Oisko Jehovan Todistajia paikalla, kysymys olisi
Kommentit (215)
se uskonto menee sisälle sinuun ja ei se lähde vaikka kuinka rimpuilisi vastaan.
Syvällä sisimmässäsi olet JT
ja moni sukupuolitauti ei ihan heti edes näy testeissä
[/quote]
Enköhän minä tiedä jo siitä alasta ja Raamatusta sen verran ettei minun tarvitse mennä opiskelemaan sellaista josta tiedän jo etukäteen mitä se on, vai mitä? ap.
[/quote]
jumala on luonut myös seksin mutta siihen on asetettu rajat, sitä saa harrastaa vain avioliitossa. Jos pari on rakastunut, mikä estää avioitumasta? tässä maailmassa olisi vältytty aika monelta eu-toivotulta raskaudelta, sydänsurulta (hiv:kään ei olisi niin laajalle levinnyt) jos ihmiset suostuisivat noudattaan jumalan ohjeita.
ap.
Ja tätä EI voi raportoida kenttäpalveluksena!
et lapsena ole saanut riittävästi tukea ja tietoa, olet vain kuunnellut kokouksissa asioita ja et ole ymmärtänyt niitä,
suosittelisin sinulle että keskustelisit vaikka vanhempiesi kanssa asiast, jos siis ovat vielä elossa ja se mahdollista
taidan tieää sinut, tiedän perheen, jonka lapsi erosi ja lähti lukeman teologiaa
Enköhän minä tiedä jo siitä alasta ja Raamatusta sen verran ettei minun tarvitse mennä opiskelemaan sellaista josta tiedän jo etukäteen mitä se on, vai mitä? ap.
WIKIPEDIA:
Teologia tutkii uskontoja. Kristinuskoa tutkiva teologia tutkii kristinuskon perusteita, eli sen historiaa, sisältöä ja ilmenemismuotoja. Muita tutkittavia uskontoja voivat olla esimerkiksi islam, hindulaisuus, buddhalaisuus ja juutalaisuus. Tutkinnan kohteena ovat myös uskonnollisuuden ilmentymät yleensä yhteiskunnassa, sekä erilaiset uususkonnot. Teologia ei kuitenkaan tavallisesti ”vertaile” uskontoja asettaen niitä paremmuusjärjestykseen. Uskontoja voidaan kuitenkin vertailla tieteellisesti. Tätä tehdään erityisesti uskontotieteen alalla, joka kristillisessä teologiassa on teologian osa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Teologia
Oman kokemukseni mukaan ei ne kauheasti kyllä tiedä muusta kuin kristikunnan uskonnoista.
ap.
Ja tätä EI voi raportoida kenttäpalveluksena!
Jos pari on rakastunut, mikä estää avioitumasta?
Ihan omassa tilanteessani aikoinaan ikä esti avioitumasta. Saman miehen kanssa olen silti edelleen, enkä muiden kanssa ole sängyssä ollut. Enkä jotenkin saa käsitettyä että miksi Jumala näkisi tämän kauhean pahana asiana.
tässä maailmassa olisi vältytty aika monelta eu-toivotulta raskaudelta, sydänsurulta (hiv:kään ei olisi niin laajalle levinnyt) jos ihmiset suostuisivat noudattaan jumalan ohjeita. ap.
Tämä on varmasti totta.
nyt tuli lähtö nukkumaan. Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille!
ap.
Vähän kyllä epäilen edelleen ettet tiedä mitä teet, kun asioiden selville otto on niin hankalaa. No, tässä nyt sinulle selvitystä lahkosta:
Lahko
Lahko on monesti ympäristönsä halveksima, mutta se vastaa samalla mitalla ja halveksii muita, ja kiistää olevansa lahko. Lahko korostaa omaa merkitystään, ja sanoo olevansa oikea pelastuksen tuoja, muut korkeintaan puutteellisia. Lahkon jäseniltä vaaditaan yhdenmukaisuutta. Moni lahko kieltää jäseniltään monia asioita, joita pitää "likaisina", esimerkiksi tupakan ja television.
Lahko kieltää järkiperäisen arvostelun, ja se väheksyy tieteellistä tutkimusta. Lahko luo monesti oman historiansa. Lahko suhtautuu erityisen katkerasti omiin luopioihinsa, ja yrittää saada luopuneita takaisin. Lahko voi kuitenkin myös erottaa niitä, jotka eivät noudata lahkon kuria.
Lahkolle on tyypillistä johtaja, joka ohjaa lahkon toimintaa. Lahko korostaa usein yksipuolisesti jotain uskon kohtaa ja lisää siihen omia piirteitä. Esimerkiksi voidaan uskoa, että etukäteen tiedetään, milloin maailmanloppu tulee. Maailmanloppu-uskomus auttaa lahkoa kontrolloimaan jäseniään, sillä lahkon mukaan maailmanlopun ollessa lähellä kannattaa kuulua pelastavaan lahkoon. Maailmanloppuun uskominen on nykyään lahkojen parissa entistä harvinaisempaa.
Monet ns. pienkirkot muistuttavat ainakin joiltain osin lahkoja. Myös suuressa uskonnossa voi olla paikallisia, lahkonomaisia piirteitä.
Tuhoisille uskonlahkoille saattaa olla ominaista, että niiden takia joutuu luopumaan aviopuolisostaan, perheestään ja omaisuudesta. Tuhoisa lahko voi myös pistää jäsenensä luovuttamaan omaisuuttaan, työskentelemään suuren osan vapaa-ajastaan lahkon hyväksi ja käännyttämään jatkuvasti muita ihmisiä.
Lahko voi pistää maksamaan suhteettoman kalliita kurssimaksuja, joiden maksamiseksi on otettava erillistä pankkilainaa. Alussa kurssimaksut voivat olla kohtuullisia. Ihmisille luvataan onnellisuutta, mutta monen vuoden ja pankkilainan jälkeen kohde voi hautoa itsemurhaa, kun huomasi, etteivät lahkon lupaukset paremmasta elämästä ole toteutuneetkaan. Todellisuudessa tämmöisen lahkon tarkoitus on nylkeä rahaa kierolla pettämisellä niiltä ihmisiltä, jotka uskovat vilpittömästi lahkon ajatuksiin.
Jos lahkoon pettynyt yrittää lahkosta erota, häntä painostetaan ja uhkaillaan. Jos lahkon toiminnasta yritetään levittää tietoja internet-sivuilla, näitä sivuja vastaan hyökätään.
Lähteet
1.? Zuckerman, Phil: Invitation to the Sociology of Religion. New York: Routledge, 2003. ISBN 0-415-94126-1.
[/quote]
Sinusta en todellakaan ole niin varma! Sinä tiedät että JT ei ole lahko, mutta käytät sitä sanaa koska tiedät kuinka pilkalliselta se kuulostaa. Pitäisikö minun siissiitä huolimatta uskoa että sinä olet rehellinen ja vilpitön? Sinähän valehtelet jo peruasioissakin! Minä olen tarkka näissä asioissa. ap.
[/quote]
Täällä on useampi keskustelija mukana, joten taitaa olla viestien vastaukset osoitettu välillä väärille henkilöille.
Minä ymmärrän ajatuksiasi ja toivon, että sinäkin perehdyt kriittisesti jehovan todistajien oppiin. Kaikkea hyvää sinulle, ja avaraa katsetta!
ottakaa ja keskustelkaa todistajien kanssa kun heitä tapaatte niin saatte parhaiten vastauksia kysymyksiinne
toivon, että tekin löydätte totuuden
hyvää yötä kaikille
jos kysyy vääriä kysymyksiä. Mielelläni aina kyllä keskustelen, ja monesti ihan menen juttusille. Mutta aina sama reaktio :( Alkaa jo kyllästyttämään.
ottakaa ja keskustelkaa todistajien kanssa kun heitä tapaatte niin saatte parhaiten vastauksia kysymyksiinne toivon, että tekin löydätte totuuden hyvää yötä kaikille
jos kysyy vääriä kysymyksiä. Mielelläni aina kyllä keskustelen, ja monesti ihan menen juttusille. Mutta aina sama reaktio :( Alkaa jo kyllästyttämään.
ottakaa ja keskustelkaa todistajien kanssa kun heitä tapaatte niin saatte parhaiten vastauksia kysymyksiinne toivon, että tekin löydätte totuuden hyvää yötä kaikille
eli varaa aikaa keskusteluun ja pyydä uusi tapaaminen jolloin keskustelua jatketaan
minäkin itse tutkin vuoisia ja kävin koukouksissa
Kannattaa käydä tutustumassa myös esimerkiksi sivustoon www.veljesseura.org.
eli varaa aikaa keskusteluun ja pyydä uusi tapaaminen jolloin keskustelua jatketaan minäkin itse tutkin vuoisia ja kävin koukouksissa
maailmanloppuennustuksista, niin aina väittävät ettei sellaisia ole annettu. Sitten kun kerron vuosiluvut, jotka järjestö antoi, niin sitten rupeavat jankkaamaan ja lopulta suuttuvat :o(
siis mitä vääriä kysymyksiä tarkoitat, kaikkea saa kysyä ja ei hikeenny
Eikö vain ole itse teikäläinen tässä puhumassa paskaa? Raamatussa muuten varoitetaan vääristä profeetoista..
10. jehovan Todiatajt eivät järjestönä ole antaneetmitään vuosilukuja, ei ainakaan Harmageddonin tulon ajankohdalle, koska senhän tietää vain Jehova taivaassa. ap.
Sinä.
Sinusta en todellakaan ole niin varma!
Sinä tiedät että JT ei ole lahko, mutta käytät sitä sanaa koska tiedät kuinka pilkalliselta se kuulostaa. Pitäisikö minun siissiitä huolimatta uskoa että sinä olet rehellinen ja vilpitön? Sinähän valehtelet jo peruasioissakin!
Minä olen tarkka näissä asioissa.
ap.