Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen äiti antaa 15-vuotiaalle tytölle tulla poikakaverin

Vierailija
10.08.2009 |

yöksi kylään. Huh kyllä olin pyörtyä kun tyttöni sanoi että kaverille tulee poikakaveri yöksi. En ymmärrä tätä nykyistä seksuaalikasvatusta. Kouluista annetaan oikein opukset ja kannustetaan seksisuhteisiin. Saa sitä sitten ihmetellä ei toivottuja raskauksia, abortteja ja sukupuolitauteja. Eikö joku kohdunkaula tms syöpäkin ole useiden sukupuolisuhteiden tulosta.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika tuli tytön luo yökylään. Isä ilmoitti että äiti nukkuukin nyt sohvalla ja poika tulee isän viereen sänkyyn. Aikansa kinasteltuaan poika sai nukkua sohvalla....! =)

Vierailija
82/112 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on taas täynnä jotain alempaa sosiaaliluokkaa. Kuka ihme vanhempi kutsuu tytärtään "teiniperseeksi"? Ei ole mikään normi, että 15-vuotiaalle tulisi antaa lupa "sekstailla" niin paljon kuin sielu sietää. Varmasti se nuoria harmittaa, kun ei kaikkea saa tehdä. Mutta se nyt sattuu vaan olemaan vanhempien tehtävä pistää jarru päälle, silloin kun alkaa mennä liian lujaa.

Se taas, että 15-vuotiasta ei päästetä yökylään ei ole missään tekemisissä seksuaalikasvatuksen puutteen kanssa. Kondomit ja pillerit kuuluu jokaisen nuoren tuntea, yökyläily on asia erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en missään nimessä hyväksy 15 -vuotiaiden seksisuhteita. Sillehän minä en voi mitään, jos tyttöreni tai poikani joskus tulevat seksiä 15 -vuotiaina harrastamaan, mutta teen kyllä jo pienestä pitäen selväksi, että minun arvojeni mukaan lasten ei tule eikä tarvitse harrastaa seksiä.

Minun mielestäni nykyisin seksiä tuputetaan joka helvetin tuutista ja nuorilla on valtava paine harrastaa sitä. Tutkimusten mukaan varsinkin tytöt kärsivät tästä. Tytöille tulisikin muistuttaa, että heillä on oikeus päättää milloin he ovat valmiita seksiin, myös tunnepuolella. Tytöllä on myös oikeus seksuaaliseen nautintoon, ei vain olla pojan seksivälineenä. Sori vaan, mutta 15 -vuotias ei kyllä mielestäni ole mitenkään valmis seksiin!

Tulen kyllä tulevaisuudessa "unohtelemaan" asiaan liittyviä artikkeleita ja tutkimuksia erittäin näkyville paikoille kotonamme.

Vierailija
84/112 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aborttia ei tehdä. teen sen selväksi vaikka minkälaisella pelottelutekniikalla.

Ja hyvä niin jos kaltaisiasi urpoja on olemassa. Onneksi se ei sinulle kuulu, voin nauraa. Hahhahhaha!

Vierailija
85/112 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöksi kylään. Huh kyllä olin pyörtyä kun tyttöni sanoi että kaverille tulee poikakaveri yöksi. En ymmärrä tätä nykyistä seksuaalikasvatusta. Kouluista annetaan oikein opukset ja kannustetaan seksisuhteisiin. Saa sitä sitten ihmetellä ei toivottuja raskauksia, abortteja ja sukupuolitauteja. Eikö joku kohdunkaula tms syöpäkin ole useiden sukupuolisuhteiden tulosta.

Jos tyttö haluaa aloittaa sukupuolielämän, hän aloittaa sen joka tapauksessa. Itse aloitin tuolloin 15-vuotiaana, harrastimme seksiä mm. ulkona, rappukäytävissä, varastoissa, autiotaloissa. Olet hieman naiivi, jos kuvittelet että yökyläilyn kieltäminen estää seksin harrastamisen, anteeksi nyt vain. Parempi että se tapahtuu turvassa kotona, ja että asioista voidaan jutella, ja sitä ehkäisyäkin tulee varmemmin käytettyä kodin rauhassa, kuin pikapanolla puskassa.

Samoin tuntuu olevan tuo seksinaloitusikä.

Äiti aloittanut myöhemmin, lapsinkin aloittaa myöhemmin. Äiti aloittanut 13-14-vuotiaana ja takuuvarmasti tyttökin aloittaa samanikäisenä. Seurustelun nyt vähintäänkin.

Vierailija
86/112 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että poika esim. nukkuu vierashuoneessa. Eihän se automaattisesti edes tarkoita, että nukutaan yhdessä!

Mutta jos yökyläily sallitaan niin annetaan sillekin seksille hiljaisesti lupa. Ois kiva tietää että te jotka puolustatte tätä yökyläilyä että minkä ikäisiä lapsia teillä on ja ovatko tyttöjä vai poikia. Kun minulla itsellä on juuri 15-vuotias tyttö niin koen tämän asian todella vääräksi.

t. ap

Vierailija
87/112 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastimme seksiä JOKA päivä milloin missäkin. Sitä voi kuule tehdä rappukäytävissä, varastoissa, autotalleissa, ja kesällä ulkona.

Ei se, että poikaystävä ei saa jäädä yöksi estä seksielämää...

Teiniraskauksia torjutaan parhaiten valistuksella, ja tekemällä ehkäisyn käyttö mahdollisimman helpoksi nuorille. Jos seksivalistus on pelkkää pidättäytymiseen painostamista, teiniraskaudet lisääntyvät (kuten USA:ssa).

Vierailija
88/112 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittanut seksielämän. Enkä minä tai kukaan kaveripiiristä ole päätynyt teiniäidiksi, ei todellakaan. Suurin osa on opiskellut pitkään ja hankinnut lapset siinä kolmenkympin molemmin puolin. Fiksut osaavat pitää ehkäisystä huolen niin 15-vuotiaana kuin myöhemmin niin tarvittaessa.

Teiniraskaus on periytyvä kansanperinne

Jos tyttö haluaa aloittaa sukupuolielämän, hän aloittaa sen joka tapauksessa. Itse aloitin tuolloin 15-vuotiaana, harrastimme seksiä mm. ulkona, rappukäytävissä, varastoissa, autiotaloissa. Olet hieman naiivi, jos kuvittelet että yökyläilyn kieltäminen estää seksin harrastamisen, anteeksi nyt vain. Parempi että se tapahtuu turvassa kotona, ja että asioista voidaan jutella, ja sitä ehkäisyäkin tulee varmemmin käytettyä kodin rauhassa, kuin pikapanolla puskassa.

Samoin tuntuu olevan tuo seksinaloitusikä.

Äiti aloittanut myöhemmin, lapsinkin aloittaa myöhemmin. Äiti aloittanut 13-14-vuotiaana ja takuuvarmasti tyttökin aloittaa samanikäisenä. Seurustelun nyt vähintäänkin.

Vierailija
89/112 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, yökyläilyn estäminen ei estä nuoria harrastamasta seksiä. Eikä se automaattisesti myöskään tarkoita että harrastetaan seksiä. Kyllä mä ainakin 15-vuotiaana ihan kiltisti vaan nukuin poikakaverin luona.

Vierailija
90/112 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee varmaan top 10 tämän päivän provoissa.

Vierailija
91/112 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annetaan asialle siunaus vaikka se on lain mukaankin vielä kiellettyä.

t. ap

Jos poikaystävä on 25, ja tyttö 15, asia on toinen, mutta jos tytöllä ja pojalla on ikäeroa pari vuotta suuntaan tai toiseen, tai jos henkisessä kehityksessä ei ole juurikaan eroa, on seksi ok.

Vierailija
92/112 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä sitä luvan kanssa. Siksi meillä saa tyttö 13v. tuoda poikakaverin kotiin. Olen hommannut itse hänelle pillerit.

Samoin saavat ottaa olutta meillä ja polttaa tupakkaa, ettei tarvitse lähteä kaupungille salaa sitä tekemään.

Tekisivät kuitenkin salaa. Nyt tiedän, mitä tekevät ja missä.

Vierailija
93/112 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan yökyläilyn salliminen on teini-ikäisen mielestä merkki siitä että äiti pitää ihan normaalina että tuon ikäiset elävät kuin pariskunta ja harrastavat seksiä.

Kuten jo sanoitkin että voi harrastaa missä haluaa niin miksi siihen pitää oikein kannustaa antamalla koti seksikäyttöön. Mielestäni kenenkään ei tarvitse sallia lasten seksin harrastamista omassa kotonaan. Sitten kun lapsi myös elättää itsensä niin tehkööt mitä haluaa mutta ei minun kattoni alla.

Jos tyttö haluaa aloittaa sukupuolielämän, hän aloittaa sen joka tapauksessa. Itse aloitin tuolloin 15-vuotiaana, harrastimme seksiä mm. ulkona, rappukäytävissä, varastoissa, autiotaloissa.

Olet hieman naiivi, jos kuvittelet että yökyläilyn kieltäminen estää seksin harrastamisen, anteeksi nyt vain.

Parempi että se tapahtuu turvassa kotona, ja että asioista voidaan jutella, ja sitä ehkäisyäkin tulee varmemmin käytettyä kodin rauhassa, kuin pikapanolla puskassa.

Vierailija
94/112 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatteko myös lastenne polttaa kotonanne tupakkaa?

Minä en anna, minun taloni ja minun säännöt. Täällä ei alaikäiset polta tupakkaa, juo alkoholia, yökyläile tyttö-/poikaystävien luona. En tietenkään ole koko aikaa täällä vahtimassa mutta silloin kun minä olen kotona (esimerkiksi öisin) niin täällä en tuollaista suvaitse.

Vierailija
95/112 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahaha ;D ite eka poikakaveri ku täytin 12 ja samana päivänä oltii sängyssäki, eikä kaduta yhtää. sen jälkee poikia ollu yli 30.

-tyttö16

Vierailija
96/112 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko tytön naispuoliset ystävät tulla yökylään?

Kannattaisikohan sekin kieltää varmuuden vuoksi, jos he ovatkin äidin tietämättä lesboja ja seurustelevat keskenään, siis tytär ja ystävä?

Entä voiko homokaveri tulla kylään?

Vierailija
97/112 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 15, kun poikakaverini (nykyinen avomies) sai luvan jäädä luokseni yöksi. Isäni ei ehkä olisi vielä antanut lupaa mutta äitini mielestä oli hölmöä, että poika lähti luotani myöhään illalla ja tuli aikaisin aamulla takaisin. Uskoisin, että tilanne olisi ollut täysin eri jos olisimme viettänyt paljon aikaa muualla ja vanhempani eivät olisi tunteneet poikaa kunnolla. Lisäksi olen aina ollut vanhemmilleni avoin ja pystynyt juttelemaan heille kaikesta. Luulen, että pikkusiskoni ei olisi samanikäisenä saanut tuoda poikaystävää yöksi, sillä hän ei ole koskaan puhunut elämästään perheellemme. Ihmisestä riippuvaa siis :)

Emme harrastaneet tällöin seksiä vaan pelasimme mölkkyä, katsoimme yömyöhään elokuvaa ja juttelimme. Parasta oli nukahtaa ja herätä tärkeän ihmisen syleilystä.

Vierailija
98/112 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat todellakin olla vähän vanhanaikainen. SIllä lapseni on 15 vuotias ja hänen poikaystävänsä on ainakin tervetullut yöksi meille. Samassa huoneessa en ole vielä antanut heidän nukkua mutta kyllä sekin aika koittaa.

Oletko ajatellut että tämä 15 vuotias ja hänen poikaystävänsä ovat voineet jo harrastaa seksiä? He ovat varmasti kosketelleet toisiaan intiimialueilta ja ties mitä kaikkea muuta. Miksi poika ei saisi tulla yöksi? Iha normaalia. Ja jos tyttö kerran tahtoo pojan yöksi niin tuskin siinä kyse mistään pojan seksuaalisesta lähentelystä on, jos sitä pelkäät. Sillä tyttöhän tahtoo itse pojan tulevan yöksi. Ja kyllä naiset osaavat pitää itsestään huolen. 15 vuotias on jo aika vanha. Jos nuorelle sysätään vastuuta kokoajan ja hän toimii sen mukaan, fiksusti ja viisaasti, niin miksei nuori osaisi ja saisi itse päättää asioistaan?

Ja tiedän omastakokemuksesta että äiti tahtoo aina suojella lastaan kaikelta. Oli se mitä tahansa. Ja siksi tämänki suhteen sinusta on varmasti vaikea hyväkayä että lapsellasi on toinenkin henkilö jota hän rakastaa, sinun lisäksesi. Mutta joskus poikastenki on lähdettävä lentoon pesästään.

Vierailija
99/112 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat jo kokeneita ja päihittävät vanhemmat miehet sänkyleikeissä. Siksi nainen tahtookin 16-20v koltiaisen lakanoiden väliin.

Seksuaalikasvatuksen myötä nuori ei enää ole kokematon vaan kokenut ja fyysisesti toimivampi seksilelu.

Vierailija
100/112 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tyttäreni voisi mennä yöksi pojalle.

Itse asiassa tyttäreni on 15, olemme puhuneet seksistä.

Mutta meille ei tulla yökylään eikä tyttäreni saa mennä pojalle yökylään.

Ja tosiaan seksiin ei yötä eikä sänkyä tarvitse. kyllähän tuon itsekkin muistaa vallan hyvin.