Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen vauva isän kanssa kotiin kun itse menee töihin?

Vierailija
08.10.2009 |

Kokemuksia kaivataan!

Minkä ikäisen voi ilman suurempia tunnontuskia jättää isän kanssa kotiin?

Isä siis vanhempainvapaalla ja hoitovapaalla.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä taloudellinen tilanne olisi ollut niin, että mies olisi ollut vailla töitä, niin olisimme voineet "vaihtaa paikkoja" heti, kun imetystahti antaa myöten. Eli kun vauva syö rintaa sen verran harvemmin, etteivät rinnat kipeydy työpäivän aikana ja lapsi on oppinut syömään pullosta. Meidän lapsi nyt 4 kuukautta ja uskaltaisin hyvin jättää miehen kanssa kotiin.

Vierailija
2/15 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän kanssa kotiin.

Ihan hienosti selvisivät ja lapsen ja vanhempien suhteet ovat olleet erinomaisia jo 11 vuotta. Mutta joku kiintymyssyhdeteoreetikko tulee tähän kohta ja kiljuu, että vasta puolitoistavuotias lapsi kykenee ottamaan äidin rinnalle toisen vastuullisen aikuisen. Kiintymyssuhdeteoria tosin on muutenkin freudilaista pseudotiedettä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täysimettää sen kuusi kuukautta, niin eihän se vaihto tietysti seuraavana päivänä onnistu. Olisiko joku kahdeksan kk ollut meillä realistinen vahdinvaihtoikä.

Vierailija
4/15 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Its eotin vauvan hoiviini heti synnytyksen jälkeen kun vaimo oli keisarileikkauksen jälkeen huonossa kunnossa. Heti vaan isyyslomalle ja hoitamaan niin vauvaa kuin vaimoa. Imetys ainut ongelma, mutta pulloja voi lypsää valmiiksi. Mitä aikaisemmin on lapsen kanssa niin sitä pienempi kynnys hommiin ryhtyä ja vastuuta ottamaan. Ei ne äiditkään ole luonnonlahjakkuuksia lasten hoidossa;-)

Vierailija
5/15 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kotona lokakuun lopusta kesäkuun loppuun 2010 lapsen kanssa...uskon, että hyvin pärjäävät!

Vierailija
6/15 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla meni määräaikainen työpaikka raskauden myötä ja tuli tarjous vakipaikasta, todettiin että on viisasta ottaa se vastaan. Hyvin ne siellä pärjäsi. Mies tosin luuli alussa että on nyt kivalla lomalla, mutta todellisuus paljastui pian ;) ja jo loppui kommentit siitä, miksi täällä ei ole tehty mitään kun sä olet vaan maannut täällä....Hän hoiti myös yövalvomiset!

Mies jäi hoitovapaalle toisestakin lapsesta ja yritystä on ollut kolmannesta 5 vuotta, mutta onni ei ole meitä siinä asiassa suosinut.

Vierailija
7/15 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ens keväänä 11,5 kk, kun jää isän kanssa kotiin. Isä jää lapsen kanssa kotiin 5 kuukaudeksi.

Vierailija
8/15 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli 3, 5 kk. Maidot pumppasin talteen ja käytimme myös tuttelia. Hyvin pärjäilivät siihen asti kun lapsi täytti 3v. Sitten oli päiväkodin vuoro :)

Vierailija
9/15 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 4 kk

2. 7 kk

3. 8 kk

kun isä jäi lasten kanssa kotiin.

Vierailija
10/15 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt seuraava on 10 kk, ovat isänsä kanssa olleet aina sen elinvuotensa seuraavan vuoden, kolme lasta

Vierailija
11/15 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä pärjäsi oikein hyvin kotona 6 kk ikäisen kanssa, kun menin töihin (ja en muuten lopettanut imetystä vielä tuossa vaiheessa, jos tämä heti tulee jollain mieleen!).

Vierailija
12/15 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaata ei ole varaa pitää kellään, joten yritän raskautua heti, että päästään taas päivärahoille ja kotiin...

Vierailija
13/15 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajattelin, että 6-8 kk ikäinen jäisi isän kanssa kotiin.

Isällä ei vakitytötä, ja minulla taas vakipaikka. Isä kun olisi muutenkin kotona. Eihän molempien kannata kotona olla yhtäaikaa.

Mitä haittaa se sitten aiheuttaisi minun ja vauvan suhteelle ja vauvan kehitykselle?

Vierailija
14/15 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden pienimmän kanssa tehtiin siten, että isä oli vanhempainvapaalla kotona. Se tarkoittanee, että vauvat olivat jotain 2,5 kuukautta, kun menin töihin. Hyvin meni ja lapset ovat nyt reippaita pikkukoululaisia.

Vierailija
15/15 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään hallaa ei tuo ero tehnyt minun ja vauvan suhteelle, eikä minun ja lapsen isän suhteellekaan, päinvastoin. Minä imetin vauvan aikaisin aamulla ja lähdin töihin, vauva ja mies jäivät kotiin nukkumaan. Iltapäivällä pääsin aikaisin kotiin (kun olin mennyt aikaisin töihin) ja ilta vietettiin sitten koko perhe yhteistä aikaa.