Huhtikuun helmet 2009 -elokuu
Kommentit (300)
siis huomenna torstaina klo 13.00 Sanomatalon alakerran Waynes-kahvilassa (olihan se Wayne's?).
Tulossa ainakin me, Pikku-Tiuhti ja Nausikaa, Satuilija ja Aamu ja oliks muita.
Meidät tunnistaa sinisistä röhjörattaista, vihreästä Liberolaukusta ja vanhasta, väsyneestä äidistä.
Tänään oli meiän vauvelin 3kk neuvola. Pituutta oli 63cm, painoa 5420 ja pipo 42,5. Ja piikki laitettiin reiteen. Aika kivasti neuvolan täti laittoi piikin, kun ei meiän poika edes huomannut sitä. Aina kun on pitänyt ennen pitää vauva tiukassa otteessa sylissä piikkiä annettaessa, niin nyt vauva makoili selällään, minä vein huomion kivaan nalle- soittorasiaan ja vaivihkaa neuvolantäti laittoi piikin. Mukavan helposti meni toimitus ilman itkuja! :)
Olipas kiva kuulla love3:sta (entinen prinsessat2)! :)
Kovasti ootte kaikki kirjotelleet, tää ei enää oikeen pysy perässä.
Magda83, meiänkin esikoinen oli pikkasen kokonen vauvana. Oli pakko oikeen mennä kattomaan meiän neitin 4kk mittoja, ja painoi silloin 5620g. Mullakin jäi täysimetys sillon siihen ja alettiin soseita antamaan. Taisit mainita vielä maidon tulon vähentymisestä. (korjaa jos sekoitan johonkin toiseen... lahopääsyndrooma vaivaa...) En tarkkaa tilannetta nyt muista maidon tulosta, mutta itellä on tuntunut maito kans välillä olevan vähemmällä, ja oon huomannu etten oo juonu tarpeeksi! Eli vettä vettä ja vettä paljon juomaksi + lepoa + joidenkin vinkkien mukaan pähkinöiden tai pullan syönti tai kotikaljan juonti auttaa lisäämään maidon tuloa. Jaksuja hirmusti sinnepäin!!
tuttipullosta ja tutista, meillä kans tutit jätetty 2 vuotiaana hammaskeijuille ja 1 vuotiaana tuttipullo vaihtui nokkamukiin. Tutti kyllä helpottaa mukavasti vauvan nukahtamista päikkäreille ja yöunille, taitaa olla äiti enemmän koukussa tutin käyttöön kun vauva... ;)
Ihanaa, kun jotkut tjottailee jo! Haikeus ja huokaus! onkohan tää meiän vika vauva... Mies on kyl puhunut sukulaistenkin läsnäollessa, että ollaan mietitty neljättä lasta sitten kun tää kolmen kööri on koulussa, mutta mies lähinnä aattelis, että adoptoitais orpo lapsi muaailmalta, ellen saa käännettyä ukon päätä tossa vaiheessa vauvakuumeisena kun kumminkin taas pian oon! ;)
Ja ihania kuvia on saanut katsella teidän pikkuisista, jospa mäkin yrittäisin semmosta laitella joku kerta tässä.
Palailen taas, hyvää loppupäivää kaikille!
T: PikkuKeiju ja ukkeli 3kk
Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi
Aaku77 -77, t10/05, p03/07, p03/09, Pk-seutu?
Kaarna@laiva - ,p07/00, p07/02, t04/09
Jadeade -82, p05/09, Turku
Juliaana -72, p05/02, p03/09, Pääkaupunkiseutu
Lyyti -77, t04/09, Uusimaa
Magda -83 t04/09, ?
Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki
Orvokki -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?
Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi
PikkuKeiju -77, t?/04, p?/06, p04/09, Pk-seutu
Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi
Prinsessa65 -86, p04/09, Pohjois-Karjala
Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki
PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa
Sailori -71, t05/03, t03/05, p05/09, ?
Sande -75, p03/09, Helsinki
Satuilija -80, t04/09, Vantaa
Shinon -75, p04/09, Länsi-Lappi
Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää
Sonja80 -80 p03/09, Helsinki
Tiituska -86 p04/09 Lahti
Tiuhti -81, t04/09, Helsinki
Tsili -77, t03/09, Helsinki
Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo
Verticia -85, t04/09, Turku
Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?
Emminen 4kk 68cm 7600g
Jadeade 3kk 62,5cm 6345g
Juliaana 4kk 65cm 6280g
Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g
Magda83 4kk 63,3cm 5860g
Mikumamma 3kk 64cm 7338g
Orvokki1 4kk 63cm 6420g
PikkuKeiju 3kk 63cm 5420g
Pikku-Tiuhti 3kk 63,5cm 6520g
Pikkuäiti 4kk 66,3cm 8520g
Päkkänä 4kk 62,5cm 7860g
Sailori 2kk 61,5cm 6050g
Sande-75 4kk 65cm 6560g
Satuilija 3kk 61,2cm 5500g
Shinon 3kk 64,5cm 7520g
Sirppu83 4kk 66,5cm 7810g
Tiituska 3kk 64,5cm 7620g
Tsili 4kk 59cm 5705g
Verticia 3,5kk 63cm 6600g
Äitsykkä3 3kk 64cm 6570g
Sande taisi kuvailla minua.. heh. vanha väsynyt äiti siniset röhjörattaat ja vihreä liberokassi, kuulostaa jotenkin tutulta. Mies hikoo kuin sika.. tai ei pitäisi sanoa.. kuume välillä nousee ja laskee taas.Minkähän ikäiselle niitä maissinaksuja voi antaa mussutettaviksi? Muistan, että olivat esikoisen suurta herkkua. Niissä ei kuitenkaan ole suolaa joten voi alle vuoden ikäiselle antaa. Tomppa potkii sylissä hei nyt.
Ollaan kovasti tulossa huomiseen miittinkiin - tai minä olen, neiti ilmoittaa huomenna mitä mieltä on asiasta. Pientä kitinää kuuntelen, mut jos ei suostu olemaan vaunuissa kiljumatta koko kaupunginosalle kuinka häntä kidutetaan vaunuissa eikä kanneta sylissä, niin sitten ei tulla. =/
Te jotka ootte laittaneet vaunut ratasasentoon, onko teillä joku pehmuste kyytiläisen alle, vai laitatteko vaan siihen valjaisiin? Oli pakko testailla siinä loivimmassa kulmassa ja voi että kun tyttö tykkäs kun näki ympärilleen! Makuupussi oli pehmikkeenä, niin että se oli enempi kohotettu makuuasento kuin istuma-asento. Kierrettiin pari kertaa mummila, täytyykin kysyä ens viikolla neuvolasta jos vois jo alkaa kulkemaan noin. Homehdutaan huutajan kanssa tänne lähiöön jos ei päästä liikkeelle.
Joo oltiin muutama päivä mummilassa, luin kyllä viestejänne, mutta kun en muista salasanaani, niin en uskaltanut tilailla uuttakaan kun siitä olis kuitenkin tullut ongelmia.
Meilläkin on nyt päästy soseen makuun, vaikka 6kk täystissitys on ollut tavoitteena. Kakkaa ei nimittäin ole tullut 9 päivään, joten testataan mitä luumusose saisi aikaan. Jos ei huomenna turahda, niin sitten pitää mennä apteekin kautta. Tulee kuitenkin jättimäiset niskapaskat huomisilla treffeillä... Uusi asia suussa kiinnosti kovasti tyttöä ja yllättävän paljon sitä meni alas, vaikka välillä tuli sellaisia huvittavia puistatuksia. Katsotaan nyt jos kakka tulis luumuilla, enemmät soseilut sitten kun 6kk on täynnä.
Mä kattelin kans ihmeissäni sitä sosehyllyä, ihan uusi maailma aukeaa taas! Hyvä idea Pikkuäidiltä matkia mitä purkeissa on. Tuoreen mangon ystävänä neuvoisin katsomaan että hedelmä on varmasti kypsä (pikkuisen pehmeä), kaupat on täynnä raakoja etelän hetelmiä. Purkkitavara saattaa hyvinkin tulla kokonaista mangoa halvemmaksi, siinä kun pitää maksaa myös kivestä. Ellei sit kasvata mangopuita. ;)
Mitäs vielä... ai joo, hammasta pukkaa täälläkin! Alhaalla näkyy selvä piste, pistetään sit kitinät sen piikkiin. Hirveätä huutoa aina välillä, sitten ollaan taas hymyissäsuin.
Kiitos Sandelle Aale-tädin säkeistä! Piti etsiä koko kaunis runo ja olisin herkistynyt enemmänkin, ellei mies katsoisi Alien vs. Predatoria tässä taustalla.
Magdalle vielä tsempit! Meillä on myös minikokoa tuo tyttönen (porukan vanhin, mutta kevein?), muttei neuvolassa ole sanottu mitään. Pulloahan tuo ei huoli, ens viikon 5kk neuvolassa sitten varmaan käsketään soseiden pariin.
Jee, toivottavasti nähdään huomisen treffeillä!
t.Tsili & Neiti
ihmettelin meinaan tota örinää joka kuului tuolta olkkarin telkusta!
Varotuksen sana tsilille, meil alotettiin luumulla kakan takia ja arvaa maistuuko peruna sen nannan jälkeen. Luumua kyl menis mut pettu ei oikein.
Mega kakat tuli toissa iltana. Kiitos luumun. Tykkää kakata aina mun sylissä, hmm mistähän syystä. Siinä meni siin samassa työhousutkin. Jee! Paska juttu sanoisin. Heh heh!
Komppaan sitä et hedelmäsoseet on taatusti halvemmat purkis kun ite tehtynä. Tietty oma on aina omaa.
Mukavia hesa treffejä huomiselle. Ollaan sakun kans hengessä mukana.
Päkkänä
Mä tossa jo kiroilin mielessäni et ei nyt se likka heräs, mut ei, se olikin alien (tai predator).
Tässä vielä meidän luumualien.
Muoks: No suostusko tää jo lähettämään tän foton?
Heh, tuo oli päkkänä hyvä "paska juttu".. Mut siis meil oli sama jossain vaihees et tuo suostu kakkaa vaan sylissä! Mut nykyisin ei mittää välii missä neiti on.. ..ei vieraskoreutta ainakaa siinä asiassa..
Ja tsililtä hyvä pointti et ehkä purkki on halvempi kuin mango kiven kanssa.. Äh, en oikein tiedä mitä teen noiden hedelmäsoseiden kanssa nyt.. Ens viikol alan antaa ja haisuuka koko hommast viel.. Kun sittenhä voi vissii pakastaa jos siit tekee jtn kiisselin tapaista? Mut söiskö joku ite kiisselii pakkasen kautta..... Ja sit taas tuntuu turhauttavalta joku päivä joku hedelmä yksinään vetää soseeks etenki jos jotain täytyy viel keittää, täytyykö..?
Teillä on tänään ne helsinki treffit, kertokaahan sitten miten meni!
Itse ajattelin tänään mennä uudestaan uuteen tuttavuuteeni kupittaan puistoon. Kun tuo aurinkokin näyttää paistavan jo aamusta..
Hyvin on mennyt vaipat kaupaks huuto.netis. Enää muutama myymättä. Ja samaten myin äitiyspakkauksen sen toppahaalarin pois niin se men kans het..
Joo mut nyt jatkan aamusta nauttimista. Ja mammakeitaan tutkimista..
Verticia
sen edestään löytää todellakin. Mulla on opinnäyte amk:hon vielä tekemättä ja nyt miun opparipari oli saanu ison pyörän pyörimään ja alottanu väsäilemään sitä. koko kesä on oltu ku ellun kanat ja nyt tajuttiin et meillehän tulee hoppu jos meinataan saaha se valmiiks syksyn vikaan arviointiin. kääk. nyt sitten kirjotan seuraavat viikot raivolla asiakastaseista ja portfolioista ja muusta mielenkiintosesta aina kun pikkumies nukkuu.mut omapahan on syy, raskaanaollessa ois ollu hyvin aikaa mut en tehny mitää.
Oltiin eilen neuvolassa, mitat melkee samat ku siellä allergiatutkimuksessa viikko sitten, paino oli vaa noussu 200g. Soseita ei vielä tyrkyttäny, tosin pituutta olis kuulemma voinu tulla enemmänkin. Lisämaitoo voi kuulemma yrittää antaa jos kelpaa, mut ei ole taas lähiaikoina kelvannu. Ajattelin alottaa soseiden maistelun sitten joskus 4kk jälkeen, jos Niilas pysyy tyytyväisenä näinkin. Saatiin eka rokotus myös, Niilas käyttäyty suht kiltisti, tosin semmosta väsykitinää piti kokoajan kun jouduin herättämään päikyiltä neuvolaan. Inhottavia tollaset menot vauvan kanssa missä pitää olla kellolleen. Aivan varmasti nukkuu aina just sillon oli aika mikä hyvänsä.
Päikkärit on taas tänään pätkiny niin, että melkee menee hermot, varsinkin kun yrittää keskittyy tohon työhön. Kokoajan saa olla nukuttamassa.
Ainiin, Kiitos Verticialle mukavasta iltapäivästä. Nähään taas siel puistos joku päivä jos siellä pyörit, se kun on meidän takapiha:)
Jadeade
täälläkin paskaa riittäny, ulostanu nyt kolmena peräkkäisenä päivänä, oon kyl tosi tyytyväinen. Soseet tuntuu olevan ratkasu, vaiks periaattes täysimetyksellä mennään.
Ihan valmis soseita ollaan harrastettu, kun saa vain muutamia lusikallisia kerralla. Kun annokset kasvaa teen peruna, liha ja kasvissoseet itse. Hedelmäsoseet ajattelin jatkossakin ostaa valmiina. Sit kun hampaita, niin ajattelinhedelmiä antaa; tyyliin lusikalla vetää päärynästä.
Ollaan menossa tänään tivoli seiterään ulkoilemaan. Ja vauvauintiin pitäisi ilmottautua. Minunkin mielestä kupittaanpuisto loistava paikka ulkoilla. Lapsena pidin seikkailupuistosta ja maauimalasta.
Saaruska heräsi päikkäreiltä, palaillaan taas :)
Emminen ja Saara Sissi Selina 4,5kk
Kiitoksia Sandelle&Urholle, Tiuhtille&Nausikaalle ja Satuiljalle&Aamulle mukavasta iltapäivästä! Urhon ripset olivat livenä vieläkin huimemmat kuin kuvissa, komea nuorimies! Oli aika jännää jutella kasvokkain kun tavallaan ollaan tuttuja, mutta livenä kuitenkin tuntemattomia. Kiva kuitenkin huomata, että jutut olivat ihan samat kuin täälläkin. Ja oli ihanaa nähdä toisten suloiset vauvat!
Meidän neiti on siis nimeltään Sylvi; ajattelin ensin et kun täällä kirjoittaa nimimerkillä, niin ei tarvi vauvankaan nimeä laittaa. Mut nyt kun osa on livenä tuttuja, niin on mukava kertoa teille muillekin Sylvin touhuista Sylvin nimellä.
Tyttö kuukahti yllättävän nopeasti puklattuaan kaikki päivän aikana puklaamattomat puklut uudelle unipussille. Luumusose on kai siten mennyt eteenpäin kun sitä ei näkynyt ylös tulleessa tavarassa. Huomenna on kakaton päivä numero 10, ei taida enää mahtua tavaraa rööristöön kun pitää tulla yläpäästäkin ulos. =/ Miten nopeasti Päkkänä (tai muut) teillä luumu toimi, entäpä mallasuute? Huomenna on pakko käydä apteekissa.
Hyvää mahdollisimman kokonaista ja hiljaista yötä kaikille!
t. Tsili&Sylvi
En tuota p-sanaa käytä, koska meillä asuu yksi 3vee. (tai yritän siis olla käyttämättä..) Mutta aiheesta josta täällä puhuttu.
Tomppa teki pienen pyöreän sievän kakan suihkun jälkeen. Sitä ennen oli tehnyt sellaisen pyramidin muotoisen. Ei ole enää sinappisontaa. (sonta sana maalla ihan jees). Ponnisti kakan painamalla jalat hoitopöydällä mua vasten.
Veikeitä luumunmössöttäjiä Sylvi ja Saku. Sylvi kiva nimi. Helsingissäkin sitten tapahtui tänään!
Tomppeli nukahti yöunilleen yksin sänkyynsä tutti suussa. Vähän ähisi ja etsi sopivaa asentoa, mutta kun kävin kurkkaamassa niin ilmät kiinni imi tuttiaan.
Täytyy ruveta yöpuulle. Mies aikoo huomenna jo töihin vaikka vielä yskii aika hurjasti. Tänään ei ollut enää kuumetta. Suunnittelin jo, että jos itse sairastun saa mies pitää isyyslomiaan. Kaupan purkkimössöjä vauvalleni syöttävänä olen käynyt nestle bonan nettisivuilla. (tietysti tuo piltti joka mainostaa) Soseideoita siis netistäkin löytää!
Hyvää yötä!
pikkuäiti jonka molemmat pojat yöunilla omissa sängyissään!
mukava kuulla että teillä oli kiva miitti. Voi kun pääsisin ens kerralla mukaan.
Meil on käytetty tuossa kakattomuuden vaiheessa jo reseptivapaata lääkettä lääkärin ohjeesta (movicol junior tai pegorion). Mallasuute vai pieretti, ei muuta vaikutusta. Nyt kakkaa n. 1 krt vko.
Nyt meil on vatsa kipee ja uni hukassa. Minäkin valvon. Huomenna olen muiden tavoin kotiäiti kun mies on tallinnassa.
Aamulla sitten enemmän
Mallasuute auttoi meillä, mut en nyt yhtään muista monentenako päivänä. Oliko niin et het samana päivänä toimi sit vähän ja olisko sit ollu parin päivän tauko ja toimi taas, sit oli ehkä 4-5pvä tauko ja räjähti. Ja siihen lopetettii mallasuutteen käyttö ja on sen jälkeen toiminut taas päivittäin..
Mallasuutettahan pitäisi käyttää sit kauan, kauan, kauan.. Mut mä lopetin siihen räjähtämiseen kuoli sitterii myöden kakas..
Meil oli sillon kans ties kuinka mones kakaton pvä..
Jaja.. Kiinteetä kakka on ollut jo ties kuinka kauan. Täällä sitä ihmettelinkin et eiks muilla muka ole.
Masentava aamu. Mutta enpä tahdo siitä avautua.
Nyt pitäis laittaa ilovaihde päälle, mulla on 10 parturi ja mies on sen aikaa Nean kanssa eli omaa aikaa jei. Sit mennään ostoksille ku huomen on illanistujaiset jossa näemmä ollaan kolmisteen, ku kaikki peruu menonsa tai siis tulonsa, suututtaa!!
Mua ärsyttää tuommotteet et ollaan ajat sit sovittu tää lauantai illanistujaisiks meil ja sitten kaik peruu, kellä mikäkin (teko)syy.. Aaargh..
Verticia
Tsempit jadeadelle lopputyön kanssa. Nostan hattua kun jaksat sitä väkästää. Huomasin juuri että mulla ei kyllä aivot taivu kun yhteen asentoon aina kerrallaan. Ajattelin tekeväni tänään töitä kun Saku nukkuu, mutta eihän siitä mitään tule. Poika kyllä just nyt sattuu nukkumaan, mutta mun aivot on tänään koti-moodilla ja silloin ei työjutut onnistu. Etenkin kun pitäisi niissä jotain järkevääkin ajatella. Vanhaksi taidan minäkin tulla. Tai siis on jo. Noi lausahdukset väsynyt vanha äiti sinisillä röhjörattailla osui kyllä täälläkin päässä naulan kantaan. Mä tosin luovuin siitä libero kassista kun noissa vaunuissa oli vanha hoitolaukku mukana. Vaunut taitaa olla mallia 98, mutta hyvinhän niillä eteenpäin mennään. Tyyliä mussa ei nyt ole muutenkaan... ;-)
Saku ei nukkunut eilen oikestaan laiskinkaan. Puklut taas lensi ja poikaa piereskeli kuin aika immeinen konsanaan. Sai kyllä eilen ekaa kertaa muutaman lusikallisen maissia mutta jotenkin epäilen johtuisko siitä. Yöllä oli samat vaivat ja nukahtaminen oli tuskaa.
Kättärille juttelin ja sinne pääsis nyt maitoaltistukseen heti. Sovittiin kyllä, että jos nyt vielä viimeisen kerran kokeilis kotona tuota tavallista korviketta ja kattoo paheneeko oireet. Nythän me ollaan kahden päivän jälkeen ne lopetettu kun tuntuu ettei vatsa kestäis. Jos nyt sitten kerran vielä. Edelleen mennään sillä, että minä syön normaalisti maitoa ja tissien lisäksi saku saa erikoiskorviketta. Sillä tavalla olo tuntuu vaihtelevan siedettävästä jonkinasteisiin vatsavaivoihin ja isoon pulautteluun.
verticialle tsemppiä tähän päivään. Kyllä se siitä kirkastuu kun tulet uusien hiuksien kanssa parturista! Tollaset perumiset on kurjia etenkin kun on kuitenkin jotain valmiiksi suunnitellut ja omatkin menonsa ajastanut.
Aivot ei toimi niin että muistais taas kaikki asiat. Yllätys yllätys! Nyt pitää alkaa siivoamaan. Mies lähti tosiaan aamulla tallinnaan ja sieltä tulee autolastillinen tavaraa. Ois meinaa ne 40 v pippalot tulossa.
Päkkänä
Mä olin viime viik.lop yhen yön reissulla Tampereella ja olipas ihanaa omaa aikaa...teatteria, shoppailua, ruokaa ymss..Kyl on taas niinkuin eri ihminen kun vähän sai tuulettua!!Ja kotona oli mennyt hyvin!!Ei edes huomattu että äippä ei kotona.
Täällä oli viime yö toosi huono, pikkumies nukkui ainakin aamuyön todella huonosti, äitsykkä näki painajaista, isoveli heräili ja viereen tuli ymss...
Meidän aamu virallisesti alkoi tänään jo 5!!Että pitkä päivä tiedos, nyt sitten Luukas nukahti, jospa nyt hetken nukkuis.
Päivällä tahtoo unet olla lyhyitä pätkiä, onneksi yleensä yöt menee 1krt syötöllä.
Ensi viikolla 4kk lääkärineuvola!!
Syyskuun alussa korvapolille aika ja lokakuun alussa infektioiden takia aika...Että sairaalareissuja tiedos!!
Ja isosiskolla kans tulee magneetti kuvaukseen aika!!
Just yks päivä järkkäsin papruja, liittyen resepteihin ja sairaalalaskuja, jotain saadaan vakuutuksestakin pois, on meinaa kertynyt...
On ne vaan hyviä, vaikka kalliita vakuutukset on. Meidän lapsilla olleet ehdottomasti hyvä idea!!
Mulla alko laihis, menin eilen painonvartijoihin, nyt on pakko ryhdistäytyä....Vaikka tuskainen tie edessä!! Ainakin tämä aamu jo mennyt hyvin!!
Mä oon niin LAISKA äiti, että annan pääasiassa kaupan ruokia Luukakselle.
Ei tässä oo tuota vapaa-aikaa kovinkaan paljon kun on nuo muutkin muksut ja mun mielestä nuo ruoat on hyviä. Aloitan kyllä tuon oikeen perunan ku täs kerkiän...Ja mietin et kestääkö vauvan maha uusiaperunoita, siksikin se on jäänyt.Ja edellinen oli perunalle allerginen!!
Keskimmäiselle tein melkeimpä kaiken ruoan ite kun oli allerginen mm. perunalle ja lehmänmaidolle!!
Nyt vois hakea postin ja lukasta sen ja sit varmaan pikkumies heräileekin, nimittäin sose aika kohta, on tää rytmi aika jämpti pikkumiehellä!!
Voi sanoa että rytmi on alusta saakka ollut selvä pieniä heittoja joskus on!!
Viik.lop alkaa ja isäntäkin kotona, ens yön kyllä mä nukun mies saa päivystää lapsia...Mutta sittenhän ne nukkuukin kaikki tosi hyvin!!
Tulipas romaani, mutta palaillaan!!
Äitsykkä3 ja Luukas kohta eli huomenna 4kk
kiitoksia ihanasta miitistä eilen. Olimme hyvin vaikutteneita Nausikaan kanssa Urhon ripsistä ja Sylvin vangitsevasta katseesta. Mukavaa kun Aamukin oli mukana. Nyt edes muutama nimimerkki sai kasvot ja ainakin itsellä on selkeämmin mielessä kuka kukin on, kun monasti tahtoo mennä äidit ja vauvat vähän sekaisin.
Tyttö kääntyilee jo 35-40cm kapeassa kehdossa mahalteen. Onneksi se pinnis tulee tänään, on nimittäin sellainen olo, et milloinkohan heilahdetaan kehdon laidan yli. Nyt sitten mietin kovasti ovatko reunapehmusteet pinniksessä miten oleelliset,et pitäskö löytää aikaa sellaisten väsäämiseen.
Uusi juttu meillä on, ettei vaunuilu nappaa, pitää päästä rintareppuun katsomaan maisemia. Syyssateiden varalta ja Bergeniä silmälläpitäen ostin välikausi haalarin...niitä oli ihan muutama jäljellä kaupassa. Monet mallit alkavat vasta 74cm koosta, koska se on vuoden vanhan koko ja vissiin jonkun standardin mukaan vauva viihtyy vaunuissa vuoden ikään saakka. Miitissä tosin muilla tuntui olevan vaunujen selkänoja kohoasennossa ja pitää sitä kai itsekin kokeilla, jos lisäisi vaunuissa viihtyvyyttä. Toisaalta toi rintareppuilu tekee tosi hyvää mun ryhdin kohennukselle, olen kyyryssä kuin vanha mummo.
Millasta ruokavaliota ootte sunnitellut lapselle. Itse kun en syö punaista lihaa enkä lintuja ja oon aiemmin aatellut niitä syöttää kuitenkin lapselle, mutta nyt on mietinnässä josko lapselle kuitenkin samansuuntainen ruokavalio kuin itselle. Pitää varmaan neuvolassa kinuta aika ravintoterapeutille, koska ruoka-asia on tärkeä asia. Onko muita kasvissyöjiä? Mutta siis tosiaankin Nausikaa elää toistaiseksi ihan pelkällä rintamaidolla.
Jipii viikonloppu taas käsillä, joten hyvää sellaista taspuolisesti ihan kaikille.
Tsili: apteekista saa microlax, pienoisperäruiskeita. Olen muutaman kerran laittanut kun ei ole vatsa viikkoon toiminut. Toimii melko pian laittamisen jälkeen.
Mehiläisessä meitä neuvottiin laittamaan kahtena peräkkäisenä iltana. Putkilon kärki aluksi liukastetaan, sitten puolet putkilon kärjestä viedään peräsuoleen. (puolet, koska vauva/pieni lapsi) Kun aine suolessa, puristetaan tuubia putkilon poisvedon jälkeen, kunnes putkilon kärki ulkona suolesta.
Meillä vatsa toiminut suht normaalisti muutaman viikon. Mutta kun oli pari viikkoa toimimatta Saaruska oli tosi kipeä. Kannettiin vatsallaan, helpotti.
Eilen lämmitin peruna-porkkana sosetta ja lisäsin joukkoon rintamaitoa, vatsa toimi illal hyvin. Monta kertaa on toiminnu kun oon pitäny istuma-asennossa sylissä, ihan kun pöntöllä istuisi. ja sit hiukan jos vauva njaa eteenpäin. Tyyliin ajttele asentoa miten ite ähistäisit kakkaa ulos :)
Toiv. sepustuksesta jotain apua. Meil sanottiin neuvolas et 7-10vrk voi olla ulostamatta. On kuulema myös yleistä et vatsa voi olla pari viikkoa toimimatta, mutta itse en enää odota niin kauan. Mikään ei oo kamalampaa kun pienen lapsen tuska.
Toivottavasti Sylvin masu pian toimii.
Emminen ja Saara
Soseasiaa vielä. Olen aina kasvis ja lihasoseet itse tehny noille isommille mutta ei ole koskaan pieneen mieleenikään tullu väsätä noita makeita juttuja ite. Kaupasta olen aina ostanu mangot ja päärynät ja luumut ja muut. Aika vähän olen niitä edes tarjoillu noita makeita. Puuron päällä ja muuten hedelmät ihan tuoreeltaan.
t. orvokki taas