Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei juoksuohjelmaiset (11vkoa, 10km)! Miten menee?

Vierailija
30.07.2009 |

Itsellä nyt 4. vko menossa ja kivaa on. Tänään hoksasin ekan kerran, että juoksu (tai ennemminkin hölkkä) sujui mukavasti ja oli oikeasti hauskaa. Nyt tuntuu, että hhvin jaksan ohjelmaani noudattaa. Ja jo nyt huomaan muutoksen muuallakin kuin kunnossa. Röllykkämaha on selvästi pienentynyt, samoin löysät reidet! Jee!

Stemppiä vaan kaikille muille juoksijoille. Täällä taisi olla muitakin, jotka hommaan ryhtyivät muutama viikko sitten.

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeelelähtö on mulle se vaikein paikka mutta kun pääsee ovesta ulos asti, niin sitten taas sujuu. Kovasti jo harkitsen juoksurattaiden hankkimista, jotta voisin juoksennella syksymmällä päivisin vauvan kanssa. Siinä vaan sitten katoaa se kiva puoli tästä jutusta, että kerrankin saa olla ihan omissa oloissaan edes hetken. Eikä mieskään valita tästä hommasta, kun itsekin juoksee lenkkejä säännöllisesti...

Huomenna taas jatkuu. Kyllä tämä tästä!

AP

Vierailija
82/120 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 14-v. poika lähti yhtenä iltana lenkkikaveriksi. Nauraa hekotteli mun tössyttelyjuoksuvauhdille. Ite pisti väliin spurttejakin. Tuntui ihan hassulta. Hänen kaksi kaveriaankin ovat nyt innostuneet juoksemaan. Onkohan tätä näin syksyn tullen enempikin liikkeellä? Mä kun oon aina luullut, että keväällä iskee innostus laihduttaa tmv.

Juoksutyyleistä puhuttaessa

7-v. poikani totesi, että äiti juoksee sellaista naistenjuoksua:///Oottakaanhan pojat vaan loppusyksyä!

Tänään vaan puoli tuntia rauhallista kävelyä - taas yksi päivä, josta selviää hyvin: ) Huomenna pistetäänkin sitten taas juoksuksi...

Kenguru

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pääse joka päivä lähtemään lenkille, ja siksi olen suorittanut ohjelmaa vähän hitaammalla aikataululla, mutta kuitenkin koko ajan oikeassa järjestyksessä. Nyt tekisi mieli skipata joitain pelkkiä kävelypäiviä ja siirtyä suoraan seuraavaan juoksupäivään, mutta onko se järkevää? Kun juoksemisesta on nyt tullut niin kivaa, en haluaisi silloin kun pääsen lenkille "tuhlata" sitä kävelyyn vaan tekisi mieli juosta! :)

Vierailija
84/120 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ammattilainen suunnitellut, ei ne kävelytkään turhia ole. Jos ahnehdit niin saat luultavsati helpommin rasitusvammoja tms.

Vierailija
85/120 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 5 vk menossa, juoksin tänään 20min (10+10 ilman välitaukoa). Matkaa kertyi vai 2km: juoksen tosi hitaasti, en vaan saa enempää vauhtia...

Viime viikon 15min juoksu ja kävely takaisin (perjantai) ei mun kohdalla todellakaan ollut 5km (kuten la vapaapvn tekstissä sanotaan), vaan 3,5km.

Taitaa olla aikamoinen ponnistus mulle nuo mitattavat 5km ja 10km kun näköjään juoksen paljon hitaammin kuin tuon ohjelman mukaan pitäisi...

Onko mussa jotain vikaa? Mitä kannattaisi tehdä jotta jaksaisin juosta nopeammin? Lähtötilanne kohdallani oli tosi huono kunto, en ollut pitkään aikaan tehnyt muuta kuin joskus käynyt kävelylenkillä.

Nimim. Hidas Juoksija

Vierailija
86/120 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: läski

Vierailija
87/120 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen vapaa, ja nilkka vähän oikutteli... Tänään pitäisi vielä lähteä hölkötteleen 15 minuutin pätkä, ja kävellä ja juosta takaisin. Toivottavasti nilkka olis ok!!

Metsäläinen

Vierailija
88/120 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin vaihtoi hieman vapaapäivä paikkaa ja tänään oli vuorossa tuo 15 min juoksua ja kävellen/juosten takaisin.

Joka päivän jälkeen ihmettele, miten nopeasti kunto voi nousta. Ekan viikon ekan pivän jälkeen olin ihan loppu ja ajattelin, ettei tästä mitään tule. Kummasti vaan sitä jaksaa, kun on ohjelmaa noudattanut. Ny tosin näyttää siltä, että meno rankkenee kovasti mutta kai se kuuluukin asiaan, jos meinaa joskus sen 10km juosta. TAi no se 5km alkuun, mikä näyttää olevan välitavoite.

Mua siivittää musiikki tosi hyvin. Yritän katsoa valmiiksi sopivan mittaisen soittolistan, niin sitten ei tarvitse kelloa katsoa matkalla. Kun musa loppuu, niin tietää kääntyä takaisin. Seuraava härveli olis varmaan sitten kunnollinen sykemittari -vanha on mallia kuokka ja kirves...

Juoksuiloa vaan kaikille ohjelmalaisille.

Niin ja joku mietti juoksun määritelmää. Itse olen ajatellut, että kaikki askellus on juoksua silloin, kun yksi jalka on maassa kerraallaan. Ja sitten taas jos kaksi, niin se on kävelyä. Näinhän se taitaa olla ainakin kilpaurheilun puolella.

AP

Vierailija
89/120 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan että tapanko itteni.

Bmi on 39.

Vierailija
90/120 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tänään 3. viikon 5. päivä, eli 2+5+5+2. Jalat oli alkuun kuin puupölkyt mutta äkkiä ne siitä vertyi. Juoksin kummallakin juoksupätkällä 850m. Hurjalta tuntuu että pari viikkoa sitten jaksoin juosta juuri ja juuri 250m yhteen menoon.

En edelleenkään usko että jaksan kolmen viikon päästä juosta 5km, mutta katsotaan mihin rahkeet riittää.

T: Annika

etten mä vaan yksinäni ravaa!!! tarvitsen kannustusta rinnalleni: ) Nyt on sitten 7 viikkoa juoksukoulua takana! Tänään oli tähänastisen ohjelman rankin päivä: juokse 5 km ja vielä 5 min, sitten kävele takaisin.JA MÄ TEIN SEN - about 6 kilsaa juosten, ja 6 kävellen! Enkä yhtään fuskannut! Muuten meni oikeen hyvin, mutta kävelymatkan puolessa välissä alkoi juilia toista jalanpohjaa. En tiedä, onko toi asfaltti pikkasen liian kova alusta,mutta kun hiekkatietä ei oo kuin reipas kilsa tässä lähettyvillä... No, onnellisesti maalissa. Lopultakaan en ollut edes kovin väsynyt - ainoastaan toi jalka vähän huolettaa...

Vierailija
91/120 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuossa 3. viikolla yhtenä päivänä lukee, että teet parin kilometrin lenkkejä että mitä se tarkoittaa? Kävely+juoksupätkät yhteensä? Vai ehkä juostut matkat yhteensä?

Minulla tuo kuljettu lenkki on pysynyt oikeistaan samana koko ajan, juostun matkan osuus vain on pidentynyt.

T: Annika

Vierailija
92/120 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kaksi vai kolme viikkoa sitten. Olin ehtinyt jo viikolle viisi. Lomalla meni vielä hyvin, mutta kun töitä oli takana pari viikkoa, olin iltaisin liian väsynyt lähteäkseni juoksemaan. Teen siis pääsääntöisesti vain iltavuoroja ja työ on aika vauhdikasta (kauppa). Kotona olen näistä vuoroista vasta lähempänä kymmentä ja kun on muutenkin ihan poikki, ei enää jaksanut lähteä. Ajattelin sitten käydä silloin kun ehtisi, mutta onpahan jäänyt :(. Pitäisi ottaa varmaan itseä niskasta kiinni.

Niin ja aamustakaan en työpäivinä pääse lenkille, koska olen yksin 1,5 vuotiaan lapsen kanssa kotona. Pitäisi käydä vapaapäivinä, jospa jo huomenna sen saisi aikaan :)...

Vierailija
93/120 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt oon kahtena päivänä juossut 10 min. Kyllä se menee, vaikka vähän rankalta tuntuu. Huomenna vapaa ja sit oiski vuorossa 2x7 min juoksu. Tuskinpa koskaan 10 kilsaa jaksan juosta, 5 kilsaakin tekee tiukkaa, mutta yritetään. Toistaiseksi mennyt ihan hyvin...

Vierailija
94/120 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti nilkan rasitusvamma tosi pitkään, ja nyt on flunssa ja hengästyttää ja hikoiluttaa jo pelkkä oleminen. Taukoa on ollut jo muutama viikko, ehkä tästä vielä noustaan.

Metsäläinen

Vierailija
95/120 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa tuli ja sotki hieman ohjelmaa, jätin kävelylenkin kokonaan pois ja vaihtelin vähän muiden päivien ohjelmia.

Onneksi ei kuume noussut, niin ei tarvinnut kauheita taukoja pitää, räkää vaan niin paljon, että suosiolla muokkasin.

Tänään ohjelmassa 5 k m+ 5 min, kävin vaan 2,5 km juoksemassa ja sitten käännyin ja takas sama 2,5 km. Siihen lisäksi 5 min. En siis kävellyt nyt ollenkaan.

Huomenna vapaapäivä, kun ohjelman mukaan taas mennään. Jospa sitä sitten tiistaina olis taas entisessä terässä ja loputkin flunssasta mennyttä.

Tsemppiä 5 kilsan välietappia lähestyville, ei se ole niin paha kuin tuossa vaiheessa kuvitteli! Fiilis on mahtava kun siitä suoriutuu, ja seuraavalla kerralla matka taittuu vieläkin helpommin.

Sama juttu kait se on sitten 10 kilsan kohdallakin, ainakin näin uskottelen itselleni :)

-Tomaatti-

Vierailija
96/120 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sen jo toisen kerran - Juoksin tänään taas vitosen ja vieläpä tempoa vaihdellen!!! Yllättävän hyvin meni, vaikka posket kyllä hehku kauan punaisina.

Nyt särkee reisiä, venyttelin varmaan huonosti. Ja väsyttää - kävin jo sängyssä hetken oikaisemassa, mutta eiköhän tämä tästä, jahka ennätän saunaan: )))

-kenguru-

Vierailija
97/120 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuun alussa aloitin ja hyvin on sujunut. Neljäs viikko lähti hyvin käyntiin, mutta nyt olen 38 asteen kuumeessa :( Lisäksi maha on ihan sekaisin. Mitään ei voi syödä tai saa ravata vessassa loppupäivän. Saa nähdä kuinka kauan tässä menee, ennen kuin toipuu lenkkikuntoon...

Vierailija
98/120 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirrät itsesi vain mekaanisesti radalle ja alat juosta, siinä sitä piristyy

Vierailija
99/120 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää antako laiskistumiselle valtaa: ))))))))

Vierailija
100/120 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juossut jo kaksi kertaa tuon 5 km, ja on mennyt hienosti!

Metsäläinen