Millainen äiti antaa 15-vuotiaalle tytölle tulla poikakaverin
yöksi kylään. Huh kyllä olin pyörtyä kun tyttöni sanoi että kaverille tulee poikakaveri yöksi. En ymmärrä tätä nykyistä seksuaalikasvatusta. Kouluista annetaan oikein opukset ja kannustetaan seksisuhteisiin. Saa sitä sitten ihmetellä ei toivottuja raskauksia, abortteja ja sukupuolitauteja. Eikö joku kohdunkaula tms syöpäkin ole useiden sukupuolisuhteiden tulosta.
Kommentit (112)
Jos seksiä janoaa niin siihen kyllä mahdollisuudet ihan missä tahansa muuallakin kuin kotona... rannalla, puskassa, yhteisen kaverin tai poikakaverin luona PÄIVÄLLÄ.. jne.
Jos taas tahtoo neitsyytensä pitää niin sen voi hyvin säilyttää vaikka poikaystävä nukkuisi vierellä.
Kun lapsille vaan sanotaan, että äläkää panko ja viedään kaikki valistus pois, ni hyvä tulee.
Mitäs sitte, jos onki teiniraskauksia tai jotain, pääasia, että yhteiskunta on hyveellinen eikä kannusta lapsia moiseen siveettömyyteen. Voi sitä kirkossa sitten käsiä hieroa yhteen taivaspaikkaa odotellessa, kun syntiä on tehnyt joku muu kuin minä itte..
juuri 16 täyttäneenä.
Minulla oli poikaystäviä jotka olivat solussani yötä. Mutta seksiä harrastin vasta 20 vuotiaana.
Vanhempani tiesivät näistä poikaystävistä ja vierailimme vanhempiemme luonakin. Äiti välillä muistuuti ehkäisystä ja taisi olla hiemn yllättynyt kun kerroin että ei meillä ole ainakaan tässä vaiheessa sellaista suhdetta.
Omat lapset ovat vielä niin pieniä, että en tiedä miten heidän kohdalla toimisin. Itselleni oli itsestään selvyys että kotoa muuttaessa oli hoidettava itse omat asiansa. ja mietittävä mikä on vastuullista ja järkevää toimintaa.
taisin ehkä miettiä asioita jopa liian pitkälle, esim jos ehkäisy pettää en ole valmis aborttiin tai katumuspillereihin jne.
Seksisuhteeseen aloin vasta miehen kanssa joka tuntui sopivalta aviomiesehdokkaalta. Hänestä ei sitten tullut kuitenkaan lasteni isää.
Mistä teillä sitten puhutaan? Ajattelin vaan kun tuomitset koulusukupuoli valistuksen sillä varjolla että siinä kehoitetaan harrastamaan seksiä..
Ja puheistasi päätellen nuori ei ainakaan puhu sinulle kun et näytä tietävän niinkään yksinkertaista asiaa kun tyttösi poikaystävän ikä. Saatikka tytön omia mietteitä seksistä. Mutta ymmärrän hyvin miksei tyttösi sinulle kerro olet juuri niin hirveä kääpä mutsi kuin parilla teinihorolla oli nuorena.
15-vuotiaana... Molemmat sen pojan kanssa itkettiin ja surettiin ja rakastettiin niin hirveästi. Mutta ei saatu sitten edes tavata toisiamme kun ei sellaiset asiat ole lasten juttuja. Poika löysi sitten jonkin ajan päästä itselleen tyttöystävän jonka kanssa on yhä (nyt jo perheellisenä). Minulle taas tuo poika on edelleen se "ihonalainen" jota en koskaan saanut... Olen nyt 3-kymppinen ja vieläkin usein mietin millaista se olisi ollut ja olisiko se kestänyt jne... ;(
itse olin 15v.
15-vuotiaana... Molemmat sen pojan kanssa itkettiin ja surettiin ja rakastettiin niin hirveästi. Mutta ei saatu sitten edes tavata toisiamme kun ei sellaiset asiat ole lasten juttuja. Poika löysi sitten jonkin ajan päästä itselleen tyttöystävän jonka kanssa on yhä (nyt jo perheellisenä). Minulle taas tuo poika on edelleen se "ihonalainen" jota en koskaan saanut... Olen nyt 3-kymppinen ja vieläkin usein mietin millaista se olisi ollut ja olisiko se kestänyt jne... ;(
Nykyään aikuistutaan paljon nopeammin ja ala-asteella aletaan juomaan ja polttamaan ja harrastamaan seksiä.. Hyvä jos tyttösi ei ole mennyt mukaan kuvioihin kuin vasta nyt.. Mielestäni voisit antaa pojan tulla yöksi, se on myös osoitus että hyväksyt pojan..ja samalla opit itsekin hänet paremmin tuntemaan.. Voisi myös lähentää äiti-tytär suhdetta
aborttia ei tehdä. teen sen selväksi vaikka minkälaisella pelottelutekniikalla.
Se on tytön oma asia, abortoiko vai ei.
Juominen ja polttaminen ovat oman kehon tuhoamista myrkyillä. Miten voit asettaa ne samalle viivalle seksin harrastamisen kanssa??
Sitä paitsi juomisessa ja polttamisessa ei ole mitään "aikuista". Niiden harrastaminen ei ole merkki varhaisesta aikuistumisesta, vaan itsensä vahingoittamisesta väärinkäsityksen vuoksi: "Katsokaa, olen niin kehittynyt että osaan vetää savua keuhkoihini!"
Nykyään aikuistutaan paljon nopeammin ja ala-asteella aletaan juomaan ja polttamaan ja harrastamaan seksiä.. Hyvä jos tyttösi ei ole mennyt mukaan kuvioihin kuin vasta nyt.. Mielestäni voisit antaa pojan tulla yöksi, se on myös osoitus että hyväksyt pojan..ja samalla opit itsekin hänet paremmin tuntemaan.. Voisi myös lähentää äiti-tytär suhdetta
aborttia ei tehdä. teen sen selväksi vaikka minkälaisella pelottelutekniikalla.
tietää että hänellä on oikeis päättää itse omasta kehostaan joten hän saa tehtyä sen abortin vaikka salaa. Koska se ei sulle kuulu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja loppuvuodesta syntyneenä muutin omaan asuntoon 500km päähän kotoa 15 vuotiaana.
Minulla oli poikakaveri yökylässä ja lomamatkallamme mukana jo 13 vuotiaana. Oltiin seurusteltu 2v ja sen jälkeenkin seurusteltiin vielä 2 vuotta, eli 4v yhteensä. Hänen kanssaan en kuitenkaan harrastanut koskaan seksiä.
16v tapasin opiskelupaikkakunnalla Sen Oikean, 23v miehen, hänen kanssaan harrastin seksiä toisella tapaamiskerralla, ja edelleen ollaan yhdessä ja meillä on pieni tytär.
Ap, miksi vain yksi kumppani koko elämän aikana on ihanteellisinta?
Ihmiselämään kuuluu kokeilu ja etsintä. Kuinka moni ihan oikeasti tyytyy harrastamaan seksiä vain yhden kanssa koko elämänsä aikana? Kyllä ruoho alkaa näyttää vihreämmältä aidan toisella puolella, joko ennemmin tai myöhemmin.
Omasta mielestäni on paljon parempi kokea ja kokeilla nuorena, jotta malttaa sitten vakiintua kun sen oikean löytää.
Kyllä meillä puhutaan asioista. En kannata useita seksisuhteita ja haluan että niitä ei aloiteta liian nuorina. Olne tukena. En sulje ketään kellariin mutta ei liian varhain aikuiseksi. Ihanteelisinta olisi toki vain se yksi kumppani niin kuin itselläni.
t. ap
Joo en tiiä miten eksyin vauva.fi sivulle mutta pisti silmiin tää keskustelu ja ite oon 15vuotias tyttö nytten,ja voin kertoo että omat vanhemmat ei päästä yökylään poikia enkä saa mennä pojille yöks mutta jos siitä lähetään liikkeelle että _KUKAAN_ esim meidän luokalta tai mun kaveripiiristäni ei oo enään neitsyt. Kyllä kaikki on jo harrastanut seksiä. Sillä ei oo mitään väliä päästääkö vanhemmat yöks vai ei koska ite lähen yöllä vaikka ikkunasta jos pitää päästä poikakaverille tai poikakaveri tulee ikkunasta tänne. Parempi vaan jos kaikki päästäis ne pojat yöks meinaa villiveikkaus on että kukaan ei sentakia oo harrastamatta sitä että porukat kieltää.
ja asuivat paikass ajossa seksivalistus koulussa oli käytännössä 0, eikä vanhemmatkaan kertoneet "etteivät kannustaisi varhaisiin seksikokeiluihin". Tulos: teiniraskaus kun tyttö oli 15.
yöksi kylään. Huh kyllä olin pyörtyä kun tyttöni sanoi että kaverille tulee poikakaveri yöksi. En ymmärrä tätä nykyistä seksuaalikasvatusta. Kouluista annetaan oikein opukset ja kannustetaan seksisuhteisiin. Saa sitä sitten ihmetellä ei toivottuja raskauksia, abortteja ja sukupuolitauteja. Eikö joku kohdunkaula tms syöpäkin ole useiden sukupuolisuhteiden tulosta.
silloin, kun vanhemmat eivät ole paikalla seinän takana...
Tyttäreni alkoi seurustelemaan 15-v. 16-v. pojan kanssa. Ovat vuos ja 8kk seurustelleet. Yökyläilevat pojan kotona ja meillä. Eivät keskenään vaan silloin, kun muukin perhe on kotona. Kulkevat meidän ja pojan perheen mukana vuoroin esim. huvipuistoissa, eläintarhoissa, uimahalleissa ja ovat siellä molemmat yötä mihin retki päättyy. Mitään useita sukupuolisuhteita ei liene riskinä, ihminen ihmisenä, nuori nuorena...taidat olla olla aika ahdasmielinen!
tiesitkö että osa 15 vuotiaista muuttaa jo omaan opiskelija-asuntoonkin kun koulut taas alkavat. Kaikilla paikkakunnilla ei ole yläasteen jälkeen jatkokoulutus mahdollistuutta ja silloin muutetaan. Ja yleensäkin tuo 15-vuotiaan kypsyys on aika yksilöllistä. Ehkäisy yleisesti ottaen kannattanee ottaa puheeksi viimeistään 14 vuotiaan kanssa, ihan varmuuden vuoksi. Eikä ne ajat niin ole muuttuneet... omasta teini-iästä on kuitenkin jo melkein 20 vuotta ja kyllä silloinkin 15 vuotiaana duunailtuiin vaikka mitä. Yökylään en saanut poikaystävää ennen kuin 17 vuotiaana, mutta eipä se paljon estellyt. niin ja olen muuten nyt onnellisesti naimisissa "pojan" kanssa joka silloin 14 vuotiaana pääsi "räpläämään" minua.
t. ap
Siis tarkoittanet tätä kyseessä olevaa nuorta? Ilmeisesti aloittanut koulun vasta 7-vuotiaana.
Meillä oli toissa viikonloppuna yökylässä 3 tyttö ja 2 poikaa, siis melkoiset orgiat, tai niin varmaan ainakin ap kuvittelisi. Kaikki teini-ikäisiä, 15- ja 16-vuotiaita.