Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei juoksuohjelmaiset (11vkoa, 10km)! Miten menee?

Vierailija
30.07.2009 |

Itsellä nyt 4. vko menossa ja kivaa on. Tänään hoksasin ekan kerran, että juoksu (tai ennemminkin hölkkä) sujui mukavasti ja oli oikeasti hauskaa. Nyt tuntuu, että hhvin jaksan ohjelmaani noudattaa. Ja jo nyt huomaan muutoksen muuallakin kuin kunnossa. Röllykkämaha on selvästi pienentynyt, samoin löysät reidet! Jee!

Stemppiä vaan kaikille muille juoksijoille. Täällä taisi olla muitakin, jotka hommaan ryhtyivät muutama viikko sitten.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin vapaapäivän paikkaa, kun eilinen ei juoksulle sopinut. Nyt en jaksaisi millään lähteä. Väsyttää jo valmiiksi... Meillä mies yrittää kannustaa parhaansa mukaan. Osti Ipodinkin juoksulenkkejä vauhdittamaan. Että ei pitäisi valittaa. Mutta nyt vaan tökkii. Ja mun nikki vois olla vaikka AP, koska ketjun aloitin. Tosi kiva nähdä, että muitakin hikoilijoita löytyy. Jyllä tästä sisulla läpi päästään mutta mitä sitten hjoelman loppumisen jälkeen. Onko kukaan ajatellut - vaikka onhan tohon vielä matkaa (ja just nyt tuntuu toi 10km ihan absurdilta ajatukselta). AP

tietenkin hyvään alkuun päässyttä harrastusta. Juoksu yhdistettynä 1-2 krt viikossa lihaskuntotreeniin on helppo tapa pitää itsensä hengissä.

Ja muistakaa se, mikä itseltäni aina tuppaa unohtumaan: välillä kannattaa juosta normaalia kovempaa vauhtia vaikka se 30 min eikä aina junnata sitä samaa tunnin hölkkää samalla polulla. Myös kunnon mäkijuoksu nostaa kuntoa.

Vierailija
22/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ja huomenna täytyis juosta, kun viikonloppuna tulee vieraita, saisi jättää sitten loppuja vapaapäiviä sinne. Mites muilla menee? Mulla on nyt siis viides viikko käynnissä.

Metsäläinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen juoksin 2 x 7 min, eikä tehnyt edes tiukkaa, tosin viimeinen minuutti tuntui piiiiitkältä.Tänään pidän vapaapäivän ja huomenna yritän tarpoa tuon 15 min juosten.

Kunto kasvaa kohisten ja ainakin hiki virtaa juoksun jälkeen.Mun mielestä lenkki on paljon mielekkäämpi päättää kävelyosuuteen, muuten on tosi läkähtynyt olo, jos juoksun jälkeen tulee suoraan kotiin...

Painoa en ole punninnut, joten en tiedä, onko vaikuttanut kiloissa, mutta mittasin viikko sitten ympärykseni vatsan kohdalta ja tänään mittasin uudelleen - En tiedä voiko pitää paikkaansa millään, että olisin 4 cm kaventunut????? Sanokaa, että se on totta, eikä pelkkä mittavirhe!

Vierailija
24/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksette jos 7min tekee pahaa? Itse en jaksa JUOSTA varmaan viittä minuuttia, mutta rennosti hölkötellä kyllä tunninkin.

Vierailija
25/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka siis tällä viikolla aloittivat.

Jos sinä jaksat hölkätä tunnin, et ole rapakuntoinen (meidän mittapuun mukaan), joten et kuulu tähän ketjuun.

juoksette jos 7min tekee pahaa? Itse en jaksa JUOSTA varmaan viittä minuuttia, mutta rennosti hölkötellä kyllä tunninkin.

Vierailija
27/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tajuan, ettei kuntoni ihan rapa ole. Mutta pohdin vain, että miten ymmärrätte tuon termin JUOKSEMINEN. Menettekö ihan vauhdilla vai hölkkäätekö mummonen rollaattorivauhtia?

Vierailija
28/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kiva teidän juoksuja on seurata:) Itse teen kolme kertaa viikossa 1,5 h kävelylenkkejä. Voi että tekee hyvää!

Vierailija
29/120 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistelin menemään 25 minuuttia ilman taukoja. Kävin autolla mittaamassa reittini, ja tuli tasan 4 km! Nilkka ei vaivannu ja muutenkin meni tosi kevyesti. En epäile yhtään, etteikö ensi viikonloppuna menisi tuo 5 km. Jos nyt vaan pysyn terveenä, tyttö aloitti päiväkodissa ja sai heti flunssan. Ja nyt saa kyllä kaikki rasitusvammatkin luvan pysyä poissa!!

Metsäläinen

Vierailija
30/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onkin juoksuohjelmasta kyse, niin tietenkin se tarkoittaa hölkkäämistä.

Minulla on menossa ohjelman 4. vk. Hölkkätahtini on aika hiljainen ja kuntoni huono, joten olen ihan tyytyväinen tuohon Porin ohjelmaan. En usko, että jaksaisin hölkätä tuntia. Ehkä puolituntia menisi hidasta hölkää tasaisessa maastossa.

Juoksujaksamista kaikille hyvä- ja huonokuntoisille! Edetään jokaiselle itselleen sopivaan vauhtiin ja tahtiin!

Vierailija
31/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hölkkään tosi hiljaa, ja koira tarjoaa vielä tasaista vetoapua :) Kyllä mä yleensä otan välillä vähän vauhtiakin, varsinkin lopuksi, että saan kunnolla hien pintaan. Mulla on tällä hetkellä 20 minuuttia ihan maksimi, minkä jaksan hölkätä ilman taukoja.

Metsäläinen

PS: Vasta aloittaneilla on jossakin oma ketju, tämä ketju on noin 4.-5. viikolla oleville.

Vierailija
32/120 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 x vko olen hölkännyt, nyt 4 viikon ajan ja tällä hetkellä menee 5-6 km kun tuntuu niin kivalta. Tänään kylläkin vain 20 min kun tuli viikon tauko. Vauhti on ehkä turhan luja, miehen kanssa yhdessä juostaan...

Mä olen tuo nro 8, joka eilen ihan ex tempore juoksi 20 minuuttia ilman taukoja. Tänään vedin vartin, oli vähän raskaan oloista menoa. Huomenna pidän vapaan.

kun aloittaa säännöllisesn juoksun tuntuu aluksi että kunto nousee tosi vauhdilla, mutta ei kannata silti liian pitkiä matkoja alkaa heti juosta, koska siitä tulee vaan tottumattomille jaloille rasitusvammoja. Rasitusvammat tulevat tod.näk. 5-7viikkoa aloituksen jälkeen.

Siksi näissä ohjelmissa edetään niin hitaasti että jalat ehtisi tottua uuteen elämän tyyliin.

Vierailija
33/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen nyt kolmannella viikolla. Mulle tuo alku vaikuttaa vähän liian helpolta, pystyisin hölkkäämään ehkä puolisen tuntia, mutta se on rankkaa ja ärsyttävää, ja on helppo keksiä tekosyitä, miksei viitsi lähteä lenkille.

Juoksuohjelmalla on mulle suuri psykologinen merkitys: tulee lähdettyä, kun on tuollainen motivaattori. Jumppiin ja muuhun ohjattuun en tule pienten lasten äitinä lähteneeksi, mutta juoksulenkin voi sovittaa siihen ajankohtaan, kuin se itselle parhaiten sopii. Niin kuin joku jossain toisessa ketjussa sanoi: kun oven avaa, on heti treeneissä.

Kun alku on vähän "liian helppo", tuntuu mukavalta, että joka kerta jää sellainen olo, että olisin mä vähän pidempäänkin voinut juosta. Näin on mukava lähteä seuraavanakin päivänä. Harmittaa vain, etten ole tajunnut aloittaa aiemmin!!!

Vierailija
34/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juostaan tietenkin sellaista vauhtia, että pystyy puhumaan puuskuttamatta. Mikä se vauhti sitten itse kullakin on...

Kyllä tajuan, ettei kuntoni ihan rapa ole. Mutta pohdin vain, että miten ymmärrätte tuon termin JUOKSEMINEN. Menettekö ihan vauhdilla vai hölkkäätekö mummonen rollaattorivauhtia?

Vierailija
35/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä tomppeli nyt tajusi, että pointti on että pystyy puhumaan puuskuttamatta. Miksi sitten yleensäkään puhutaan juoksuohjelmasta, kun kyseessä on kevyt hölkkä.

Vierailija
36/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tietysti kunnosta riippuen joku juoksee hevosen vauhtia PPP-mottoa noudattaen joku taas hissuttelee hiljaa :-)

Vierailija
37/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin puhun juoksuohjelmasta, koska se on sen niminen :) Mutta jos se sinua helpottaa niin voin kyllä alkaa käyttämään myöskin sanaa hölkkä.

tämä tomppeli nyt tajusi, että pointti on että pystyy puhumaan puuskuttamatta. Miksi sitten yleensäkään puhutaan juoksuohjelmasta, kun kyseessä on kevyt hölkkä.

Vierailija
38/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla liikunta-puolella.

Vierailija
39/120 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevein mielin juoksuohjelma etenee täälläkin!

mä vaan yritän etsiä aina sellasen reitin, että mahdollisimman vähän tuttuja tulis vastaan. Oma tyyli kun vähän on kyseenalainen, niin mieluummin nauttisin lenkistä ihan yksin.

Tänään on sit 4 viikkoa juoksuohjelmaa täynnä. Mä tajusin tänään, että mun juoksuohjelma loppuu samalla viikolla kait, kun saan maisterin paperit käteeni! Juosten maisteriksi: )))Huipennuksena hyvä kunto ja toivottavsti muutama kilo pois...

Muakin mietityttää, löytyiskö jostain sopivaa ohjelmaa ylläpitämään kuntoa tuon 11 vkon jälkeen. Eli ihan että mitä tehdä ja kuinka paljon/usein. Uskon, että jos on oman ohjelmoinnin varassa, niin motivaatio ei riitä... Kertokaa, jos jollain on tiedossa!

tsemppiä kasvaviin koitoksiin!

Kenguru

Vierailija
40/120 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa onko liian vaativaa sairaalloisen ylipainoiselle?