Olinko kohtuuton? huuto.netin palauteasiaa...
Sama ostaja huusi minulta kaksi tuotetta. Minulta lähtee aina automaattiviesti jossa on tilinumeroni, ja pyyntö, että ilmoittaa kun on maksanut. Lisäksi kohteen tiedoissa lukee aina, että odotan maksua ja/tai yhteydenottoa 5 päivää.
Ekan kohteen sulkeutumisesta oli kulunut 6 pv ja toisesta 5pv, eikä ostajasta kuulunut mitään. Laitoin sitten sähköpostia, että aikooko lunastaa kohteensa ja kerroin odottavani maksua vielä seuraavaan iltaan. Sitten maksu tulikin kovien selitysten kera. Kun tuotteet olivat saapuneet, sain kiittävät palautteet suurten kehujen kera.
Kauppojen jälkeen annoin ostajalle neutraalin palautteen molemmista kohteista, ja kommentoin jotenkin näin: "Ok kaupat, mutta neutraali siksi, että jouduin huhuilemaan maksun perään. Kelpo kauppakumppani tästä huolimatta!"
No, tämän antamani neutraalin palautteen johdosta ostaja kävi muuttamansa minulle antamansa kiittävän palautteen neutraaliksi, ja valitteli kun en jousta ollenkaan.
Eihän tämä nyt mikään ongelma ole, mutta silti mua ärsyttää tuollainen! En ole mikään huuto.net-konkari, mutta onko tuollainen palautteiden muuttaminen ihan tavallista? Vai olinko jotenkin ilkeä kun annoin neutraalin? Mun mielestä neutraali = ok, kiittävä annetaan sitten kun kaupat ovat olleet todella sujuvat ja/tai nopeat.
Terveisiä vaan ko. ostajalle, jos satut täällä pyörimään!
Kommentit (63)
että jättäisin jonkun kivan asian tekemättä siksi kun pitäisi kytätä huutis-juttuja. siksi mielestäni päivän parin viive ei haittaa yhtään mitään. ei puoleen tai toiseen.
mutta en myöskään ymmärrä sitä, että MIKSI vaivautua huutamaan mitään, jos ei jaksa siitä sitten olla niin kiinnostunut ettei hoida hommaa asiallisesti. saatika sitten myydä/laittaa myynti-ilmoitus, jos ei jaksakaan sitten myydä oikeasti.
viittaan siis tuohon yhteen viestiin, jossa kommentoitiin, ettei sairastuminen ole mikään syy olla vastaamatta s-postiin tai olla avaamatta tietokonetta.
Itse en todellakaan oikein sairaana jaksa avata tietokonetta tai naputella s-posteja, huutonet ei myöskään pyöri mielessä jos olo on todella puolikuollut.
Ymmärrän toki, että on ihmisiä, joiden elämä pyörii netin ympärillä ja koneelle on päästävä joka päivä. Mutta ei pidä olettaa, että kaikki eläisivät.
Matkoista toki useimmiten tietää etukäteen, mutta joskus niitäkij tulee yllättäen eteen.
Jonkinlaista joustavuutta odottaisin kyllä puolin ja toisin ja ymmärräystä sille, ettei tietokone, netti ja huutonet ole kaikkien elämän keskipisteitä.
En ole koskaan ostanut mitään huutonetistä, mutta myyjänä olen ollut vajaassa sadassa kaupassa (kaikista positiivinen palaute). Vaikka ostaja maksaisi heti, voi maksun näkymiseen tililläni mennä miltei viikko (pankista toiseen pari kolme päivää ja jos vielä viikonloppu välissä). En myöskään oleta, että ostaja istuu koneella ja kyttää huutamiaan kohteita juuri sulkeutumisaikana.
Nämä monien vaatimat erityisehdot ovat naurettavia, suurimmalla osalla huutonetin käyttäjistä on muutakin elämää.
olisin antanut positiivisen. Itse olen tehnyt noin 1000 kauppaa, kun myyn, niin ensimmäisen huhuiluviestin lähetän noin viikon kuluttua siitä, kun pankkitilinnumero on lähtenyt. Minusta neutraali on kohtuuton kuitenkin onnistuneista kaupoista