Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen äiti antaa 15-vuotiaalle tytölle tulla poikakaverin

Vierailija
10.08.2009 |

yöksi kylään. Huh kyllä olin pyörtyä kun tyttöni sanoi että kaverille tulee poikakaveri yöksi. En ymmärrä tätä nykyistä seksuaalikasvatusta. Kouluista annetaan oikein opukset ja kannustetaan seksisuhteisiin. Saa sitä sitten ihmetellä ei toivottuja raskauksia, abortteja ja sukupuolitauteja. Eikö joku kohdunkaula tms syöpäkin ole useiden sukupuolisuhteiden tulosta.

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten tosiaan parempi että kielletään ja seuraavan kerran tytön sanoessaan että menee kaverin luo yöksi, meneekin pojan luo?

Valehteluunhan tuo ajaa.

Itselläni oli 14 vuotiaana poikaystävä yökylässä.

Ei musta silti hassumpi tullut.

Vierailija
102/112 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tiedän tyttöni kaverit niin pojat kuin tytötkin. Meillä on poikia käynyt eli siis on poikakavereita ja olenkin sanonut että meille saa kavereita tuoda. Mutta yökyläilyä ja seksiä olkoonkin ne kaksi eri asiaa en vielä halua että lapseni harrastaa. Joku oli laittanut että kokeilu ja etsintä kuuluvat ihmiselämään. En ymmärrä jos itselle etsitään elämänkmppania että se löytyisi seksin avulla. Eiköhän siinä ole kyse muista asioista.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuisi kyllä isoveljen huoneessa.

Vierailija
104/112 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 15 vielä kun ysi loppuu

15-vuotias on vasta ysille menevä nuori.

Itseasiassa, oma tyttäreni on 14 ja ysillä, syntymäpäivä hänellä vasta joulukuussa. Jos on syntynyt alkuvuodesta niin ehtii täyttää 16 ennen kuin ysi loppuu.

Itse annan hänen seurustella ja käydä yökylässä itseään kolme vuotta vanhemman pojan luona, tunnen pojan hyvin ja tyttäreni pystyy puhumaan minulla ihan kaikesta, mitä ovat kokeneet.

Vierailija
105/112 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se haittaa että samassa huoneessa on myös pikkusisko ja pari koiraa. Äitee seinän takana kun kaksiossa asutaan.

yöksi kylään. Huh kyllä olin pyörtyä kun tyttöni sanoi että kaverille tulee poikakaveri yöksi. En ymmärrä tätä nykyistä seksuaalikasvatusta. Kouluista annetaan oikein opukset ja kannustetaan seksisuhteisiin. Saa sitä sitten ihmetellä ei toivottuja raskauksia, abortteja ja sukupuolitauteja. Eikö joku kohdunkaula tms syöpäkin ole useiden sukupuolisuhteiden tulosta.

Vierailija
106/112 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä 9 lk:n vielä biletäkään, eikä tee muitakaan minusta aikuisten asioita... On muut asiat, esim. harrastukset ja koulu kuitenkin elämässä etusijalla.

Vierailija
107/112 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 14.v ja harrastin seksiä tyttöystäväni ksnssa, mutta nyt hän on raskaana. Maailmalla tapahtuu kaiken laista...

Vierailija
108/112 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskään suljettujen ovien takana päiväkylään. Samoin lapseni ei mene yökylään alle 18-vuotiaana. Meillä näin. Koulut ensin, seksi sitten.

Vierailija
109/112 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois kotoa kun olin 15. Asuin silloisen poikaystäväni kanssa samassa asuntolassa. Ei ollut äidistä kiinni yökyläilyt.

Vierailija
110/112 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko tytön naispuoliset ystävät tulla yökylään?

Kannattaisikohan sekin kieltää varmuuden vuoksi, jos he ovatkin äidin tietämättä lesboja ja seurustelevat keskenään, siis tytär ja ystävä?

Entä voiko homokaveri tulla kylään?

Voihan sitä ajatella, että yökyläilyt ovat täysin tarpeettomia kokonaan, oli kyseessä sitten tyttären tyttöystävät tai poikaystävät. 15-vuotias voi vallan hyvin hoitaa ihmissuhteensa ja parisuhteensa päiväsaikaan, ei niitä kavereita tarvitse yökylään raahata. Eikös kouluikäisen kuulu lähinnnä nukkua öiseen aikaan?

Mutta ymmärrän toki, että tällä palstalla on liuta äitejä, joiden mielestä on jopa toivottavaa, että 15-vuotiaana hankitaan poikaystävä, aloitetaan seksielämä ja löydetään myös mahdollinen elämänkumppani. Jokainen kai kannustaa ja ohjaa lastansa omien resurssiensa mukaan.

Vierailija
111/112 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelimme seksistä ja ehkäisystä ja sanoin , että mielestäni voisivat vielä odottaa. Nyt tyttö täyttää kohta 17v ja edelleenkin seurustelee saman pojan kanssa. Seksiä alkoivat harrastaa kun kumpikin oli 16v , ja sitä ennen tyttö kävi gynekologilla ja sai e-pillerit. Päätyivät kuitenkin aluksi käyttämään kondomia , koska tyttö pelkää hormoonien sivuvaikutuksia.

Ovat erittäin fiksuja nuoria enkä näe mitään syytä , että yökyläily olisi ollut vinkki aloittaa seksi ennenkuin kumpikin oli siihen valmis.

Työssäni näen paljon nuoria ja olen monen monta tyttöä auttanut keskeytyksen hakemisessa. Järjestäin nämä tytöt kokevat , että äidille ei voi kertoa mitään , koska se suuttuu ja järkyttyy.

Suosittelisin puhumista ja nuorten kunnioittamista .

Itse harrastin ekan kerran seksiä keskellä päivää saunan pukuhuoneessa . Vanhemmat olivat lenkillä ja pikkuveli päiväunilla. Olin 16vuotias ja poikakaveri oli 2 vuotta vanhempi . Poikakaveri oli meillä ollut öitä tuota ennen jo useita kertoja. Nukuttiin samassa sängyssä , pussailtiin ja juteltiin . Seksiä ei harrastettu ikinä kun vanhemmat olivat kotona.

Vierailija
112/112 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä jos olisin tuo 15-vuotias, nukkuisin tai pelaisin vaikka pojan kanssa jotain. Ei se nyt välttämättä teille tule tytärtäsi panemaan.