Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te kaikki lapsivihamieliset!

Vierailija
16.08.2009 |

Tiesittekö että on olemassa sellainen yleismaailmallinen sopimus kuin LAPSEN OIKEUDET?

http://www.unicef.fi/lapsen_oikeuksien_sopimus

http://www.lastensivut.fi/index.php?id=528

"---

16. Lapsella on oikeus yksityisyyteen, kotirauhaan ja kirjesalaisuuteen. _Hänen kunniaansa tai mainettaan ei saa halventaa_.

---

19. Lasta on suojeltava kaikelta väkivallalta, VÄLINPITÄMÄTTÖMÄLTÄ KOHTELULTA ja hyväksikäytöltä.---"

:) :) :)

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulkoilu ei ole vaarallista. Elinympäristö, jossa ei sen pahempaa tapahdu kuin mulkoilua on ihan turvallista. Tosin lapselle jonka vanhemmat eivät muiden mulkoilusta huolimatta tajua kasvattaa lastaan voi käydä vahinkoja hyvinkin äkkiä.

Vai että vihainen mulkoilu ei ole vaarallista. Mistä sinä sen tiedät?

Kyllä mun taapero ainakin säikähti jokin aika sitten pahasti kun oltiin risteilyllä ja jonotettiin syömään. Taaperolla oli jo vähän nälkä ja hän hermostui. Hyssyttelin sylissäni ja hän alkoi jo rauhoittua. Eiköhän sitten meidän takana jonossa olleet ärtyneet ilmeisesti siitä kun lapsestamme lähti ääntä. Äitini näki kuinka jonossa perässä ollut porukka katsoi vihaisesti mun poikaa. Poikani alkoi itkeä uudestaan ihan kurkku suorana, säikähti kun vihaisesti katsottiin. Eikä syyttä.

Missä ihmeessä opetetaan, että on oikein katsoa VIHAISESTI pieniä lapsia? Edelleen pointtini on se, että se mahdollinen ärtymys kuuluu suunnata näiden lasten vanhempiin, ei pieniin lapsiin.

Vierailija
22/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siitä ärtyy, että pieni lapsi ei osaa käyttäytyä kuten kunnon hitlerjugend.

Lapsilla on oikeus olla lapsi, ei hän osaa hillitä itseään kuten me aikuisen, lapset ilmaisevat pettymystään itkulla ja katjunnalla. Iloa ja innostusta huudolla, juoksulla ja kiljunnalla. Näin se vain menee(siis muualla kuin av-mammojen haavemaailmassa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ja lapsesi on vaan opittava tulemaan toimeen maailmassa, jossa ihmisillä on tunteita ja he ilmaisevat niitä. Et sä eikä YK eikä UNICEF voi kieltää ihmisiltä kaikkia negatiivisia tunteita, silloinkaan kun ne kohdistuvat sun lapseesi. Jos niiden ilmaisu jää vihaisiin katseisiin niin kaikki on hyvin.

Luultavasti lapsesi reagoi itkulla siihen kun sinä äitinä otit pulttia siitä että joku kehtasi katsoa herranterttuasi tai sinua ärtyneesti.

Mulkoilu ei ole vaarallista. Elinympäristö, jossa ei sen pahempaa tapahdu kuin mulkoilua on ihan turvallista. Tosin lapselle jonka vanhemmat eivät muiden mulkoilusta huolimatta tajua kasvattaa lastaan voi käydä vahinkoja hyvinkin äkkiä.

Vai että vihainen mulkoilu ei ole vaarallista. Mistä sinä sen tiedät? Kyllä mun taapero ainakin säikähti jokin aika sitten pahasti kun oltiin risteilyllä ja jonotettiin syömään. Taaperolla oli jo vähän nälkä ja hän hermostui. Hyssyttelin sylissäni ja hän alkoi jo rauhoittua. Eiköhän sitten meidän takana jonossa olleet ärtyneet ilmeisesti siitä kun lapsestamme lähti ääntä. Äitini näki kuinka jonossa perässä ollut porukka katsoi vihaisesti mun poikaa. Poikani alkoi itkeä uudestaan ihan kurkku suorana, säikähti kun vihaisesti katsottiin. Eikä syyttä. Missä ihmeessä opetetaan, että on oikein katsoa VIHAISESTI pieniä lapsia? Edelleen pointtini on se, että se mahdollinen ärtymys kuuluu suunnata näiden lasten vanhempiin, ei pieniin lapsiin.

Vierailija
24/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedetään mukaan näin pikkujutuista... Jossain sotaa käyvässä maasssa pienet lapsisotilaat olis kuulkaa onnellisia kun heidän ainoa ongelmansa olisi että joku katsoo jonossa vähän pahasti.

Haloo, YK, lapseni oikeuksia on loukattu kun joku ärsyyntyi lapseni rääkymisestä. Vaikkei edes sanonut mitään...

Miettikää nyt vähän kuinka naurettavaa

Vierailija
25/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun se on koko Suomen yleinen kanta lapsiin.

Vierailija
26/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ja lapsesi on vaan opittava tulemaan toimeen maailmassa, jossa ihmisillä on tunteita ja he ilmaisevat niitä. Et sä eikä YK eikä UNICEF voi kieltää ihmisiltä kaikkia negatiivisia tunteita, silloinkaan kun ne kohdistuvat sun lapseesi. Jos niiden ilmaisu jää vihaisiin katseisiin niin kaikki on hyvin.

Luultavasti lapsesi reagoi itkulla siihen kun sinä äitinä otit pulttia siitä että joku kehtasi katsoa herranterttuasi tai sinua ärtyneesti.

Kuules nyt! :D Sinä et ollut paikalla, joten ihan turha höpistä mitä siellä tapahtui. Minä kuule keskityin hyssyttelemään pikkuistani, en ottanut pultteja mistään. Äitini kertoi vasta kun päästiin pöytään, että oli nähnyt perässä jonottaneiden katsovan vihaisesti poikaa. :(

Onko sulla omia lapsia? Miltä susta tuntuu ajatus että 2 vuotiasta katsotaan vihaisesti? Tai vauvaa? Kyllä lapsia kuuluu suojella tällaiselta vihamieliselta käytökseltä. Niin se vaan, sanot sinä mitä tahansa.

Mutta elähän sinä elämääsi juuri niinkuin parhaaksi näet. Mulkoile vapaasti toisten lapsia, voithan yrittää vaikka _tappaa_ toisten kitisevät kauhukakarat julmalla katseellasi! :D Ole ylpeä hienoista käytöstavoistasi.

Minä en kaltaistasi ihmistä tulee ikinä ymmärtämään tai arvostamaan. Jotain on pielessä jos ihmisen mielestäsi on ok käyttäytyä vihamielisesti pieniä lapsia kohtaan.

Vierailija
27/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä itse katsot häntä vielä vihaisesti monen monta kertaa. Ja vielä tulet huutamaankin lapsellesi vihaisesti.

Olet esikoisen hössöttävä äiti.

Vierailija
28/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää Suomi kyllä oikein lintukoto kun YK:n lapsen oikeuksien julistus vedetään mukaan näin pikkujutuista... Jossain sotaa käyvässä maasssa pienet lapsisotilaat olis kuulkaa onnellisia kun heidän ainoa ongelmansa olisi että joku katsoo jonossa vähän pahasti.

Haloo, YK, lapseni oikeuksia on loukattu kun joku ärsyyntyi lapseni rääkymisestä. Vaikkei edes sanonut mitään...

Miettikää nyt vähän kuinka naurettavaa

Etkö kykene keskusteluun? Eikö keskustelun aihe miellytä? Voithan aina avata oman aiheen?

Niin siis onko susta lasten oikeudet naurettava asia? :O Ihan oikeesti? Onko sulla itselläsi lapsia? Muistatko kun joskus itse olit lapsi? Miten tänne VAUVA- aiheiselle keskustelu palstalle mahtuu näin paljon lapsivihamielisiä ihmisiä?????????

Vierailija
29/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotahan kun herranterttusi tulee uhmaikään niin TAKAAN että sinä itse katsot häntä vielä vihaisesti monen monta kertaa. Ja vielä tulet huutamaankin lapsellesi vihaisesti.

Olet esikoisen hössöttävä äiti.

Sinä taas et arvosta lapsien ihmisoikeuksia. :( Millaisen kuvan maailmasta pienelle ihmiselle antaa jonkun ventovieraan vihainen mulkoilu? Onko se oikein pientä lasta kohtaan?????????

Lapsi ei ole sama asia kuin aikuinen. Lasta tulee suojella.

Vierailija
30/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi kyllä pitää lapset kotona ainakin ennen kouluikää. olisi kaikkein turvallisinta ja ei joutuisi miettimään tälläisiä.

Avaa vain ikkunaan jos ilmaa tarvii tai leikkii parvekkeella... tosin sieltä voi kuulua jotain pelottavaa ääntä... hmmm ompas vaikeeta.

Vierailija
31/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin otin pääsulakkeen irti ettei mitään vahinko vaan aiheutuisi lapselle. katkaisin myös veden syötön.

Vierailija
32/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko minun pitänyt hymistellä, kun ruma pikkutyttö potki mua nilkkoihin lentokoneen jonossa, kun porukka ei liikkunut. Isänyssy hyssytteli takana "älä nyt voi älä nyt..".

Vihasin ja inhosin sitä rumaa ja tyhmää tyttöä. Vain pieni koko oli este, etten vetänyt lärviin!

Vierailija
33/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hermot menee heti, kun joku keskusteluun osallistuja ei ole kanssasi samaa mieltä.

Ei mielipiteeni tee minusta lapsivihamielistä. Se nyt vaan on niin, että YK:n lapsen oikeuksien julistuksessa ei ole sanaakaan siitä, että ihmiset eivät saisi ärtyä lasten tai heidän vanhempiensa ärsyttävästä käytöksestä, koska sitä julistusta ei ole kirjoitettu moiseen typerään tarkoitukseen. Ihmisiltä ei voi kieltää heidän tunteitaan. Sinullakin on oikeus tuohon suuttumukseesi vaikka se on minun mielestäni naurettavaa ja turhaa.

Ihmiset ärtyvät. Ihmiset suuttuvat. Ihmiset ovat vihaisia. YK ei voi sille mitään. Eikä edes yritä.

Tämä on vain realismia. Ei lapsivihamielisyyttä.

Ja laitettakoon nyt pöytäkirjoihin etten minä ole sinun lapsiasi ollut mulkoilemassa. Olen vain sitä mieltä, ettei se ketään vahingoita, vaikka oppisivatkin turvallisesti äitinsä sylissä, että jotkut muut ihmiset ovat joskus vihaisia ja pelottavia. Sinun tehtäväsi äitinä on auttaa lapsia käsittelemään sitä asiaa.

Vierailija
34/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi kyllä pitää lapset kotona ainakin ennen kouluikää. olisi kaikkein turvallisinta ja ei joutuisi miettimään tälläisiä.

Avaa vain ikkunaan jos ilmaa tarvii tai leikkii parvekkeella... tosin sieltä voi kuulua jotain pelottavaa ääntä... hmmm ompas vaikeeta.

Etkö kestä tällaista arvokeskustelua koskien lasten oikeuksia ja aikuisten suhtautumista vieraiden pieniin lapsiin? Meinaan kirjoituksesi saa sen kuvan ettei sinulla ole mitään argumenttia mihinkään suuntaan, kunhan vain joriset jotain omituista että kotiin pitäisi sulkeutua. :D

Vierailija
35/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ja lapsesi on vaan opittava tulemaan toimeen maailmassa, jossa ihmisillä on tunteita ja he ilmaisevat niitä. Et sä eikä YK eikä UNICEF voi kieltää ihmisiltä kaikkia negatiivisia tunteita, silloinkaan kun ne kohdistuvat sun lapseesi. Jos niiden ilmaisu jää vihaisiin katseisiin niin kaikki on hyvin. Luultavasti lapsesi reagoi itkulla siihen kun sinä äitinä otit pulttia siitä että joku kehtasi katsoa herranterttuasi tai sinua ärtyneesti.

Kuules nyt! :D Sinä et ollut paikalla, joten ihan turha höpistä mitä siellä tapahtui. Minä kuule keskityin hyssyttelemään pikkuistani, en ottanut pultteja mistään. Äitini kertoi vasta kun päästiin pöytään, että oli nähnyt perässä jonottaneiden katsovan vihaisesti poikaa. :( Onko sulla omia lapsia? Miltä susta tuntuu ajatus että 2 vuotiasta katsotaan vihaisesti? Tai vauvaa? Kyllä lapsia kuuluu suojella tällaiselta vihamieliselta käytökseltä. Niin se vaan, sanot sinä mitä tahansa. Mutta elähän sinä elämääsi juuri niinkuin parhaaksi näet. Mulkoile vapaasti toisten lapsia, voithan yrittää vaikka _tappaa_ toisten kitisevät kauhukakarat julmalla katseellasi! :D Ole ylpeä hienoista käytöstavoistasi. Minä en kaltaistasi ihmistä tulee ikinä ymmärtämään tai arvostamaan. Jotain on pielessä jos ihmisen mielestäsi on ok käyttäytyä vihamielisesti pieniä lapsia kohtaan.

Vierailija
36/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esiin kun matkustaa ulkomaille. Vieraille lapåsille hymyillään, hypistellään ja keskustellaan. Ajatelkaa mikä ero itsetunnon kehitykselle, verrattuna suomalaislapsiin jotka joutuvat kokemaan esim. että jonossa edellä seisova täti haluaisi tappaa hänet, vain kun satuin vahingossa potkaisemaan häntä nilkkaan.

Vierailija
37/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvokeskustelua olisi jos keskusteltaisiin osakkeiden ja muun omaisuuden arvosta.

Vierailija
38/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kyllä nämä Unicefin ja YK:n lasten oikeudet on täällä meidän pikku lintukodossamme jotenkin toissijaisia.

Siis voisimme mekin av-mammat keskittyä ihan todellisiin ongelmiin mulkoilun sijasta. Kääk :)

Vierailija
39/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valinnut aavistuksen pieleen tämän keskustelun ja vaikuttamisen kanavasi :)

Vierailija
40/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esiin kun matkustaa ulkomaille. Vieraille lapåsille hymyillään, hypistellään ja keskustellaan. Ajatelkaa mikä ero itsetunnon kehitykselle, verrattuna suomalaislapsiin jotka joutuvat kokemaan esim. että jonossa edellä seisova täti haluaisi tappaa hänet, vain kun satuin vahingossa potkaisemaan häntä nilkkaan.

niinhän se onkin, että täällä Suomessa, huoh! Olen asunut Italiassa, Yhdysvalloissa ja iso-Britanniassa ihan lasten kanssa ja joka maasta löytyy mammoja jos jonkinlaisia. Älä nyt omia kanssasisaria mollaa, meillä on asiat TOOOOSI hyvin verrattuna esim. noihin maihin (muista puhumattakaan...).