Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oisko Jehovan Todistajia paikalla, kysymys olisi

Vierailija
08.08.2009 |

Kommentit (215)

Vierailija
201/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on JT lapsia ja sen olen ihan itse nähnyt. Heillä ei ole alaikärajaa kasteelle, tuollaisia kymmenen tai vähän yli on monetkin kasteelle menevät.

Jos lapsikastetta ei hyväksytä pitäisi kasteiän olla täysi-ikäisenä ja alimmillaan 18 vuotta.

Vierailija
202/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tekee itse omat ratkaisunsa, myös jt perheen lapset,

kukaan ihminen ei saa eikä voi tuomita toista, tuo päätös kuuuluu yksin jumalalle''

tottakai vanhemmat ovat pahoillaan ja surevat kun jos näkevät lapsensa tekevän syntiä, esim harrastavan esiaviollista seksiä , asuvan avoliitossa yms

kun itse tiedät mikä on oikein mikä väärin, mikä hyväksi mikä ei ,niin kyllä se tuskaa tuotaa kun oma rakas lapsi tekee väärin

muuta kyllä sitä lastaan rakastaaa silti täysinrinnoin koko sydämestään, ja puhun nyt omasta kokemuksestani

mstä tietää, että jt usko ei ole lahko;

mitkä oo tunnusmerkit, mistä heidät tunnetaan

mikä sukonto pitää raamattya ainoana oppinaan

ja toimii sen ohjeiden mukaan, eivät harrasta esiaviollista seksiä, eivät tee aborttia, eivät valehtele, eivät lyö, eivät varasta, yms

raamattu käskee tehdä opetuslapsia kaiken kansan ihmisistä, monessako uskonnossa harrastetaan saaarnaamistyötä, onko ovellanne käynyt muitakin kuin todistajia,'

meillä ei, mutta tiedän mormonien harrastavan samantapaaan saarnaamista,

tässä nyt muutama ekaks mieleen tullut asia

niin ja siitä vuosiluvusta ja ns maailmanlopun tulosta, olen kokuksissa kuullut asiasta

kyllä siellä on virhe tunnustettu, että ei ole tarkkaa päivää

vain jumala tietää milloin tapahtuu, sehän sanotaan raamatussakin,

miksi samaa jauhaa jatkuvasti, todistajatkin on vain ihmisiä, ja erehtyväisiä kuten kaikki muutkin, maapallolla ei ole yhtään täydellistä ihmistä,

tärkeintä on tunnustaa virheensä ja jos mahdollista jos haittaa on tapahtunut niin korjata se,

pahinta on kun ei virheitä tunnusteta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin, mutta kehotan ihmisiä, jotka todella haluavat tietää enemmän Jehovan Todistajista menemään meidän OIKEILLE nettisivuille, joka on www.watchtower.org. Sieltä löytyy oikeaa tietoa meistä. KAIKKI muut sivut on luopioiden ym. ihmisten kirjoittamia valheellisia sivustoja. Se on ikävä tosiasia...

Vierailija
204/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko perehtynyt, mitä hän on kokenut ja kirjoittanut?

Vierailija
205/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
206/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomus yhdestä entisestä todistajasta,

ihmiset ovat erilaisia ja täydellistä ei ole maanpäällä yhtään, mielipiteet voi erota ja siten halut ja toiveet,

tärkeintä on luottaa aina jumalaaan ja raamattuun

Vierailija
207/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, jos sinun suuntasi ei tule sitä itseään! Aika ylimielinen asenne niputtaa kaikki papit yhteen ja saman kökönpuhumiseen. Mitä tarkoitat ilmaisullasi? Mikä on sinulle sonnanpuhumista?

Olen teologi, en pappi (kaksi eri asiaa) En kuulu edes kirkkoon enkä tunnusta kristinuskoa, en mitään uskoa. Papeilla on teologin koulutus takana, mutta myös henkilökohtainen vakaumus. Minä olen ainoastaan uskontojen tutkija.

30,. te teologit olette ne kaikista harhaoppisimpia.

Minunkin mielestäni papit puhuvat sontaa, kuten myös jehovat.

Vierailija
208/215 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten mihin??

Vierailija
209/215 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Minun mielestäni fiksuus ei liity tähän- mitä se nyt pitääkään sisällään. Fiksu voi olla hengellinen, "tyhmempi" voi olla hengellinen tai sit ihan ateisti. Ihmisessä on eri alueita, hengellinen ja älyllinen. JT- touhussa mua huolestuttaa todella se rakkaudeton ilmapiiri ja oikeassaolemisen tarve. Sulkeutuneet ryhmät, me olemme parempia kuin muut- ajattelu, perheiden hajottaminen jne. Lista on loputon. JT:lle ei kohtuus riitä, ei kultainen keskitie eikä yhteiskuntaa sopeutuminen. JT- yhteisö käyttää väkivaltaa, hykläämisiä jne. Tunnen monia tod surullisia ihmiskohtaloita.

Vierailija
210/215 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 10.8.2009 22:06 (# 175)

Josko kommentoisit perustellen esim.

viestejä nro 25, 30 (miten lahkon oppimattomat sedät osaavat tulkita Raamattua, mutta yliopiston opetukseen suhtaudut halveksien? Faktaa on teidän setien oppimattomuudesta, linkkiä voin laittaa jos et osaa käyttää hakua), 37 (jos jumalan nimi on tärkeä, miksi te käytätte virheelliseksi osoitettua muotoa?), 88, 108, 109, 110, 126, 137, 144.

Ja vielä, ihan OIKEASTIKO ajattelet että yliopistossa opetetaan valheita? Miksi ihmeessä?

kuten mihin??

Vierailija
211/215 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koska tuota liittoa ei ole jumalan edessä siunattu ja moni sukupuolitauti ei ihan heti edes näy testeissä

on siis aviorikos, jos harrastaa minkäänlaista seksiä muun kuin aviopuolisinsa kanssa

eli mitään sukupuolitautia ei voi saada, jos kumpikin osapuoli noudattaa jumalanlakia

Vierailija
212/215 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieluummin keskustelisinkin ihan täällä nettiolohouneessa, kuin päästäisin tuntemattomia ihmisiä kotiini.

hienoa, että olet kiinnostunut asiasta

voisit laittaa viestin halustasi keskustella raamtusta toditajien kanssa vaikka sähköpostilla

www.watchtower.org on sivusto, josta löydät fakta tietoa jehovantodistajista

kannatta tutustua

Vierailija
213/215 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuo kertoikin jo paljon sun elämänkatsomuksesta ja JT:sta joihon olet nyt niin "ihastunut"....

Vierailija
214/215 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pysyi sentäs asiassa, muut pilkkasivat ainoastaan.

Vierailija
215/215 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos löytyisi joku mukava jehova pohtimaan avoimeksi jääneitä vastauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan