Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päänahka täynnä kuivia iholaattoja

Vierailija
03.08.2009 |

Etsin kohtalontovereita ja kiinnostaisi tietää onko teillä joku hoito auttanut.

Päänähkani on todella kuiva, se rapisee koko ajan, päätä ei voi heiluttaa ilman että kunnon lumisade lentää. Ihossa on isoja kuivia "laattoja" sekä pientä hilsettä.

Ihotautilääkäreillä on ravattu, vaikka mitä tököttejä kokeiltu, hilseshampoot, kosteuttavat shampoot.. Allegiatestit tehty... mikään ei auta!!! Päänahkaa kutittaa usein ja kun raapii niin hilsettä lentää, olkapäitä pitää pyyhkiä usein ja pitää tarkistaa peilistä ihmisten ilmoille mennessä, että onko hilseet jotenkuten peitossa. Ne on ihan hiusrajaan asti eli näkyy...

Tämä on aivan kamalaa. Olen kärsinyt tästä jo lapsuudesta asti.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin atooppisesta ihottumasta ja se on ollut päänvaivanani jo pitkään.Olen nyt 14 vuotias ja minua on ruvennut huolestuttamaan kulkea koulussa tai ihmisten ilmoilla kun joudun katselemaan koko ajan olkapäitäni,ettei niille olisi tippunut tätä niin sanottua hilsettä.Minulla on tosi kuiva päänahka ja se ylettyy hiusrajaan asti .. olen kokeillut hilsesamppoita ja kaikkea ,mutta tuntuu että ne vain pahentaisivat asiaa.

Vierailija
2/80 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivia läikkiä päänahassa. Päänahka rupesi jopa tihkumaan ilm. kudosnestettä ja sitten hiukset oli juuresta sen nesteen kuivuttua niiden laattojen peitossa. Aika hurja näky. Hänellä ei päänahasta löytynyt mitään vaikka sieltä otettiin näytepala, tiedä sitten mitä on? Ainut mikä on auttanut, on ollut päänahkaan laitettava perusrasva ja hiusten pesussa käyttänyt joka kaupassa myytävää punaista Sunsilk shampoota ja hoitoainetta. Kaikista muista shamppoista ja hoitoaineista ym. hiushoitotuotteista päänahka on lehahtanut aina uudestaan ruvelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI. Täällä prikulleen saman asian kanssa taisteleva nainen, KAIKKI mahdolliset hilseshampoot kokeiltu. MIKÄÄÄN ei auta. Olen tullut siihen tulokseen että täytyy olla pahasti jonkun vitamiinin puute...mutta minkä,siinäpä kysymys!!!

Vierailija
4/80 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin ihottumasta päänahassa ja se alkaa olla todella kauhea vaiva. Päänahka ruvilla ja hilselaatoilla (5 mm halkaisija). Hiukset ohentuneet. On kokeiltu hilse-, lääke- ja täishampoot sekä rasvapesut. On kokeiltu teepuuöljyshampoot ja suolashampoot. Ainoa joka on auttanut on ollut trigologiset, italialaiset rakentavat shampoot. Valitettavasti sen koostumut on muuttunut, eikä se enää sovi. Kartan kaikkea missä on lauryylisulfaattia tai parapeeneja, koska ne aiheuttavat allergisia reaktioita. Kohta olen tukaton, koska paksu tukkani on alkanut ohentua tulehduksen takia. Kortisoniliuostakin olen kokeillut. Apua, mikä auttaa ? Aurinko, suolahuone, intialainen päänhieronta, omegat - onko muilla kokemuksia noista ? Biotiiniakin olen nauttinut ilman vaikutusta.

Vierailija
5/80 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko tulla repimään?

Vierailija
6/80 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun laitoin kuiville hilseileville alueille apteekin perusrasvaa, eli aqualan tumman keltainen purkki.

Pesen hiukset joka toinen päivä. Enkä tosiaan millään kuivattavalla hilseshampoolla joka vain pahentaa tilannetta. Mulla toimii Bio+ Balance, joka on kosteuttava ja hoitava ja ehkäisee hilsettä.

Vierailija
7/80 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osta System4:n 0 -öljyshampoo/hoito (yksi ja sama pullo)

2. Pese sillä hiukset puhtaiksi ja sen jälkeen voitele päänahka samalla aineella

3. Mene saunaan vartiksi

4. Lisää hieman vettä päänahkaan ja hiero tahna päänahkaan huolella.

5. Huuhtele hyvin.

Toista säännöllisessä pesussa, älä käytä muita pesuaineita.

Sain ohjeet soittamalla erääseen hiusalan oppilaitokseen, jonka opettaja neuvoi. Ohje on minulla toiminut ja välillä voin käyttää muitakin shampoo-hoitoaineita.

Vierailija
8/80 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tommoiset oireet on aiheuttanut psori, ongelma-alueina lähinnä niska ja korvan yläpuolinen osa. Myös korvakäytävissä ollut hilseilyä, myöhemmin myös pieniä läikkiä olkapäissä. Oireet ovat pysyneet kurissa ihan kortisoniliuoksella ja -rasvalla. Hiusten pitäminen lyhyenä on auttanut, kun niska ei haudu paksujen ja suihkun jälkeen märkien hiuksien takia. Vasta kymmenen vuotta kärsittyäni ja kolmannen ihotautilääkärin luota löysin avun. Älä luovuta, tsemppiä.

Vierailija
9/80 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoisi kun on ongelmapäänahkaan suunniteltu, mutta palasi pian vähemmän hilseileväksi kun lopetin System4 käytön.

Vierailija
10/80 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nostan kohta vanhan ketjun Psoriasikseen helpotusta, jossa kerroin päänahan kuorinnasta joka auttoi minua ja myös muita palstalaisia. Lukaises läpi se, jospa auttais sinuakin.

Vierailija
11/80 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan apteekista saatavaa vihreäkorkkista Vichy Dercos technique -shamppoota (Vichy Treatment shampoo, anti-dandruff, nourishing, dry hair). Maksaa n. 15 e/pullo. Hiusten pesu esim. joka toinen päivä, sillä liian harva pesuväli voi pahentaa atooppisen ihon oireita.

Pahimpana aikana pesun jälkeen voi päänahkaan levittää "vetistä" apteekista saatavaa perusvoidetta esim. Humektania samalla tavalla kuin shamppoota ja huuhdella sen sitten pois. Suihkun jälkeen päänahan pahimpiin kohtiin voi vielä sormella varovasti tökkiä Humektania pieni kökkö kerrallaan.

Lisäksi pahimpiin kohtiin voi laittaa apteekista saatavaa 0.1 % Locoid -liuosta. Siinä on kortisonia, joka voi kuivattaa ihoa, mutta auttaa atooppisuuteen ja kutinaan. Eli sillä ei voi läträtä hirveästi, mutta kannattaa koitta muutamiin kohtiin.

Tätä settiä kannattaa koittaa vaikka kuukauden ajan ja kattoa helpottaako. Jotkut XZ-öljynaamiotkin auttoivat minua. Kävin jokunen vuosi sitten läpi kaikki mahdolliset vehnänalkioöljyshamppoot, Bio+ ja System-sarjat, Head and shoulderit, hajustamattomat ja herkän ihon shamppoot laattoina hilseilevän ja kuivuudesta kutisevan päänahan takia. Mikään n. 20 testaamastani tuotteesta ei tuntunut auttavan. Muutenkin ihoni on jonkin verran atopiaan taipuvainen, mutta päänahka meni ihan omissa sfääreissä. Yllä oleva Vichy + Humektan + Locoid -yhdistelmä toimi minulle, enkä vieläkään ole voinut vaihtaa muihin shamppoo-merkkeihin.

Olen myös kuullut hyvää ihotautilääkärien määräämistä rasvakoktaileista. Ja päänahalle annetaan kai myös valohoitoja. Auringon polttamista kannattaa välttää. Ja luulisi hormonaalisten asioidenkin vaikuttavan.

Vierailija
12/80 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tupakan polton ja kuukausi sen jälkeen alkoi hiukset ravoittumaan aivan älyttömästi, pitää pestä tukka joka päivä tai ei varmasti tarvitse geeliä sillä tukan oman rasvat toimivat kuin tärkättynä ja sitten päänahka hilseilee tai on täynnä kuivia karvatuppia joita tippuilee ja jää kampaan myös todella paljon johtuen varmaan tuosta tiuhasta suihkussa käymisestä, en ole vielä keksinyt ratkaisua tähän.

Vierailija
13/80 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama ongelma, hilsettä tämä ei ole vaan isompia könttejä ja rupia. Pahin alue on korvien yläpuolella.

Olen jo melkeinpä luovuttanut ja annan vaan olla. Kortisonilinimentit on kokeiltu, olihan niistä hetkellinen apu mutta aina vaiva palasi.

Rapsuttelen itseäni kotona kuin apina, yleisillä paikoilla kuitenkin pidän näppini visusti erossa päänahastani :D

Lääkäri veikkaili joskus jossain vaiheessa psoria, mutta totesi sitten että eipä siihenkään mitään tehokasta hoitoa ole, eli ei kannata lähteä hakemaan mitään diagnoosia.

Vierailija
14/80 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano kuka on siis Suomen paras ihotautilääkäri? En ehdi googlailemaan... mutta kiinnostaa:)

Vierailija
15/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli yhteen aikaan sama vaiva, tarttui joku bakteeri toisen ihmisen hatusta. Sain ihan eri vaivaan laajakirjoisen antibiootin ja vaiva hävisi!

Kokeiletko esim. nauttia joka päivä vehnänalkioöljyä.

Vierailija
16/80 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on ollut samanlaista ongelmaa hiukan lievempänä ja parhaiten on auttanut yllättäen marketeissa myytävä Xz-rauhoittava shampoo.

Vierailija
17/80 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta olen huomannut että tietyt voimakkaat shamppoot ja hoitoaineet, lakat jne laukaisevat ison talimaisen erityksen, joka kuivuu laatoiksi, ja joita sitten sormin "vedetään" laatta kerrallaan hiuksista. Usein laatoissa on verta pohjalla, ja kipeää tekee...

Hoitona tähän keksin karkean suolan, jota kourallinen pään päälle (nyrkin sisällä), ja vettä päälle kunnes suola on sulanut. Sitten pikainen kevyt "vaahdotus", ja huuhtelu. Hoitoaine vain latvoihin ettei sitä osu nahkaan.

Hoitoa jatketaan noin 3-5 vrk, kunnes hilseily loppuu, ja shamppoo vaihdettava toiseen. Auttaa myös ettei suoraan pullosta kaada päähän aineita, vaan laittaa käsiin ihan vähän ja "esivaahdottaa" käsien välissä, jolloin sitä ei raakana mene liikaa iholle.

On pysynyt kurissa ilman muita hoitoja jo vuosia tällä hätä-apu lääkkeellä.

Vierailija
18/80 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsin samasta vaivasta parikymmentävuotta, mutta nyt muutama vuosi taaksepäin löysin oman keinoni mikä miltein lopetti vaivan.. Nimittäin hiusten värjäys ja kampaajalla hiusten ohennus!!!

Helpotti oloa todella kun ei tarvinnut enää hävetä joka paikassa missä olin ilman hattua.. Olin kyllä ennen värjäillyt hiuksia, mutta kuulin, että ruskeat, missä on ainakin pientä punertavan sävyä, voi auttaa tähän päänahan "laattoutumiseen" (toivon vain että sinulle sopii tumman ruskea pienellä punasävyllä, tai kokonaan punertavat)

Vierailija
19/80 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitaa olla perinnöllinen vaiva äitini ja siskoni kanssa. Päänahka kutiaa ja kerää joskus suuriakin määriä köhnämäistä "kuorta". Joskus ihan rikki päänahka joistakin kohdista, varsinkin takaraivolla.

Apteekista saatava Selsun-shampoo toi meille kaikille avun nopeasti. Mulla vaiva palaa silloin tällöin, sitten taas uusin ne pari pesua ja päänahka rauhoittuu hetkessä.

Sisko ja äiti väittävät että heillä sitä vaivaa ei enää ole lainkaan. Ovat kesästä asti vähentäneet hiilareita ja kuvittelevat kai nyt että se on aiheuttanut ihmeparantumisen. Mä en pysty/ jaksa aloittaa niin älytöntä kuuria, koska tästä vaivasta pääsee eroon Selsunillakin.

Vierailija
20/80 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Mulla on myytävänä kasvovoide ja muita tuoteita mitkä oikeasti auttaa atooppiselle iholle. Katso tästä:

http://www.huuto.net/kohteet/kuiva-herkka-atooppinen-iho/221463813

Tuote on apteekin laatuna ja silti ei ole kallis. Käyn sitä itse ja puoli vuotta ja mun 5 eri ystävää kenellä on atooppinen iho myös tyykkä paljon!

Tarkista myös mun muita kohteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi