Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei juoksuohjelmaiset (11vkoa, 10km)! Miten menee?

Vierailija
30.07.2009 |

Itsellä nyt 4. vko menossa ja kivaa on. Tänään hoksasin ekan kerran, että juoksu (tai ennemminkin hölkkä) sujui mukavasti ja oli oikeasti hauskaa. Nyt tuntuu, että hhvin jaksan ohjelmaani noudattaa. Ja jo nyt huomaan muutoksen muuallakin kuin kunnossa. Röllykkämaha on selvästi pienentynyt, samoin löysät reidet! Jee!

Stemppiä vaan kaikille muille juoksijoille. Täällä taisi olla muitakin, jotka hommaan ryhtyivät muutama viikko sitten.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiantuntija, mutta minusta on hienoa että juokset. Eiköhän se vauhti tule ajan kanssa. Tuolla myöhemmin on niitä "vedä täysiä kohtia". Ja vähitellen lisäät vauhtia, niin eiköhän se siitä.

Vierailija
62/120 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintojen pomppiminen vaivaa kenguruakin:/ Tarttis ostaa kai tukevammat liivit, kun ennättäisi... Jokku kuulemma pitää kaksia liivejä päällekkäin, muttei taida ihan olla mun juttu.

Tänään meni juosten 15 minsaa kevyesti. Todella nopeasti palauduin, olin oikeen ittekin yllättynyt.

-kenguru-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten meni hyvin, mutta rinnat olisi pitänyt teipata jollain ilmastointiteipillä =(

ja ongelmia ollut vuosien saatossa urheiluliivien kanssa, monet on tullu kokeiltua. Parhaimmiksi olen havainnut changen urheiluliivit sekä olikohan se nyt evelace-kotimyyntifirman liivit. Changessa normaalihinnalla n. vajaa 60 e, mutta nythän siellä on saanut liivejä -50%.

Vierailija
64/120 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mukaan sain houkuteltua myös 13-v. tytsyn (joka liikkuu juosten vain lahjomalla ;-). Mukavaa !

Vierailija
65/120 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin ennättänyt puuskuttaa 3 minuuttia, puhelin soi...Mietin kaks kertaa, vastaanko, kun oli vieras numero. Päätin vastata. Eräs rehtori kysyi mua opettajien sijaisuuksiin (valmistun ihan kohta luokanopeks). Arvatkaa vaan nolottiko se puuskutusten määrä... Tuntui, etten saa sanaa suusta. No, 3 minsan puhelukävelyn jälkeen juoksinkin sitten vielä kokonaista 23 minuuttia yhteen kyytiin ja olin NIIN onnellinen suorituksestani. Ette ikinä usko, kuinka kevyeltä juoksu tuntui!Kotiin päästyäni valuin vettä - en tiedä, oliko se hikeä vai sadevettä, mutta vaatteet meni suoraan pyykkiin:)

Ei munkaan vauhti tosiaan päätä huimaa. Mut mä oon päätellyt niin, että kunhan saan juostua tietyn aikamäärän, niin se on tärkeämpää kuin matkan pituus.

Kenguru

Vierailija
66/120 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:=)

Vierailija
67/120 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut juoksua. Muuten kyllä kuntoilen mielelläni.

Hölkkäämme kolme kertaa viikossa. Ja aina lisäämme hiukan matkaa.

Viimeksi hölkkäsimme yhteensä 30 min. Aluksi 3 min kävelyä ja välissä 3min kävelyä.

Olen todella tyytyväinen että aloitin juoksuohjelmalla.

Mulla kyllä syksyn pimetessä varmasti vähenee hölkkääminen sillä katuvaloja ei ole missään. Monet kyllä juoksee otsalampun kanssa, kai se vielä pimeällä käy mutta ei liukkailla.

Toisaalta talvella käyn säännöllisesti jumpassa ja punttiksella.

Mukavinta on kun lähdemme yhdessä lenkille. Emme kyllä paljon puhu mutta se että on tsemppi kaveri mukana.

Tämän yhdessä juoksemisen mahdollistaa yläkouluikäinen lapsi joka vahtii kolmea nuorempaa

Vierailija
68/120 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nilkka sökönä edelleen, saa nähdä nyt kuinka pitkä tauko tulee. Työtkin alkoi, niin ei meinaa ehtiäkään enää juoksemaan. Vähänkö pännii.

Metsäläinen

Vierailija
69/120 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävelin 5min.+juoksin 3 minuuttia ja enpä yhtään pitempään olisi jaksanutkaan juosta.

Tänään olisi ollut vapaapäivä tai rauhallista kävelyä, kävelin 30min/3,2km.

Olen jotenkin skeptinen ohjelman suhteen ja mietin jos hiukan kovennan tätä alkua, jos kunto hiukan paranisi paremmin?

Huomenna olisi kävelyä 5 min. ja juoksua 2min. + sama toisen kerran, mietin josko juoksisin sen 3 min.?

Kuntoni on todella huono!

T: Annika

Vierailija
70/120 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käväisin viikonlopun ajan Vuokatissa. Päivän uin ja muuten juoksin siellä kumpuilevissa maastoissa ihan onnessani. Jotenkin tuntui kivalta vaihtelulta lakeuksien tytölle. Pojat polkivat vieressä fillarilla: )))

Eilen oli vapaapäivä, tänään alkoi toi kovahko viikko. Juoksin illalla 18 min ja jalat oli kuin puupökkelöt. kait ne viikonlopun juoksut vielä tuntui... No, huamenna taas vaan kävelyä. Kyllä me tääkin viikko selätetään, eikös!

Vierailija
71/120 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis menossa 7. viikko ja viime sunnuntaina oli vuorossa tuo 5km juoksua. Vettä satoi ihan hurjasti mutta juoksin silti. Reittinä oli 2x2,5km, joten mahtoi ihmiset ihmetellä aamiaispöydissään, jos näkivät mut kahteen otteeseen juoksemassa lähes kaatosateessa. Ja kun vielä selvästi on nähtävissä, etten mihinkään maratonille treenaa...

Mutta hyvin siis meni. En kyllä olisi vielä edes mutama viikko sitten uskonut juoksevani 5km ilman taukoja mutta rauhallisella tahdilla se ei edes ollut paha. Nyt olenkin huomannut, että kun n. ekan km jaksaa, niin siitä eteenpäin menee aika helposti.

Tämä viikko on mennyt hieman pieleen, kun en ole kurkkukipuisena voinut lenkille lähteä. Tänään juoksin 15min lenkin. Sapa nähdä kannattiko vai heräänkö aamulla entistä kipeämpänä. Jotenkin vaan tulee paniikkiolo, jos ei pääse ohjelmaa eteenpäin.

Iloisin mielin siis täällä jatketaan juoksua eteenpäin. Kuntoilun iloa kaikille muille juoksijoille!

Sori kirjotusvirheistä. En jaksa nyt tarkistaa...

Vierailija
72/120 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksin nyt 2x700m, kun 2 viikkoa sitten jaksoin juosta juuri ja juuri 2x250m.

Kunto nousee kohisten, olo on mahtava!

T: Annika

Vierailija
73/120 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten mä vaan yksinäni ravaa!!! tarvitsen kannustusta rinnalleni: )

Nyt on sitten 7 viikkoa juoksukoulua takana! Tänään oli tähänastisen ohjelman rankin päivä: juokse 5 km ja vielä 5 min, sitten kävele takaisin.JA MÄ TEIN SEN - about 6 kilsaa juosten, ja 6 kävellen! Enkä yhtään fuskannut!

Muuten meni oikeen hyvin, mutta kävelymatkan puolessa välissä alkoi juilia toista jalanpohjaa. En tiedä, onko toi asfaltti pikkasen liian kova alusta,mutta kun hiekkatietä ei oo kuin reipas kilsa tässä lähettyvillä...

No, onnellisesti maalissa. Lopultakaan en ollut edes kovin väsynyt - ainoastaan toi jalka vähän huolettaa...

Vierailija
74/120 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sua hieman jäljessä, kun perjantaina tuli neljä viikkoa täyteen. Sain juostua vartin ja se meni yllättävän kevyesti, vaikka etukäteen olin ihan varma, että ei tule onnistumaan. Hidas vauhtihan mulla on, kun 15 minuutissa juoksin ehkä noin 2,3 kilometriä.

Ens viikkoon hyvillä mielin. :)

Vierailija
75/120 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Back on track

Tauon jälkeen olen päässyt taas juoksemaan, kaksi lenkkiä takana. Viime viikonloppuna juoksin 20 minuuttia ja tänään 30 minuuttia, arkipäivinä olen kävellyt ja pyöräillyt. Tuo mun 30 minuutin lenkki ei ollut kuin 4,3 km. Aika lailla pitää siis kiristää tahtia, että joskus se viisi kilsaa menisi.

Metsäläinen

Vierailija
76/120 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olis ollu viimenen päivä ohjelmasta. Ei silti harmita, kun juoksin kympin jo viime viikolla.

Huomenna pitäis taas alotella uudestaan, joko toiseksi viimeiseltä viikolta tai viimeiseltä.

Saa nähdä kuin juoksu maittaa näin pitkän tauon jälkeen. Äkkiä sitä taas pääsee hommaan mukaan, kun tietää kuin mukavaa se jolkottelu on :)

-Tomaatti-

Vierailija
77/120 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmassa olisi ollut 5 km +5min. En vain jaksanut lähteä, kun koko muu perhe makaa sairaana ja hommaa piisaa neljän hoidettavan kanssa. Ja kurkkukin tuntui aralta.

5 km juoksun olen juossut kahdesti ja aikaa on mennyt noin 35 min.

Vierailija
78/120 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä vaan on 14h työpäivät, niitä kyllä ei montaa ole. Ja jumppia on 3 kertaa viikossa, miten työltä pääsee..

Vierailija
79/120 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin juoksu menossa ton Porin ohjeen mukaisesti, eli nyt jo 4. viikko menossa. Olen tehnyt päivittäin ohjeiden mukaan, mutta toisinaan olen vaihtanut vapaapäivän paikkaaa, jos olen ollut reissussa tms.

Kunto tuntuu tosiaan nousseen, painossa tuskin on mitään tapahtunut. Mäkin oon tulostanut koko ruudukon keittiöön ja ruksailen päivittäin jo tekemäni.

Mun nikkinä voisi olla Kenguru!

Vierailija
80/120 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin heti hölkkäämällä puoli tuntia putkeen mäkistä lenkkireittiä. Mutta työsarkaa riittää vielä tuohon kymmeneen kilometriin! Täytyy käydä kurkkaamassa tuo juoksukoulu. Olen harrastanut juoksua nyt pari viikkoa. Ostin saman tien kunnon lenkkarit ja juoksuhousut. Oli pakko jatkaa juoksua, kun tuli laitettua yli sata euroa varusteisiin. Hyvät lenkkarit on todella kannattava ostos! Olen todella iloinen tästä uudesta harrastuksestani.

Tsemppiä teille kaikille! Olemme reippaita!