Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oisko Jehovan Todistajia paikalla, kysymys olisi

Vierailija
08.08.2009 |

Kommentit (215)

Vierailija
1/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastapainoksi tietenkin voisit kertoa, miten täydellinen oma uskonyhteisösi on? Ev.lut. kirkossa harjoitetaan kuitenkin kaiken muun hapatuksen rinnalla itsekritiikkiä - kiitos ympäröivän yhteiskunnan kirkkoon kohdistaman, välilllä asiallisen, välillä kohtuuttoman kritiikin. Millaista itsekriittisyyttä oma uskonyhteisösi edustaa?

joo teologit ne vasta höpöjä puhuu

kaikki on sallittua evlut seurakunnassa, siksi sieltä alunalaken erosinkin kirkkoon saa kuulua kuka vaan vauvana kastettu, teki murhan tai mitä vaan kaikki siis sallittua raamattu ei ohjaa mitenkään kirkon toimintaa puhumattakaan sen jäsenien toimintaa tässä nyt muutama esimerkki raamattu käskee poistamaan pahantekijät , eli ne jotka ei kadu tekojaan erotetaan seurakunnasta, tekeekö kirkko niin , ei Esiaviollinen seksi on kielletty, kirkko hyväksyy senkin ja avoliitot nykyään jo homoliitotkin, jumalan nimi tulee pyhittää, miten kirkko sen tekee poistaa koko nimen raamatusta raamattussa sanotaan menkää ja tehkää opetuslapsia kaikista kansoista, eipä ole pappia tai ketään muutakaan näkynyt meidän ovella koskaaan, ketä on näkynyt teitty todistajia raaamattu kehottaa kokontumaan yhteen ja kieltää jättämästä yhteen kokoontumisia, moniko teistä av mammoista on käynyt korkossa vuoden aikan ja kuoinkas usein yleensäkään tässä nyt muutamia

Vierailija
2/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haudattiin aikanaan kirkkomaan aidan ulkopuolelle. Kirkko on toiminut valitettavasti monessa asiassa väärin.

Onko mahdollista, että jehovan todistajien piirissä olisi koskaan toimittu väärin, kun esimerkit täytyy etsiä vain toista uskontoa (jehovat eivät ole kristittyjä, esim. eivät ole Kirkkojen Maailmanneuvoston jäseniä, koska eivät hyväksy uskoa kolminaiseen Jumalaan, mikä yhdistää kristillisiä kirkkoja) moittamalla?

Vielä viime vuosisadan alussa Erotettiin köyhät kirkosta ja joutui häpeään jos ei kyennyt maksamaan kirkollisveroa. Olen itse nähnyt vanhoja papinkirjoja joissa on mainittu nimiltä henkilöjä jotka on kirkosta erotettu, kun eivät siis kyenneet maksamaan veroja. Todella raakaa touhua! ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja itsemurhan tehneet ja rosmot haudattiin aikanaan kirkkomaan aidan ulkopuolelle. Kirkko on toiminut valitettavasti monessa asiassa väärin. Onko mahdollista, että jehovan todistajien piirissä olisi koskaan toimittu väärin, kun esimerkit täytyy etsiä vain toista uskontoa (jehovat eivät ole kristittyjä, esim. eivät ole Kirkkojen Maailmanneuvoston jäseniä, koska eivät hyväksy uskoa kolminaiseen Jumalaan, mikä yhdistää kristillisiä kirkkoja) moittamalla?

Vielä viime vuosisadan alussa Erotettiin köyhät kirkosta ja joutui häpeään jos ei kyennyt maksamaan kirkollisveroa. Olen itse nähnyt vanhoja papinkirjoja joissa on mainittu nimiltä henkilöjä jotka on kirkosta erotettu, kun eivät siis kyenneet maksamaan veroja. Todella raakaa touhua! ap.

Vierailija
4/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen Jumalaan mä ainakin uskon vaikka kristitty olen. Joulu (yule) on toki pakanallinen juhla alunperin mutta meidän perheessä sitä on vietetty nimenomaan Kristuksen syntymän muistoksi. Eikä siinä "jumalattomassa" juhlimisessakaan mitään pahaa ole, ei kaiken tarvii olla niin tiukkapipoista. Ei kukaan niitä tonttuja palvo.

Kyllä meidän Jumalalla on nimi, se on se sama Jahve kuin teilläkin. Sitä ei yleensä kutsuta tuolla nimellä, johtunee siitä käskystä "älä turhaan lausu Herran sinun Jumalasi nimeä". Jeesus on Jumalan lihaksi tulleena, voisiko sana inkarnaatio sopia tähän paikkaan. Ja Pyhä Henki on Jumalan henki. Kolmea Jumalaa ei ole. Mä oon käsittänyt tuon kolmiyhteisyyden vähän niin kuin eri "olomuotoina". Sama heebo on kuitenkin kyseessä.

Me ollaan kristittyjä ja uskotaan Raamattuun. Ja kuitenkin tuo sinun väittämäsi että Raamattu ei ole moniselitteinen ei kyllä pidä paikkaansa, sillä se on kirja, vuosisatojen aikana kirjoitettu ja ihmisten tekemä eikä mikään taivaasta laskeutunut, sisältää paljon vertauskuvia, historiallista tekstiä, runoutta, ennustuksia, kansantarinoita, lakitekstiä ym, joten totta kai siitä voi tehdä paljon erilaisia tulkintoja kuten kirjoista yleensäkin.

Kehottaisin tutustumaan kunnolla Kristinuskoon ennen kuin liityt Jehovan todistajiin. Jos luterilaisuus on sulle liian vapaamielistä niin kyllä niitä tiukkapipoisempiakin KRISTILLISIÄ yhteisöjä löytyy!

Vierailija
5/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea omalla äidinkielellään, koska Raamattua ei ollut käännetty esmes suomeksi. Myös jumalanpalvelusten seuraaminen latinaksi oli kohtuullisen haasteellista, eikä se kovin sujuvasti taitaisi edelleenkään mennä keskivertomattimeikäläiseltä.

No anteeksi sitten mutta siis minä en lausu sitä suomalaisittain eli minulle se on hebrea edelleenkin. Niin olen sen jo vuosia kirjoittanut. Minusta olisi Raamatun kirjoitusten vastaista sekin että mukamas vain yliopistoissa voisi oppia lukemaan ja ymmärtämään Raamattua... vähän keskiaikaista. ap.

Vierailija
6/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla lapsia? Opetatko heidätkin odottamaan innolla maailman loppua?

teologi pääsi ei kestänyt siis mitä minä ainakin innolla odotan että jehova tulee ja tekee lopun tästä pahasta maailmanjärjestelmästä ja alkaa uusi aika paratiisin tekeminen, kuolleet saavat ylösnousemuksen, miten ihanaa on tavata omaisia ja muitakin ja opetta heille totuutta, moni heistä ei ole kuullut koko asiasta ei siinä ole mitään pelättävää se on aivan käsittämättömän upeaa ja hienoa olet ollut ilmeisesti hyvin pieni lapsi tuolloin kun asiasta puhuttu, et ole ymmärtäny ns maailmanloppua oleskaan, eihän maapallo katoa mihinkään

Vierailija
7/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulppuaa? Oletko sinä saanut koskaan kokea empatiaa toisilta ihmisiltä, kun olet ollut elämässäsi hankalassa tilanteessa, pettynyt tai umpikujassa? Muistatko, miltä se tuntui?

"ottakaa edleenkin itse vastuu omista päätkistänne, älkää itkekö menneitä, omahan on valintanne"

Lukekaa Pasi Turusen Vartiotornin varjossa, vastaa kysymyksiin miksi monta päivää maailmanlopulle ja valottaa muutenkin järjestön historiaa ja toimintaa kriittisesti! Todella suosittelen!

Osaat kai itsekin ajatella joten mietis vähän. Jehovan Todistajia on tässä maailmassa 7 miljoonaa, nopeasti kasvava joukko. Voisiko joku PasiTurunen tms, Uskontojen Uhri (ottakaa edleenkin itse vastuu omista päätkistänne, älkää itkekö menneitä, omahan on valintanne)muka pystyä osoittamaan järjestö joillakin halvoilla, valheellisilla argumenteilla vääräksi? Hitlerikin sitä yritti, mutta nyt Hitler on kuollut ja Jehovan Todistajien määrä moninkertaistunut. Jehovan Todistajat eivät ole koskaan ennustaneet maailman loppua (sekin on valhe), asiainjärjestelmän päättyminen on täysin eri asia. Maailma ei lopu koskaan, maapallo ei häviä koskaan. ap.

Vierailija
8/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärässä oleva teologi (uusi ketjua lukeva) ei voi muuta kuin pyörittää päätään...

Vierailija
9/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ihme juttu tuo on, että vain 144 000 ihmistä pääsee taivaaseen? :) Mistä hatusta sekin on revitty? Ja että vain osa pääsee taivaaseen, osa jää maanpäälliseen paratiisiin. MIKSI?!

Harmageddonin aikaanko sitten kaikki syntiset (muut kuin JT:t) pyyhkäistään maan pinnalta hornaan, maapallo muutetaan paratiisiksi, ja sinne sitten jää ne JT:t jotka syystä X eivät taivaaseen pääseet?

Siis mitä ihmeen säätöä tuo nyt on?! Miksi se Jumala erittelisi niistä hurskaista uskovistaan osan jotka dumppaisi maapallolle paratiisiin, ja osan ottaisi luokseen taivaaseen? Onko jollekulle JT:lle selitetty mikä logiikka tässä on? Ja missä päin raamattua tarkalleen sanotaan näin käyvän?

Vierailija
10/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos sitä Raamattua tulkitaan kirjaimellisesti, niin miten voi olla että siellä sanotaan "ettei yksikään joka Häneen uskoo joutuisi kadotukseen vaan saisi iänkaikkisen elämän"... Ja sitten te JT:t olette sitä mieltä että me kristityt jotka Jeesukseen uskotaan (itse evlut) ei sinne teidän 144 000 JT:n joukkoon päästä?

Vierailija
11/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei tajuu mitäää :) Niin, paskaahan siellä yliopistossa vain puhutaan. Itse Saatana on valjastanut yliopiston jehovia vastaan. Hitsit kun joku jehova pääsisi meille käymään. Mä ottaisin ne ilomielin sisälle, enkä päästäis pois millään. PAKOTTAISIN ne oikein saarnaamaan. Sitten voisimmekin pikkuhiljaa ryhtyä iskemään tieteellistä faktaa kehiin.

Ei vaan, kyllähän ne jehovien pomot varmasti paremmin tietää. Ovathan he käyneet ainakin elämänkoulun, ellei lasketa niitä paria amiksen kurssia. Heillä on niin mahtava tuo alkukielien tuntemuskin, että Raamatun kääntäminen ja tulkinta käy kuin vettä vain. Ai niin, mutta heillähän olikin suora yhteys taivaaseen.

Huh huh, ap, sun juttusi ovat niiiiin uskomattoman älyvapaita. Pahinta on ettet itse sitä edes tajua. Kamalaa, jos joutuisi sun kaltaisten kanssa asumaan ikuisesti paratiisissa :(((

Mistään mitään tietämätön ja muutenkin ihan kaikessa väärässä oleva teologi (uusi ketjua lukeva) ei voi muuta kuin pyörittää päätään...

Vierailija
12/215 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katoa mihinkään. Sulle on viljalti kyssäreitä täällä.

Vierailija
13/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maapallohan ei tuhoudu vaan pahat ihmist, hallitukset, siis kaikki katumattomat pahantekijät hävitetään

maapallosta tulee paratiisi, kaikille työtä, asuntoja, ruokaa, ei sairauksia, ei kuolemaa, ei pahuutta,

miksi sitä ei odottaisi ?

Vierailija
14/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan jeesuksen kanssa hallitsevat maapallolla asuvia ihmisiä, joiden lukumäärää ei ole tarkkaan tiedossa, sitä ei raamatussa sanota, vaan on avoin määrä, sillä riippuu ihmisestä tekeekö jumalan tahdon ja vain siis katumattomat väärintekijät hävitetään

tuo luku 144000 mainitaan raamatussa kyllä

ja tuo ettei yksikään joka uskoo ..... niin kyllä näin on jos uskoo niin jeesuksen uhri pelastaa, siihen saa mahdollisuuden

muttA EI PELKKÄ USKO RIITÄ, tarvitaan tekojakin

Vierailija
15/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minulla lapsia ja odottavat myös innolla milloin kaikki pahuus loppuu

maapallohan ei tuhoudu vaan pahat ihmist, hallitukset, siis kaikki katumattomat pahantekijät hävitetään maapallosta tulee paratiisi, kaikille työtä, asuntoja, ruokaa, ei sairauksia, ei kuolemaa, ei pahuutta, miksi sitä ei odottaisi ?

Vierailija
16/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä maanpäällinen paratiisi? Jos sinne teoilla mennään, niin kai esim. Äiti Teresa on siellä hallituksessa?

- Se joka kyseli noista taivaspaikoista ja siitä ettei kai yksikään Jeesukseen uskova mielestänne joudu kadotukseen.

nimenomaan jeesuksen kanssa hallitsevat maapallolla asuvia ihmisiä, joiden lukumäärää ei ole tarkkaan tiedossa, sitä ei raamatussa sanota, vaan on avoin määrä, sillä riippuu ihmisestä tekeekö jumalan tahdon ja vain siis katumattomat väärintekijät hävitetään

tuo luku 144000 mainitaan raamatussa kyllä

ja tuo ettei yksikään joka uskoo ..... niin kyllä näin on jos uskoo niin jeesuksen uhri pelastaa, siihen saa mahdollisuuden

muttA EI PELKKÄ USKO RIITÄ, tarvitaan tekojakin

Vierailija
17/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska maapallo ei näkemyksesi mukaan tuhoudu.

Odotat silti innolla, että pahat (sinun määritelmäsi mukaan) ihmiset hävitetään.

Tässäkö on sinun elämäsi toivo ja mieli? Ja samaa tarjoat lapsillesi?

on minulla lapsia ja odottavat myös innolla milloin kaikki pahuus loppuu maapallohan ei tuhoudu vaan pahat ihmist, hallitukset, siis kaikki katumattomat pahantekijät hävitetään maapallosta tulee paratiisi, kaikille työtä, asuntoja, ruokaa, ei sairauksia, ei kuolemaa, ei pahuutta, miksi sitä ei odottaisi ?

Vierailija
18/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voit tietää, ettet sinä tai lapsesi kuulu noihin pahoihin, hävitettäviin ihmisiin?

Minulla soi hälytyskellot aina, kun jollakin on käsissään viisauden kivi, jonka mukaan osaa jakaa ihmiset hyviin ja pahoihin. Se on tietysti helpottavaa, kun asiat ovat mustavalkoisia ja itse on (luulee olevansa) siellä hyvien puolella. Pajon pahaa kätkeytyy kuitenkin valkeuden kaapuun - ja se vasta pimeää pahaa onkin.

Entä jos, ap, ajattelisit, että jokaisessa ihmisessä on hyvää ja pahaa, että jokainen tekee moraalisia valintoja välillä onnistuen, välillä ei ja ettei ulkopäin määrittelemällä voida sanoa, kuka voidaan niputtaa hyvisten ja kuka pahisten leiriin.

Kun osoittaa muita etusormella paheksuen, kannattaa muistaa, että kolme sormea osoittaa samalla itseen päin (kannattaa kokeilla!) Pahuus on helppoa nähdä muissa, mutta viisautta on nähdä sitä myös itsessään. Silloin ei helli fantasioita "pahojen" hävittämisestä, koska tajuaa, ettei oma maaperä olekaan niin tukeva kuin mitä on kuvitellut.

on minulla lapsia ja odottavat myös innolla milloin kaikki pahuus loppuu maapallohan ei tuhoudu vaan pahat ihmist, hallitukset, siis kaikki katumattomat pahantekijät hävitetään maapallosta tulee paratiisi, kaikille työtä, asuntoja, ruokaa, ei sairauksia, ei kuolemaa, ei pahuutta, miksi sitä ei odottaisi ?

Vierailija
19/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka monta jehovan todistajaa täällä kertoo ajatuksiaan, mutta kiinnostaisi kuulla keskusteluun osallistuvilta jehovan todistajilta, millainen koulutus teillä on ja millaista työtä teette.

Lisäksi kiinnostaisi kuulla, onko teillä muita kuin JT-ystäviä. Keskusteletteko uskon asioista heidän kanssaan ja millaisia keskustelut ovat?

Vierailija
20/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen kysymys: miten käy kuolinvuoteella olevalle ihmisille, joka ei ehdi enää tekemään pelastavia tekoja, mutta katuu syntejään ja turvautuu Jeesukseen? Onko peli menetetty - mitäs et ajoissa tullut uskoon?

tuo ettei yksikään joka uskoo ..... niin kyllä näin on jos uskoo niin jeesuksen uhri pelastaa, siihen saa mahdollisuuden muttA EI PELKKÄ USKO RIITÄ, tarvitaan tekojakin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi