Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei juoksuohjelmaiset (11vkoa, 10km)! Miten menee?

Vierailija
30.07.2009 |

Itsellä nyt 4. vko menossa ja kivaa on. Tänään hoksasin ekan kerran, että juoksu (tai ennemminkin hölkkä) sujui mukavasti ja oli oikeasti hauskaa. Nyt tuntuu, että hhvin jaksan ohjelmaani noudattaa. Ja jo nyt huomaan muutoksen muuallakin kuin kunnossa. Röllykkämaha on selvästi pienentynyt, samoin löysät reidet! Jee!

Stemppiä vaan kaikille muille juoksijoille. Täällä taisi olla muitakin, jotka hommaan ryhtyivät muutama viikko sitten.

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nää mammat sen tietää? Kysy joltain ammattilaiselta!

No seuraavat 11 viikkoa näyttää.

Vierailija
42/120 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai luuletko noin normaalipainoisten maallikkojen ihan omien juoksujensa perusteella tietävän soveltuuko tuo ohjelma sairaan läskille tai JUURI SINULLE?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai luuletko noin normaalipainoisten maallikkojen ihan omien juoksujensa perusteella tietävän soveltuuko tuo ohjelma sairaan läskille tai JUURI SINULLE?

Vierailija
44/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on nyt neljäs viikko menossa. En ole pysynyt ihan ton ohjelman aikataulussa, mutta oikeassa järjestyksessä olen kaikki juoksut tehnyt. Mulla taisi kolmannen viikon ohjelma tehdä kaikkien tiukinta, silloin tuntui ettei jalka meinannut nousta millään. Nyt sujuu taas tosi mukavasti, noi 5+5 -minuuttiset menee aika kevyesti.

Aika hurja harppaus vaan tulee nyt seuraavina päivinä, tähän asti kun on hiljakseen nostettu juoksuaikaa minuutti kerrallaan, niin yhtäkkiä pitäisikin jaksaa 7+7 min juoksu ja pitkät kävelyt, ja seuraavana päivänä jo 15 min juoksua putkeen! Ootteko muut jaksaneet hyvin noi päivät?

Vierailija
45/120 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei huvittanut/en jaksanut kaksostenrattaiden kanssa juosta. Minulla ei ketään, joka vahtisi lapsia edes tuon juoksu-/kävelylenkin ajan ja yksin en 1- ja 3-vuotiaita jätä...

Vierailija
46/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurja harppaus vaan tulee nyt seuraavina päivinä, tähän asti kun on hiljakseen nostettu juoksuaikaa minuutti kerrallaan, niin yhtäkkiä pitäisikin jaksaa 7+7 min juoksu ja pitkät kävelyt, ja seuraavana päivänä jo 15 min juoksua putkeen! Ootteko muut jaksaneet hyvin noi päivät?

Ei se 15 minuuttia ole paha, kun vaan hölkkäät tarpeeksi hiljaa! Ja ehkä näin helteellä ei kannata, mene vasta illalla myöhään!

Metsäläinen

Vierailija
47/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä paljon muutakin tekemistä. On vain itseäni joskus oikeasti vaivannut, kun luen juoksuohjelmia enkä tiedä millä vauhdilla minun pitäisi kyetä etenemään. Toki tiedän säännön PPT mutta joskus noissa juoksuohjelmien kohdalla olen miettinyt, että "pitääkö" minun oikeasti kipittää äärimmäistä vauhtia nuo minuutit vai mitä. Siksi kiitollisin mielin nyt voin hiljentyä, kun selvisi, että juoksuohjelmien juoksupätkät ovat hidasta hölkkää. Usko itseenikin lisääntyi kummasti nyt.

Vierailija
48/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin kannattaa satsata, sillä varmin tapa saada jalat rikki, on jousta huonoilla kengillä.

Kannattaa mennnä kunnon urheiluliikkeeseen ja pyytää reilusti myyjän apua. Jos myyjä myy sinulle kengät jalkaasi katsomatta, vaihda kauppaa.

Itselläni on jo kolmatta vuotta Niken lenkkarit, joiden ovh on 160 e. Juoksen kolmesti viikossa tunnin läpi vuoden, ja lenkkarit kestää nippa nappa vuoden, sitten on pakko vaihtaa. Muilla varusteilla ei ole niin merkitystä aloittelevan juoksijan kannalta, tosin helteillä ja pitkillä lenkeillä jouksuvyö ja -pullo ovat hyvät. Helteilläkin voi juosta jos nesteytys on ok (esim. urheilujuomaa ennen lenkkiä ja/tai sen aikana).

Tsemppiä teille uusille juoksuun hurahtaneille!

Vierailija
49/120 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mää ainakaan mikään sairaalloisen läski oo. Ihan sopusuhtainen, mutta tiukan gradunteon aikana tullut notkuttua liian paljon näytön ääressä ja muutama kilo tullut siinä kaupanpäällisiksi.

Mun mielestä jos ei oo mitään perussairautta, niin toi on kyllä aika kevee ohjelma aloittaa vähän pullukammankin. Eri asia tietty, jos on jokin perussairaus tmv. Noista kävelymatkoista ainakin selviytyy kuka vaan perusterve vaivattomasti. Jos tuntuu jokin liian raskaalta, niin ei kai sitä sentään hampaat irvessä tarvi, vaan kuullostellen omia tuntemuksiaan.

Kenguru

Vierailija
50/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään ohjelmassa puolen tunnin rauhallinen kävely. En kyllä malttanut koko matkaa kävellä, vaan hölkkäsin myös hiukan metsäpolulla. Loppuviikkoon täytyis nyt sitten mahduttaa vielä kaksi hölkkälenkkiä, auts! Vaihtelen siis päivien järjestystä vähän mielialan ja jaksamisen mukaan.

Metsäläinen

Vierailija
51/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin vapaapäivän paikkaa, kun eilinen ei juoksulle sopinut. Nyt en jaksaisi millään lähteä. Väsyttää jo valmiiksi...

Meillä mies yrittää kannustaa parhaansa mukaan. Osti Ipodinkin juoksulenkkejä vauhdittamaan. Että ei pitäisi valittaa. Mutta nyt vaan tökkii.

Ja mun nikki vois olla vaikka AP, koska ketjun aloitin. Tosi kiva nähdä, että muitakin hikoilijoita löytyy. Jyllä tästä sisulla läpi päästään mutta mitä sitten hjoelman loppumisen jälkeen. Onko kukaan ajatellut - vaikka onhan tohon vielä matkaa (ja just nyt tuntuu toi 10km ihan absurdilta ajatukselta).

AP

Vierailija
52/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuo nro 8, joka eilen ihan ex tempore juoksi 20 minuuttia ilman taukoja. Tänään vedin vartin, oli vähän raskaan oloista menoa. Huomenna pidän vapaan.

kun aloittaa säännöllisesn juoksun tuntuu aluksi että kunto nousee tosi vauhdilla, mutta ei kannata silti liian pitkiä matkoja alkaa heti juosta, koska siitä tulee vaan tottumattomille jaloille rasitusvammoja. Rasitusvammat tulevat tod.näk. 5-7viikkoa aloituksen jälkeen.

Siksi näissä ohjelmissa edetään niin hitaasti että jalat ehtisi tottua uuteen elämän tyyliin.

Vierailija
53/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans hirvittää talven tulo, olen jo katsellut missä tässä kulkee valaistuja reittejä. Sitten pitäisi jaksaa jotain tunnin lenkkejä mennä, huh huh. Utopistiselta tuntuu kyllä.

Tsemppiä AP:lle 10+10 lenkille!

Metsäläinen

Vierailija
54/120 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuo nro 8, joka eilen ihan ex tempore juoksi 20 minuuttia ilman taukoja. Tänään vedin vartin, oli vähän raskaan oloista menoa. Huomenna pidän vapaan.

kun aloittaa säännöllisesn juoksun tuntuu aluksi että kunto nousee tosi vauhdilla, mutta ei kannata silti liian pitkiä matkoja alkaa heti juosta, koska siitä tulee vaan tottumattomille jaloille rasitusvammoja. Rasitusvammat tulevat tod.näk. 5-7viikkoa aloituksen jälkeen.

Siksi näissä ohjelmissa edetään niin hitaasti että jalat ehtisi tottua uuteen elämän tyyliin.

Olen juoksennellut satunnaisesti nyt kesällä, en ihan kylmiltään vetänyt tuota 20 minuuttia. Ei ole rasitusvammoja ainakaan vielä tullut, toivottavasti ei tulekaan.

Metsäläinen

Vierailija
55/120 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupaavalta

Vierailija
56/120 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten tulee pintakudosvaurioita rintoihin, niska-hartiasärkyä jne. Kaikista urheilukaupoistakaan ei saa järkeviä urheiluliivejä vaan pitää mennä liivikauppaan!

Vierailija
57/120 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksin tänään ihan ohjelman mukaan, 18 minuuttia. Oli kyllä sitten todella kankeaa konkkausta mun menoni, tällä kertaa sitten oikea nilkka vaivasi, kun viime viikolla se oli vasen. Muutenkin oli huono ajoitus, maha liian täynnä, ja meno tosi raskasta. Mutta hyvin vedin silti, en antanut periksi. Huomenna on ONNEKSI vain 30 min rauhallinen kävely.

Metsäläinen

Vierailija
58/120 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tän pinon innottamana aloitin reilu viikko sitten. Että kiitokset vaan. Näytti olevan oma pino tuolla kuntoilupuolella, mutta en nyt jaksa rekisteröityä.

Ikinä en ole juossut tai juoksusta tykännyt, mutta nyt kolmannen synnytksen jälkeen kaipaa kiinteytystä ja _omaa aikaa_ ja sitä tällä saa edes pikkuisen hyvän asian takia. Niin ja housun vyötärö kiristää sen verran, että nuppiakin alkaa kiristämään. BMI on 23 ja kunto on nolla!

Jokatapauksessa. Reilu viikko sitten se 2 minuutin juokseminen teki tiukkaa. Tänään juoksin ekan kerran 2x4min ja olin ihan varma etukäteen, että kuolen. Mutta se menikin ihan yllättävän hyvin. Tästä on hyvä jatkaa.

Vierailija
59/120 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt on 10. viikko tällä kierroksella menossa, eli ensiviikolla pitäisi juosta se 10 km ja luulen että menee aika iisisti.

Vierailija
60/120 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten meni hyvin, mutta rinnat olisi pitänyt teipata jollain ilmastointiteipillä =(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän