Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te kaikki lapsivihamieliset!

Vierailija
16.08.2009 |

Tiesittekö että on olemassa sellainen yleismaailmallinen sopimus kuin LAPSEN OIKEUDET?

http://www.unicef.fi/lapsen_oikeuksien_sopimus

http://www.lastensivut.fi/index.php?id=528

"---

16. Lapsella on oikeus yksityisyyteen, kotirauhaan ja kirjesalaisuuteen. _Hänen kunniaansa tai mainettaan ei saa halventaa_.

---

19. Lasta on suojeltava kaikelta väkivallalta, VÄLINPITÄMÄTTÖMÄLTÄ KOHTELULTA ja hyväksikäytöltä.---"

:) :) :)

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kun hermot menee heti, kun joku keskusteluun osallistuja ei ole kanssasi samaa mieltä. "

Ööh, missä kohtaa mun hermot on mennyt? Eikö keskustelutyylini miellytä? Tekeekö mieli mulkoilla vihaisesti? :D

"Ei mielipiteeni tee minusta lapsivihamielistä."

Jos mielestäsi on ok mulkoilla pientä lasta vihaisesti niin se on lapsivihamielistä, väität sitten mitä tahansa muuta.

"Se nyt vaan on niin, että YK:n lapsen oikeuksien julistuksessa ei ole sanaakaan siitä, että ihmiset eivät saisi ärtyä lasten tai heidän vanhempiensa ärsyttävästä käytöksestä, koska sitä julistusta ei ole kirjoitettu moiseen typerään tarkoitukseen. Ihmisiltä ei voi kieltää heidän tunteitaan. Sinullakin on oikeus tuohon suuttumukseesi vaikka se on minun mielestäni naurettavaa ja turhaa."

Sinä et ilmiselvästikään osaa lukea, etkä kykene käsittämään missä tuossa lasten oikeuksien julistuksessa on perimmiltään kyse.

Jos minä olen juttuineni mielestäsi naurettava ja niin mietipä, että miksi tuollainen lasten oikeuksien sopimus yleensäkään on tehty? Olisikohan viisaat aikuiset lyöneet päänsä yhteen ja tajunneet että kaikki maailman lapset on erityisasemassa aikuisiin nähden. Lapsia tulee suojella.

Missään kohtaa siinä sopimuksessakaan tai minun mielipiteissä ei muuten sanota että lapsilla on oikeus tehdä mitä tahansa. Vanhempien vastuulla on kasvattaa lapsensa.

"Ihmiset ärtyvät. Ihmiset suuttuvat. Ihmiset ovat vihaisia. YK ei voi sille mitään. Eikä edes yritä."

Mää vaan yritän täällä haastavalla av-areenalla käydä arvokeskustelua lasten oikeuksista ja aikuisten käyttäytymisestä lapsia kohtaan. Koeta kestää. ^^ Ärtykää vaan suuttukaa vaan, mutta älkää nyt herranjestas mulkoilko toisten pieniä lapsia vihaisesti!

Mikä siinä onkin että aihe "lapsen oikeudet" ärsyttää niin kovasti monia täällä äitien keskustelupalstalla. Se pistää miettimään ;)

Vierailija
42/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esiin kun matkustaa ulkomaille. Vieraille lapåsille hymyillään, hypistellään ja keskustellaan. Ajatelkaa mikä ero itsetunnon kehitykselle, verrattuna suomalaislapsiin jotka joutuvat kokemaan esim. että jonossa edellä seisova täti haluaisi tappaa hänet, vain kun satuin vahingossa potkaisemaan häntä nilkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvokeskustelua olisi jos keskusteltaisiin osakkeiden ja muun omaisuuden arvosta.

jos ei tiedä mikä on arvokeskustelu niin onnea vaan! :D

Vierailija
44/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oletko valinnut aavistuksen pieleen tämän keskustelun ja vaikuttamisen kanavasi :)

Eikö aihe miellytä? :D

Vierailija
45/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä, ja ala mene risteillylle... Huh, kyllä nämä Unicefin ja YK:n lasten oikeudet on täällä meidän pikku lintukodossamme jotenkin toissijaisia.

Siis voisimme mekin av-mammat keskittyä ihan todellisiin ongelmiin mulkoilun sijasta. Kääk :)

Menenpäs risteilylle, ihan kiusaksennekin! :D Ja paheksun niitä kanssamatkustajia, jotka hermostuvat kun mun lapsi hetken kitisee. Hei haloo, lapset välillä kitisevät... :O

Lasten oikeudet on sun mielestä epäolennainen asia Suomessako? Ei ole meillä täällä mitään parannettavaako? Jos tämä aihe ei kiinnosta, niin avaahan vaan lissää noita lasten vihaamisketjuja, av:lla löydät aina kaverin haukkumaan muitten kakaroita ;)

Vierailija
46/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta tulee suojella, muttei häntä tarvitse suojella siltä tiedolta, että ihmisillä on negatiivisiakin tunteita. Jos se jää siihen että ventovierailla on vihaisia ilmeitä ja lapsi näkee ne niin kenellekään ei ole tapahtunut yhtään mitään pahaa.

Odotahan kun herranterttusi tulee uhmaikään niin TAKAAN että sinä itse katsot häntä vielä vihaisesti monen monta kertaa. Ja vielä tulet huutamaankin lapsellesi vihaisesti. Olet esikoisen hössöttävä äiti.

Sinä taas et arvosta lapsien ihmisoikeuksia. :( Millaisen kuvan maailmasta pienelle ihmiselle antaa jonkun ventovieraan vihainen mulkoilu? Onko se oikein pientä lasta kohtaan????????? Lapsi ei ole sama asia kuin aikuinen. Lasta tulee suojella.

Vierailija
47/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki voikaan pitää lapsista, niin kuin ei kaikista muistakaan ihmisistä. mistä siis tämä haloo? kuinka lapsi oppii suhtautumaan negatiivisiin tunteisiin jos niitä ei saisi esittää?

Lapsi joka ilman vanhempiaan tulee kauppaani, ei ole vapaa käpälöimään kaikkia karkkihyllyn tuotteita vaikka lapsi onkin. Kyllä heiltä kaikilta ensimmäisellä torumiskerralla kaikilta pääsee poru, mutta seuraavalla kerralla muistavat mitä ei saanut tehdä. Siis kasvatusta muiden kuin vanhempien toimesta tapahtuu ja se tapahtuu juuri negatiivisten asioiden kautta

en ole lasten vihaaja ja lapset ovat mielestävi lapsia, mutta kuinka he oppivat ikinä käyttäytymään jos kukaan ei toru? itsellänikin on lapsia, toisinaan vallattomiaja mielestäni kuuluu asiaan että joku mummo kaupassa heitä pahasti vilkuilee, tulevatpa lapset äkkiä takaisin kärryn viereen, muuten eivät ole niin herkkiä että itkisivät joka ikävän ihmisen kohdalla. Näitä yliherkkiä itkijöitä kasvaa juuri niistä lapsista, joita suojellaan kaikelta negatiiviselta oalautteelta, jota kuitenkin on maailma täynnä

Vierailija
48/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esiin kun matkustaa ulkomaille. Vieraille lapåsille hymyillään, hypistellään ja keskustellaan. Ajatelkaa mikä ero itsetunnon kehitykselle, verrattuna suomalaislapsiin jotka joutuvat kokemaan esim. että jonossa edellä seisova täti haluaisi tappaa hänet, vain kun satuin vahingossa potkaisemaan häntä nilkkaan.

Kukaan ei käsittääkseni sanonut lapselle, että haluaa tämän tappaa vaikka niin ajattelikin.

Mikään ei kiellä negatiivisia ajatuksia toisia ihmisiä kohtaan. Jokainen on varmasti joskus ajatellut negatiivisesti ihmisistä ja lapset ovat myös ihmisiä.

Minusta on omituista ajatella, että kaikkien pitäisi pitää lapsia söpöinä enkeleitä. He eivät sitä ole. Lapset ovat erilaisia persoonia ja toisista pitää ja toisista ei. Vaikka ei jonkun lapsesta pidäkään ja kokee negatiivisia tunteita lasta kohtaan, ei se trakoita sitä, että on lapsivihaaja.

Kun lukee näitä kirjoituksia, joissa lasten tekoja arvostellaan, niin kyllä lähes kaikissa on suora viittaus siihen, että vanhemmat eivät pidä lapsille kuria ja aseta rajoja. Kyse on käyttäytymisen opettamisesta ja sitä kutsutaan kasvattamiseksi ja se on vanhempien tehtävä. Lasta on pystyttää kieltämään. Vai luuletteko, että lapsi, joka on saanut hillua ympäriinäs oman mielensä mukaan yhtäkkiä 10 v täytettyään tajuaa, että nyt pitää käytöksen muuttua? Ei tajua ja siinä se ongelma onkin. Meillä on kohta koko Suomi täynnä lapsia, jotka kuvittelevat, että saavat tehdä mitä haluavat ja ympäristön on se vin kestettävä. Väärin!

Niin ja jos joku vieras puuttuu tilanteeseen, niin on sata varmaa, että saa lasten vanhemmilta suut ja silmät täyteen ajatusta "sinulla ei ole oikeutta meidän lasten tekemisiin puuttua".

Viekää laspet huutamaan ja riehumaan ulos, metsään, pelloille, ihan mihin vain mutta opettakaa, että ravintoloissa, lentokoneissa yms otetaan muutkin ihmiset huomioon ja käyttäydytään nätisti. Jos potkaistaan vahingossa, pyydetään anteeksi.

Ja mitä tulee lasten oikeuksiin, niin siellä ei kyllä puhuta halaistua sanaa siitä, että lapset saavat tehdä mitä lystää. Siellä puhutaan, että lapsia i saa kohdella välinpitämättömästi. Eikö se ole välinpitämättömyyttä lasta kohtaan, että häntä ei kasvateta eikä opeteta käyttäytymään? Se on vanhemman tehtävä. Ei kannata paljoa huudella, että vieraat ihmiset eivät saa olla välinpitämättömiä lastani kohtaan, jos itse kerran ollaan sitä kun ei välitetä kasvattaa, opastaa ja neuvoa lasta käyttäytymisen suhteen.

Juu ja turistin lapselle varmasti lässytetään, koska sen lapsen vanhemmat tuovat elannon. Se on pelkkää teatteria, jotta turistivirta jatkuisi edelleen.

Vierailija
49/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta tulee suojella, muttei häntä tarvitse suojella siltä tiedolta, että ihmisillä on negatiivisiakin tunteita. Jos se jää siihen että ventovierailla on vihaisia ilmeitä ja lapsi näkee ne niin kenellekään ei ole tapahtunut yhtään mitään pahaa.

Mutta mä tarkoitankin sitä, että pientä lasta joka ei ole tehnyt mitään pahaa ei tule mulkoilla. Pahantekoa ei ole esim. itkeminen, leikki tai lauleskelu jossain ravintolassa. Jos vähän vanhempi lapsi on oikeasti pahanteossa tai potkii nilkkaan niin kyllä mun mielestä saakin vähän mulkaista. Ihan pieniä ei kyllä todellakaan pidä "tappaa" katseella, väittäkää vaan vastaan, mutta minä olen tätä mieltä.

Vierailija
50/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä, ja ala mene risteillylle... Huh, kyllä nämä Unicefin ja YK:n lasten oikeudet on täällä meidän pikku lintukodossamme jotenkin toissijaisia. Siis voisimme mekin av-mammat keskittyä ihan todellisiin ongelmiin mulkoilun sijasta. Kääk :)

Menenpäs risteilylle, ihan kiusaksennekin! :D Ja paheksun niitä kanssamatkustajia, jotka hermostuvat kun mun lapsi hetken kitisee. Hei haloo, lapset välillä kitisevät... :O Lasten oikeudet on sun mielestä epäolennainen asia Suomessako? Ei ole meillä täällä mitään parannettavaako? Jos tämä aihe ei kiinnosta, niin avaahan vaan lissää noita lasten vihaamisketjuja, av:lla löydät aina kaverin haukkumaan muitten kakaroita ;)

Vierailija
51/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kun hermot menee heti, kun joku keskusteluun osallistuja ei ole kanssasi samaa mieltä. " Ööh, missä kohtaa mun hermot on mennyt? Eikö keskustelutyylini miellytä? Tekeekö mieli mulkoilla vihaisesti? :D

No ei tee mieli, lähinnä naurattaa. Mitä siihen tulee, että missä kohtaa sun hermot on mennyt, niin koko lailla koko ketjussa. Olen aika varma että olet mulkoillut siellä tietokoneesi takana vihaisesti koko ajan. Ei kai lapsesi nähnyt?

"Ei mielipiteeni tee minusta lapsivihamielistä." Jos mielestäsi on ok mulkoilla pientä lasta vihaisesti niin se on lapsivihamielistä, väität sitten mitä tahansa muuta.

No parempi tietysti on jos kaikki ovat iloisia kaiken aikaa, mutta maailma ei valitettavasti ole sellainen, ja siihen on sopeuduttava. Ei se riko lapsen oikeuksia, vaikka joku olisi joskus vihainen. Valitan.

"Se nyt vaan on niin, että YK:n lapsen oikeuksien julistuksessa ei ole sanaakaan siitä, että ihmiset eivät saisi ärtyä lasten tai heidän vanhempiensa ärsyttävästä käytöksestä, koska sitä julistusta ei ole kirjoitettu moiseen typerään tarkoitukseen. Ihmisiltä ei voi kieltää heidän tunteitaan. Sinullakin on oikeus tuohon suuttumukseesi vaikka se on minun mielestäni naurettavaa ja turhaa." Sinä et ilmiselvästikään osaa lukea, etkä kykene käsittämään missä tuossa lasten oikeuksien julistuksessa on perimmiltään kyse. Jos minä olen juttuineni mielestäsi naurettava ja niin mietipä, että miksi tuollainen lasten oikeuksien sopimus yleensäkään on tehty? Olisikohan viisaat aikuiset lyöneet päänsä yhteen ja tajunneet että kaikki maailman lapset on erityisasemassa aikuisiin nähden.

Lapsen oikeuksien julistus sai alkunsa siitä, että monin paikoin lapsen oikeuksia rikotaan todella räikeästi. On väkivaltaa, nälkää, lapsityöläisten riistoa, katulapsia, laiminlyöntejä. Jos YK olisi ollut huolissaan siitä, että aikuisilla on vihaisia ilmeitä, niin he olisivat määränneet burkhan kaikille, sillä siellä on niin fiksuja ihmisiä töissä, että he tajuavat ettei ihmisiltä saa tunteita ja ilmeitä pois millään julistuksilla. Eikä edes tarvitse.

Lapsia tulee suojella. Missään kohtaa siinä sopimuksessakaan tai minun mielipiteissä ei muuten sanota että lapsilla on oikeus tehdä mitä tahansa. Vanhempien vastuulla on kasvattaa lapsensa.

Tästä olemme samaa mieltä.

"Ihmiset ärtyvät. Ihmiset suuttuvat. Ihmiset ovat vihaisia. YK ei voi sille mitään. Eikä edes yritä." Mää vaan yritän täällä haastavalla av-areenalla käydä arvokeskustelua lasten oikeuksista ja aikuisten käyttäytymisestä lapsia kohtaan. Koeta kestää. ^^ Ärtykää vaan suuttukaa vaan, mutta älkää nyt herranjestas mulkoilko toisten pieniä lapsia vihaisesti! Mikä siinä onkin että aihe "lapsen oikeudet" ärsyttää niin kovasti monia täällä äitien keskustelupalstalla. Se pistää miettimään ;)

Lapsen oikeudet ei ärsytä, mutta minusta on huvittavaa vetää lapsen oikeuksien julistus tähän. Ihan kuin ois ammuttu hyttystä putkipommilla... Siinä ei tosiaankaan tarkoiteta sitä, ettei lapsia saisi katsoa vihaisesti. Jos sitä olisi tarkoitettu niin siellä lukisi niin.

Vierailija
52/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiväthän kaikki voikaan pitää lapsista, niin kuin ei kaikista muistakaan ihmisistä. mistä siis tämä haloo? kuinka lapsi oppii suhtautumaan negatiivisiin tunteisiin jos niitä ei saisi esittää?

Lapsi joka ilman vanhempiaan tulee kauppaani, ei ole vapaa käpälöimään kaikkia karkkihyllyn tuotteita vaikka lapsi onkin. Kyllä heiltä kaikilta ensimmäisellä torumiskerralla kaikilta pääsee poru, mutta seuraavalla kerralla muistavat mitä ei saanut tehdä. Siis kasvatusta muiden kuin vanhempien toimesta tapahtuu ja se tapahtuu juuri negatiivisten asioiden kautta

en ole lasten vihaaja ja lapset ovat mielestävi lapsia, mutta kuinka he oppivat ikinä käyttäytymään jos kukaan ei toru? itsellänikin on lapsia, toisinaan vallattomiaja mielestäni kuuluu asiaan että joku mummo kaupassa heitä pahasti vilkuilee, tulevatpa lapset äkkiä takaisin kärryn viereen, muuten eivät ole niin herkkiä että itkisivät joka ikävän ihmisen kohdalla. Näitä yliherkkiä itkijöitä kasvaa juuri niistä lapsista, joita suojellaan kaikelta negatiiviselta oalautteelta, jota kuitenkin on maailma täynnä

Eihän täällä pitämisestä olekaan puhuttu vaan kohtelusta. Ei kenestäkään tarvitse pitää, mutta hyviin käytöstapoihin kuuluu toisen kunnioittaminen. Lapset eivät ole sama asia kuin aikuiset. Pienten lasten kohdalla negatiivinen palaute kuuluu lasten vanhemmille, ei pienelle, joka ei tiedä tekevänsä väärin. Kukaan lapsi tuskin oppii mulkoilusta mitään. Kyllä mun mielestä vieraiden (isompien) lasten kolttosiin saa puuttua!

Vierailija
53/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuakin potkaisi lentokentällä 5-vuotias lapsi. Ihan tarkoituksella juoksi ja potkaisi (syytä en tiedä). Sanoin lapselle, että tuo oli todella rumasti tehty ja niin ei pidä tehdä.

Vanhemmat tuli paikalle ja sanoivat; meidän poika on niin raisu ja villi, se kuuluu ikään. Huoh! Sanoin, että, tuollainen ei kyllä ole normaalia 5-vuotiaan käytöstä (ja joku varmaan vetää e-lapsikortin), mutta eivät ainakaan vanhemmat olleet kiinostuineita tämän herrantertun tekemisistä, olisivat toki voineet mainita jos e-lapsi.

Sen tunnin, kun kentällä (väkisinkin, kun olivat vieressä) häntä seurasin, niin todella räävitön ja ilkeä. Onneksi eivät tulleet samaan kohteeseen. T. neljän äiti ja meillä on lapsilla rajat ja käytössäännöt.

Vierailija
54/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No ei tee mieli, lähinnä naurattaa. Mitä siihen tulee, että missä kohtaa sun hermot on mennyt, niin koko lailla koko ketjussa. Olen aika varma että olet mulkoillut siellä tietokoneesi takana vihaisesti koko ajan. Ei kai lapsesi nähnyt? "

Minuakin lähinnä naurattaa, täällä on niin omituisen lapsikielteistä porukkaa, etten voi uskoa silmiäni. Ei, en ole mulkoillut tietokoneen näyttöä vihaisesti. ;)

"No parempi tietysti on jos kaikki ovat iloisia kaiken aikaa, mutta maailma ei valitettavasti ole sellainen, ja siihen on sopeuduttava. Ei se riko lapsen oikeuksia, vaikka joku olisi joskus vihainen. Valitan."

Missä vaaditaan kaikkia olemaan aina iloisia? Mun pointti on se, että toisten pienten lasten mulkoilu ei ole hyväksyttävää. Ne mulkaisut ennemmin lasten vanhempia kohtaan, jos nyt yleensä mulkoilututtaa :D

"Lapsen oikeuksien julistus sai alkunsa siitä, että monin paikoin lapsen oikeuksia rikotaan todella räikeästi. On väkivaltaa, nälkää, lapsityöläisten riistoa, katulapsia, laiminlyöntejä. Jos YK olisi ollut huolissaan siitä, että aikuisilla on vihaisia ilmeitä, niin he olisivat määränneet burkhan kaikille, sillä siellä on niin fiksuja ihmisiä töissä, että he tajuavat ettei ihmisiltä saa tunteita ja ilmeitä pois millään julistuksilla. Eikä edes tarvitse."

Etkö sinä tajua tuon julistuksen henkeä? Eli kaikki mitä tuossa ei kirjaimellisesti mainita, on sallittua mielestäsi? Haloo? Eli kun siellä ei lue "Älä tukista lasta.", niin lasta saa tukistaa? Öööööö? Outo logiikka.

""Lapsia tulee suojella. Missään kohtaa siinä sopimuksessakaan tai minun mielipiteissä ei muuten sanota että lapsilla on oikeus tehdä mitä tahansa. Vanhempien vastuulla on kasvattaa lapsensa.""

Tästä olemme samaa mieltä." Jeeeeee! Hyvä me! :)

""Mikä siinä onkin että aihe "lapsen oikeudet" ärsyttää niin kovasti monia täällä äitien keskustelupalstalla. Se pistää miettimään ;)""

"Lapsen oikeudet ei ärsytä, mutta minusta on huvittavaa vetää lapsen oikeuksien julistus tähän. Ihan kuin ois ammuttu hyttystä putkipommilla... Siinä ei tosiaankaan tarkoiteta sitä, ettei lapsia saisi katsoa vihaisesti. Jos sitä olisi tarkoitettu niin siellä lukisi niin.""

No hauska että sain viihdyttää! :) Täällä on aihe vapaa, joten en näe mitään ongelmaa aiheen valinnassani. Eikös lasten oikeudet ole varsin sopiva aihe tänne LASTEN äitien foorumille, kun tarkemmin miettii.... :)

Vierailija
55/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemminkin hymyilytti, mutta tälle repesin:

Olen aika varma että olet mulkoillut siellä tietokoneesi takana vihaisesti koko ajan. Ei kai lapsesi nähnyt?

Miten muuten tulee toimia, jos muut lapset mulkoilevat vihaisesti lasta???

Lapsen oikeudet ei ärsytä, mutta minusta on huvittavaa vetää lapsen oikeuksien julistus tähän. Ihan kuin ois ammuttu hyttystä putkipommilla... Siinä ei tosiaankaan tarkoiteta sitä, ettei lapsia saisi katsoa vihaisesti. Jos sitä olisi tarkoitettu niin siellä lukisi niin.

Juuri näin.

Ehkäpä on vähän vakavammista asioista kysymys...

Välinpitämättämyys, väkivalta, mulkoilu, hyväksikäyttö...? Mikä ei tunnu kuuluvan joukkoon?

Yritetään siskot nauttia sunnuntaipäivästä, ja PITÄÄ NAAMA PERUSLUKEMILLA!!!

Vierailija
56/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne mulkoilut kohdistuu enemmän vanhempiin jotka eivät tajua viedä ravintolassa minuuttitolkulla itkevää lastaan ulos rauhoittumaan.

Mutta mä tarkoitankin sitä, että pientä lasta joka ei ole tehnyt mitään pahaa ei tule mulkoilla. Pahantekoa ei ole esim. itkeminen, leikki tai lauleskelu jossain ravintolassa. Jos vähän vanhempi lapsi on oikeasti pahanteossa tai potkii nilkkaan niin kyllä mun mielestä saakin vähän mulkaista. Ihan pieniä ei kyllä todellakaan pidä "tappaa" katseella, väittäkää vaan vastaan, mutta minä olen tätä mieltä.

Vierailija
57/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemminkin hymyilytti, mutta tälle repesin:

Olen aika varma että olet mulkoillut siellä tietokoneesi takana vihaisesti koko ajan. Ei kai lapsesi nähnyt?

Miten muuten tulee toimia, jos muut lapset mulkoilevat vihaisesti lasta???

Juuri näin.

Ehkäpä on vähän vakavammista asioista kysymys...

Välinpitämättämyys, väkivalta, mulkoilu, hyväksikäyttö...? Mikä ei tunnu kuuluvan joukkoon?

Yritetään siskot nauttia sunnuntaipäivästä, ja PITÄÄ NAAMA PERUSLUKEMILLA!!!

Kiva että lasten oikeudet huvittaa sua! :)

Lukaisepas tämä:

http://www.lastensivut.fi/index.php?id=479

"Minulla on oikeus tuntea oloni turvalliseksi

Sinua tulee suojella sellaiselta kohtelulta, joka uhkaa mahdollisuuksiasi terveeseen kehitykseen. Tällä tarkoitetaan esimerkiksi kaikkea väkivaltaa, välinpitämättömyyttä ja hyväksikäyttöä.

Kukaan ei saa tehdä sinulle pahaa."

Tarttukaa vaan tuohon mulkoiluun, ikäänkuin se olisi tämän keskustelun pääpointti, kun ette parempaan pysty! ;)

Vierailija
58/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ole koskaan nähnyt että kukaan olisi tappanut ihan pientä katseella. Kyllä ne mulkoilut kohdistuu enemmän vanhempiin jotka eivät tajua viedä ravintolassa minuuttitolkulla itkevää lastaan ulos rauhoittumaan.

Kyllä täällä on näköjään tosi moni sitä mieltä, että on ihan ok tuijottaa vihaisesti pientä lasta :(

Vierailija
59/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toivomme että ihmiset pitäisivät lapsistaan huolta ja antaisivat toisillekin ihmisille esim. siellä ravintolassa oman rauhan!? Kyllä minä ainakin eilen hautajaisissa mulkaisin pahasti yhden lapsen äitiä. En sitä lasta. Juoksi ja kiljui siellä minkä ehti. Hyviin tapoihin olisi ollut mennä ulos riehumaan. Juuri tuosta syystä jätin itse lapsen hoitajalle.

Lasten kyllä pitää antaa olla lapsia, mutta kyllä sitä pitää käytöstapojakin opettaa. Eikä ottaa valttikorttia että kun se on tuo ikä. Öö, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa osaako vanhemmat lastaan opettaa.

Vierailija
60/103 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Minuakin lähinnä naurattaa, täällä on niin omituisen lapsikielteistä porukkaa, etten voi uskoa silmiäni. Ei, en ole mulkoillut tietokoneen näyttöä vihaisesti. ;)"

Okei, uskotaan jos niin sanot, mutta viestisi lukuisine huutomerkkeineen ja lapsivihamieliseksi haukkumisineen antavat vihaisen kuvan.

""No parempi tietysti on jos kaikki ovat iloisia kaiken aikaa, mutta maailma ei valitettavasti ole sellainen, ja siihen on sopeuduttava. Ei se riko lapsen oikeuksia, vaikka joku olisi joskus vihainen. Valitan." Missä vaaditaan kaikkia olemaan aina iloisia? Mun pointti on se, että toisten pienten lasten mulkoilu ei ole hyväksyttävää. Ne mulkaisut ennemmin lasten vanhempia kohtaan, jos nyt yleensä mulkoilututtaa :D"

Mulkoilla saa vaikka taivaan pieniä varpusia jos siltä tuntuu. Ei ihmisten ilmeistä voi tehdä lainsäädäntöä. Taatusti olet joskus itsekin vihainen. Olisi kivempaa jos kaikki oltaisiin aina Hangon keksejä, mutta ei lapset siitä mene rikki vaikkei ollakaan. Muutenhan se vanhempienkin mulkoilu olisi väärin kun lapset voi pelästyä siitäkin.

" "Lapsen oikeuksien julistus sai alkunsa siitä, että monin paikoin lapsen oikeuksia rikotaan todella räikeästi. On väkivaltaa, nälkää, lapsityöläisten riistoa, katulapsia, laiminlyöntejä. Jos YK olisi ollut huolissaan siitä, että aikuisilla on vihaisia ilmeitä, niin he olisivat määränneet burkhan kaikille, sillä siellä on niin fiksuja ihmisiä töissä, että he tajuavat ettei ihmisiltä saa tunteita ja ilmeitä pois millään julistuksilla. Eikä edes tarvitse." Etkö sinä tajua tuon julistuksen henkeä? Eli kaikki mitä tuossa ei kirjaimellisesti mainita, on sallittua mielestäsi? Haloo? Eli kun siellä ei lue "Älä tukista lasta.", niin lasta saa tukistaa? Öööööö? Outo logiikka. "

Outo logiikka on ihan oma olkinukkesi, koska minä en sanonut noin. Siellä kielletään muistaakseni kaikki väkivalta, ja fyysinen kuritus on Suomen laissakin kiellettyä. Tukistus ei siis ole okei. Mutta en löydä sieltä mitään kohtaa jossa kielletään aikuisilta negatiiviset tunteet lapsia kohtaan.

""Lapsia tulee suojella. Missään kohtaa siinä sopimuksessakaan tai minun mielipiteissä ei muuten sanota että lapsilla on oikeus tehdä mitä tahansa. Vanhempien vastuulla on kasvattaa lapsensa."" Tästä olemme samaa mieltä." Jeeeeee! Hyvä me! :) ""Mikä siinä onkin että aihe "lapsen oikeudet" ärsyttää niin kovasti monia täällä äitien keskustelupalstalla. Se pistää miettimään ;)"" "Lapsen oikeudet ei ärsytä, mutta minusta on huvittavaa vetää lapsen oikeuksien julistus tähän. Ihan kuin ois ammuttu hyttystä putkipommilla... Siinä ei tosiaankaan tarkoiteta sitä, ettei lapsia saisi katsoa vihaisesti. Jos sitä olisi tarkoitettu niin siellä lukisi niin."" No hauska että sain viihdyttää! :) Täällä on aihe vapaa, joten en näe mitään ongelmaa aiheen valinnassani. Eikös lasten oikeudet ole varsin sopiva aihe tänne LASTEN äitien foorumille, kun tarkemmin miettii.... :)

[/quote]

Toki, toki. Kaikesta saa kirjoittaa ja kaikkiin avauksiin voi vastata. Lapsen oikeudet ovat ihan hyvä ja tärkeä aihe, olemme eri mieltä vain siitä, sulkeeko ne pois aikuisten oikeuden vihaisiin ilmeisiin. Toivottavasti ei, muuten Unicef tulee ottamaan multa lapset pois. Viimeksi eilen näytin niille vihaista naamaa.