Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 12-vuotiasta ei saa jättää hetkeksikään yksin!!!!

Vierailija
31.07.2015 |

Vanhemmat jotka kouluikäisen kotiin sairastamaan tekevät LASTENSUOJELULLISEN RIKOKSEN! Työkaverini tuli töihin, jonka 11-vuotias lapsi oli kotona flunssassa. Tein lasu-ilmon. Työkaveri ei saanut tietää kuka ilmon takana, mutta puhisi asiasta. MLL:n mukaan alle 12-vuotiasta ei saisi jättää hetkeksikään yksin ja 15-vuotias on vielä lapsi, joka tarvitsee myös aikuisen valvovaa silmää. Ymmärrättekö nyt että alle 12-vuotiasta EI SAA JÄTTÄÄ EDES KAUPPAREISSUN AJAKSI YKSIN!!! Jos itse olisin äiti niin en rikkoisi lakia toistuvasti kuten olen todennut nykyvanhempien jatkuvasti tekevän ja toistuvasti!!!

"Lastensuojelulain mukaan viranomaisten on puututtava asiaan, kun lapsen hoidon laiminlyönti vaarantaa lapsen kehitystä.

Kansainvälisiä suosituksia

Englannissa National Society for the Prevention of Cruelty to Children (NSPCC) suosittelee, ettei alle 12-vuotiasta lasta tulisi jättää yksin milloinkaan, eikä alle 16-vuotiasta tulisi jättää yksin yöllä."

"Tosiasia kuitenkin on, että 15-vuotias on lapsi. Kotona voi myös tulla yllättäviä tilanteita. Mitä tehdä, jos tulee sähkökatkos tai tulipalo?"

Käräytin lastensuojelulle myös erään työkaveri äidin jonka yhdeksäsluokkalainen lapsi on ollut yksin öitä kotona äidin käydessä 3-vuorotyössä, eli myös öisin ollessa töissä. 9-luokkalainen lapsi oli tapahtuma-aikaan 15-vuotias. Täällä paheksuttiin asiaa ja nyt haluan todistaa OLLEENI OIKEASSA.

tässä lähde_http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tukivinkit/voiko_lapsi_olla_yksin_kotona/

käräytän edelleen kaikki lakia rikkovat vanhemmat halusitte sitä taikka ette.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 11 vuotiaasta asti usein viikonkin yksin, tai samanikäisen kaverin kanssa, kun vanhempani lähtivät mökille (ryyppäämään),enkä halunnut mukaan. Ne oli kesän parhaita viikkoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä