Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuun helmet 2009 -elokuu

Kommentit (300)

Vierailija
61/300 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvakseltaan ehdin ja saan aikaseksi kirjoitella mutta luen ahkerasti ahkeroimianne viestejä kyllä. Meillä arki rullaa suht hyvin tällä hetkellä. Sagan 4kk mitat olivat 6420g ja 63 cm. Kiinteitä en vielä aio aloitella.

Mitähän piti kommentoiman. Ainakin hesan treffejä järkkäilette. Esikon aikaan otin kovasti osaa niihin mutta nyt en suin surminkaan uskaltaudu vauvan, 2vee uhmiksen ja 4,5 veen kanssa sinne Hesan hulinaan. Harmi sinänsä; olisi kiva saada teille kasvot ja jutella silmityksin mutta taitavat olla käytännön kannalta mahdottomia osaltani.

Vertician tyttö oli itkenyt . Tulee mieleen vahvasti kyllä yliväsy vauva. Meilläkin Saga itki ihan mahdottomasti ja nukku tuskin lainkaan kun palattiin kesälomareissulta. mmutama päivä kesti ja sitten rauhoittui kun sai hyvän yön alle että nukkui velkoja pois.

Olen tässä juuri miettimässä syksyä ja lasten harrastuksia. Muskaria, naperouinteja, perhejumppaa; siinä ois tarjontaa mutta on se niin vaikeaa tämän bändin kanssa saada nuo kuljetukset hoidettua ja 2 veen muskarissa vanhemmat mukana ja mihin esikko ja Sagakaan ei enää niin hirveitä nuku että voisi luottaa olevan unessa tuon 45 min. Voi miten helppoa oli esikon aikaan kun tarvitsi murehtia paljon vähemmän.. vali ja vali.

Olen muuten alkanu urakalla hölkätä taas ja painokin alkanu laskea mukavaan tahtiin. ( kiloa lähtenyt... paitsi se on vasta kolmasosa liikakiloista. jotta kilometrejä on vielä edessäpäinkin...

Kipitänpä suihkuun tästä. Meillä on muuten keskustelu ehkäisystä. Mies haluaisi sterilisaatioon mutta minä hannaan.. kun vieläkin tässä rumbassa haaveilen siitä nelosesta.. mitä ei kyllä miehen mukaan koskaan tule.. Kierukan laittoon vissiin pitäisi mennä.. Olen jotenkin vastuuton, ilman ehkäisyä ollaan ja miehen kanta noin jyrkkä ja ite jotenkin toivon "vahinkoa".

t. orvokki ja saga

Vierailija
62/300 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kiloa painoa lähtenyt. Niin tärkeä asia että piti korjaamani kirjoitusvirhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/300 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin nukahti yöunilleen Tomppa. Enpä tänään ole tehnyt mitään hyödyllistä. Ruokaa tietysti ja leikkinyt lasten kanssa.

Maanantaina meillä 4kk neuvola niin sitten nähdään onko 8kiloa mennyt vauvelilla jo yli. Kotivaaka punnituksessa siltä näyttäisi. (silleen vauva sylissä ja ilman vauvaa) Oma paino näyttäisi nyt olevan suunnilleen sama kuin vuosi sitten. Siitä voisi semmonen 5kiloa vielä lähteä ainakin. Ajattelin laittaa kuvia ifolorille, mutta en taida enää jaksaa. Jos menisi suihkuun.

Hienon listan verticia tehnyt se on vaatinut jo vaivaa hakea tiedot. Lisätäänkö uusia tietoja sitten kun niitä saadaan? Nämä sivut yllätti enkä päässyt taaskaan muokkaamaan kuvaa joten sitä pitää sitten pää kenossa katsoa.. Hyvät reaktiot tsilinkin miehellä öiseen aikaan. Meillä mies peitteli isompaa kun pienempi äännähti ja jatkoi tyytyväisenä unia. Eipä sillä minä vauvan yöllä hoidan tai eihän tuo muuta kaipaa kun äidinmaitoa. Uusi lehti? Mihinkäs minun lehti aina hukkuu? Olikohan se edellinen kun tuli vasta viikon päästä ilmestymisestään. Tilasin tuon kaksplussankin ja se kyllä jo tuli..josko postinjakaja lukee ensin mun lehden ennen kuin tuo sen laatikkoon.

Tähän aikaan illasta ajatukset pomppii ihan mihin sattuu. Juon bambukahvini ja sitten suihkuun. Ja mukavaa viikonloppua! Huomenna tuleekin vieraita niin en ehdi netissä roikkua.

Ai niin se piti vielä kertoa kun siskon esikoinen sai vauvana hirveän itkukohtauksen joka ei loppunut millään huolestuneet vanhemmat veivät hänet lääkäriin (huonolla säällä, pitkä matka yöllä..) Kun pääsivät lääkäriin vauva pieras ison pierun ja itku loppu siihen. Lääkäri oli onneksi ymmärtäväistä sorttia.. ja siitä lähtien sisko on neuvonut sitä jalkojen nostoa. Tämä tarina on tosi.

Vierailija
64/300 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

orvokille niistä kahdeksasta kilosta! hyvää yötä kaikille!

Vierailija
65/300 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatu nukkuikin viimeyönä 19.30-6.40 heräämättä, mutta kakkonen piti huolen siitä, että en päässyt univelkoja kuittaamaan vaan kävi ainakin kolmesti etsimässä "missä äiti oleeeet?? Se kun on pysytellyt ensimmäiset 2 vuotta yöt sängyssään niin johan onkin aika vaellella yöaikaan..;)

Eilen soitti lastenlääkäri Jorvista ja saatiin vihdoin lopettaa se estolääkitys ja jatkaa normielämää. Sunnuntaina alkaa vauvauintikin.

Hitto näitä kärpäsiä, on kun navetassa asuis..ja toisinaanhan täältä löytyy myös yksi hullu lehmä;)

Pk-tapaamiseen en valitettavasti pääse kun meillä on ti ja ke lasten päiväkotipäivät ja torstaina taas koko jengi koossa..ja sen verran eloisaa sakkia, että Töölönlahti saa pari uutta polskijaa jos koitan keskittyä rupatteluun. Mut ehkä joku toinen kerta.

Jaahas, nyt pitänee syöttää tuo touhumattolainen.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Aaku

Vierailija
66/300 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadeade 3kk 62,5cm 6345g

Juliaana 4kk 65cm 6280g

Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g

Mikumamma 3kk 64cm 7338g

Orvokki1 4kk 63cm 6420g

Pikku-Tiuhti 3kk 63,5cm 6520g

Pikkuäiti 3kk 63,7cm 7220g

Päkkänä 3kk 58cm 6670g

Sailori 2kk 61,5cm 6050g

Sande-75 4kk 65cm 6560g

Satuilija 3kk 61,2cm 5500g

Shinon 3kk 64,5cm 7520g

Tiituska 3kk 64,5cm 7620g

Tsili 4kk 59cm 5705g

Verticia 3,5kk 63cm 6600g

Äitsykkä3 3kk 64cm 6570g

Vierailija
67/300 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oii, täällä on yksi, joka on niin kateellinen noista teidän Turku- ja Helsinki -miiteistä. Tääkin tahtoo, mutta mä taidan olla aika ainoita täältä Hämeestä, ni ei sitten. :D Kertokaa sitten meille muillekin, että miten meni ja kuinka kivaa oikein oli!! :)

Nyt heti ensimmäiseksi, ettei unohdu; Juliaanalle ihanaa ja hauskaa matkaa!

Tsilillä ihana nukkuva ihme kuvassa. Vauvat on niin ihania, kun ne nukkuu.. Niitä voisi vaan tuijotella ties kuinka pitkään.. :D Ja mä muuten harrastan samaa kuin Tsili sinä, eli jalalla keikuttelen sitterissä olevaa Joonaa ja surffailen netissä, hihhii. :)

Vertician Nealle (pidän muuten hirveästi Nea-nimestä!) toivotan parempaa päivää kuin eilinen. Mikäköhän Nealla oli, mäkin mietin noita mahavaivoja.. Meillä oli tossa muutama viikko sitten yksi aika samanlainen päivä Joonalla ja meillä se johtui ihan tuosta luumusoseesta, mikä kävi pienen mahaan. Siksi meillä on se luumusose nyt pannassa, kun äiti ei uskalla sitä antaa, ettei tule samanlaisia kipuja toiselle.. :( Jos se olisi jostain soseesta siis tullut mahanpurua Nealle? Voi olla muutakin, mutta meillä ainakin näin. Ja kiukkuaahan ne joskus "ihan ilman syytä". Onneksi nyt siis kaikki ilmeisesti taas hyvin.

Hei, toi paino-pituus -lista on toosi kiva. Mä ainakin tykkään seurailla, miten muidenkin vauvelit kasvaa ja toi lista tekee sen kivan iisiksi. Hyvä idea joltain, en muista kuka se nyt oli.. :)

Arvatkaa mitä?? Meille on Joonalle tulossa hammas. Siis JO NYT! Eilen oli ihan hirveä iltapäivä ja ilta meillä; Joona ei suostunut syömään maitoa, ei huolinut tuttia, itkeskeli ja kitisi kokoajan, ei nukkunut, tunki sormia vain suuhun (siis kun yleensä tunkee koko nyrkkiä, nyt ekan kerran pelkkiä kahta sormea) jne, jne.. No sanoin miehelle, että katsotaan varmuudeksi sinne suuhun, josko siellä jotain näkyy, ja alhaalla edessä pilkottaa valkoinen täplä. Voi luoja, mä olin ajatellut että mulla on vielä jokunen muutama kuukausi armonaikaa näistä hommista, mutta ei! :( Yöksi annoin Panadolia ja nukkui oikein hyvin kuitenkin yön, thank god! Mutta voisitteko auttaa taas tyhmempää;

- Kauankos se yleensä kestää, että hammas puhkeaa siinä vaiheessa, kun se kuitenkin näkyy valkoisena täplänä jo? (Sanokaa, ettei kauaa!!)

- Loppuuko se kipuilu siinä vaiheessa, kun se hammas puhkaisee sen ikenen, vai jatkuuko se niin kauan kunnes se hammas on kasvanut "isoksi"?

- Mitään vinkkejä, miten pienen oloa voi helpottaa kipuilujen keskellä?

Mä niin todella toivon, että tää on pian ohi. Lueskelin tossa miehen vanhaa neuvolakorttia ja hänelle oli sen mukaan tullut ensimmäinen hammas neljän kuukauden iässä, joten ei kai se mikään niin suuri yllätys sitten ole, kun kuitenkin nämä hommat aika perinnöllisiä. Toivoin vain, että olisi tullut äitiinsä, joka teki ensimmäisen hampaansa seitsemän kuukauden iässä. :D

Mä olen nyt parina päivänä ollut huomaavinani pientä vierastamista Joonassa. Muutaman kerran on käynyt niin, että katselee jotain ihmistä ja sitten yhtäkkiä parahtaa itkuun. Rauhoittuu kun näkee minut tai otan syliin. Mutta en sitten tiedä, kun teki sen eilen isälleen.. :D Ja nyt en oikein enää osaa sanoa, mikä on mitäkin, vaan syytän hammasta ihan kaikesta. :D Mutta meillä neuvolassa ainakin sanottiin, että 4 kuukautis neuvolassa jo varmasti vierastetaan lääkäriä ja neuvolantätiä eli näihin aikoihin sekin herkku sitten alkaa, huoh. Vierastaako kaikki vauvat jossain vaiheessa? (Sori, nää mun tyhmät kysymykset taas!!)

Nyt hetki vielä omaa aikaa, kun äidin rakas Joona-rassu vielä nukkuu.. Toivottavasti tänään olisi parempi pienellä kuin eilen. Puhkeaisi siis nopeasti se hammas, kuitenkin tekee sitä viikon. :( Näitä miettii siis Tiituska ja hampaita tekevä Joona, tänään tasan 3kk 3 vkoa.

Vierailija
68/300 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu viikonloppu taas. Tosin mies on yövuorossa tiistaihin asti, joten ei silleen tunnu viikonlopulta. Mut huomenna on koiranäyttely, mennään Niilaksen kans kattoon miten pappan koira pärjää ja tietty tutkimaan mitä kaikkia ihanuuksia on olemassa, josko saisin ton miehen joskus taivuteltuu et meille koiruli tulis. Sit sunnuntaina on kupittaan puistos musapiknik, aamupäivällä jotain lasten bändejä ja sit pelle miljoona ja ville leinonen. Se on ilmaisjutska, joten ajattelin mennä kokeileen millai poika viihtyy tollasissa. Verticia sun kannattaa kyl tutustua kupittaan puistoon, siellä on lapsille seikkailupuisto, jossa on vaiks mitä härpätintä ja lisäks paljon lasten kesätapahtumaa myös. Hyvä tietää sitten kun Nea on vanhempi, jos vielä asutte turussa. Se puisto on ihan sen cittarin lähellä, toisella puolella sitä isoo tietä, hiukan keskustaan päin siitä jalkapallostadionista. Cittarin pihalta ehkä noin 400 metriä:) nii,miten ois treffit siel vaiks 13.00 tiistaina?ja mis on aadanäiti ja magda,huhuu?ja ainiin, kerro sit kokemukset laivalta, mäkin oon suunnitellu et sellanen reissu vois olla kiva.ja hyvää matkaa!

apua Joona tekee jo hampaita, koskahan toi alkaa täälläkin..jaksuja sinne! Meillä on ollut aika tohina taas muutaman päivän..kokoajan on joku kyläilemässä.Noo ihanaa et on seuraa, mut kyllä päivästä tulee helposti vähän raskas, jos on paljon äksöniä. Tänään otan rennosti ja vaikka siivoilen vähän ni ei tarvii sit viikonloppuna.

Jadeade

Vierailija
69/300 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juliaanalle hyvää reissua, joko menitte?

Orvokki1:n kanssa vähän sama tilanne, ei paljoo pääse liikkuun, vaikka meidän esikoinen on jo melkein 5 v. Myin ne tuplarattaatkin kun veivät niin paljon tilaa, eikä tuo meidän kakkonen niissä tykkäis istuakaan, mutta ehkä auttaisivat pitämään joukot kasassa kauppa- ym reissuilla. Eli kotona ollaan jumissa, eikä uskalla jostain helsinki-treffeistä haaveillakaan, vaikka meiltä 30 minuutissa sinne ilmaiseksi (bussilla) pääsiskin. Sais noi kerhot alkaa, että tulis vähän ohjelmaa meidän arkeen.

Meillä on molemmat isot pojat saaneet ekan hampaansa 6 kk iässä. Alahampaiden kanssa ei tullut imetykseen mitään ongelmaa, mutta ylähampaat sitten aiheutti sen, että piti vähän opetella uusiksi, ettei sattunut. Mutta onnistui sitten kuitenkin ihan hyvin. Meillä ei se puhkeaminen montapäivää kestänyt/hammas, ja kutina helpotti, kun ien oli puhkaistu. Mutta vaihtelee varmaan lapsilla paljon. Pari kertaa annoin illalla panadolin, lähinnä oman yöunen turvaamiseksi.

Kupittaan seikkailupuisto on muuten aivan mahtava, suosittelen kaikille turkulaisille! Me ollaan käyty siellä sukulaisten kanssa ja meidän pojat puhuu siitä yhtä paljon kuin muumi-maailmasta.

Eilen olin madonnan keikalla, huippua! Jupe oli vaan jättänyt pullomaidot syömättä, mutta nukkui normaalit yöunet, tosin viideltä halusi kaksi tissiä maitoa normaalin yhden sijaan. Eli ei oppinut meidän kolmaskaan lapsi pullolle, voi jehna. Pääsen siis viihteelle seuraavan kerran siinä vaiheessa, kun menee jo kiinteitä ja nokkamukista vettä. huoh. Ihan pienen tapahtuman takia en viitsi lasta nälässä pitää...

nyt lounasta pöytään

tuuti

Vierailija
70/300 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpa ollut ahkera, leivoin aamulla mustikkapiirakkaa, tein ruokaa, imuroitsin.. Kiitos Tompalle kun nukkui päiväunia. Nyt yrittää syödä leikkipuvussaan olevaa kuvaa tuntuu ehkä kivalta suussa jos kutiaa ikenet. Onko kukaan antanut vauvalle vesirinkeliä "purtavaksi"? En itse ole uskaltanut kokeilla kun ajattelen jos lähtee palanen suuhun kohtalokkain seurauksin.

Aakulla oli kärpäsiä niin kuin meilläkin esikoisen leikkihaavilla niitä kopataan kiinni ja viedään ulos, se on sekä kärpäs, että tapettiystävällistä. Tuumaa yksi hullulehmä täältä keskeltä ei mitään.

Vierailija
71/300 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te syötätte lapsille kun ne kasvaa pittuutakin. Meidän poika näemmä kasvaa vaan leveyttä ;-D. Neuvola on tiistaina ja hirvittää jo paljonko on mennyt seitsämästä kilosta rikki. Viimeksi kun kättärillä punnittiin niin oli jo 7070g. Voi Saku parka, perinnyt iskältä leveyden ja äidiltä pituuden.

Mä olen jo viikonlopun tarpeessa. Viikon viimeiset työtunnit menee superhitaasti. Syön tässä myöhäislounasta samalla kun kirjoittelen.

Tänään meille tulee illalla 6 kk vanha kummityttö hoitoon pariksi tunniksi. Toivottavasti sille ei tule traumoja ensimmäistä hoitokerrasta vierailla.

Saku suuttui eilen verisesti kun ei saanut luumusosetta kuin 3 pientä lusikallista. Tätä ennen ollaan vaan maisteltu yhtä lusikallista kerrallaan. Täytyy nyt aktivoitua sen perunan suhteen. Kerran sitä jo sille tyrkytin, mutta ennen tissiä ja se ei ollut hyvä idea.

Päkkänä ja Saku (huomenna 4 kk, onnea jo etukäteen Tompallekin)

Vierailija
72/300 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan 4kk tulee huomenna täyteen, meillä maanantaina neuvola ja jotenkin älykkäästi ajattelin, että silloin se 4kk sitten pätkähtää. Eli se on sitten"virallinen" soseiden aloitus ikä saavutettu niin Tompalla kuin Sakullakin! Sitäpä voi juhlia..öö soseella. No ainakin kaupassa myytävien purkkien kyljessä lukee 4kk. Tomppa jo hyvin kehittynyt maistelija tänään veti puolipurkillista kaupan kasvissosetta sekä muutaman lusikallisen mangoa.

Esikoinen mustavarvas kävi tänään uimassa saas nähdä mitä yskä tykkää...

Tomppa nukkui tänään eri rytmissä päiväunensa kuin normaalista ja onnistui nukahtamaan yöunilleen puolikymmenen aikaan tosin tuttia on pitänyt välillä käydä työntämässä suuhun. Ja nyt kuuluukin äää...

Vierailija
73/300 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta on näköjään ollut hiljainen tänään johtuen varmaan paljoltikin siitä, että on tainnut olla suuremman osan päivästä epäkunnossa! Miten yllättävää!

Saku juhlisti 4 kk "synttäreitään" parilla teelusikallisella perunaa. Olisi varmaan syönnyt enemmänkin. Minä tein mustikkapiirakan asian kunniaksi, mutta tuli vasta uunista ja on vielä turhan kuumaa syötäväksi. Vesikielellä sitä tuossa odottelen.

Saku sammahti jo sänkyyn huutokonsertin saattamana. On nukkunut jo 3 varttia. Nälkä sen varmaan herättää ennen pitkää.

Kummityttö oli eilen hoidossa eikä onneksi itkenyt koko aikaa. Vähän tuli itkua siinä vaiheessa kun tajuttiin, että äiti ei ole maisemissa. Meidän poika oli ihan ihmeissään kun äidin sylissä oli toinen vauva. Ja kun tyttö alkoi huutamaan niin meidän poika hiljeni kun napista painaen ja ihmetteli että mitä tapahtuu. Oli se kyllä hauskaa seurattavaa. Toisaan ne sitten tapitteli kovasti ja ilta päättyi ihan mukavin mielin kaikilla. Ei se kyläpaikka sitten ilmeisesti ihan kauhea ollut.

Huomenna lähetään rippijuhliin ja tiedossa noin 3 h autossa. Saku tykkää olla autossa ja nukkuu siellä yleensä heti. Noin pitkää matkaa ei olla vaan vielä ajettu.

Nyt jos ois fiksu niin katsois huomiset vaatteet valmiiksi. Sen päälle voi sitten juoda mustikkapiirakka kahvit.

Päkkänä ja Saku 4 kk

Vierailija
74/300 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paluu arkeen edessä meilläkin kun miehellä alkaa maanantaina työt. Onneksi kaikki isyyslomapäivät vielä pitämättä jos vaikka syyskuussa niitä pitäisi silloin on usein vielä aika kesäistä.

Pojat nukahti ennen kymmentä molemmat! Väsyttää aika paljon. Täytyy mennä pian suihkuun sillä Tomppa ehkä herää syömään kohta. Mun pitää hankkia silmälasit olen antanut Tompalle mangososetta jossa on myös banaania ja omenaa. Nopeasti siis opetellaan uusia makuja meillä.

alkaa sanat ja kirjaimmet mennä jo sekaisin joten hyvää yötä vaan ja lämmintä sunnuntaita!

toivoo pikkuäiti ja Tomppa 4kk

Vierailija
75/300 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduttu laivareissulta. Sanoisinkos, että ei täydellisempää reissua olisi voinut olla. Tai no ois kyl joo, kun oltiin syömässä niin otin grillipihvin ja ne ei kysyneet millaisena sen haluan niin se tuli puolikypsänä ja jäi sitten syömättä ja hyvä etten oksentanut siihen paikkaan kun sen pihvin halkaisin..

Mutta muuten meni vallan loistavasti. Nea nukkui todella hyvin taas siellä ja meni syönnitkin hyvin laivan lähdön ja tulon kannalta, aamulähtö, niin ei huutanut nälkäänsäkään.

Ja mies ja minä viihdyimme tosi hyvin.

Uusiksi voisi ittaa vaikka heti.

Selkä sanoo pian sopimuksensa irti. Pakko huomenna varmaan soittaa lekurille akuuttiaika, kun en pysty kävelemään ku sattuu niin pajon. P homma.

Nyt pitää alkaa tekee soset..

Verticia

Vierailija
76/300 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on kärpäsiä. Johtuu siitä kun on ovet koko ajan auki, mutta muuten on niiiiiin kuuma. Isot pojat pitää suurena huvina, kun iskä metsästää kärpäsiä ja Jupe nauraa isojen poikien toilailuja.

Vertician reissu oli mennyt hyvin, hienoa.

Ja ne sata muuta kommenttia jäi taas laittamatta

tuuti

Vierailija
77/300 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadeade; laittelin aadan äiteel mailia tiistaista :). Magdan kohalla ei sitten mailiossua ollutkaan..

Yritän päästä paikalle tuolloin 13, yleensä syyään soseiden kera 12 niin voi men tiukil.. Ja tiedä vielä tulenko autol (ehtis ollaki hetken) vai vaunuil ja raahaan imetystyynyn mukanani.. :D

Nyt kattoo jotain hiton hirvii tv:st miehen kans..

Verticia

Vierailija
78/300 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälaitumilta palailevat siis Aadan äiti ja Aada. Hiljaiseloa on pitänyt palstalla, kun ollaan menty koko ajan jossain. Sniis, nyt on miehen neljän viikon loma tosiaan loppu, ja arki alkaa huomisaamusta. Boooooriiiiing. Onneks pari viikkoa isyyslomaa jäi miehelle vielä syksymmälle. On se kahden aikuisen pyörittämä arki vaan niin kivaa, hitto kun ei olla miljonäärejä :D

Tuhannet kiitokset Verticialle kutsusta ja teille molemmille Jadeaden kanssa kiitos ihanasta ideasta! Me tultais Aadan kanssa mielellämme, ihan satavarmaksi en uskalla vielä luvata :) Pitää kysellä että saisko kaverin kanssa sovittuja kaffetreffejä siirrettyä toisaalle. Olis ihana nähdä! Mä palailen vielä. Me täältä Naantalista tultais sitten autolla.

Paljon kaikennäköistä kaikilla, ihan mahoton yrittää muistaa kaikkien kuulumisia. Voimia suruihin ja riemua iloihin, ehkä tiivistettynä nyt noin ja jatkossa taas paremmin! (Pianhan mulla ei ole muuta kuin aikaa hengailla täällä :D)

Huomenna on neitosen 4kk neuvola (tuo ikä tuli viime keskiviikkona täyteen). Saas nähä mitä pikkujätti oikeen painaa :D Viime keskiviikkona aloitettiin myös vauvamuskari, niin kivaa!

Nyt tarvii mennä tyhjentämään matkalaukkuja ja sen semmosta. Loppuun vielä kuva meirän neiristä :)

Terkkusin,

Aadan äiti Ansku

Vierailija
79/300 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mökiltä on paluduttu kimpsujen ja kampsujen kanssa. Mies huomenna töihin ja pojat keskiviikkona kouluun.

Meillä myös 4kk täynnä, mutta lääkärineuvola vasta kuun loppupuolella, joten tuoreista mitoista ei tietoa.

Soseita on syöty jo kuukauden päivät enemmän ja vähemmän onnistuneesti. Alina ei oikein aina hoksaa, pitäisikö sitä mössöä niellä vai sylkeä ulospäin.

Muutama päivä sitten alkoi aiemmin niin siisti iho mennä pienelle röhelmälle. Se alkoi kaulasta leviten päänahkaan ja nyt sitä on mahassa ja selässä. Mitään uutta ruokaa ei ole hetkeen aloitettu ja omakin ruokailu on ennallaan. Voiko olla allergiaa? Vai kenties jotain hikinäppyä?

Ja unet meillä on aina vaan entisestään huonontuneet. Tuttia saa olla laittamassa varmaan toistakymmentä kertaa ja pari kertaa antaa tissiäkin. Nyt on vielä opittu kääntymään, joten ei unet ainakaan parane. Mutta ihmeesti sitä vain porskutellaan eteenpäin.

Tapailkaahan kaupunkilaiset meidän maalaistenkin puolesta. Meidän on tyydyttävä tähän virtuaalimaailmaan.

Terv. Kaarna@laiva ja Alina 4kk

Vierailija
80/300 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voishan se olla kivaa. Joskus suunnittelen mitä tekisin jos rahaa olisi miljoonia euroja...

Mutta en poikia vaihtaisi mihinkään summaan. Vaikka aika kovilla tässä oltiin kun Tomppa ei meinannut nukahtaa sitten millään. Yritin imettää ei kelvannut kannettiin vuorotellen sylissä ja yksi hihkuu vaan. Lopulta sitten annettiin vielä loputkin nan-purkista ja niin meni silmät kiinni. Mies lähtee aamulla aikaseen töihin joten rankkaa tämmöinen iltahäslinki.

Hikinäppyjä voi varmaan olla ja sittenhän on se vauvarokkokin olemassa mutta se kai nostaa kuumeen? En tiedä kun ei ole kokemusta. Tompalla hehkuu posket heti jos ruokaa kuivuu iholle syöminen vielä aikamoista suttaamista.

Ihana kuva Anskusta. Mustavalkoisessa näkyy piirteet kauniisti. Nyt tarvii mennä nukkumaan särkee hartioitakin tuon n.8kilon kultakimpaleen kanniskelun vuoksi. Huomenna neuvola niin tulee tarkempia mittoja. Onko jossain 4kk lääkärineuvola? hyvää yötäzzzzzzzzzzzzz