Huhtikuun helmet 2009 -elokuu
Kommentit (300)
Heipat!
Meillä meni viikonloppu reissutessa, tai olin yksin lasten kanssa liikkeellä. Olihan siinä säpinää kun nuo 3 alle 4-vuotiasta oli mukana, mutta hyvin meni.
Jadeade: meillä oli viikko sitten maanantaina se takaisinvirtaustutkimus, ei mikään kovin miellyttävä, mutta onneksi kyseessä pieni vauva, joka nukahtikin välillä. Tutkimus kesti noin 40min. Estolääkitys jatkuu lastenlääkärin soittoon asti, eli ensi perjantaihin. Tutkimuksessa ei tosin ilmennyt mitään rakennepoikkeavuuksia eikä takaisinvirtauksia.
Unipussista on ollut puhetta ja siitä on hyvät kokemukset kaikilta kolmelta. Rauhoittaa kummasti ja pitää myös peitonpotkiskelijat lämpöisenä:) Meillä on fleece-kankaasta ja tilasin sen esikoiselle jostain nettipuodista.
Kiinteät on aloitettu pari viikkoa sitten kun se estolääke on jauheena ja ei liukene maitoon, joten kaipaa vähän jäykempää sekaan. Maku on myös sen verran paha että ei ihan tilkkaseen peity. Hedelmäsoseen kanssa olen antanut ja samalla otin peruna-porkkanasoseen lounasaikaan annettavaksi.
Jaahas, nyt alkaa talo heräillä päiväunilta ja kauppareissu olis edessä, joten mukavaa alkanutta viikkoa kaikille.
Aaku ja poikanen 4kk ja viikko
..meidän ukkeli on kunnon kuulantyöntäjän alku;) 4kk neuvolassa mitat 8100g/66cm:D
Hellurei ja hellät tuntehet..
Joo-o.. Juuri näin. Unohin heti mitä piti kirjoittaa. Jes!! Hiusten lähtö varmaan vienyt aivotkin mennessään :D .. Mullahan ei ollut raskausaikana dementiaa todettavissa mut nyt on sitten senkin edestä tätä imetysdementiaa.. Nea varmaan oksentaa pian hiuskarvapalloja btw :D
Odotan niin kovin kello kolmea, ku sit Nea syö ja lähdetään postiin hakee isokokoista kirjettä. Siellä on 200 valokuvaa. 50 mahtu vaan tulee postilaatikkoon.. Saa sitten postitella sukulaisille..
Tuutin idea tuli vähän myöhässä ku ehittiin jo syömään soseet.. Olis ollu hauska toi piparijuttu :D..
Neiti veti tänään taas ihan järkyttävän määrän porkkana-perunasosetta! Pakko huomenna vaan ottaa enemmän sulamaan ku tuo olis enemmänkin vetässy kerta.
Ja kakkakin on muuttunut kiinteemmäksi soseiden myötä, ei oo enää semmosta sinappiplöröö.. Ja tuossa kun me käytetettiin hetki mallasuutet ku vatsa ei toiminut. Niin lopetin sen ja nyt ku syöty enemmän kiinteit niin on palattu taas normaaliin kerta päivään.. Mikä lie toimintahäiriö tytös oli välillä :D
Mua harmittaa niin paljon ku tuos mettäs olis niin paljon puolukoita ja mustikoit, tosin noukkijoitaki ollut paljon.. Ja mulla ei oo ollut aikaa mennä poimimaan :( .. Toisaalta ei niitä marjoi nyt niin hirveesti vuodessa kulu.. Mansikoita ostin elämän ekaa kertaa pakastimeen, mut en tiedä mihin niitäkää sit käyttäisin. No Nea ainakin saa syyä sitten..
Meillä kanssa Nea toimii vallan loistavana munakellona kuten Nausikaakin. Ihan sama syödäänkö ku on nukahtanut vai puoles välis toisen unia vai koska, mut aina ku ruuan saa eteen niin alkaa huuto, on se jännä.. Ehkä se haistaa, et hei joku hyvä tuoksuu, se on ruokaa, mäki haluan…
Juu hei turku miittinki vaan kehiin Jadeade! Ja aadanäiti ja eikös sailori ollut jostakin tästä, naantalista? Ja magda?
Meillä on hirveesti kulkukissoi.. Tai siis meidän pihalla käy. Mies menee tänään hakee turun eläinsuojelu yhdistykseltä loukkuja niille :( .. Ainakin 5 eri kissaa käy vähän väliä pihalla ja kiusaa meiän kisui.. Kyllähän ne ärsyttää mua ja ku maukuu yöllä niin hemmetisti, mut tuntuu tosi pahalta pyydystää ne. Tosin niit saattaa hetken päästä olla sata jos pääsee lisääntymään ja sit vasta mua harmittaisiki ku en voi kaikkia pentui meille ottaa :D, hah..
Joo, käsitiskitki pitäis tiskata ja korttei tekis mieli väsätä.. Neaki nukkuu vielä.
Nea kiittää onnitteluista :).
Juu, menen tekemään jotain..
Verticia & Nea
Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi
Aaku77 -77, t10/05, p03/07, p03/09, Pk-seutu?
Kaarna@laiva - ,p07/00, p07/02, t04/09
Jadeade -82, p05/09, Turku
Juliaana -72, p05/02, p03/09, Pääkaupunkiseutu
Lyyti -77, t04/09, Uusimaa
Magda -83 t04/09, ?
Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki
Orvokki -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?
Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi
PikkuKeiju -77, t?/04, p?/06, p04/09, Pk-seutu
Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi
Prinsessa65 -86, p04/09, Pohjois-Karjala
Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki
PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa
Sailori -71, t05/03, t03/05, p05/09, ?
Sande -75, p03/09, Helsinki
Satuilija -80, t04/09, Vantaa
Shinon -75, p04/09, Länsi-Lappi
Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää
Sonja80 -80 p03/09, Helsinki
Tiituska -86 p04/09 Lahti
Tiuhti -81, t04/09, Helsinki
Tsili -77, t03/09, Helsinki
Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo
Verticia -85, t04/09, Turku
Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?
ja pissas vielä syliin. Kirjoitan lyhyesti uudestaan.
4 kk:n mitat 6,560 kg/65 cm. Sai rokotuksen ja nyt narisee ja kiukkuaa. Ryhdistäydyin ja laitoin supon, toivottavasti kohta auttaa.
Mekin oltiin Kalliolarockissa. Uke diggaili Reinoa sekä Tumppia ja Stefania, sitten nukahti. Edellisenä iltana sai "nauttia" Singstr-esityksistä yökahteen (nukkui tosin osan aikaa).
Nyt alan etsiä sille pinnistä. Haluisin sellaisen 70-luvun jatkettavan, koska on vähän kapoisempia kuin nämä nykyiset valtamerilaivat. Tähän astihan se on nukkunu riippukeinusängyssä.
Voi voi, miten lohdutonta itkua toi pikku räyhähenki vääntää. Meen paijaan sitä.
Joku meetinkin ois kiva. Sovitaan vaan päivä.
Sande ja rakas äkäpussi
Moikka moi!
Netti kyllä tosiaan alkaa taas aiheuttaa mulle riippuvuutta, etenkin vauva-sivusto ;)
Miten teidän pikkuisilla on hampaita puhjennut? Poitsulle ilmestyi tässä alle 4kk:n iässä jo kaksi alahammasta. Toisaalta ihan mukava kun ei enää imetä, sillä välillä purasee pulloa melko kovin ottein.
Vastailen nyt hieman teidän kirjoituksiin :)
tsili: itsekään en mielellään lähde kahden minnekään poitsun kanssa. milloin tulee kunnon kohtaus niin esimerkiksi kaupassa ostokset on jätettävä siihen ja mentävä pihalle rauhoittelemaan..hieman on pientä pelkoa jättänyt äitykille.
Päkkänä: kuinka poika nukkui yön?
Verticia: hienoja kortteja olet tehnyt! Kävin kurkistamassa :)
Pikku-Tiuhti: Meillä sama juttu, kun otan ruoan lautaselle niin silloin on poitsulla nälkä vaikka juuri olisi syönyt tai muuten vain seuraa vailla.
Nyt kuuluu pientä valitusta, meen ennenkuin tulee kunnon kiukku..
-Prinsessa kuuskytviis
Menihän siinä 3vk taas "terveenä", kun Luukas sai korvatulehdukden.Kyllä se vaan äitinä tietää koska oma lapsi on kipee, pieni lämpöily olikin korvatulehdusta,eikä rokotuksesta johtuvaa...Nyt vain mietin että perjantaina rokotettiin, että onko ollut huonojuttu, kun olikin korvatulehdus päällä...
Tänään oltiin muissa merkeissä sairaalassa niin tuli ilmi et otiittihan se taas vaivaa... Eihän se ole kuin 4+ muut infektiot...
Taas lääkekuuri päällä...
Mut nyt alko asiatkin toivon mukaan rullaamaan, lääkärin suusta kuulin ekaa kertaa, että aletaan tutkimaan mistä nää infektiot johtuu...!!
Ja lähete korvapolille!!
Meillä Luukas jo simahtaa yöunille illalla klo 19 tai viimestään klo 20, nukkuu yleesä puoleen yöhön sit syö ja nukkuu aamuyöhön ja sit syö.
Aamulla yleensä seiskan aikaan kakkaa ja sit syö ja nukkuu aamu-unet.
Siitä se sit päivä alkaa...
Nyt meillä huudetaan, mut nukahti uudelleen!!
Se tuttavaperhe josta kerroin, että heidän 3v lapsi sairastunut vakavasti. Hänellä on syöpä ja on tällä hetkellä sairaalassa ja saa hoitoja...Tuntuu jotenkin niin väärältä ja epäoikeudenmukaiselta, että MIKSI tällästä tapahtuu!!
Et joku korvatulehdus on niiin pieni juttu tollasen rinnalla!!
Joku kysyi että onko virtaustutkimusta tehty niin ei oo...Joka asian saa ite tapella että ne tapahtuu...
Auringoista viikon jatkoa kaikille!!
äitsykkä3 ja Luukas
Tsili - heh, kylläpäs kikattelin tuota sinun miesteoriaa, joka oli vielä tuolla heinäkuun kirjoitusten puolella! :D Pyryä onkin kyllä ihan kaikki sanoneet isänsä näköiseksi, minusta ei ole vissiin saanut mitään. - Tosin se että kyseessä olisi se 10 v takainen kaverisi, edellyttäisi, että olisit oleskellut - tai ainakin se kyseinen kaveri - täällä Napapiirin pohjoispuolella. Heh, kyllä sitä pitää pienistä asioista saada ilot ja naurut elämään ;)
Ihana Pikku-tiuhtin pieni veneilijä kuvassa!
Meillä onkin nyt sitten korvatulehdus :(( Voi että Pyry onkin sitten ollut itkuinen ja varmaan huonovointinen. Pientä kuumeilua ja nuhaa on ollut muutaman päivän välein jo toista viikkoa. Tänään sitten käytiin lääkärissä ja korvatulehdushan se, antibioottikuuri lääkkeeksi. Kunpa pian paranisi, surkea kun toinen kivuissaa kitisee paljon. Kipulääkettäkin kun saa antaa vaan kolmesti päivässä. Pitää antaa yöksi, jos saisi paremmin nukuttua sitten.
Ehkä voisin jopa kokeilla sitä vyöhyketerapiaa, kun se se tuntui lopettavan sen koliikki-itkun ja se täti kehaisi, että sillä voidaan auttaa myös korvakipuja. Siinä ei kyllä toisaalta voi mitään menettääkään, kun kysymys on vain hieronnasta. Että ei sentään anneta mitään lääkkeitä tai muuta vauvalle. Normaalit antibiootit ja kipulääkkeet tietenkin syötän, mutta tuo hoidosta iltaitkuihin saatu apu laittaa miettimään, josko homma oikeasti toimii :) Ennen olin hyvin vahvasti nimittäin epäillyt sitä.
Isoveli nukkuu. Tämä pikkuveijari jämpti jätkä on päättänyt joka ilta valvoa. Turvakaukalossa neuvottiin meitä esikoista nukuttamaan kun oli korvakierrettä ei vaan enää silloin mahtunut siihen, eniten vaivasi korvat kun nukkui jotenkin paine tuntuu korvissa kait.
Tomppa röyhtäilee ja piereksii sylisssä, että ei tästä nyt mitään tule.
heips
isosisko meni jo ennen ysiä nukkumaan kiitos eilisiltasen myöhäisleffan. Äiti piti pikkumiestä valveilla kymppiin asti jotta nukuttaisiin paremmin, hyi minua.
Viimeyönä oli sitten tutitustalkoot niistä hyvistä päikkäreistä. Heräsin tunnin välein tutittamaan. Vähän oli kooma aamulla mutta ei sitä kauheasti ehtinyt surra kun töissä oli täysi rähinä päällä. Ekaa kertaa tuntui työpäivän jälkeen että onko noissa hullun hommissa mitään järkeä. Joopa joo!
Miehelle täytyy nostaa hattua et se on saanut pojan nukkuu päikkäreitä paljon paremmin. Oon tullut siihen tulokseen et se nukuttaa sen aikaisemminkin kuin minä. Jos unet jää kesken niin se syöttää välissä ja laittaa takas unille. Kummasti on alkanut toimimaan.
Meil on toi turvakaukalokeinu pelastanut meidän monelta tän kohta 4 kk ajalla. Siinä on nukuttu ja rauhoituttu niin monesti kun on oltu kipeitä ja rauhattomia.
Nytpä tuo kai nukahti. Paranemisia kaikille kipeille pikkusille ja voimia äitsyköille.
Päkkänä
Jadeade: isäsi on nero, kerro terveiset! =D Neiti huuteli taas toista tuntia ja kävin miehen kanniskellessa tyttö lukemassa näitä juttuja ja alettiin heti kuminviritystouhuihin. Työhuoneen karmeissa on sopivasti kaksi koukkua, joissa edellisten asukkaiden lapset ovat keinuneet joskus 40v sitten ja korkkaamaton pyöränkumikin löytyi. Ja huuto ja natina loppui kuin seinään, ihan paras! Näkee vielä samalla ikkunasta koivuja, joista diggailee, ja toi kumi joustaa just hyvin, pelkkä köysi ei taitas toimia meillä. Kumma kun tyttöä pitäs kokoajan kanniskella ympäriinsä että olis tyytyväinen, paikallaan sylittäminen ei käy, kantoliina tai reppu ei käy. Tänään tuli taas hurjat huudot vaunulenkillä, huh huh. Täytyy muuten kokeilla tuota Päkkänän miehen syöttönukutusta. Mä vedän tissin esiin nykyään ihan missä vaan... no okei koitan kyllä mennä vähän sivummalle. =)
Mutta vaikka huutoon meneekin hermot, niin pitäisi aina olla iloinen ja kiitollinen terveestä lapsesta! Voin vain kuvitella miten rankkaa on tulehduskierteessä, mut toi syöpä kolmevuotiaalla vetää kyllä hiljaiseksi. Ikinä ei tiedä miten meille täällä elämän lottoarvonnassa käy. Toivottavasti pikkuinen paranee!
Shinon: ei, se mies oli ihan vaan Tampereelta =D Hyvä maku sulla kuitenkin ;)
Pikku-Tiuhti ja Verticia: munakello meilläkin. Ja vaikka kuinka tulis tuoksuja ruuanlaitosta, niin herätys tulee vasta kun ruoka on äidin edessä. Toimii niin kotona, kylässä kuin ravintolassakin.
Nyt muuten tein ihan parasta marjapiirakkaa: murupohja kaupasta ja siihen maustamatonta soijajugurttia (hyytyy kivasti), vähän sokeria ja itse poimittuja vattuja, nam! Tällä häikäisen kaikki porukan superleipurit ;D
Jaksuja kaikille ja tsemppiä tulehduksiin ja huuteluihin!
t. Tsili&neiti
Nyt on kyllä jotain ihmeellistä meneillään meidän öiden suhteen. Viime yö oli sitten edellisyötä kaameampi.
Mä olen tutittanut ja tissittänyt väsynyttää poikaa melkein koko yön. Juuri kun luulen, että se nukahtaa niin se alkaa yökkäilemään. Noin tunti on maksimi minkä se nukkui yhteen putkeen.
Nyt rupee kyllä vähän arvelluttamaan tuo maitojuttu. Meillä on vielä kokeilematta tuo nan:in juotto pullosta. Mutta pelkästään mun tissien kautta tuleva maito näyttää aiheuttavan tuota "oksentamista". Miksi se nyt sitten tuli taas vaan yöllä niin en tiedä.
Toisaalta jos rupeis vähentämään tuota maidon juontia ja tuputtais noita kiinteitä. Mä olen sitä vaan hannannut koska haluaisin laittaa perunan joukkoon maitoa, mutta en viitsisi sitä kallista erikoismaitoa siihen laittaa.
Tässä taas kooma-aamun mietintöjä. Nyt laitan tulitikut silmiin ja alan tekee töitä, jos siitä nyt mitään järkevää tänään edes tulee.
Päkkänä ja yökkivä saku
..voi kurja noita Päkkänän ja Sakun öitä:( Oisko se maito sitten mikä aiheuttaa tuon yökkimisen, yöllä tietty makuuasentoa ja muuta enemmän mikä voi tehdä olon kenkummaksi.
Ja Luukaksella taas korvatulehdus. Pikaista paranemista ja hyvä, että nyt pääsette jatkotutkimuksiin!
Meillä meni isot tarhaan tänään loman jälkeen, ovat 2 päivää viikossa. Huomenna tosin menee vaan kakkonen kun lähden esikoisen ja kuopuksen kanssa Korkeasaareen. Esikoisen samanikäinen (3v 10kk) kaveri tulee meille huomeniltana yökylään, joten touhua riittää.
Nyt mukavaa päivää kaikille, liitän tähän lomareissulla otetun kuvan Aatusta. Pisti tivoli vähän ihmetyttämään:)
Meillä Joona yrittää juuri kääntyä selältä vatsalle tossa lattialla viltin päällä. Sen näköistä on touhu, että tuskin tuosta vielä mitään tulee, mutta onpa äiti ylpeä jo tuosta, että osaa yrittää. :D Ja samalla saan itse rauhassa juoda aamukahvia ja istua netissä. :) Ärsyttää vaan, kun menin keittämään herättyäni kahvia, niin siellä oli just sen verran, että sain YHDEN kupin. Argh! Täytyy jossain vaiheessa hilpaista Joonan kanssa Siwaan, kun vaan jaksaa.. Meillä on tänään ihan kotipäivä, eli ei olla menossa mihinkään. Ja rytmi on ollut muutaman päivän vallan ihana, kun saa nukkua sinne 9-10 asti aamulla. Ihanaa, en tiedä miten sitä selviytyisi jostain 6-7 aikaan heräämisistä. =o
Ootte jonkin verran puhuneet noista vauvan kanssa liikkumisista.. Mä tulisin kyllä ihan hulluksi, jos en lähtisi Joonan kanssa päivisin mihinkään. Meillä ei ole autoa käytössä, että ihan linja-autolla ja kävellen liikutaan. Mua jännitti aluksi ihan sairaasti etenkin tuo bussilla kulkeminen Joonan kanssa, mutta kaikki on sujunut ihan ongelmitta ja yhtään huutokonserttia ei ole tullut. Siis harvemmin me lähdetään keskustaan mitään kauppoja kiertelemään, koska tiedän ettei Joona viihdy kauhean kauaa noissa vaunuissa. Mutta muuten liikutaan paljon, ja kauppareissut hoidetaan niin, että nostan vaunujen yläosan korkealle ja otan sen kuomun pois, että jätkä näkee ympärilleen. Sama siis bussissa, Joona tykkää kun pääsee katselemaan. :) Kovasti siis odotellaan, että päästään siirtymään vaunuista rattaisiin. Josko sitten viihtyisi vähän enemmän niissä, kun näkeekin jotain. Millois niihin rattaisiin siirrytään? Puolen vuoden iässä, vai sitten kun osaa istua??
Äitsykälle voimia! On varmaan niin hirveää tuo jatkuva sairastaminen!! Ihan uskomatonta, miten yhtä pientä nyt niin koetellaan kovalla kädellä.. Käy niin sääliksi tuo teidän Luukas.
Voimia myös muille kipuilijoiden äideille, on se varmaan rankkkaa ja inhottavaa katsella, kun toista sattuu. :( Mä täällä jo jännitän valmiiksi, milloin meillä ollaan ekaa kertaa kipeenä.. Mutta tosiaan, pitää olla kiitollinen, että meidän lapset ovat kuitenkin perusterveitä. Ei oikein löydy edes sanoja, kun miettii noita lasten syöpiä sun muita vakavia sairauksia. Sitä kun ei koskaan voi tietää, kenelle nuo sairaudet sattuu kohdalle.
Aatu ja Nausikaa on ihania!!! :)
Meillä Joona keksi joku aika sitten, että "hei, kielen voi työntää ulos suusta!". Nyt se sitten on kokoajan kieli ulkona ja liikuttelee sitä edestakaisin ihan hurmiossa. On se vaan niin ihana.
Mutta, mutta.. Nyt alkoi päivän ensimmäiset päikkärit, eli nyt täytyy kantaa poika sänkyyn jatkamaan unia ja minä alan vähän huushollaamaan, jos suinkin kerkeän. Noista päikkäreiden pituudesta kun ei enää voi mennä vannomaan. Poikkeuksena illan viimeiset päikkärit, jotka kestää sen pari tuntia vieläkin. Onneksi!! On se kiva, että on päivälläkin sitä omaa aikaa edes jossain vaiheessa. Saa vaikka tuijotella telkkaa, tai tehdä niitä kotitöitä mitkä ei koskaan ikinä lopu!! :D Mutta nyt mä meen..
Ihania kesäkuvia! Ja voi miten suloisia lapsia! Lisää!
Käytiin hakemassa eilen miehen siskolta pinnis ja Urho nukkui ihan hyvin omassa sängyssään. Nyt sain jekutettua sen sinne päikkäreille!!! Jee! Vähän himottais kyllä sellainen "sivuvaunu", siis josta sais laidan pois, ja kapea malli, mutta katellaan nyt.
Suppo auttoi ehkä vähän, mutta kyllä eilinen oli yhtä huutoa, itkua ja kitinää. Saas nähdä, mitä tänään. Mua rupes jo kaduttamaan, että mentiin siihen rokotustutkimukseen - ei haluis omalle laselle yhtään ylimääräistä kipua. Mutta nöyränä ja kiitollisena täytyy olla elämän edessä, kun on terve lapsi.
Urhokin välillä lipsuttaa kieltään kuin pastori Silli konsanaan - naureskelen vaan, että tapa täytyy kitkeä ennen kuin täyttää 20 v, muuten ei saa tyttöjä ;)
Mä oon kanssa vähän ton imettämisen kanssa nykyisin, että melkein missä vaan (toki toiset huomioon ottaen). Urholla kun huuto kiihtyy nollasta sataan puolessa minuutissa. Reissussa kun heräs, mies alko katella kartasta, onko lähellä puistoa, jossa vois imettää. Mä tartuin rattaisiin ja röntgenkatseella kattelin "mitätahansamahollista paikkaa".
Viiden minsan päästä soitin miehelle, että ollaan 10 m katua eteenpäin Starbucksissa, tuotko latten tullessas, siellä se vielä tutki karttaa ja ihmetteli, mihin me häippästiin. Mentiin sinne kahvilaan ja ihmiset vaan teki tilaa, kun mä niiden hyökkäysvaunujen ja karjuvan lapsen kanssa tulin, lysähdin lähimpään vapaaseen pöytään ja Urholle tissi suuhun (liina olalla). Ne, joilla on lapsia, ymmärtää kyllä ja muista ei niin väliä.
Oon muuten ollu tosi yllättynyt, kun ihmiset on auttanut tosi kivasti esim. ratikassa. Joka paikassahan niitä k***päitäkin löytyy, mutta siis aina oon apua saanu ja usein vielä pyytämättä.
Mulla tuli mieleen tosta Sakun yökkimisestä, että tosiaan jos yöllä suoraan tissiltä makuuasentoon, niin helpommin maito tulee ylös. Mä oon yrittänyt torkkua hetken istualteen aina syötön jälkeen. Eikä tosiaan tunnin välein vältsyy kannata ruokaa antaa (voisko mies tutittaa?) Saattaa olla, että teettekin niin.
Mä kysyin eilen neuvolassa tosta takaisinvirtauksesta, kun Urhohan puklaa myös paljon. Se täti sanoi, että vähenee selvästi, kun aloitetaan kiinteät. Samoin suositteli aloitusta, kun meillä nukutaan kanssa aamuyöt tunnin pätkissä. Mä en haluis mitään tutkimuksia enkä lääkityksiä, jos aika parantaa. Mun kaverin lapsella oli lääkitys, mutta niissä oli sitten jotain sivuvaikutuksia tms. joten siinä mielessä luomuna niin kauan kuin mahdollista.
Sunnuntaina oli siskontytön ristiäiset ja olin niin ylpeä mun molemmista pojista. mies hoiti sylikummin osan hienosti ja Urho viihtyi mun toisen siskon kanssa (vaikka tietenkin puklas sen juhlavaatteille ja vähän piereskeli toimituksen aikana).
Helsinkitreffeistä. Ketkäs olis tulossa? Alustavasti voisin ehdottaa ensi viikon keskiviikkoa. Mites esim. ke 12.8. klo 13.00 jossain Töölönlahdella?
Nyt voisin koittaa laittaa valokuvat kansioon, kun eivät nuo näytä itsestään menevän.
Iloa viikkoon!
Sande
Meidän poika on ollut niin sanotusti kieli poskella koko pienen ikänsä. Nyt on jo vähän rauhoittumaan päin. Syntyessäänkin se oli kuin Kissin Gene Simmons eli työnsi kokoajan kieltä ulos. Ensimmäiseen kuukauteen siitä ei edes meinannut saada sellaista kuvaa missä kieli ei olisi ollut ulkona.
Mä yleensä syötän yölläkin vähän pidemmän kaavan mukaan, että ruoka ehtis laskeutua ennekuin laitan sänkyyn. Maidottoman ruokavalion aikana kaikki olikin ihan hyvin ja nyt tuntuu, että se yökkiminen ja puklaaminen on lisääntynyt kun äiskä vetää maitoa ja suklaata (etenkin sitä jälkimmäistä). Sen takia mä sitä sitten tutitankin, koska en halua antaa ruokaa tunnin välein. Eli se sitten menee jotenkin niin, että syö, tutitan tunnin, nukkuu tunnin ja tutitan tunnin ja syö jne. jne.
Mies on yöllä niin pihalla että sitä on turha yrittää saada tutittamaan. Viime yönä sanoin sille kun olin ollut jo tunnin yhtä menoa hereillä, että kohta siirryn sohvalle nukkuu että en kertakaikkiaan jaksa. Pää nousi mun vierestä ja sieltä kuului, oi mitä mä oon tehnyt, mikä hätänä, ai kuorsaanko minä?! Jestas, se oli nukkunut koko sen ajan kun mä hyppäsin siinä ylhäällä. Tasan ei mee siis onnen lahjat!
Mäkin olen saanut valokuvia siirrettyä koneelle aika hyvin, mutta kansio saa odottaa itseään. Kun sais edes tänne sivuille taas uusimman kuvan laitettua.
Päkkänä
Voi hurjaa, Aatu onkin käynyt jo huvipuistossa. Tosta tuli mieleen se tapaus kun äiti tuli vaavan kanssa synnäriltä kotiin ja isompi sisarus mustankipeänä huomasi rannekeen kädessä ja tuhahti "hitto te ootte vienyt sen Särkänniemeen".
Sandelle kredittiä huimasta aloitteesta nostaa kissa pöydälle ja laittaa miitti koolle. Me tullaan ainakin Nausikaan kanssa, satoi tai paistoi.
Joku aika sitten kyseltiin imetyspaikkoja. Tänään tissiteltiin Tuomiokirkon portailla ja viime viikolla ortodoksikirkon edessä. Aattelin et jos rupeis keräileen kirkkoja...oon myös aattellut ruveta keräileen Stadin leikkipuistoja vuoden päästä, niissä onkin käymistä, kun taitaa löytyä yli 100.
Jonkun teistä turkulaisten isä taisi olla tarkka autfitistä. Meilläkin mies vaati rintarepuksi mustaa versiota. Tiedä sit näyttääkö ne puklut tyylikkäämmiltä mustalla. Veistelin jo vitsii et vaatiiko dädi kätilöltä vauvan vaihtoa johonkin "mustaan".
Mukava kuulla, et jollain muullakaan ei ole autoa...mekin kävellään ja busseillaan paljon. Tänään ihmiset vaati epätasaista ajoa tarjonneelle kuskille potkuja, mut kyydissä olleet vauvat eivät maindanneet vaan nukkuivat koko matkan.
eilen 3kk neuvolassa mitat 63,5cm ja 6520g. Rokote laittoi nukkumaan varhain ja pitkään.
Nausikaa nostelee hurjasti päätään ollessaan selälleen sylissä tai sellaisessa turvakaukalossa kun ajeltiin autolla lomalla, aikooko hän jo jotenkin nousta ylös tai istumaan??? Kurkotteleeko teidän muidenkin vauvat? SIt kun itseään tollain bodaa ja lisäksi heiluu ja huojuu niin ei oo ihme, et maidot tyrskyy suusta.
Mitä voi sanoa lapselle tai vanhemmille, jotka kamppailee syövän kanssa. Aika lattealta tuntuu toivottaa parempaa jatkoa ja voimia. Isojen asioiden kanssa painiessa tuntuu sanat loppuvan kesken. Silti toivotan voimia kaikille joilla on vaikeuksia ja vastoinkäymisiä jo nyt elämän alkutaipaleella.
Meidän pojat kuorsaa kaikki. 40vee ja pienimmät myös tosin kaikkein pienin ei niin kovasti kuorsaa. Ihme nukahti pieninkin ennen yhtätoista ei kun rasti seinään. Höö-höö hömisteli Tomppa ennen nukahtamistaan ja tutki tuttiaan käsissään.
Käytiin tänään huvipuistossa ja Tomppa mukana myös. Pohdiskelevan näköisiä vauvoja Nausikkaa ja Aatu. Vauvat on kätevän näköisiä kun tuumailevat, mitähän lie? Tomppa näytti tänään huvipuistossa isoveljeään katsellessa ihan siltä kuin olisi miettinyt miksi hän on vielä näin pieni nössökkä ettei pääse ilonpitoon mukaan. Sylissä vaan kanniskellaan. (eipä tullut kantoreppu mukaan)
Äitsykän tuttava perheen koettelemus koskettaa erityisesti kun itselläkin on kolmivuotias lapsi. Silloin kun ei vielä ollut lapsia ei tajunnut miten suurta huolta lapsistaan kantaa. Olen tavannut ikäisiäni naisia joilla pieniä lapsia ja kyllä vain huolirypyt kaikkien heidän silmien alla on kun taas tunnen vanhempia lapsettomia naisia jotka näyttävät nuoremmilta. Pahimman pelko aina välistä mieleen tulee jokin vakava sairaus, onnettomuus... Kun noita lapsiaan rakastaa niin paljon, että vaikka itselle mitä sattuisi ei väliä kunhan lapset voisi aina hyvin.
pikkuäiti miettii rakkaita poikiaan (jotka kiltisti ajoissa nukahtivat) vähän väsähtäneenä itsekin
Lukaisin vielä nopeasti mitä olitte kirjoittaneet. Musta väri meilläkin miehelle mieluinen ja ihailee tummaihoisia ihmisiä, kun odotin esikoista kysyi voisiko meillekin tulla tumma lapsi? Eipä varmaan olisi ilahtunut jos olisi tullut...
Ja mies myös nukkuu tosi sikeästi yöllä. Melkein meinasin päkkänältä jo kysyä onko meillä sama mies. Yöllä ihan sekasin jos joutuu heräämään. Ehkä vähän tämän kakkosen tultua joutunut enemmän ottamaan vastuuta esikoisesta ja saattaa jopa yöllä peitellä poikaa. Toisaalta itse olen alkanut muistuttaa miestäni ja aina hetki menee ennen kuin tajuan mitä pitäisi tehdä.
on tänään!sain nukkua kymmeneen kun yleensä ajetaan seiskalta ylös. Arki rullaa tasaisesti, kaikki hyvin, paistsi päikkärit pätkii täälläkin. Mekin lähetään rokkaamaan kun sopiva puistoparty järkätään tääl turussa, jos sillä saa tommoset unet ku tsilillä!
Äitsykkä3, tuleeko teille vielä semmonen joku virtauskoe sen vti:n takia?Me käytiin siellä ultrassa ja kaikki oli ok, mut vielä virtauskoe, johon asti pieni joutuu syömään estolääkettä. Kamalaa syöttää antibioottia noin pitkään. Oon hieman niitä vastaan, ite en oo syöny yhtään kuuria sen jälkeen kun oon saanu itse päättää asioista. Tosin ei ole mitään kovin vakavaa tautia ollukkaa ja pikkutaudit paranee ilmankin. Ajattelen et ne heikentää vasttustuskykyä, jos joutuu paljon syömään.
Meillä on torstaina 3kk neuvola, kiva kuulla mittoja taas, tuntuu ainakin et pikkumies painaa jo hirmusti kun sitä kantelee.
Liberolaukku toimii hoitolaukkuna ihan kivasti mut oon nyt käyttänyt semmosta mikä tuli vauvalehden tilaajalahjana kun se on hillitymmän värinen. Mulla ei välttämättä ois niin väliä mut mies on niin tarkka olemuksestaan ettei suostu kulkemaan sen kirkkaanvihreen kanssa:)
Oon taas viettänyt paljon aikaa pappalassa. Mun isällä on vielä aika pieniä lapsia itsellä ja siellä on aina menoa ja meininkiä ja ovat nyt kesälomalla. Päivä menee rattoisammin kun yksin kotona. Pappa keksi muuten aivan mahtavan nukutus/viihdytyspaikan Niilakselle. Hän laittoi katosta polkupyörän vanhan sisäkumin roikkumaan+vähän köyttä et tuli sopivalle korkeudelle. Siihen sit auton turvakaukalo roikkumaan. Siinä Niilas viihtyy tosi hyvin, Joustaa just sopivasti ylös alas:) Ja nukahtaa tosi helposti kun laittaa vaunun pehmeen kantokopan siihen turvakaukalon päälle ja heijailee. Ei tosin oo kauheen kaunis viritys mut toimiva.
Onnittelut Nealle täältäkin, mites Verticia pitäskö treffata joku päivä? Ja Aadanäiti mukaan kans!ja muutkin jos vielä joku on turun läheltä..
Pidin eilen yöllä oma-aika tuokion ja kattelin slummien miljonääri elokuvan kun miehet jo nukkui. Todella hyvä elokuva oli,suosittelen. Herätti taas ymmärtämään kuinka hyvin kaikki onkaan, ihan turhaan sitä himoitsee kaikenlaista epäolennaista, kuten uutta autoa tai taloa tms. Onni on tässä. Pitäisi vaan osata elää hetkessä.
kerrankin tyytyväinen jadeade ja Niilas