Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olinko kohtuuton? huuto.netin palauteasiaa...

Vierailija
04.08.2009 |

Sama ostaja huusi minulta kaksi tuotetta. Minulta lähtee aina automaattiviesti jossa on tilinumeroni, ja pyyntö, että ilmoittaa kun on maksanut. Lisäksi kohteen tiedoissa lukee aina, että odotan maksua ja/tai yhteydenottoa 5 päivää.

Ekan kohteen sulkeutumisesta oli kulunut 6 pv ja toisesta 5pv, eikä ostajasta kuulunut mitään. Laitoin sitten sähköpostia, että aikooko lunastaa kohteensa ja kerroin odottavani maksua vielä seuraavaan iltaan. Sitten maksu tulikin kovien selitysten kera. Kun tuotteet olivat saapuneet, sain kiittävät palautteet suurten kehujen kera.

Kauppojen jälkeen annoin ostajalle neutraalin palautteen molemmista kohteista, ja kommentoin jotenkin näin: "Ok kaupat, mutta neutraali siksi, että jouduin huhuilemaan maksun perään. Kelpo kauppakumppani tästä huolimatta!"

No, tämän antamani neutraalin palautteen johdosta ostaja kävi muuttamansa minulle antamansa kiittävän palautteen neutraaliksi, ja valitteli kun en jousta ollenkaan.

Eihän tämä nyt mikään ongelma ole, mutta silti mua ärsyttää tuollainen! En ole mikään huuto.net-konkari, mutta onko tuollainen palautteiden muuttaminen ihan tavallista? Vai olinko jotenkin ilkeä kun annoin neutraalin? Mun mielestä neutraali = ok, kiittävä annetaan sitten kun kaupat ovat olleet todella sujuvat ja/tai nopeat.

Terveisiä vaan ko. ostajalle, jos satut täällä pyörimään!

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään kiittävä pitäis aina antaa. Munkin mielestä neutraali on sama kuin ok. En mä ainakaan aina jaksa olla kaikkia ylistämässä ihan tavallisesti sujuneista kaupoista.

että olisi pelkkää kiitettävää.

järjestelmä voisi olla toimivampi jos olisi vain pos tai neg ja sitten sanallinen selitys mukaan

Vierailija
22/63 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tosiaan olit ap niuho! Ehdottomasti olisin antanut positiivisen palautteen. Kesällä ihmisillä on kiireitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni useampi tuhat kauppaa takana ja en ole joutunut antamaan kuin muutaman kerran negatiivisen palautteen, neutraalia en koskaan.

Varsinkin näin kesällä ihmiset eivät ennätä istua koneella. On paljon muita hommia, paljon muita menoja.

Nyt kipin kapin vaihtamaan se palaute positiiviseksi ja pahoittelet, että epähuomiossa annoit tällaisen palautteen. Huomaathan myös, että huutaja ei varmasti sinulta huuda enää mitään. Tämäkin kannattaisi näitä palautteita antaessa ottaa huomioon.

Mutta sinä et kyllä vaikuta ihmiseltä, jonka pitäisi ostaa tai myydä huutonetissä. Josko vain tyytyisit käteiskauppaan kirpputorilla.

Vierailija
24/63 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usempi negatiivinenkin, ehkä sen takia kynnys neutraalin antamiseen oli alempi. Käyttäjä näköjään on unohdellut paljon muitakin maksujaan.

Edelleen olen sitä mieltä, että jos ostaja tarvitsee maksuaikaa, hän ottaa yhteyttä ENNEN kauppojen sulkeutumista, mielestäni se on reilua kaupankäyntiä. Ja edelleen olen sitä mieltä, että 5 päivää on ihan kohtuullinen aika, että ostajan pitää ottaa yhteyttä ja ilmoitella itsestään jotain.

No, mä nyt nöyrryin ja muutin palautteeni kiittäväksi.

ap

(jolla kaikki aiemmat kaupat sujuneet moitteettomasti ja aina positiivisin palauttein, puolin ja toisin)

Vierailija
25/63 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutraali = huono palaute.

neutraali = neutraali

negatiivinen = huono

ei ap

(kyllä mäkin silti kävisin vaihtamassa sen palautteen, ettei itselläsi ole turhia negoja)

Vierailija
26/63 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitti minulle kesken työpäivän, että aionko ollenkaan maksaa kohdetta vai laittaako hän sen takaisin myyntiin. Kohteen sulkeutumisesta oli kulunut 5 tuntia enkä ollut vielä ehtinyt edes koneelle sähköpostista näkemään sen sulkeutumista.

Hän vielä sanoi asiaa ihmeteltyäni, että kyllä kaikki aiemmat ostajat olivat maksaneet _heti_. Juu varmaan :)

:) niin että osaa ne muutkin, älä huoli.

t. 10 tai jokin

Vierailija
27/63 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinä et kyllä vaikuta ihmiseltä, jonka pitäisi ostaa tai myydä huutonetissä. Josko vain tyytyisit käteiskauppaan kirpputorilla.

ap, joka edelleen on tehnyt muitakin kauppoja, aina positiivisin palauttein.

Vierailija
28/63 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huutiksessa kyllä negatiivisesti värittynyt. Ei ole niin että ok peruskaupat olisi aina neutraalin palautteen arvoiset ja vaan, jos on jotain erityisesti kiitettävää, tulisi positiivinen. Itsekin harmistuit saatuasi tältä kauppakumppanilta neutraalin palautteen. En tiedä, onko tämä nyt sitten oikein vai ei, mutta tällainen tapakulttuuri siellä nyt vaan on.

Vierailija
29/63 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaisista kaupoista voi sen neutraalin antaa? Miksi se siellä vaihtoehdoissa on jos sitä ei voi antaa? Minun mielestäni ap:n palaute oli ihan asiallinen. Aikaraja oli kuitenkin ekan tuotteen kohdalla jo ylittynyt ja tokassakin oli menossa umpeen.

Vierailija
30/63 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutraali on negatiivinen. Annan negan vain ja ainoastaan jos joku ei lunasta huutoaan. Olen jättänyt antamatta jos joku on ollut ainoa huutaja ja huudon jälkeen ostaja on sanonut ei olekaan varaa maksaa, voidaanko perua kaupat.

itselläni kävi myös tälläinen ns uusi ostaja, osta takatalvella kesäverhot. Lupasin ne postittaa esim perjantaina mutta sinä päivänä oli niin kova lumimyrsky ja en viitsinyt lähteä lumimyrskyllä ulos enää töitten jälkeen. Paketti lähti heti seuraavana työpäivänä ja kun tuli perille postileima paljasti mut. Laitoin 2 viestiä ostajalle mutta hänen mielestä lieventäviä tietoja ei ollut lumimyrsky eikä kesäverhot, joten hän päätti olla antamatta mulle palautetta. Fine, mulla niitä on mutta tämän jälkeen päätin annan aina kaikille jotka ostaa plussan ja sillä selvä. Ei näitä kannata ottaa niin vakavasti.

Vierailija
31/63 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti, siis TOIVOTTAVASTI sulla on tuon nipo viiden päivän aikaraja mainittu MYÖS kohteiden tiedoissa eikä pelkästään siinä vakioviestissä!!

Ja ihan aiheesta sait neutraalin!

Itsekkin sain kerran negan, kun kohde sulkeutui sunnuntaina n. klo 5.00 ja myyjän mielestä mun olisi pitänyt maksaa välittömästi, kun KAIKKI Muutkin oli niin tehneet ja rahatkin oli aikaisemmin näkyneet HETI hänen tilillään. Maanantai aamuna oli jo ehtinyt lätkäistä negan + lähettää NELJÄ meiliä, missä vinkui maksun perään.

Ihan piruuttani jätin koko paskan lunastamatta, niin paljon vitutti tuo myyjä. Vaikka yleensä maksankin kahden päivän sisällä siitä, kun saan myyjän tilitiedot. Noita myyjiä, jotka vaativat maksun 2-5 päivässä, kartan kuin ruttoa.

Vierailija
32/63 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, joka edelleen on tehnyt muitakin kauppoja, aina positiivisin palauttein.

Hyväksyt vaan ihan reilusti, että olet joustamaton ja niuho. Maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä, ei edes huutonet. Ilmiselvästi et kestä hetkeäkään jos sääntöjesi suhteen pitää vähän joustaa. Nyt jo TÄÄLLÄKIN asiaa äimistelet. Sellaisille ihmiselle sopii kauppa, jossa ei tarvitse maksun tai tuotteen saamita jännittää.

Vierailija
33/63 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti, siis TOIVOTTAVASTI sulla on tuon nipo viiden päivän aikaraja mainittu MYÖS kohteiden tiedoissa eikä pelkästään siinä vakioviestissä!! Ja ihan aiheesta sait neutraalin! Itsekkin sain kerran negan, kun kohde sulkeutui sunnuntaina n. klo 5.00 ja myyjän mielestä mun olisi pitänyt maksaa välittömästi, kun KAIKKI Muutkin oli niin tehneet ja rahatkin oli aikaisemmin näkyneet HETI hänen tilillään. Maanantai aamuna oli jo ehtinyt lätkäistä negan + lähettää NELJÄ meiliä, missä vinkui maksun perään. Ihan piruuttani jätin koko paskan lunastamatta, niin paljon vitutti tuo myyjä. Vaikka yleensä maksankin kahden päivän sisällä siitä, kun saan myyjän tilitiedot. Noita myyjiä, jotka vaativat maksun 2-5 päivässä, kartan kuin ruttoa.

Nämä niuhoilijat eivät ymmärrä, että he samalla kauppaavat itseään myös kaupantekijöinä. Ei ole kyse vain kulloisestakin kohteesta.

Sen parempi. Enemmän kauppaa mulle!

Vierailija
34/63 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutraali palaute on Huutiksessa verrattvissa negatiiviseen palautteeseen, joten sen antamiseen täytyy olla vahvat perusteet. Yhteydenottoa kannattaa odottaa kärsivällisesti viikon verran! Kurjaa niuhoilua ap:lta.

Vierailija
35/63 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaisista kaupoista voi sen neutraalin antaa? Miksi se siellä vaihtoehdoissa on jos sitä ei voi antaa? Minun mielestäni ap:n palaute oli ihan asiallinen. Aikaraja oli kuitenkin ekan tuotteen kohdalla jo ylittynyt ja tokassakin oli menossa umpeen.

aikarajoitteisten kanssa! Elämä on tärkeämpää kuin huutonetti. Itse maksan heti ja ostajille annan vähintään viikon maksuaikaa. Joten ei tarvitse osoitella, että olisin jotenkin leväperäinen.

Vierailija
36/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn siellä paljon ja minun tiedoissa on että odotan maksua 2 viikkoa. Jos siirtymen toisesta pankista toiseen kestää jopa 3 pankki päivää, joten jos viikonloppu on välissä 5 päivää maksuaikaa ei välttämättä riitä.

Vierailija
37/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin juuri muutama viikko takaperin kipeänä (siis ihan täysin sänkypotilaana, nukuin vain kaiket päivät eikä tullut mieleenkään mennä mailia katsomaan) ja oli tullut pari viestiä kaupasta joka oli sulkeutunut. onneksi myyjä ymmärsi silti tilanteeni ja antoi positiivisen siitä huolimatta että maksussa meni melkein viikko.

eli miettikää sitä että ihmisillä on muitakin asioita ajateltavana kuin teidän huuto.net-kauppanne ja kaikki eivät todellakaan päivitä jokaista lomamatkaa tuonne sivuille.

Vierailija
38/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun huusin hänen tuotettaan. Hintaminimi ei ylittynyt, joten minulla ei ollut edes velvollisuutta tarjota siitä lisää huutoajan loputtua.

Hän lähetti pääsiäispyhänä meilin, jossa kysyi, haluanko tarjota jotain. Ja kun en päivässä vastannut, olin saanut neutraalin.

Taisi olla ap tai ap:n sukulainen. Maailma ei pyöri huutonetin ympärillä!

Vierailija
39/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo huutonetin palautteiden antaminen ja niiden kyttääminen. Kuin jostain lastentarhasta! Että aikuiset ihmiset voi olla noin lapsellisia..

Vierailija
40/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostella sopimuskumppani huutiksessa? Olen tehnyt siellä kolmet kaupat (ostajana) eikä kukaan ole kyllä mua arvioinut.