Uusi miesystävä kertoi että hänellä on genitaaliherpes.
Emme ole vielä ehtineet petipuuhiin ja tänään sain tietää herpeksestä. En tiedä voinko jatkaa suhdetta, koska en ole varma miten pystyisin nauttimaan sänkyhommista jatkuvan tartuntapelon takia. Tykkään miehestä todella paljon ja tämä asia nyt väkisin vaivaa. Kellään kokemusta tuosta taudista? Onko taattua että tarttuu minuunkin kondomista huolimatta? Harmittaa. :(
Kommentit (49)
Mää yritän hei syödä tässä samalla :(
Vierailija kirjoitti:
Mää yritän hei syödä tässä samalla :(
Ja piti avata ketju eikä otsikko riittänyt.
On terveitäkin miehiä joteen hylkää se herppes mies.
Hemmetin yleinen. Tartuntariski on tosi olematon ellei toisella ole oireita. Me oltiin yhdessä ja ilman kumia 7 vuotta ennen kuin pantiin oireisena ja tarttui toiseen. Sen kanssa voi hei elää 😄
Kurjaa. Itse en ottaisi riskiä. Hyvä että mies oli rehellinen.
Ei se nyt mikään maailmanloppu ole. Voit syödä estolääkitystä jos tartuntaa pelkäät. Reseptivapaa apteekissa.
Ja kannattais sun mennä vasta aine testeihin. Hyvin voi olla että sullakin on jo se.
Vierailija kirjoitti:
Hemmetin yleinen. Tartuntariski on tosi olematon ellei toisella ole oireita. Me oltiin yhdessä ja ilman kumia 7 vuotta ennen kuin pantiin oireisena ja tarttui toiseen. Sen kanssa voi hei elää 😄
Ei ihme että se leviää ja on yleinen...
Aika yleinen tauti, tästä ei vaan puhuta kun ei ole mitenkään erityisen vaarallinen. Ei tartu kortsun kanssa.
Mullakin on. On ollut ainakin 25 vuotta. Ei se juuri elämään vaikuta. Toki mehän ei tiedetä, miten se sulla käyttäytyy, voihan se kai vaivata vaikka jatkuvasti. Sun pitää päättää, että onko se mies sulle oikeasti todella tärkeä vai kannattaisko poistaa tartuntariski kokonaan ja ettiä joku muu.
Harrasta ainakin kunnolla suuseksiä ja muutenkin paljaalla niin luulisin että saat tartunnan. Sinnikkyys palkitaan.
Joskus olin miehen kanssa joka kertoi vasta seuraavana päivänä herpeksestä, siis oireeton tällöin.
En kai,luojan kiitos, sitä itse saanut mutta toisaalta se voi jäädä elimistöön oireettomana eikä näin edes näy testeissä.
Eikö noihin ole keksitty nykyään estolääkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on. On ollut ainakin 25 vuotta. Ei se juuri elämään vaikuta. Toki mehän ei tiedetä, miten se sulla käyttäytyy, voihan se kai vaivata vaikka jatkuvasti. Sun pitää päättää, että onko se mies sulle oikeasti todella tärkeä vai kannattaisko poistaa tartuntariski kokonaan ja ettiä joku muu.
Ainiin, olen ollut yli 20v naimisissa, meillä on 2 lasta eikä miehellä ole koskaan ollut oireita.
Mitä tuo nyt on. Minun miehelläni on viinirypäleiden kokoisia peräpukamia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että se leviää ja on yleinen...
Joo ollaan loppuelämän liitossa eikä panna sit ollenkaan jonkun hiton herpeksen takia.
Siriina kirjoitti:
Aika yleinen tauti, tästä ei vaan puhuta kun ei ole mitenkään erityisen vaarallinen. Ei tartu kortsun kanssa.
Kondomi ei täysin suojaa kondyloomalta ja herpekseltä. Voi myös tarttua ihoalueilla, ts. kassit.
Vierailija kirjoitti:
On terveitäkin miehiä joteen hylkää se herppes mies.
Se on herpes eikä mikään saakelin herppes.
Siriina kirjoitti:
Yleinen joo ja erittäin herkkä tarttumaan, kumi siinä suojaa.
Siriina kirjoitti:
Jos on oireisena päällä, niin voi tarttua kuminkin kanssa. Se elää muuallakin kuin limakalvolla.
No itse en harmittelisi että jään paitsi taudista mutta hei, kukin tavallaan.