Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuun helmet 2009 -elokuu

Kommentit (300)

Vierailija
81/300 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähänkö väsyttää

Vierailija
82/300 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy molempia.

Vitsit, kun ootte ollu ahkeria kirjoittajia. Luin kyllä kaiken mielenkiinnolla, mutta liikaa on tälle päälle enää muistaa mitään. :/ Pitäs vissiin joku muistipilleri hankkia...

Mutta tuohon otsikkoon. Tyttö suuttui mulle ekaa kertaa Madonnan keikan jälkeen. Olin siis keikalla ja vielä yönkin mies hoiteli syöttöjä, kun mä kipaisin vielä baarissa keikan jälkeen. Aamulla kun herättiin, niin tyttö ei hymyillyt mulle, ei jutellut, kun otin syliin niin käänsi päänsä pois. :O Hirvee protesti siis, kun isälleen kyllä leperteli. Tyyppi suuttui! :D Niin ne tunteet alkaa löytyä! No, leppyi sit, kun nukuttiin päikkärit vierekkäin. Sen jälkeen oltiin taas bestiksiä ja juttu luisti. :D

Tuoksuja meille tuuttaa tyttären takamus. Vatsa on sekaisin, koska ta-daa! Meillä tehdään hampaita. Huomasin lapsellani eilen kunniakkaassa 3kk 2vk 1pv iässä ensimmäisen hampaanalun! Viime yö meni kitisten, tänään oon antanu päikkäreille ja yöunille Panadolia. No, tuntuu tuolla silti heräilevän tunnin välein itkeskelemään.

Mua siis Tiituskan lailla kiinnostaisi, että milloin loppuu hampaantulosta johtuva kipuilu.. Taidettiin Joonan kanssa vetää ykköspaikat näissä hammasjutuissa. Olishan tuota myöhemminkin ehtinyt.

Helsinkitreffit. Äh, mä en taida päästä. Harmittaa! Me ollaan lähdössä reissuun just silloin torstaina. Tylsää. Nopeesti sit toiset treffit!

Lyyti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/300 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morning

En nyt sit soittanutkaan vielä lekurille akuutti aikaa selästä.. Jos viel kärvistelis hetken, tyhmä minä.. Jos huomenna saisin aikaiseksi soittaa..

Onneksi meillä miehellä alkaa loma keskiviikkona niin saa vähän tähän arkeen helpotusta.. Ei tarvii yksin pyörittää rumbaa.. Olisipa juu tosiaan miljonääri.. Pitäisköhän alkaa lottoomaan?

Ihanaa jos Aadan äiti pääset mukaan :). Saa jadeaden poitsu tuplasti tyttökauneutta :D katseltavakseen. Heh. Aivan ihana mustavalko kuva!!

Mie kanssa napsin mustavalko kuvia paljon. Mä tyksin, mies ei tyksi. Mut ne on jotenkin vaan niin ihania, juur piirteet näkyy paremmin jne..

Kaarna@laiva, millaista se ihottuma on? Hikinäppy on valkopäistä.. Ku ei ois mikä ihmee jos on tällaisia helteit ku täällä on ny ainaki ollu..

Nii täällä ainakin on 4kk lääkärineuvola, meillä se on ensi viikolla..

Hammaskipu.. Eikös se lopu sitten ku hammas on puhjennut. Tai; eikös se lopu kun kaikki 20 hammast on tullu ;D ..Meillä varmaan huudetaa kaikki 20 hammasta. En oo tsekannu ny tilannet mut kaks hammast pilkisti ohuen ienpinnan alta jo kirkkaasti niin lauantaina vai oliko se perjantaina..

Mie en kanssa oo mihinkä tyytyväinen.. Tuossa viime viikolla meillä huudettiin koko ajan ja se ei ollut kivaa.. Nyt tyttö vaan nukkuu ja tää ei oo kivaa.. Laivalla lauantaina se vaan nukku.. Illalla pidettii sit väkisellä hereillä pari tuntia, mut muuten nukku kaikki syöntivälit eli 3h unia. Ja eilen sama homma kotosalla; se vaan nukku.. pe-la ja la-su väliset yöt oli viel ihan normei et 3 ja 6 syönnit.. Mut nyt tuo neiti nukkuu vieläkin; 11h 15min jo mennyt unta palloon ja syönyt vaan 3:lta! Et ei tää jatkuva nukkuminenka kivaa oo :D. Toisaalta toivon että se nukkuis ny viel tän päivän hyvin niin saisin suunniteltua viikonlopun illanistujaisten menuun (mihin ei sit vissiin ketään ole tulossakaan meil.. ..kivoi ystävii meil..) ja saisin askarreltuu vähän korttei.. :)

Jees pox.. Eilen aloitettiin sitten jo peruna-porkkana-kukkakaali sose ja kyllä taas uppos neitiin niin paljon et huh! Pitääki nostaa sulaa tälle päivälle annos, isompi annos taas..

Ja ehkä käyn tsekkaas tänään sen kupittaan puiston et missä se on.. Samal ku postis käyää.. Ja parturi aika pitäisi varata..

Joo nyt nostaa soset sulaa..

Verticia & Nea n. vko vajaa 4kk

Vierailija
84/300 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nukutaan tissi suussa :-( Siis joka aamu 5-7, tai missä vaiheessa sitten luovutankaan. Yöunet menee hyvin, mutta aamut sitten tissutellaan. Tai ehkä mun pitäis nousta silloin viideltä?

En ole hoppuillut niiden soseiden kanssa, kun musta vaan on helpompaa opettaa niitä lapselle joka ISTUU ja osaa niellä. Säästää puolet sotkusta... Toisaalta vois olla kiva nukkua joskus kuuteen...

Isot pojat häipyi pihalle omin lupinensa ja jupen aamutissi taitaa olla syöty, joten taas kerran, heippa!

tuuti

Vierailija
85/300 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalaisille tervetuloa linjoille!

Mulla pyörii tää kolmen lapsen sirkus 75% yksin, mies tekee päätyön ohella sivutöitä ja kun ei oo töissä niin harrastaa sitä mitä sivutyöllä rahoittaa..että näin:)

Meillä alkoi vauvauinti eilen ja Aatu tykkäs hurjasti. Räiski ja polski koko puoltuntisen ja loppuleikin aikana innostui kiljumaan ja kikattamaan. Oli kyllä meidän lapsista innokkain ensikertalainen, vaikka melkoinen vesipeto ainakin tuosta neidistä on tullut:)

Mukavia tapaamisia Turkuun ja Hesaan!

Nyt en ehdi enempiä..

Aaku

Vierailija
86/300 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoinkin Nirppu simahti aamupäivä päikyille,oli tänään taas hankaluus-ukko.Ihana olla kotona kun koko viikonloppu on liidelty kaikkialla. Niilas oli kyllä tosi kiltti sekä koiranäyttelyssä että eilisessä puistorokissa et silleen oon päässy helpolla.Ootte ollu jo vauvauinnissa ja muskarissa, ne saa siis jo aloittaa, pitääkin tarkastaa millai tääl järjestetään, ainakin tohon muskariin haluisin.Vauvauinnissa on varmaan kaameet ruuhkat ja ois jo pitäny ilmoittautuu..

Peesi muuten valion suklaa-nougat jädelle,ihan parasta!ja sitten oiskohan se ollu tsili ku teki murupohja-soijajugurtti-vadelma piirakkaa,mä kokeilin sitä ja nam!oli hyvää ja just sopivan yksinkertainen kun mun leipuritaidot on varsin rajalliset.Niilas muuten kääntyilee, on kääntyilly jo melkei viikon oon vaan unohtannu mainita. mut sit masulleen päästyään on aika onneton,ähisee vaan paikoillaan. Sit hän tykkää kun hänet kääntää selälleen et saa taas punkea masulleen, tätä se jaksais vaikka kuinka kauan:)

Verticia ja Aadanäiti,nähtäskö siellä puistossa sen kupittaan paviljongin eessä?jos on huono ilma ni voi mennä sinne kahvitteleen ja se on aika helppo löytää..vaihtoehtosesti vois treffaa hirvipatsaalla.se on jättihirvi siel keskustan päässä puistoa.kumpiparempi?

nyt aamupalalle.

Jadeade

Vierailija
87/300 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on taas aluillaan ja meillä ainakin Hesassa tämä on vielä viimeinen "kesä" viikko, koska koulut alkaa vasta ensi viikon tiistaina. Sen jälkeen ollaankin sitten normi rytmissä, äiskä töissä, esikoinen koulussa ja pojat kotona.

Meidän Saku innostui nukkumaan oikein peräti kunnolla lauantai-iltana. Mainitsinkin silloin, että nukahti sänkyyn puoli ysiltä illalla kun oli ensin vähän huudellut. Siitä se sitten nukkuikin kahteen asti yöllä. Tollasta putkea meillä ei aiemmin ole ollutkaan. Vitsi olin iki onnellinen!

Rippijuhlat meni mukavasti muuten paitsi, että sain kamalan päänsäryn kesken kaiken. Olin tunnin verran töttöröö ennenkuin särkylääkket alkoi vaikuttaa. Poitsukin sai uutta elämystä kun vaihdettiin taivasalla vaipat ja se sai köllötellä siinä ilman vaippaa ja haistella ulkoilmaa. Se kyllä nautti koko rahan edestä.

Automatkat meni kivasti ja muutenkin oli kiva olla vähän liikenteessä. Poika jutteli kaikille vieraille koko rahan edestä ja nautti huomiosta joka vieraiden nuorimmaiselle suotiin.

Ihani kuvia olette saaneet aikaiseksi. Mun pitäisi aktivoitua ja ladata toi mun järkkäri ja ruveta ottamaan kuvia. Nyt olen vaan näpsinyt miehen pokkarilla. Odotan vaan niin kovasti, että kun oppii istumaan niin sitten on kiva kuvata.

Mä laitoin pakkaseen viikon pottu annokset, että mies antais päivällä aina vähän kiinteää sapuskaa. Muuten olen huomannut, että maidon tulo on vilkastunut koska pumpatessakin tulee nykyään paljon enemmän. Ehkä se luonto hoitaa sen tarjonnan nousseen kysynnän tasolle. Heh!

Meidän jötkö ei edelleenkään käännyt mutta melkein jo tarraa varpaistaan kiinni. Vaatteiden vaihto hihityttää nykyään ja käsien ja jalkojen jumppaaminen niin ikään.

Mukavaa tapaamista Turkulaisille huomenna. Tulkaahan kertomaan miten meni.

Mitäs Tompan neuvola? Menikö jo 8 kiloa rikki? Meilläkin on neuvola huomenna, mutta ei lääkäriä. Lääkäri oli 3 kk neuvolassa.

Päkkänä

Vierailija
88/300 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmasi.. ..vai miten se menee siin jossain optikko mainokses..

Siis en ois uskonu et näen täältä toiselta puolen kämppää pöydän äärestä toiselle puolelle seinää missä on lämpömittari joka näyttää tällä hetkellä 28,3 ulkona..

Sain siis uudet piilarit juuri päähän, jei.. Vähän maailma pakkaa keikkumaan nyt ja migreeni tulee, mut niin se aina menee ku laittaa uuet voimakkuudet päähän.. Huomenna on jo asiat silmissä paremmin..

Mutta kävin siis tsekkaas et missä se kupittaan puisto on ja olinki tulos sanomaan että se hirvi on vissiin sitä puistoa. Joten treffattaisko siinä hirven luona :D .. Aadanäitiki jos tulee autol niin siin on autol paikkoi ihan vieres ja sen hirven vaan näkee ensimmäiseks..

Ku meitsil ainakaa sit hajuakaa taas sit missä on paviljonki siel.. Näin vaan hirveesti viltil makaavia ihmisiä siellä sun täällä..

Pitäsköhä itekki ottaa viltti mukaan jos tuo tyttönen ei viihy kaukalos tai vaunuis.. Tiedä vieläkää millä tulen.. :/ Ja ku muistaisin vaan ottaa juotavaa mukaan.. Siellä oli nyttenki niin pirun kuuma ja ku kaukaloo raahas optikol ja takas niin kyl kirosin ku ei ollu juotavaa mukana..

Mitähä muuta piti sanomani.. En mä muista.. Neaki vaan huutaa taasen.. Vatsa vaivaa ähellyksest päätellen..

Joo.. Nii joo, jos tulenpi vaunuil niin erottaapi vaunujen rekkarista ;) Nea-Emilia, siniharmahtavat panssarivaunut.. Jos kaukalol niin ruskeevihree kaukalo mis roikkuu pupu..

Verticia

Vierailija
89/300 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko joskus sen niminen tv-sarja?

Meillä on 4kk ikäinen moukarimies 8520g oli painoa ja pituuttakin 66,3cm pää 45cm (eli velipoikaansa tulee siinäkin)

Oli hikinen reissu molemmat pojat mukana iltapäivästä kun kaupassakin käytiin. Lämpätila täällä samoja lukemia kuin Turussa. Meni suklaa-nougatia kotona.. Onneksi sain anopin ilmastoidun auton lainaan huh. Palailen paremmalla ajalla.

Vierailija
90/300 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtiin kaukaa. 2kk lääkärineuvola ja seuraavan kerran kuulema 8kk. Kysyin oikein. että silleen

Vierailija
91/300 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadeade 3kk 62,5cm 6345g

Juliaana 4kk 65cm 6280g

Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g

Mikumamma 3kk 64cm 7338g

Orvokki1 4kk 63cm 6420g

Pikku-Tiuhti 3kk 63,5cm 6520g

Pikkuäiti 4kk 66,3cm 8520g

Päkkänä 3kk 58cm 6670g

Sailori 2kk 61,5cm 6050g

Sande-75 4kk 65cm 6560g

Satuilija 3kk 61,2cm 5500g

Shinon 3kk 64,5cm 7520g

Tiituska 3kk 64,5cm 7620g

Tsili 4kk 59cm 5705g

Verticia 3,5kk 63cm 6600g

Äitsykkä3 3kk 64cm 6570g

Vierailija
92/300 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoon en ole kerennyt kirjoittamaan kun ei olla oltu oikeastan paljoa kotona. Mutta nyt kuitenkin linjoilla taas :)

Ihania kuvia ootte laittaneet! Mukavasti piristävät tätä palstaa :)

En muista joko tänne kerroin, mutta meillä poitsulla on kaksi hammasta ja lisää ilmeisesti tulossa, sillä ikenet tuntuu turpealta.

Pikku-tiuhti: Meillä poitsu nostellut itseään noin

kuukauden ajan eli noin kolmikuisesta lähtien. Nyttemmin annetaan istua sylissä.

Verticia: Itsekin olen (olin) käsillä paljon tekevä ihminen. Nyttemmin vaan ei ole kerennyt oikein mitään tekemään, on ollut pikkuisesta tarpeeksi käsityötä ;) Sori jos olen käsittänyt kirjoituksistasi väärin, mut kysyn kuitenkin. Onko teillä sovittu vauvelille ruoka-ajat, vai syökö vauveli noin säännöllisesti itse? Ajattelin vaan, kun meillä tuo syönti päivisin on niin epäsäännöllistä kuin olla voi..

Orvokkikohan se oli kun oli keskustellut miehensä kanssa ehkäisystä. Siitä tuli mieleeeni, että meillä päädyttiin TJOTtailuun. En oikein välitä minipillereistä, ja sen lisäksi en nykyisellään meinaa aina muistaa niitä ottaakaan, joten jatkamme ilman ehkäisyä. Toinen lapsi on tervetullut jos on tullakseen.

Nyt täytyy lähteä ruoan laittoon kun mies on tulossa töistä :)

Terkuin prinsessa65

Vierailija
93/300 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaa tulin vaan vastaa et neuvolast käskettiin syöttää 3h välein ja nykyisin se menee niin et neiti herää automaattisesti 3h välein syömään. Varmaan 2kk mennyt niin et ruoka-ajat on 3,6,9,12,15,18,21,3.. :D Ensiks ku siihe opeteltii ni olihan se vähän huutamist mut nykysi ei, eikä tuo suostu ees syömää useemmin :)

Mut nyt nukuttaa tätä tyttöö..

Verticia

94/300 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin viikonloppu Saimaalla beachpartyissa kavereiden kansaa (20 aikuista ja 7 lasta). Urho käyttäytyi hienosti, mutta taisi kadota matkalle..

tilalle on tullut Urhoa etäisesti muistuttava Kaaleppi Räyhähenki.

Kaaleppi nukkuu öisin yhtä huonosti kuin Urho (viime yönä herättiin 5 kertaa), mutta Kaaleppi nukkuu huonosti päivälläkin ja rähinöi loppuajan. Mun on pakko pitää sitä sylissä ja leikkiä koko ajan...taitaa poika olla tylsistynyt. Kieltäytyi myös tänään rattaista, joten jouduin kanniskelemaan sitä kaupungissa. Lisäks Kale repii koko ajan mun lasit silmiltä.

Jos näätte Urhoa, lähettäkää tänne. Koitan sillä aikaa huolehtia tästä rasitusmaksimuksesta.

Hiio hoi, nyt kanniskelemaan, voi möhnä.

Vierailija
95/300 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sande päivän nauruista! Oli kyl niin hyvin runoiltu tuo :D.. Mut ei kyl yhtään hauskaa tuollainen, ku muistelee millaista meillä oli viime viikolla :(

Joskos se Urho löytyisi huomiseen mennessä.

Verticia

Vierailija
96/300 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun suunnassa ois sit miitinki. Valitettavasti en pääse tällä kertaa, mutta tulkaa kertomaan kuulumisia. Oisin mielelläni tullu...

Joo, neuvola oli.. ja meillä ei ollu likan paino noussu kuin vaan 5,860g!!! Pituutta oli 63,3 cm. Suomeksi tarkoittaa, et äitin maito ei riitä :( Oon aika surullinen siitä, mut on se hyvin että sain sentään tähän asti täysimettää.

Meillä on runsaan viikon päästä kontrolliaika, jospa sitten vaaka näyttäis parempaa..

Olen maistattanu maissivelliä pienin annoksin ja huomenna aloitan tuon äidinmaidonkorv. käytön. Musta tuntuu, et toi maito ei nouse enää niin usein kuin ennen. Kurjaa.. Tässä viime viikon aikan on tapahtunu liikaa meille (syömisasiat), etten oikeen pysy perässä enää. Täytyis vaan ajatella positiivisesti, isikin voi nyt syöttää :)

Sori et mä nyt jankkaan tääl, mut musta tuntuu niin kurjalta kun oma maito ei oo riittäny ja se alkaa vähenee. Varsinkin öisin tuo rintamaito on niin kätsä!!!

Meillä on nyt nukuttu hieman paremmin päivällä. Tosin öyt menee vaihdellen... Viime yö meni näin : 19.30 nukahti, 02-03 hereillä, 05-06.30 hereillä, 08.00 ylös (kiitos miehen kännykän..). Ja joskus sit herää ekan kerran 5 maissa syömään ja jatkaa unia 9 asti. Otapa hänestä sitten selvää.

Ihania kuvia on läitettu tänne. Ite kävin just kehittämäs kuvia ja oon saanu jopa aikasempia kuvia albumiin asti, jee!

Ollaan nyt oltu aika lailla päivän mittasilla reissuilla ja vieraita on käyny. Mukavasti on elokuu näillä merkeillä lähteny käyntiin. Nyt vaan toivon, että ens neuvolaan mennessä oltais siellä 6 kilon paremmalla puolen.

Täällä myös on hampaat tekemässä tietä.. kädet suussa ja välillä ei viititiä edes syödä kun niin paljon kutiaa/sattuu suuhun. Ite poden nyt viisudenhampaiden kolotuksista, joten pientä kokemusta noista vaivoista on :D

Tsemppiä kaikille vauvveleille (ja heidän mammoilleen), joilla päikkärit pätkivät ja hampaat tekevät tuloaan.

Magda ja likka 4kk

Vierailija
97/300 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hipsan taasen. juu nähdään siin hirvipatsaalla. Meil on ruskee/beiget vaunut, niistä tunnistaa.

Voi sanden räyhähenkeä, josko huomenna taasen olis Urho:)Meillä on ollu ihan mukava päivä, aamupäikyille meno oli taas hankalaa mutta sen jälkeen tasasta menoa. Nirppu oli kiltisti miehenki kaa kun kävin hiukka shoppaileen. Se on hassua miten sitä ei haluu ostella itelleen oikein mitään, vauvalle vaan vaikka se ei edes tarttis. Omat vaatteet taas tuntuu kaikki enemmän tai vähemmän epäsopivilta tai sitten ne on ihan rönttösiä. Raskauskiloista ei ole jäljellä kuin yksi mut ehkä kropan muoto on joteski muuttunu kun monet ennen lemppari kuteet ei sovi. Tai sitten musta on tullu niin mukavuudenhalunen et jos vähänki puristaa ni en pidä.Mut ääh, nyt nukkumaan. Niilaskin meni vasta puol kymmeneltä, sen nukkumisaika on taas myöhentyny, joinain päivinä nukahtaa vasta yhentoista maissa. Toivottavasti korjaantuis jossain vaiheessa takaisin 20-21, kuten oli jo hyvän aikaa. Tykkään että illalla on hiukka omaa aikaa.

Jadeade

Vierailija
98/300 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla magdasta!harmi ettet pääse treffeille,ehkä sit seuraavaks.. Musta 4kk on jo hieno saavutus täysimetyksellä. Ja miten se menee, tarviiko sitä lisämaitoo muka yölläkin antaa jos vauva vaan on tyytyväinen syötyään..silloinhan se imetyksen kätevyys säilyy kummiski.

Vierailija
99/300 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olin näemmä tulossa kirjoittamaan kuin jadeade et eiks äidinmaidol silti pärjäis yön? Ja 4kk on kuitenkin parempi kuin kk äidinmaitoa!! Mutta uskon ja tiedän tuon olevan raskasta kun itse kamppailin kipujen kanssa et lopettaako imetyksen vai ei niin voin kuvitella magda olosi.

Mutta joo, me vasta herättiin nyt. Pitää men aamupuuhiin. Myöhemmin tulen visertää lisää..

Nähdään patsaalla Jadeade. Magda mukaa sitten seuraavaan miittiin. Ja Aadan äippä myös, kun ei nyt pääse.

Verticia

Vierailija
100/300 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais olla se pikkuäidin mainostama moukarimies ohjelma englanninkieliseltä nimeltään sledgehammer. Oli muuten ihan pahvipää se mies siinä. Mutta eihän meidän pojat....

Meidän herran strategiset 62,5cm 7860g.

Paremmalla ajalla sitten lisää!

Päkkänä ja mini sledgehammer