Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päänahka täynnä kuivia iholaattoja

Vierailija
03.08.2009 |

Etsin kohtalontovereita ja kiinnostaisi tietää onko teillä joku hoito auttanut.

Päänähkani on todella kuiva, se rapisee koko ajan, päätä ei voi heiluttaa ilman että kunnon lumisade lentää. Ihossa on isoja kuivia "laattoja" sekä pientä hilsettä.

Ihotautilääkäreillä on ravattu, vaikka mitä tököttejä kokeiltu, hilseshampoot, kosteuttavat shampoot.. Allegiatestit tehty... mikään ei auta!!! Päänahkaa kutittaa usein ja kun raapii niin hilsettä lentää, olkapäitä pitää pyyhkiä usein ja pitää tarkistaa peilistä ihmisten ilmoille mennessä, että onko hilseet jotenkuten peitossa. Ne on ihan hiusrajaan asti eli näkyy...

Tämä on aivan kamalaa. Olen kärsinyt tästä jo lapsuudesta asti.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapaista ongelmaa mutta pysyy poissa kun käytämme Head&Sholders perus sinistä shampoota. Yksikin pesu jollain muulla saa päänahan kutiamaan. Joku aine siinä on mikä vaan sopii ja hoitaa. Helppo ja halpa kokeilla ainakin.

Itselläni on ollut teini-iän alusta asti ongelmia päänahan kanssa ja aikuisiällä kävin ihotautilääkärillä, joka totesi taliköhnän. Jostain kumman syystä nuo hilseshampoot tuntuvat pitävän ongelman kurissa, vaikkeivat sitä poistakaan. Jos kerrankin pesee päänsä jollain ns. normishampoolla niin puolisen vuotta saa tehdä töitä päästäkseen takaisin samaan pisteeseen, jossa oli ennen pesua.

Vierailija
62/80 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeillut emuvoidetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

virhe, siis emurasvaa tai emuöljyä..

Vierailija
64/80 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laimennettu hydrokortisooni, reseptivapaa apteeksita, 1-2vko jakso aamuin illoin ;)

Vierailija
65/80 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla helpotti kun aloin syömään 2rkl luontaistuotehyllystä löytyvää Elixi-pellavansiemenöljyä päivässä. Teen myös haudehoitoja apteekista saatavalla Xyliderm-geelillä. Olen tehnyt itse viimeiseksi huuhteluvedeksi liuoksen 3rkl ksylitolia liuotettuna puoleen litraan vettä ja olen lisännyt siihen myös ruokalusikallisen omenaviinietikkaa. Liuos on siis sekä päänahkaa hoitava että toimii myös kampausnesteenä.

Vierailija
66/80 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin lisätä edelliseen että olen lopettanut tyystin hiusten lämpökäsittelyn ja elän nykyään paplariaikaa.

Vierailija
67/80 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä se on hieman parempana mutta ei parannu kokonaan. Kädet ovat myös kuivat ja hilseilevät samoin kulmakarvojen alue.

Vierailija
68/80 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihan noin paha.

Stressi ja talvi pahensi oireita. Nyt asun lampimassa maassa ja ei ole ollut mitaan ongelmia tanne muuton jalkeen (usea vuosi). Eli kaikki vaan etelaan:-)

Vierailija
69/80 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minä olen parturi-kampaaja ja tässä vaiheessa minulla on sama ongelma, haluan auttaa sinuakin,

suosittelen ensimmäiseksi että menet kampaamoon haudehoitoon, sen jälkeen osta kampaamosta System 4 Climbazole shampoota no.2 215ml, sekä system 4 oilcure hoitoainetta hiuspohjaan. Uskon että näistä on sinulle apua.

Vierailija
70/80 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kärsinyt kuvailemastasi päänahasta jo teinistä asti, ja muutenkin mulla on ihan vauvasta asti ollut atooppinen ihottuma.. Nyt aikuisiällä sain Iho- ja allergiasairaalasta reseptilääkkeen nimeltä Diprosalic ja se on liuosta jota käytän kahden viikon kuureina. Eli aamuin illoin liuosta päänahkaan ja johan parantuu! Tämä on ensimmäinen lääke/voide/rasva/öljy joka on tehonnut näin hyvin! Pullollinen maksaa alle 20e, tosin yksi pullo ei riit mulle kahdeksi viikoksi sillä mulla on välillä tosi pahana päänahka. Mutta Diprosaliin avulla saan sen kuntoon ja se pysyy kunnossa kuukausiakin, talvekautena vään vähemmän aikaa kuin kesäisin. Olen ravannut lapsesta asti eri ihotautilääkäreillä joten ne on tulleet tutuksi.

Vierailija
71/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Helsingin Lääkärikeskuksen Heikki Brandt, on kehitellyt rasvoja, pitää Euroopassa seminaareja, kirjoittaa kirjoja ja ennen kaikkea tutkii potilaan ja ottaa potilailleen aikaa.

Vierailija
72/80 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on auttanu kylpysuola, oon sitä hieronu päänahkaan silloin tällöin pesun yhteydessä

Vierailija
73/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla täysin ilman shampoita ym? Itse aloitin shampoottoman elämän kuukausi sitten ja silloin luin paljon tietoa aiheesta. Törmäsin useaan keskusteluun joissa hilseestä, atooppisesta ihosta jne kärsineet henkilöt olivat löytäneet avun shampoottomasta elämästä! Et menetä mitään, jos kokeilet. Toki se vie aikaa, että päänahka siihen tottuu.

Vierailija
74/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyviä rasvoja on Locobase -merkin rasvat.

Locobase LPL -rasvaa käytin oman päänahkani karstan irroittamiseen, tosi tehokasta.

Jos on tosi kuiva päänahka, niin LPL:n jälkeen voi käyttää saman merkin Repair -rasvaa. Laittaa yöksi päänahkaan, vetää päälle puuvillamyssyn ja aamulla pesee pois vaikka Humektanilla.

Ihotautilääkäri opasti, että päänahkaan laitettavat rasvat saa parhaiten pois toisella rasvalla.

Vierailija
75/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut teepuu öljyä (tea tree oil)? Siitä on ollut monelle apu. Nykyisin on sellaisia shampoitakin joissa on.

Nerokas muissakin iho-ongelmissa. Mutta ihan tippoina, Tea Tree Oil - ei valmisshampoona tms. Jos shampoona, tarkista, jottei sis. methyl paraben, methylchloroisothiazolinone, bentzophenone tms. voi pahentaa tilannetta!

Vierailija
76/80 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut etikkaa? Loraus tavallista väkiviinaetikkaa/viinietikkaa vaikkapa litraan lämpoistä vettä, huuhdellaan sillä hiukset ja etenkin päänahka, annetaan olla muutama minuutti ja huuhdotaan pois. Pitää varoa silmiä!

Ainoa joka on mulle auttanut päänahan ihottumaan. Pitkille hiuksille etikka antaa myös kiiltoa.

Vierailija
77/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sebor. Ekseema psoriasista? Ekseemaan auttaa system4 shale oil tietyt aineet samoin toisen suomalaisen bio cutrin shampoo ja hoitoaine kuurit

Vierailija
78/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsin atooppisesta ihottumasta ja se on ollut päänvaivanani jo pitkään.Olen nyt 14 vuotias ja minua on ruvennut huolestuttamaan kulkea koulussa tai ihmisten ilmoilla kun joudun katselemaan koko ajan olkapäitäni,ettei niille olisi tippunut tätä niin sanottua hilsettä.Minulla on tosi kuiva päänahka ja se ylettyy hiusrajaan asti .. olen kokeillut hilsesamppoita ja kaikkea ,mutta tuntuu että ne vain pahentaisivat asiaa.

Jos muka olet tällä ja 14 vuotias? Olet trolli.

Vierailija
79/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan ohjeistettiin siten että teelusikallinen shampoota lisätään pesusoikolliseen vettä ja pestään sillä. Toimii edelleen. 

Vierailija
80/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleko kokeullut apteekin aloe vera suihketta hiuspohjaan? Ei tee hiuksia rasvaiseksi ja voi suihkutella hiuksiinkin. Suosittelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi