Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa jotain "säädöksiä" kuinka monta oppilasta saa olla ekalla luokalla koulussa?

Vierailija
05.08.2009 |

Kuulin että paikkakuntamme ekalla luokalla on 27 oppilasta. Minusta se kuulostaa hurjan isolta. Eikö näissä ole mitään säädöksiä oppilaiden määrästä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan sinua kivitä tai hauku ammattitaidottomaksi, ihan täyttä asiaa sinä puhut!

Vierailija
22/26 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme maalla, kylässä on kaksiopettajainen sivukoulu. Keskustassa on kaksi ekaluokkaa, oppilaita 25-27/luokka. Siellä toteutetaan vuoroopetusta, esin 13 tulee kouluun klo 8 ja 13 klo 10. Näiden pienryhmätuntien aikana opiskellaan matikkaa, äidinkieltä ja kaikkien ollessa paikalla kädentaitoja, musiikkia jaliikuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan juuri niitä jakotunteja, joista sanoin ja jotka loppuvat kun rahat ja resurssit loppuu.

t. 25, ope

Vierailija
24/26 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin 5vuotta sitten vitosella niin meitä oli 36

Vierailija
25/26 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään lakiin kirjattua ryhmäkokoa ei ole, kunnilla on tästä omia tulkintojaan. Vaihtelevat määrät alle 30 varmaan yleisesti.... Ryhmäkoko on kaiken oppimisen kannalta erittäin tärkeä asia!! Terv. ope

Vierailija
26/26 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1.-2.luokilla maksimi on 25, tästä voidaan tilapäisesti (=ihan mistä syystä tahansa) poiketa muutamalla lapsella ei kyllä usein ainakaan yli 30. 3.-6.luokilla maksimi on 32, josta voidaan sujuvasti liukua johonkin 35... ME OPETTAJAT OLLAAN NIIN KYPSIÄ TÄHÄN TOUHUUN! Kunta/kaupunki antaa niin pienet resurssit, että vaikka koulu voi itse päättää, miten luokat muodostetaan, käytännössä ei ole varaa esim. jakaa ylisuurta ekaluokkaa kahdeksi pieneksi, mikä olisi tietenkin sekä lasten että open etu. Kahteen pieneen ekaluokkaan ei riitä opettajien tunnit. Opeilla pitää olla vähintään 24 tuntia, eikä sitä kerry, kun oppilaskohtainen kerroin on niin surkean pieni. Ja vuodesta toiseen poliitikot jauhavat, että lakia ei voida tiukentaa, milloin mistäkin syystä. Tää on taas näitä tahtokysymyksiä. Toki on myös hyviä tilanteita, että päästään aloittamaan ekaa n. 20 oppilaalla, mikä on hieno tilanne. Usein se on kyllä just se 25.

Mistähän nämä luvut on repäisty?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän