Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olinko kohtuuton? huuto.netin palauteasiaa...

Vierailija
04.08.2009 |

Sama ostaja huusi minulta kaksi tuotetta. Minulta lähtee aina automaattiviesti jossa on tilinumeroni, ja pyyntö, että ilmoittaa kun on maksanut. Lisäksi kohteen tiedoissa lukee aina, että odotan maksua ja/tai yhteydenottoa 5 päivää.

Ekan kohteen sulkeutumisesta oli kulunut 6 pv ja toisesta 5pv, eikä ostajasta kuulunut mitään. Laitoin sitten sähköpostia, että aikooko lunastaa kohteensa ja kerroin odottavani maksua vielä seuraavaan iltaan. Sitten maksu tulikin kovien selitysten kera. Kun tuotteet olivat saapuneet, sain kiittävät palautteet suurten kehujen kera.

Kauppojen jälkeen annoin ostajalle neutraalin palautteen molemmista kohteista, ja kommentoin jotenkin näin: "Ok kaupat, mutta neutraali siksi, että jouduin huhuilemaan maksun perään. Kelpo kauppakumppani tästä huolimatta!"

No, tämän antamani neutraalin palautteen johdosta ostaja kävi muuttamansa minulle antamansa kiittävän palautteen neutraaliksi, ja valitteli kun en jousta ollenkaan.

Eihän tämä nyt mikään ongelma ole, mutta silti mua ärsyttää tuollainen! En ole mikään huuto.net-konkari, mutta onko tuollainen palautteiden muuttaminen ihan tavallista? Vai olinko jotenkin ilkeä kun annoin neutraalin? Mun mielestä neutraali = ok, kiittävä annetaan sitten kun kaupat ovat olleet todella sujuvat ja/tai nopeat.

Terveisiä vaan ko. ostajalle, jos satut täällä pyörimään!

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä saa taas miettiä onko kyseessä oikeasti aikuiset ihmiset? Tollanen kostopalautteiden antaminen kuulostaa aika lapselliselta.

Ihme toimintaa, ei nyt luulisi, että on vaikeaa ottaa myyjään yhteyttä jos kerran häneltä jotain on lupautunut ostamaan.

Kyllä sitä huuto.netissäkin voi käydä reilusti kauppaa.

Vierailija
42/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmiset ovat noin vihasia minulle... Av-lynkkausmeininkiä... Kyse on nyt vaan huuto.netistä. Ja senhän takia mä tänne kirjoitin, että kysyin mieleipiteitä siitä olinko kohtuuton. Mä oikeasti luulin, että neutraali = ok.

Jos siirtymen toisesta pankista toiseen kestää jopa 3 pankki päivää, joten jos viikonloppu on välissä 5 päivää maksuaikaa ei välttämättä riitä.

Tähän piti vielä kommentoida, että kohteen tiedoissa lukee, että odotan maksua TAI YHTEYDENOTTOA 5 päivää. Olen tuon rajan siihen laittanut, ettei tarvitse turhaan odotella.

Ja kuten sanottu, kyseisellä ostajalla oli useita neutraaleja ja negoja, kun ei ollut ottanut yhteyttä tai jättänyt kohteen lunastamatta, siksi kynnys neutraalin antamiseen oli alempi.

Ja kuten sanottu, kävin jo kiltisti muuttamassa antamani palautteen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmiset ovat noin vihasia minulle... Av-lynkkausmeininkiä... Kyse on nyt vaan huuto.netistä. Ja senhän takia mä tänne kirjoitin, että kysyin mieleipiteitä siitä olinko kohtuuton. Mä oikeasti luulin, että neutraali = ok.

Jos siirtymen toisesta pankista toiseen kestää jopa 3 pankki päivää, joten jos viikonloppu on välissä 5 päivää maksuaikaa ei välttämättä riitä.

Tähän piti vielä kommentoida, että kohteen tiedoissa lukee, että odotan maksua TAI YHTEYDENOTTOA 5 päivää. Olen tuon rajan siihen laittanut, ettei tarvitse turhaan odotella. Ja kuten sanottu, kyseisellä ostajalla oli useita neutraaleja ja negoja, kun ei ollut ottanut yhteyttä tai jättänyt kohteen lunastamatta, siksi kynnys neutraalin antamiseen oli alempi. Ja kuten sanottu, kävin jo kiltisti muuttamassa antamani palautteen. ap

Vaikka ostaja sun kohdallasi toimikin ihan hyvin. Tällaista tämä on, joukossa tyhmyys tiivistyy.

En todellakaan haluaisi tehdä kanssasi kauppaa. Kuulostaa jo nyt epämiellyttävältä. Voisit laittaa tähän ketjuun nikkisi, niin en vahingossakaan huutaisi kohdettasi. Itse maksan huudot saman tien, maksuaikaa annan reilusti.

Vierailija
44/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyttekö te ihan oikeesti rahapulassa tuotteitanne Huutonetissä?! Itse olen odotellut maksua parisen viikkoakin ja laittamatta ostajalle tuona aikana yhtään kiristys/ karhumailia. Jos oma elämän sujuminen ei ole kiinni niistä Huutiksessa tienatuista rahoista, niin silloin kyllä on aika kohtuutonta laittaa ehtoja tyyliin "maksu viidessä päivässä". Saati antaa negapalautteita jostain lunastamattomista huudoista! Ainahan sen tuotteen saa kaupattua siellä uudelleen.

Ei voi ymmärtää, että joidenkin elämä tuntuu pyörivän vain ja ainoastaan Huutiksen ympärillä. Ihan normipäivätyöt voisi siinä kohtaa sitten olla se parempi vaihtoehto! Sama palkkapäivä aina samaan aikaan kuukaudesta!

Vierailija
45/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko se ihmisille jotenkin ylipääsemättömän vaikeaa kysyä sitä etukäteen tai edes ilmoittaa maksun myöhästymisestä??? Jos aikoo huutaa jonkun kohteen, voi nyt nähdä sen verran vaivaa, että muistaa koska kaupat sulkeutuvat. Eihän kaupassakaan voida varata tuotteita ja tulla maksamaan sitten kun huvittaa.

Tuollaiset huutajat vaan tekevät mitä lystäävät, ja sitten ovat parkumassa ku saavat neutraaleja tai negoja, ja sitten antavat toiselle osapulelle kostopalautteita, vaikka toinen olisikin toiminut ihan oikein. LApsellista touhua.

Vierailija
46/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin kyllä on aika kohtuutonta laittaa ehtoja tyyliin "maksu viidessä päivässä". Saati antaa negapalautteita jostain lunastamattomista huudoista! Ainahan sen tuotteen saa kaupattua siellä uudelleen.

!

Vierailija
47/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä positiivista siinä on että ostaja ei maksa tai ota yhteyttä ajallaan??

Vierailija
48/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko se ihmisille jotenkin ylipääsemättömän vaikeaa kysyä sitä etukäteen tai edes ilmoittaa maksun myöhästymisestä??? Jos aikoo huutaa jonkun kohteen, voi nyt nähdä sen verran vaivaa, että muistaa koska kaupat sulkeutuvat. Eihän kaupassakaan voida varata tuotteita ja tulla maksamaan sitten kun huvittaa. Tuollaiset huutajat vaan tekevät mitä lystäävät, ja sitten ovat parkumassa ku saavat neutraaleja tai negoja, ja sitten antavat toiselle osapulelle kostopalautteita, vaikka toinen olisikin toiminut ihan oikein. LApsellista touhua.

Jos ihminen myöhästyy PÄIVÄN verran niin ollaan antamassa neutraalia. Osoittaa, että toisilla ei ole minkäänlaista elämää. Pitää huutonetissä niuhoilla.

Vierailija
49/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyttekö te ihan oikeesti rahapulassa tuotteitanne Huutonetissä?! Itse olen odotellut maksua parisen viikkoakin ja laittamatta ostajalle tuona aikana yhtään kiristys/ karhumailia. Jos oma elämän sujuminen ei ole kiinni niistä Huutiksessa tienatuista rahoista, niin silloin kyllä on aika kohtuutonta laittaa ehtoja tyyliin "maksu viidessä päivässä". Saati antaa negapalautteita jostain lunastamattomista huudoista! Ainahan sen tuotteen saa kaupattua siellä uudelleen. Ei voi ymmärtää, että joidenkin elämä tuntuu pyörivän vain ja ainoastaan Huutiksen ympärillä. Ihan normipäivätyöt voisi siinä kohtaa sitten olla se parempi vaihtoehto! Sama palkkapäivä aina samaan aikaan kuukaudesta!

on samalla aaltopituudella maksujen kanssa eikä myyjää häiritse vaikka maksua ei kuulu.

Yleensä kuitenkin on säännöt joiden mukaan toimitaan. Kaikki me kuitenkin lukea osataan, joten jos myyjällä lukee että maksu viiden pankkipäivän sisällä niin se varmasti myös tarkoittaa sitä :) Ei ole vaikea ymmärtää.

Vierailija
50/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko se ihmisille jotenkin ylipääsemättömän vaikeaa kysyä sitä etukäteen tai edes ilmoittaa maksun myöhästymisestä??? Jos aikoo huutaa jonkun kohteen, voi nyt nähdä sen verran vaivaa, että muistaa koska kaupat sulkeutuvat. Eihän kaupassakaan voida varata tuotteita ja tulla maksamaan sitten kun huvittaa. Tuollaiset huutajat vaan tekevät mitä lystäävät, ja sitten ovat parkumassa ku saavat neutraaleja tai negoja, ja sitten antavat toiselle osapulelle kostopalautteita, vaikka toinen olisikin toiminut ihan oikein. LApsellista touhua.

Jos ihminen myöhästyy PÄIVÄN verran niin ollaan antamassa neutraalia. Osoittaa, että toisilla ei ole minkäänlaista elämää. Pitää huutonetissä niuhoilla.

Kannattaa opetella hoitamaan asiat ajallansa ;)

Vierailija
51/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
52/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ovat nopeasti maksaneet tuotteet ja heti kun raha näkyy tilillä niin jopa saman tai seuraavana päivänä olen postittanut.

Mä en ymmärrä alkuunkaan että joku huutaa netissä jotakin vaikka tietäää että rahaa tulisi vasta parin viikon päästä.

Jos itse myyn tuotteen niin tottakai seuraan tilannetta päivittäin. sekä samoin jos itse huudan tuotetta niin myös seuraan päivittäin.

Naurettavia jotku selitykset vaikka että on kipeenä eikä tule mieleen avata nettiä. Se netin avaaminen ja viestin kirjoittaminen myyjälle ei ole kuin muutaman minuutin juttu.

Joskus olen myös kuullut että myyjä/ostaja on ollut reissussa eikä ole sen takia päässyt koneelle.

Pakkoko sinne reissuun on lähteä jos on joku projekti kesken?

Tai olkoon huutamatta/myymättä sitä tuotetta just silloin reissun aikana.

Vierailija
53/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain myyjänä neutraalin siksi etten ollut laittanut palautetta ostajalle.

WTF?

Kiillotatteko te kruunuanne niillä positiivisilla ja korotatte arvoanne kun muita arvostelette?

Neutraalit ja negat ovat merkkejä siitä että kauppakumppani on epäluotettava, ja esim. ap:n tapauksessa mun mielestä kyse ei ole siit.

Vierailija
54/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olisin joskus voinut ajatella noin.

Vierailija
55/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se liity mitenkään lasten lukumäärään.

Vierailija
56/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauksia EI voi tietää etukäteen!

Tai sitä, jos joudut sairaalaan!

Tai jos sun läheinen kuolee (esim. mies tai lapsi).

Joskus muut asiat menevät Huutiksen ohi ja tämä on fakta!

Vierailija
57/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en ole sen takia maksanut ajallani pakettia kun Pekalla on nuha, Maijaa en löytänyt pihalta ja Joonas ei syönyt päivällistä. Piti myös nukkua jossain välissä, en siis ole ehtinyt nettiin viimeiseen viiteen päivään"

Joo, uskoo ken tahtoo...

Vierailija
58/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanutkaan sympatiaa :D

Vierailija
59/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin niin monella huutonetin käyttäjistä tapahtuu juuri yllämainittuja asioita. Luulen että on aika pieni %.

suurinmmalla osalla on vain typeriä selityksiä. Myöntäkää pois vaan.

Kyllä itse olen aina ollut muutenkin tunnollinen, huolehdin asiat loppuun ja ihan säntillisesti. Olen muutenkin aina ajoissa joka paikassa.

Kyllä se lähtee ihan ihmisestä. toiset onavaan sellasia vätyksiä. joita ei haittaa myöhästely eikä välitä muuutenkaan muista ihmisistä.

Sairauksia EI voi tietää etukäteen! Tai sitä, jos joudut sairaalaan! Tai jos sun läheinen kuolee (esim. mies tai lapsi). Joskus muut asiat menevät Huutiksen ohi ja tämä on fakta!

Vierailija
60/63 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehehee. Ap puolustelee itse itseään, kun ei saanutkaan sympatiaa :D

Mä muuten vaan olen tälläinen rapakireä muija jonka mielestä asiat hoidetaan silloin kun ne pitää hoitaa. Turha valitta jälkikäteen jos ei ole itse hoitanut asiaa hyvin ja palaute on sen mukaista.