Huhtikuun helmet 2009 -elokuu
Kommentit (300)
Oltiin Niilaksen kanssa eilen allergiatutkimuksen kontrollikäynnillä. Olen siis mukana semmoisessa allergiatutkimuksessa, jossa 2/3 äideistä syö vitamiinivalmistetta jossa mukana maitohappobakteeri ja 1/3 syö pelkkää vitamiinia. Valmistetta syödään raskauden viimeisestä kolmanneksesta imetyksen loppuun saakka. Tutkimuksessa tutkitaan maitohappobakteerin vaikutusta allergioiden kehitykseen. Menin mukaan koska olen itse aika allerginen ja pienenä allergiat menivät aika pahoiksi koska terveyskeskus ei millään antanut lähetettä kunnon allergialääkärille. Nyt saan tutkimuksen puolesta käyttää tyksin allergiaspesialisteja kaikissa Niilaksen mahdollisissa allergia asioissa ja allergiat huomataan ja hoidetaan ajoissa. Ainut miinus tutkimuksessa on että Niilaksesta otetaan verikoe kaksi kertaa vuodessa ja ainiin, se vitamiinilitku maistuu järkyttävältä:¤
Niilaksen 3kk mitat oli 62,5cm ja 6345g
Juu ja tsili, sanon terkkuja isälle:)
Me käytiin eilen kirjoittamassa uusi vuokrasopimus!!aivan ihana pieni omakotitalo iiisolla pihalla. Ensi kesänä tästä parvekepuutarhurista kehkeytyy ihan oikea tarhuri:)Ihanaa päästä pois keskustasta, vaikka ei tuosta uudestakaan asunnosta ole keskustaan kuin 7km, mutta rauhallisella alueella kuitenkin.
Turkumiitti!!Kuis olis vaikka ensi viikon tiistai kupittaanpuistossa??Se on musta turun paras puisto.
jadeade ja Niilas 3kk 2pvä
Mulle kävis kyllä toi 12.8 klo 13, mutta kunhan kerrotte tarkkaan tälle maalaiselle missä nähään... Mutta kun näätte jonkun urpoilevan näkösen heilumassa siellä lapsen kanssa niin se olen minä.
Meillä on mies lomalla ja oon saanu parina aamuna nukkuu kun oon aamusyöttänyt, ja onpahan mukava olo. Toki eilen migreeni päätti kiusata, pitkästä aikaa.
Neuvokaahan tyhmää, kuinka paljon annatte soseita ja vellejä. Velliä oon antanu n. 1 dl, kerran on sen syöny, mutta päätinpä syöttää molemmat rinnat eilen ennen kun annan vellin ettei ahnehdi sitä ja sit jää rinnat syömättä, ja ei menny kauheesti sit velliä. Päärynäsosetta söis vaikka kuinka mutta enimmillään on saanu puol purkkia, siis imetysten välissä, vähän niinkun lisänä maistella. Peruna ei oikeen uppoo, joten laitoin nyt joukkoon porkkanaa, josko vähän paremmin menis läpi...
Nukkuu kyl yöt ehkä vähän rauhallisemmin, mutta 6 aikaan kun havahtuu, niin sit sitä ei enää saakkaan nukkumaan.
Anteeks en muista kuka kysyi et kurkotteleeko pikkuset, mutta joo, meillä kurkotellaan puuhamaton lelun jalkaa suuhun, semmosta saku sammakkoa joka myös saa huutia välillä.
täytyis varaa aika hierojalle kun on niin jumissa, ja epätoivoisena kilojen karistajana tilasin Zumban, äiti harrastaa siis olohuoneessa ja tyttö hoitopöydällä. Kerron sit kun pääsen vähän vauhtiin et onko siitä ollu mitään hyötyä.
Jaahas, kitinä alkaa olla kiukkusen sorttista, täytyy varmaan mennä vähän juttelee mukavia.
Satuilija ja Aamu reilun viikon päästä 4 kk
Heissulivei
Mistähän tää energia paukku nyt yhtäkkiä tuli.. Olen koko aamun ollut niin väsynyt ja Nea on vaan huutanut.. Ja oli niin vaikeata väsyneenä ja huudon kanssa saada raparperit pakkaseen ja pyykit kuivuu.. Niin nyt olis energiaa vaikka mihin.. :/
Pienen yllätyksen viikonlopulle miehelle tein tai miten sitä sanois.. Varasin laivamatkan tku-tkh-tku. Ja vielä sviitissä, avot! Tällä kertaa aamulähdöllä.. Kun viimeksi oltiin iltalähdöllä ja neidin ruoka sitten myöhästyi puoli tuntia ja se oli sitten yhtä huutoa ja hermojen testaamista (ja hermot meni..). Se ruoka ku pitää saaha sekunnilleen.. Niin nyt sitten aamulähöl ei pitäis minkään ruokailun olla matkustusaikana laivalta kotiin tai toisinpäin.. Ei vaan millään malttaisi odottaa lauantaihin..
Me ollaan saatu uusia naapureita tai siis vastapäiseen taloon.. Tuo uusi mies näyttää kovin pelottavalta.. Eikä edes tervehdi..
Tänään mennään tivolissa käymään (jotta saan hattaraa) ja mies lupautui menemään Nean kanssa johonkin laitteeseen :D , hah..
Meillä ei ole vielä hampaat puhjennut mut joko näin eilen väärin tai sit en mut ihan ku ne ois ihan tuossa nyt niinku ns. näkyvillä mut ikenen alla vielä.. Täytyy tänään yrittää katsoa uudelleen.. Auta armias mitä imetys sitten sen jälkeen on ku tuo puree jo noilla ikenilläänkin niin pirun kovaa.
Kiitos prinsessa65:lle kehuista :). Tsemppaavat minua kovin.
Taas tuolle tuli hikka, ei oo todellista.. Kolmas vai neljäs tälle päivälle. Aamu 6-9 unet meni pilalle ku tuli hikka ja sitten tuli 9 jälkeen hikka ja meni nekin tunnin päikkärit mitkä yleens ottaa pilalle ja nyt taas.. Ei hyvää päivää..
Tosi ikävää, että Luukas on taas kipeenä. Miten voi yhdelle lapselle tulla noin paljon :( . No toivottavasti ollaan jo terveempiä siellä.
Toivottavasti Shinonin Pyryllä on korvatulehus parempaan suuntaan menossa!
Olisi kiva nähdä kuva tuosta Jadeaden isän virityksestä, kun mun kaaliin tuo oikein mennyt.. Voisi meillekin kokeilla.. Ai niin joo mut eihän meidän katos pysy mikään..
Rattaista, eikös rattaissa saa sitten istua kun osaa itse istua. Kun istuttaahan ei saisi ellei osaa itse istua.. Voi jee miten selitetty taas tuokin :D ..
Mie varailin eilen lääkäriä sitten moneen lähtöön.. Lääkärille varasin ajan selkäni takia, et joskos sille voisi tehä jotain tai sit jos pääsis uudelleen koulutukseen. Ja sitten silmälääkärille näköö tarkastuttaa perjantaina ja vaihtaa lasit jälleen piilareihin ku Nea lähmii ja heittelee näitä.. Ja sitten vielä hammaslääkäri jonoon itseni laitoin.. Puolen vuoden päästä tulee kuulemma lappu kotiin missä kerrotaan koska on aika.. Sitten se sanoi vielä se ajanvaraushenkilö siellä, että akuuttiajan saa samalle päivälle jos on tarve mut sillon pitää olla TOSI SUURI kipu, että sinne ajan saa! Just.. No en oo tulos..
Meillä kurkotellaan kans ihan hirveesti ja yritetää nousta istumaan, ei näytä sekään olevan enää kaukana ku nousee ite istumaan. On niin hyvin kyl treenannu sitäkin jo..
Tosi hyvä tuo Jadeaden allergiatestailu juttu!! Ja siis et saa tyksin lääkärin käyttöön! Missei meilleki tuollast tarjottu :D
Ja wau, vuokrataanko täällä omakotitalojaki :o .. Vähänks oon kade. Tuntuu ettei tää meidän iso plääni tässä ympärillä riitä mulle :D (ja mun haavemansikkapellolle)..
Ja turkumiitti.. Tänne ainakin vielä näyttäisi ensi tiistai sopivan mutta missä ihmeessä on kupittaan puisto :D .. Kupittaan cm:n tiedänki ku ollu siin viereisel pihal töis.. Säävaraus?
Soseist.. Meil syödään 12 ruual ensi molemmat rinnat ja sit vetäsee 1-1,5dl peruna-porkkana sosetta.
Joo ny on mentävä.. On tuo huuto jo sitä luokkaa.
Verticia
Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi
Aaku77 -77, t10/05, p03/07, p03/09, Pk-seutu?
Kaarna@laiva - ,p07/00, p07/02, t04/09
Jadeade -82, p05/09, Turku
Juliaana -72, p05/02, p03/09, Pääkaupunkiseutu
Lyyti -77, t04/09, Uusimaa
Magda -83 t04/09, ?
Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki
Orvokki -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?
Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi
PikkuKeiju -77, t?/04, p?/06, p04/09, Pk-seutu
Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi
Prinsessa65 -86, p04/09, Pohjois-Karjala
Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki
PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa
Sailori -71, t05/03, t03/05, p05/09, ?
Sande -75, p03/09, Helsinki
Satuilija -80, t04/09, Vantaa
Shinon -75, p04/09, Länsi-Lappi
Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää
Sonja80 -80 p03/09, Helsinki
Tiituska -86 p04/09 Lahti
Tiuhti -81, t04/09, Helsinki
Tsili -77, t03/09, Helsinki
Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo
Verticia -85, t04/09, Turku
Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?
Jadeade 3kk 62,5cm 6345g
Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g
Mikumamma 3kk 64cm 7338g
Pikku-Tiuhti 3kk 63,5cm 6520g
Pikkuäiti 3kk 63,7cm 7220g
Päkkänä 3kk 58cm 6670g
Sailori 2kk 61,5cm 6050g
Sande-75 4kk 65cm 6560g
Satuilija 3kk 61,2cm 5500g
Shinon 3kk 64,5cm 7520g
Tiituska 3kk 64,5cm 7620g
Tsili 4kk 59cm 5705g
Verticia 3kk 59,2cm 6150g
Äitsykkä3 3kk 64cm 6570g
Tässä meidän poika ihmettelee kumman tuteista laittais suuhunsa. Molemmat yleensä kelpaa.... :-D
Päkkänä
Hienon listan oli Verticia tehnyt. Voin muuten virallisesti ilmoittaa, että meidän tyttö painaa nyt yli 6kg! Punnitsin rokotuspaikassa, tarkkaa lukemaa en tiedä ku oli vaippa mukana.
Nettiyhteys pätki päivällä, tässä aikaisempi sepustukseni:
Hki-miitti: me ollaan menossa mummilaan ja tarkoitus oli palata keskiviikkoiltana. Mut ehkä me tullaankin jo tiistaina et päästään treffeille! Vai käviskö treffipäiväksi torstai? Mistä päin porukka on tulossa, käviskö et treffattas jossain rautatieaseman lähettyvillä johon olis helppo tulla, vaikka Sanomatalon kulmilla? Tai millä tai mihin sä Satuilija tuut? Jos on huono keli, niin vois mennä vaunujen kaa muiden vaunujen joukkoon Sanomatalon Waynesiin niin ei tarvi siirtää treffejä?
Eilen käytiin hakemassa vaikutteita ystävän puolivuotiaalta hymypojalta ja kyllä, se toimii! Tyttö on ollut yhtä hymyä eilisestä lähtien! Lukuunottamatta kotimatkaa, käytiin shoppaamassa AT Lastenturvassa, jonka jälkeen neiti heräsi ja aloitti kiljunnan takapenkillä. Pysähdyin kerran tissittämään, mutta kotiin mentiin huutaen. Tuli paha mieli huudattaa toista niin, mut muuten oltas jääty sinne kehäkolmoselle. Jatkossa kaikki automatkat pitää tehdä pysähtymättä, liikennevalotkin on vähän siinä ja siinä...
Joo Lastenturvasta ostin Babybjörnin sitterin, jota ystävän luona testailtiin ja havaittiin hyväksi. Asennon saa sen verran pystyyn et neiti näkee kunnolla ympärilleen, se heiluu mukavasti, sitä on äidin helppo heiluttaa vaikka varpailla ja mikä parasta, se näyttää hyvältä! Entinen lahjoituksena saatu Fisherpricen kammotus lähtee mäkeen! Nytkin tyttö vetää torkkuja sitterissä oikein tyytyväisenä, mä keinutan jalalla ja surffaan samalla tyytyväisenä! Ja toi pysty asento auttaa varmasti puklujen masussapysymistä. Ai niin fleeceunipussiin törsäsin kanssa, ei oo vielä testattu kun pitäs pestä ensin.
Tiituska, sama homma, toivon että vaunuissa istuskelu (=ympärille näkeminen) saa tytön taas tykkäämään vaunuttelusta.
Sande, sen rokotustutkimuksen voi lopettaa jos siltä tuntuu. Neiti sai tänään kolmannen setin (+neuvolarokotteen), parkaisu kesti ihan vaan hetken ja alkoi sit juttelemaan rokotustutkimuskeskuksen loisteputkivaloille. Vai voisko toi hyvätuulisuus johtua niistä piikeistä...? Kuukauden päästä otetaan joku nenänielunäyte, se ei kuulosta kivalta.
Miesten nukkumisesta: kerran tökin kuorsaavaa miestä hiljenemään, niin tämä pomppas pystyyn, nappas nukkuvan vauva kainaloon ja lähti vaihtamaan vaippoja! Onneks tyttö ei herännyt...mun piti vielä huutaa et mitä hittoa, mies ei kuullu kun oli korvatulpat syvällä päässä, luuli et käskin vaipanvaihtoon...
Nyt elämäni ekaan puistojumppaan!
t. tyytyväinen Tsili & tyytyväinen neiti
Päikkäreistä innostuneena nappasin vielä kuvankin ja olin jopa niin reipas et sain kuvat koneelle!
Juliaana 3kk 61,5cm 5600g
Juliaana 4kk 65cm 6280g
Mikumamma 3kk 64cm 7338g
Päkkänä 3kk 58cm 6670g
Sailori 2kk 61,5cm 6050g
Sande-75 4kk 65cm 6560g
Shinon 3kk 64,5cm 7520g
Tsili 4kk 59cm 5705g
Äitsykkä3 3kk 64cm 6570g
Tsili: Oi kuinka ihana vauveli. Siis ei mikään ole niin ihanan näköinen kuin nukkuva vauva!
Pitäisi pakata kun huomenna on lähtö etelän lämpöön, vaan tässä siis istun ja kirjoittelen. Jänskättää hiukkasen kuinka sujuu taksimatkat kentälle ja perillä kentältä kämpille ja kuinka saa kaikki kamat (matkalaukku, reppu, vaunut ja turvakaukalo) ja lapset (Esikoinen ja Pikkuinen) liikkumaan sujuvasti. Koneessa toivottavasti ei tule isoja ongelmia, kun törsäsin omaan istumapaikkaan myös Pikkuiselle. Eli tilaa ainakin pitäisi olla. Eli Hki-miitin joudun jättämään väliin kun olemme reissussa.
Meilläkin on muuten sama juttu - aina kun minun pitäisi syödä, niin Pikkuinen alkaa parkua nälkäänsä. Olen tullut siihen tulokseen, että myös Pikkuinen on sitä mieltä että äidin pitää laihtua. Mutta vakavasti ottaen epäilen, että kun Pikkuinen syö aika tiheästi (päivisin 1-2h välein), niin usein ruoan laittoon menee sen verran aikaa, että kun aloitan edellisen syötön jälkeen, niin kun ruoka valmistuu on jo uuden syötön aika...
Neuvolassa kävin tänään ja onneksi oli tädillä aikaa hiukan jutella. Todettiin, että kun Pikkuinen on ollut koko ajan hoikan oloinen, niin ei kannata odottaa kiinteiden aloituksen kanssa sitä, että painon nousu hidastuu. Painoa oli nyt tullut ihan hyvin suhteessa pituuteen (4kk mitat 6280g 65cm), mutta painon suhteen ollaan edelleen siellä -1 käyrällä kun pituus on 0-käyrällä.
Nyt on pakko lähteä pakkaamaan tai en pääse nukkumaan ollenkaan.
Matkakuumeinen Juliaana
Juliaanalle! Muistattehan täällä kertoa sitten tapaamisistanne niin Turussa kuin Helsingissä, meille muille täällä jossain.
Esikoinen meni mummolaan yökylään ei vähään aikaan ole olutkaan (tai ainakaan viikkoon). Tomppa nukahti äsken, tasoitti sen kun eilen nukahti aiemmin.
Kivoja kuvia tullut piristävät tätä palstaa. Ajattelin itsekin laittaa uusia kuvia koneelle, jäi vielä vaiheeseen. Sain tänään aika hyvän kuvan Tompasta arskat päässä, esikoiselle ostin lasit kun oli puolivuotias oikein alan liikkeestä vähän jo pienet 3veelle joten Tomppa perii ne.
Nyt meen ripustaan pyykit vaikkei jaksaisi, kurkkukin kipeä taas. että ei nyt sitten muuta
eilistä päivää..
Mä en halua enää ikinä eilisen kaltaista päivää.
Nea heräsi eilen aamu 6 ja meni nukkuu 21 illalla. Tuolle välille mahtui sitten 15min unta, 20min ruokailua ja koko, koko muu aika huutoa!!! Tuskaa!!
Ja kokeilin autoajelul nukuttaa, käveltiin keskustaan vaunuil ja oltiin 2h siis vaunuilees niin ei ja syliin nukuttamist ja kehtoon nukuttamist ja ittekseen nukahtamist, mut ei.. Huusi ja huusi ja huusi. Ja söi minuutin aina ruoka-aikana ja taas huudettii..
Ei voi käsittää! Ite itkin sit jo illalla ku kumpikaa saanu rauhottuu tyttöö ja kumpikaan vanhemmista ei tiennyt mitä tehdä.
Ja se nukahtaminenki oli sit niin pirun vaikeet. Nukahti kyl heti ilta minuutin syönnin jälkeen, mut tunnin pyöri kehdossaan.
Yö oli silti sit suht normaali.. No yleens herää 3:lta syömään niin nyt heräs kahdelta ja sit kuudelta..
Tänään soitan neuvolaan et mitä tehään jatkos tällasin päivin ku ei syö et pitäskö antaa korviket jos huolii tai soseita tai.. Ja jos pääsis tytön punnittee ku näitä syömättömyys päiviä on ollut nyt aikas paljon..
Nii ja sit yöllä sillon kahen syönnil niin olin jo et jes nyt tää söi tosi hyvin niin kaaressa puklas suoraan sänkyyn. Voi jee!
Päkkänä sanoo usein olevansa koomassa niin nyt olen minäkin :D, nyt tiedän tunteen :D (kai).
Juu, mutta nyt mie soitan sinne neuvolaan jahka tuo kello tulee puoli ja sitten aamupesut ja syönnit.
Verticia
Oisko Neealla maha vaivaa? Se joskus auttaa että pumppaa jalkoja ylös alas, tulee ilmat mahasta. Kerro mitä neuvolassa sanoivat. Kiinnostaa vastaavan varalle.
ja Verticialle tsemppiä! Soita lääkäriin/neuvolaan, jos yhtään epäilyttää.
Juliaana: Meillä kanssa suositeltiin kiinteiden aloittamista, kun Urho siis 4 kk 6560, 65,2 cm.
Hulinaa täälläkin. Viime yönä nukahdettiin klo 23.00 ja herättiin syömään 2.00, 4.00, 6.00, 7.00, 8.00 ja 10.00 sitten ylös. Huoh! Yöllä vielä syötöt kesti ja kesti eikä sitten nukuttanut. Aamulla otettiin vähän ilmaa, koska pippelin pää oli eilen äidistä vähän punainen (nyt ok) ja tehtiin kahden päivän paskat leikkimatolle ja oksut vastapestylle lattialle.
No, elämä on! Oon hyvällä tuulella, kun Urhon kummitäti tuli Lontoosta moikkaamaan meitä ;)
Löydäänkö lukkoon?
HELSINKIDEITIT:
Torstai 13.8. klo 13.00 Töölänlahti ks. paikka tarkemmin. JOS SATAA, paikka Sanomatalon Wayne's Coffee.
Paikka: Finlandia talon kohdalla, sen toisen kioskin (ei sininen kahvila) ja uimarannan kohta. Jossain kiskan takan ennen kukkaistutuksia.
Jos paikkaa ei tiedä, kannattaa keskutusta kävellä radan vartta pitkin eteen- eli taaksepäin. Elielinaukio, musiikkitalon monttu ja sitten onkin jo hoodeilla (sori, oli pakko ;)) Rautatieasemalta noin 500 m, jos sitäkään.
Mä ajattelin, että jos on nätti ilma, olis mukavampi tavata ulkona. Hereillä olevat vauvat vois myöhnätä maassa ja vois istuskella rauhassa (kahvilassa mulla tulee aina olo, että on pakko lähteä, kun kahvi on juotu). Ite ajattelin käydä hakemassa mansikoita ja herneitä ja limppaa ja nauttia vielä auringosta. Jos se uus teltta toimii (kokeillaan nyt vklna), niin voisin viritellä sen sinne, niin vauvat vois olla varjossa ja kaikki osaisivat oikea sakin luo.
Mutta nyt Porvooseen,
Iloa viikonloppuun ja muutenkin,
Sande
Hahaa, mähän alan kirjotteleen tänne joka kerta kun tyttö nukkuu kun en uskalla lopettaa sitterin heiluttamista jalalla ja mennä vaikka viikkaamaan pyykkejä ;) Taas sama meininki kuin kuvassa =D
Oikein mainiota matkaa Juliaanalle ja poppoolle!
Katselin tuota vauvojen mittauslistaa vähän tarkemmin, miten ihmeessä joidenkin neuvoloissa saadaan pituus mitattua desimaalin tarkkuudella, jollain lasermitalla? Kun meillä se on tyyliin "Tää on 57cm, eiku ei voi olla ku kuukausi sitten oli 58cm, mitataanpas uudelleen" =/
Oli muuten tosi hauskaa eilen puistojumpassa, ei haitannut pieni sadekuurokaan ja mä jaksoin tehdä vatsaliikkeetkin (mummoseurassa) jee!
Neiti oli sitten huutanut täällä puol tuntia siitä puolestatoista minkä olin eilen pois. Tuli mieleen et olisko sillä joku vierastamisvaihe päällä kun kitisee koko ajan miehelle? Jos sekin ettei huoli pulloa liittyis siihen? Ootteko muut huomanneet vierastamista?
t. Tsili & Neiti 4,5kk
Ihmettelinkin et miks on niin vähän kirjotuksia, mut nää sivut päästi mut keskustelujen kakkossivulle vasta kun olin naputellut oman viestini, huoh.
Tsemppiä kitinävauvojen kanssa! Alan pikkuhiljaa olemaan sitä mieltä, että kaikenlaisia juttuja tulee kausittain, jotkut vähemmän mukavia, mut ne menee ohi ja tulee taas uusia kausittaisia juttuja. Voisko noi levottomuudet johtua siitä et vauvelit tässä iässä ovat superkiinostuneita ympäristöstään ja sitten prosessoivat kaikkea kokemaansa ja näkemäänsä. Niinku overload ja sitten huudetaan kun overload ahdistaa?
Kiva et Hki-miitti siirrettiin torstaille, kiitos! Onko se se paikka mistä voi vuokrata veneen tai kanootin? Meidät tunnistaa ruskeista vaunuista ja punaisesta Karhu-hoitolaukusta.
Pitäsköhän lähteä kaupungille tänään vai mahtuukohan sinne Madonnahulinaan vaunujen kanssa lainkaan?
t.Tsili ja edelleen sitterissä heiluva nukkuva vauva
... tulla treffeille, mutta en taida nyt päästä. En kehtaa ihan niin aikaseen livetä töissä. Mutta jos nyt sitten ekoista treffeistä innostutte niin että sovitte jo seuraavia niin oon taatusti niissä mukana olisi sitten työpäivä tai ei.
Eilisiltaisten kitinöiden jälkeen (oli meinaan kun silloin ennen huonoon aikaa) päätin, että nyt alkaa maidoton taas molemmilla. 2 päivää NANia ja vajaa 2 viikkoa äidin maito/suklaakuuria riittää nyt. Katsotaan paraneeko pikkumiehen olo yhtään.
Mitä Verticialle sanottiin neuvolassa? Vauvan huutaminen on kyllä tosi hermoja raastavaa. Muistan kyllä hyvin itsekin monet iltaiset itkut itkeneeni kun toisen oloa ei saa helpotettua millään kun ei tiedä mikä vaivaa ja oma takki alkaa olla jo tyhjä illan viimeisinä tunteina.
Tänään on siivouspäivä, tai siis ilta. Ollaan yhdessä päätetty, että torstaisin siivotaan. Eipähän tartte muina päivinä matsata ja nalkuttaa siivoamisesta kun on sovittu päivä. Tosin mun miehessä on varmaan nyt joku vikana. Viime viikolla se itse ehdotti, että meidän pitää mennä ostaa lasten vaatteita. Joo - oltiin sitten ostamassa ja se siellä suuna päänä päättämässsä että tämä on hyvä ja tämä... Ja sitten, ei tässä vielä kaikki. Seuraavana päivänä se oli siivonnut Sakun vaatekaapin. Tyhjentänyt pienet pois ja viikannut kaikki muut omiin pinoihinsa käyttötarkoituksen mukaan. Siis häh?!
Päkkänä (jolla on seonnut iso mies, kiljuva pikkumies ja nilkuttava esikoinen)
Joo..
Aamu 9:n syönti meni ihan vitsirälleen.. Ja menin sit vaunuil siwaan hakee pakettini niin matkan nukkui 30min, mut sit ku päästiin kotiin niin heräs ja huusi sitten siihen saakka, kun 11.30 alettiin syömään. Ja söikin hyvin ensin maidot ja sitten soseet päälle. Ja lähdettiin sinne neuvolaan niin jo matkalla nukahti! Jei, ihan kuin ennen..
Neuvolassa sitten mittailtiin ja punnittiin; 63cm ja 6600g ja pipo oli edelleen 42cm. Eli hyvin oli kasvanut paitsi pää ei ollut lainkaan kasvanut. Ja normi käyrillä mentiin. Eli sen puolesta ei haittaa et tällaisia syömättömyys päiviä on siis koska kasvanut on. Mutta kuiteskii se neuvolatäti sitten sanoi, että voisi lisätä yhden hedelmäsoseen ja sitten iltaisin aina ku ensin syönyt rinnal niin sitten antais korviket vielä lisää tuttipullosta..
Vähän on hömppö olo et miks antaa lisää ruokaa ku näillä on kasvettu ihan hyvin nytten.. Ja kun Nea ei tuttipulloa huoli et sais korviket annettuu ja sitten vähenee mun maidon tulo. Ja en kyl jaksa alkaa mitään hedelmäsoseit vielä nykyisten soseiden lisäks vääntää..
Eli päädyin kotiin tultuani siihen, että jatkamme nykyiseen malliin kunnes 18pvä on 4kk neuvola. Jos sit on ettei ole kasvanut niin sitten lissää tai muutenkin tarkoitus silloin aloitella hedelmäsoseet..
Ja huutamiseen ja valvomiseen ym se täti ei yllätys yllätys osannut sanoa mitään. Se kysyi onko meillä kuuma: ei ole. Ja onko ollut vatsan kipristyksiä: ei ole. Ja onko vatsa toiminut: norm. päivittäin. Sitten totes vaan et ei sit tiedä mikä voi olla ja käski antaa soset ja maitoo..
Juu ja takas tulles käytiin siwas heittää paketti takasin niin nukahti sieltä matkalla kotiin eli kahes minuutis.. Ja nyt nukkuu tuossa sitterissä..
Eli kaikki on taas kuin ennenkin :o .. Oli sit vaan joku tissilakko (TAAS!) tuossa ja sitten ku ei syö niin varmaan huusi nälkäänsä ja sit oli jo väsynyt ja..
En tiedä.. Joskos tää nyt sujuis taas vaikka päivän tai pari..
Tuli uusi vauvalehti niin pitää sitä alkaa nyt selailee tässä..
Eilen ei päästy tivoliin ku oli loukkuun tullut kissa ja piti sitä viedä eläinsuojeluyhdistykselle niin jos tänään päästäisiin tivoliin ellei kisua tuu taas loukkuun..
Verticia ja Nea n.3,5kk
Jadeade 3kk 62,5cm 6345g
Juliaana 4kk 65cm 6280g
Mikumamma 3kk 64cm 7338g
Päkkänä 3kk 58cm 6670g
Sailori 2kk 61,5cm 6050g
Sande-75 4kk 65cm 6560g
Shinon 3kk 64,5cm 7520g
Tsili 4kk 59cm 5705g
Verticia 3,5kk 63cm 6600g
Äitsykkä3 3kk 64cm 6570g
En oo vielä päättäny tullaanko autolla vai junalla, mutta yritän löytää paikalle, enköhän löydä viimeistään sit kun oon kiertäny koko ympyrän :). Eli siis torstaina klo 13. Jossain finlandia talon kupeesssa...
Meillä ei oo kyllä velli tuonu parempia yöunia, johan se nukku niin hyvin syntymästään et onkin jo aika kadottaa ne unenlahjat. Päikkärit menee aamulla pari tuntia ja loppupäivän pätkissä, ehkä yks 1 tunnin pätkä ja parit vartin nokoset. Yritin eilen et jos laitan vähän myöhemmin nukkumaan, joskus 21 aikaan niin nukkusko vaik 7 asti, mutta ei, eka syöttö klo 01 ja seuraavaks 5.30, onneks nukahti vielä ja heräs 08 aikaan. Mies oli heräämisvuorossa ja sovittu et syöttää nyt aamulla et saan nukkuu yhteen pötköön, ni ei, neiti ei kelpuuttanu tuttelia kun äiti oli kotona... ja niinpä siis nousin syöttämään ja menin takas nukkumaan.
Mutta lähen nyt pakkailemaan tavaroita kun huomisaamuna lähetään käymään mökillä.
Ja olikos se Juliaana joka lähti reissun päälle, nautinnollista matkaa koko porukalle... toki muillekin kotimaan reissaajille.
Jaksamisia niille joilla on isot aariat menossa.
Satuilija ja Aamu joka huhuilee vaunuissa, nukkumattia päikkärikylään.
loppui juuri ja Tomppa imetyksellä. Tänään maisteli mangososetta välipalaksi ihan kaupan valmista. Näytti jotenkin tarvitsvan jotain hyvää. Itse herkkuihin menevänä tunnistan ilmeen..
Joka päivä on annettu myös yksi annos lisämaitoa n.80ml. Sooloilen näitä syöttämis juttuja omasta päästä, mutta näköjään ohjeet neuvoloissakin vaihtelee, että eipä varmaan kovin vaarallista vaikka maalaisjärkeä käyttääkin (tai mun kohdalla järki sanan voi jättää pois.)
Meilläkin melkein nilkuttava esikoinen kun pudotti esineen varpaan päälle ja musta ynsi tuloksena (sekä hirveää huutoa). Mitä pillereitä päkkänän mies syö? Ajattelin samoja meille hankkia..
listaa mietein viime yönä ja sen nyt tein niiltä osin kuin löysin viime ja tästä kuusta.. Saa vertailtua.. Kirjoittelen myöhemmin lissää..
Mikumamma 3kk 64cm 7338g
Päkkänä 3kk 58cm 6670g
Sailori 2kk 61,5cm 6050g
Sande-75 4kk 65cm 6560g
Shinon 3kk 64,5cm 7520g
Tsili 4kk 59cm 5705g