla on kiukkuinen ilme ei tarkoita sitä, että hän vihaa kaikkia jotka sen kiukkuisen ilmeen näkevät.

"En mä mitään curling-maailmaa halua lapselleni, sehän on ihan hölmö tapa."

Vai et? Haluat maailman, jossa kukaan ei saa edes katsoa vihaisesti ja se ei ole muka curling-maailma?

"Vanhempien tehtävä on opettaa lapset pärjäämään maailmassa. Puolustan kuitenkin pienten lasten oikeutta ymmärrykseen ja ihmisarvoiseen kohteluun, esimerkkinä vaikka että he saavat itkeä nälkäänsä ilman että kanssaihmiset saavat raivonpuuskia "

Eihän tuossa kukaan mitään raivonpuuskaa saanut, jonottivat ihan rauhassa. Eikä se ole epäihmisarvoista kohtelua, että joku katsoo päin. Yritä nyt vain opettaa lapsesi pärjäämään maailmassa, jossa on myös vihaisia, ärtyneitä ja ärsyttäviä ihmisiä joskus, ja jos joudutte jonottamaan nälkäisen lapsen kanssa niin kannattaa ottaa lapselle eväät.

""No kyllähän minäkin olen välillä vihainen lapselleni ja sen näytän kasvoillani. Niinkuin myös rakkauden ja iloisuuden. Soittakaa lastensuojeluun! :D Perheen sisällä onkin vähän eri meininki."" ":DD Ai että vihaisista katseista muodostuva henkinen väkivalta perheessä on okei, mutta ei vierailta ruuhkabussissa? Miksi se on sinusta parempi, että lapsen rakkain ihminen äiti harjoittaa henkistä väkivaltaa? Sehän jättää ikuiset jäljet, mutta ruuhkabussin tai ravintolajonon ventovieraan lapsesi on unohtanut viiden minuutin päästä." Perheen kesken on ihan normaalia näyttää kaikenlaisia tunteita, sehän tapahtuu tuttujen kesken, tutussa turvallisessa ympäristössä. Koti on sitä varten. Ihan eri asia kuin joku vieras tyyppi tulee ja käyttäytyy rumasti. Vai että henkistä väkivaltaa se sun mielestä... :D"

Ei se mun mielestä ole henkistä väkivaltaa, että näytetään tunteita vaan sun. Muistatko sä nyt ollenkaan mitä olet kirjoittanut tähän ketjuun?

""En minäkään ansainnut sitä, että löin varpaani kiveen tänä aamuna, mutta se tapahtui silti. Elämä on." Ooh mitä elämän viisautta! Menikö jauhot suuhun tuosta mitä kirjoitin kun et saa muuta ulos kuin "Elämä on." :) Kiitos vaan myötätunnostasi :)"

Et tainnut ymmärtää pointtia.

Tuskin juuri kukaan tahallaan säikyttelee itkeviä lapsia. Ongelma lienee mitätön. Ei mulle ole ainakaan koskaan käynyt niin kun olen lasten kanssa liikkeellä. Sille nyt ei aina voi mitään, että lapset säikähtävät milloin mistäkin syystä, joita tuntemattomat eivät voi ennakoida, enkä oleta, että heidän tarvitse ruveta kulkemaan naama paperipussissa sen vuoksi, ettei minun jälkikasvuni vaan pelästyisi. Jos lapseni pelästyvät jotain ventovierasta niin minä pystyn heitä lohduttamaan, enkä usko, että niistä tilanteista jää ikuisia traumoja. " MINÄMINÄMINÄ, kun ei minulle koskaan, mitätöntä mitätöntä, blaa blaa. Eli kun sinulle ei ole näin käynyt niin asia on mitätön. Selevä."

Siis väitätkö sinä, että on oikein tosi tavallista, että ihmiset ihan tahallaan ja tarkoituksella säikyttelevät jo valmiiksi itkeviä lapsia? Missä todellisuudessa sä oikein elät?

"Edelleenkin tämä oli vain esimerkkini elävästä elämästä, tämän aiheen avasin muiden ketjujen innoittamana. En ole missään väittänyt että lapseni sai jotain pysyviä traumoja tapahtuneesta. Ikävä tilanne se silti oli. No, jankatkaa ja tarttukaa tuohon kertomaani esimerkkiin niin kauan kuin vaan jaksatte. Lasten oikeudet on selvästi liian vaikea pala keskusteltavaksi, taisi kalahtaa teihin lapsivihamielisiin. Siksi tartutte epäolennaisuuksiin ja johonkin kirjoitusasuun. Se kertoo paljon teistä, ei minusta :)

Jos haluat keskustella lasten oikeuksista niin sinun ei kannata valita sellaista esimerkkiä elävästä elämästä, jolla ei ole mitään tekemistä lasten oikeuksien kanssa ja johon et halua muiden keskustelijoiden tarttuvan.

Vierailija
102/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanko teistä on fiksua ja aikuismaista käytöstä mulkoilla pientä lasta joka itkee nälkäänsä????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on fiksua, muttei se myöskään ole raivokohtaus, henkistä väkivaltaa, lapsen ihmisarvon loukkaamista eikä lapsen oikeuksien julistuksen rikkomus.