Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oisko Jehovan Todistajia paikalla, kysymys olisi

Vierailija
08.08.2009 |

Kommentit (215)

Vierailija
141/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vastaa itse omista valinnoistaan joten miksi te ette vain nuole itse omia haavojanna, aikuiset ihmiset?

ap.

Vierailija
142/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri tiedonjanoni takia yliopistossa. Aloitin vasta opinnot. Ennen kuin liityt mihinkään uskontoon, ota asioista monipuolisesti selvää, muuten saatat katua katkerasti. Ihan ystävällinen neuvo tämä.

[/quote]

Minusta tuntuu ettet ole tutustunut Raamattuun etkä Jehovan Todistajiin missään, et yliopistoissa etkä muuallakaan. Anteeksi vain, suorapuheisuuteni on minun heikkouteni jonka kanssa teen kyllä töitä koko ajan. ap.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koittaisi "tämän asiainjärjestelmän loppu"

Muistan kun puhujat näistä puhui ja pelotti todella paljon Jumalan viha. Koskaan ei voinut kuitenkaan olla varma pelastuuko vai ei.

Mun pää ei vaan kestänyt sellaista. Olen niin heikkoa tekoa, epätäydellinen kun olen.

Vierailija
144/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jumalan edessä lupaudutte julkisesti rakastaa ja kunniottaa toisianne, on se siten kaikille tullut julkisesti tietoon ja jumala liittonne siunannut

jos kaikien asioden suhteen tehtäisiin niin kuin vain itsestä tuntuu, niin silloin toimit omien oppiesi mukaan, et jumalan

Vierailija
145/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri tiedonjanoni takia yliopistossa. Aloitin vasta opinnot. Ennen kuin liityt mihinkään uskontoon, ota asioista monipuolisesti selvää, muuten saatat katua katkerasti. Ihan ystävällinen neuvo tämä.

Sinä menet opiskelemaanm mitä? teologiaa? Enköhän minä tiedä jo siitä alasta ja Raamatusta sen verran ettei minun tarvitse mennä opiskelemaan sellaista josta tiedän jo etukäteen mitä se on, vai mitä?

Minä olen muuten tutustunut myös juutalaisuuteen ja islamiin.

Mutta ehkä haluat vain turruttaa omatuntosi ja hakea hyvitystä itsellesi? Haluat antaa itsellesi synninpäästön?

ap.

Vierailija
146/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa opetus ei ole sidottu minkään uskonnon dogmeihin. Tiedon pitää olla tieteellisesti perusteltua ja kritiikille avointa, mitä lahko-opit eivät ole. Jos sinua mietityttää mitä tiede on, niin asiasta löytyy runsaasti materiaalia.

Minusta olisi Raamatun kirjoitusten vastaista sekin että mukamas vain yliopistoissa voisi oppia lukemaan ja ymmärtämään Raamattua... vähän keskiaikaista. ap.

Vierailija
147/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin laskettu tietyn kaavan mukaan ja tultu tuohon. Sanottiin että ne jotka näki vuoden 1914 tapahtumat näkisi myös asiainjärjestelmän päättymisen, Harmagedonin ja tuhatvuotisen valtkakunnan.

Laskettiin että pitäisi olla ymmärrysikäinen vuonna 1914 joten ei enää lapsi tuolloin ja siihen kun lisää ihmisikää ajatuksella vain 70 tai 80 vuotta on täällä ikä ihmisten niin asiainjärjestelmä on päättymässä vuonna 1975.

Tätä asiasta puhuttiin esitelmissä ja Valtakunnan palveluskoulussa ja kokouksessa.

Jopa on painettu Vartiotorniin joka on ykkösjulkaisu.

Vierailija
148/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jumalan edessä lupaudutte julkisesti rakastaa ja kunniottaa toisianne, on se siten kaikille tullut julkisesti tietoon ja jumala liittonne siunannut jos kaikien asioden suhteen tehtäisiin niin kuin vain itsestä tuntuu, niin silloin toimit omien oppiesi mukaan, et jumalan

Miksi se kuuluu vain avioliittoon useimpien uskontojen, ja myös Jehovan todistajien mukaan?

Ymmärrän miksi ihmistä ei saa tappaa, ymmärrän miksi vanhempia pitää kunnioittaa, yms, mutta tätä en.

Vierailija
149/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin innolla odotan että jehova tulee ja tekee lopun tästä pahasta maailmanjärjestelmästä ja alkaa uusi aika paratiisin tekeminen, kuolleet saavat ylösnousemuksen, miten ihanaa on tavata omaisia ja muitakin ja opetta heille totuutta, moni heistä ei ole kuullut koko asiasta

ei siinä ole mitään pelättävää se on aivan käsittämättömän upeaa ja hienoa

olet ollut ilmeisesti hyvin pieni lapsi tuolloin kun asiasta puhuttu, et ole ymmärtäny ns maailmanloppua oleskaan, eihän maapallo katoa mihinkään

Vierailija
150/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koittaisi "tämän asiainjärjestelmän loppu" Muistan kun puhujat näistä puhui ja pelotti todella paljon Jumalan viha. Koskaan ei voinut kuitenkaan olla varma pelastuuko vai ei. Mun pää ei vaan kestänyt sellaista. Olen niin heikkoa tekoa, epätäydellinen kun olen.

Miten muistat tuollaisia? minun tätinikään joka on JT, ei muista.

Huvittaa, eikö se ole vapautuksen eikä pelon päivä muutenkin,mitä sinä siinä pelkäsit?

ap.

Vierailija
151/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Aviokäsky pitää kunniallisesti kaikkein seassa pidettämän ja aviovuode saasteettomana, mutta huorintekijät ja salavuoteiset Jumala tuomitsee.

Vierailija
152/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(joka muuten tuhosi minua paljon lapsena). Suosittelen että hautaat ylimielisen ja kärkkään asenteesi(kärkäs olen varmasti minäkin, mutta tiedän totisesti mistä puhun), josta selkeästi paistaa epävarmuus ja pelko siitä että olet ehkä erehtynyt pahan kerran luottamaan lahkoon, joka on vahingollinen ja jopa vaarallinen. Jos et usko, niin ok, omapahan on tietenkin asiasi. Mutta edelleen kannustan sinua harkitsemaan kahdesti.

[/quote]

Sinä menet opiskelemaanm mitä? teologiaa? Enköhän minä tiedä jo siitä alasta ja Raamatusta sen verran ettei minun tarvitse mennä opiskelemaan sellaista josta tiedän jo etukäteen mitä se on, vai mitä? Minä olen muuten tutustunut myös juutalaisuuteen ja islamiin. Mutta ehkä haluat vain turruttaa omatuntosi ja hakea hyvitystä itsellesi? Haluat antaa itsellesi synninpäästön? ap.

[/quote]

Vierailija
153/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietippäs nyt itsekin asiaa hieman

kun harrastetaan seksiä eikä olla sitouduttu toisiin, niin mitä sitten tulet raskasi, mies häippäsee, saat seksitaudin kun mies harrastanut esiaviollista seksiä kun siinä ei ole mitään pahaa niin monien muidenkin kanssa,

tässä ny tmuutama ensin

Vierailija
154/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietippäs nyt itsekin asiaa hieman kun harrastetaan seksiä eikä olla sitouduttu toisiin, niin mitä sitten tulet raskasi, mies häippäsee, saat seksitaudin kun mies harrastanut esiaviollista seksiä kun siinä ei ole mitään pahaa niin monien muidenkin kanssa, tässä ny tmuutama ensin

Mites nykyaikana?

Vierailija
155/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus on alkanut ja aborttia haetaan

tai on saatu klamydia tai jotain muuta mukavaa

Vierailija
156/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla jo hyvin syvällä lahkoajattelussa. Mutta ei se mitään. Toivottavasti tulet uskossasi autuaaksi. Annathan kuitenkin lastesi valita, ja hyväksyä heidän päätöksensä.

minä ainakin innolla odotan että jehova tulee ja tekee lopun tästä pahasta maailmanjärjestelmästä ja alkaa uusi aika paratiisin tekeminen, kuolleet saavat ylösnousemuksen, miten ihanaa on tavata omaisia ja muitakin ja opetta heille totuutta, moni heistä ei ole kuullut koko asiasta ei siinä ole mitään pelättävää se on aivan käsittämättömän upeaa ja hienoa olet ollut ilmeisesti hyvin pieni lapsi tuolloin kun asiasta puhuttu, et ole ymmärtäny ns maailmanloppua oleskaan, eihän maapallo katoa mihinkään

Vierailija
157/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskustellut JT kanssa ja tämä asia kiellettään ja kierretään - minä muistan ja niin muistaa moni muukin. Puhutaan että valo on kirkastunut ja saadaan uutta valoa. Miksi ihmisiä johdttiin harhaan.

Vuoden 1975 jälkeen moni jätti uskonsa juurikin tämän vuoksi onko tästä sinulle kerrottu.

Uskon edelleen Jumalaan ja Raamatun sanaan, olen kuitenkin sitä mieltä että tässä maailmanlopun ennustamisessa mentiin vikapolulle ja surullista ettei voida sitä reilusti myöntää.

koittaisi "tämän asiainjärjestelmän loppu" Muistan kun puhujat näistä puhui ja pelotti todella paljon Jumalan viha. Koskaan ei voinut kuitenkaan olla varma pelastuuko vai ei. Mun pää ei vaan kestänyt sellaista. Olen niin heikkoa tekoa, epätäydellinen kun olen.

Miten muistat tuollaisia? minun tätinikään joka on JT, ei muista.

Huvittaa, eikö se ole vapautuksen eikä pelon päivä muutenkin,mitä sinä siinä pelkäsit?

ap.

Vierailija
158/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus on alkanut ja aborttia haetaan tai on saatu klamydia tai jotain muuta mukavaa

no mites jos kaksi ihmistä käyvät sukupuolitautitesteissä ennen sänkyyn menoa ja lapsikin on toivottu, hyväksyykö jumala sen silloin?

Vierailija
159/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin pieni tyttö ja luulin että olen tosi huono ja en tee asioita oikein. Viaton olin tuolloin näin jälkikäteen ajatellen.

Pelko iskostui syvään.

Vierailija
160/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmassa, jossa ei olisi sairautta, kuolemaa pahuutta, kärsimystä, nälkää, työttömyytä

siis kaikkea sitä mitä nyt on joka puolella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan