Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 12-vuotiasta ei saa jättää hetkeksikään yksin!!!!

Vierailija
31.07.2015 |

Vanhemmat jotka kouluikäisen kotiin sairastamaan tekevät LASTENSUOJELULLISEN RIKOKSEN! Työkaverini tuli töihin, jonka 11-vuotias lapsi oli kotona flunssassa. Tein lasu-ilmon. Työkaveri ei saanut tietää kuka ilmon takana, mutta puhisi asiasta. MLL:n mukaan alle 12-vuotiasta ei saisi jättää hetkeksikään yksin ja 15-vuotias on vielä lapsi, joka tarvitsee myös aikuisen valvovaa silmää. Ymmärrättekö nyt että alle 12-vuotiasta EI SAA JÄTTÄÄ EDES KAUPPAREISSUN AJAKSI YKSIN!!! Jos itse olisin äiti niin en rikkoisi lakia toistuvasti kuten olen todennut nykyvanhempien jatkuvasti tekevän ja toistuvasti!!!

"Lastensuojelulain mukaan viranomaisten on puututtava asiaan, kun lapsen hoidon laiminlyönti vaarantaa lapsen kehitystä.

Kansainvälisiä suosituksia

Englannissa National Society for the Prevention of Cruelty to Children (NSPCC) suosittelee, ettei alle 12-vuotiasta lasta tulisi jättää yksin milloinkaan, eikä alle 16-vuotiasta tulisi jättää yksin yöllä."

"Tosiasia kuitenkin on, että 15-vuotias on lapsi. Kotona voi myös tulla yllättäviä tilanteita. Mitä tehdä, jos tulee sähkökatkos tai tulipalo?"

Käräytin lastensuojelulle myös erään työkaveri äidin jonka yhdeksäsluokkalainen lapsi on ollut yksin öitä kotona äidin käydessä 3-vuorotyössä, eli myös öisin ollessa töissä. 9-luokkalainen lapsi oli tapahtuma-aikaan 15-vuotias. Täällä paheksuttiin asiaa ja nyt haluan todistaa OLLEENI OIKEASSA.

tässä lähde_http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tukivinkit/voiko_lapsi_olla_yksin_kotona/

käräytän edelleen kaikki lakia rikkovat vanhemmat halusitte sitä taikka ette.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin 16v jo yksin.

Vierailija
22/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:55"]

Tein varalta ls-ilmoituksen aloittajasta. On niin epävakaan oloinen persoona, että yksikään alle 20-vuotias ei saisi olla alle sadan kilometrin päässä tuollaisesta henkilöstä varttituntia pidempään.

[/quote]Öh, 18-vuotias ei tietääkseni enää ole lastensuojelun piirissä. Täysi-ikäisyys ja laillinen aikuisuus nääs. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites pariskunta Katja & Pertti Hänninen :D 14-vuotias äiti asui vauvoineen kolmevitosen miehen kanssa ja mies kävi 3-vuorotyössä! Osasiko Katja toimia oikein sähkökatkoksen yllättäessä? Tuskin!

Vierailija
24/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ne 12 vuotiaat käy siellä kaupassakin yksin vai pitääkö äidin olla pitämässä kädestä kiinni? Tuskin koti on sen vaarallisempi paikka. Toki sitä voi sattua missä vaan mitä vaan, mutta kyllä sitä on ihan hyvä päästää irti lapsista pikku hiljaa ja antaa itsenäistyä. Jos noin niinku tilastollisestikin miettii, että ihan kauheasti en ole kuullut juttuja missä olisi lapsille sattunut jotain yksin kotona ollessaan ja tarkoitan nyt siis isompia lapsia.

Onneksi omaan lähipiiriini ei kuulu kaltaisiasi hyysääjiä. Omat kouluikäiset saavat potea flunssaa yksin kotona työpäiväni ajan, mihin siinä äitiä edes tarvitaan? On asia erikseen jos on todella kipeä ja tarvitsee oikeasti tarkkailua ja hoivaa. Olen kuitenkin tavoitettavissa kännykällä kokoajan tarvittaessa ja olen kotona jo kolmelta iltapäivällä.

Vierailija
25/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, mikä lainrikkoja olen... Jätin 11 vuotta ja 7 kuukautta vanhan tyttäreni kotiin kun kävin hakemassa pikkuveljen päiväkodista! Aikaa kului jopa 7 minuuttia! Sama toistui eilen, kun kävin katsomassa naapurin koirat ja tyttö oli 2 minuuttia yksin. Mutta kivittäkää minua tyhmyriä ja paiskatkaa vankilaan: ehkä lapset ovat onnellisia menettäessään rakkaan äitinsä! Mikä surkea paska olenkaan!

Vierailija
26/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:57"]

Ja lapsethan eivät ole yksin kotona koulupäivän jälkeen tietenkään. Vanhempien pitää tehdä yhtä lyhyttä työpäivää kuin lasten koulupäivä on.

[/quote]

ei onnistu nyt sinulta selittelyt koska sitä varten on iltapäiväkerhot ym. ym. valvottu toiminto.

ap

Vierailija
27/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän oli ihan hauska läppä! Alleviivaukset ja tummennukset loivat sopivan maanisen tunnelman avausviestiin.

Vierailija
28/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ap.n hankkia oma elämä? Hyysää vaikka omaa perhettäsi jotta voit jättää toisten perheet rauhaan. Vai oletko perheetön? Jokseenkin en olisi yhtään yllättynyt siitäkään. Onko se nenä pakko tunkea asioihin mitkä ei oikeasti sulle kuulu? T.se lapsityövoiman käyttäjä jonka 12v lähti viemään yksin roskat ulos.

Vierailija
29/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja pikkuveli ollaan oltu jo 8- ja 7-vuotiaina kahdestaan kotona esim. vanhempien työpäivät kesälomalla. Aivan täysissä järjissä ollaan molemmat edelleen näin 15 vuotta myöhemmin.

Vierailija
30/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:57"]

Ja lapsethan eivät ole yksin kotona koulupäivän jälkeen tietenkään. Vanhempien pitää tehdä yhtä lyhyttä työpäivää kuin lasten koulupäivä on.

[/quote]

ei onnistu nyt sinulta selittelyt koska sitä varten on iltapäiväkerhot ym. ym. valvottu toiminto.

ap

[/quote]

Ei täällä ainakaan ole. Kaikki toiminta on alle 8-vuotiaille eli korkeintaan kakkosluokkalaiset pääsevät iltikseen. Porvoossa tietenkin on toisin...

Vierailija
31/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vajaa lapsi sulla on jos et voi jättää esim 11 v yksin kun käyt kaupassa????

Vierailija
32/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli kolmannelta yksin kotona tai saattoi olla joku kaveri. Ei ongelmaa.

Vierailija
33/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 18:10"]

Tämähän oli ihan hauska läppä! Alleviivaukset ja tummennukset loivat sopivan maanisen tunnelman avausviestiin.

[/quote]

Kyllä! Kiva kun jotkut viitsii vielä vähän nähdä vaivaa, itse en jaksaisi tuollaisia väsätä. Oikein kivasti oli tässä yritystä.

Vierailija
35/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa mitä! Mun lapsi on käynyt suunnistamassa metsässä ihan yksin lukuisat kerrat alle 12-v. Hui!

Vierailija
36/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin opiskelemaan vieraalle paikkakunnalle (helsinki!!) 15-vuotiaana. O-ou!! Ei pelottanut, kun ukonilma katkaisi koko kantakaupungista sähköt, eikä mennyt tutti suuhun.

Vierailija
37/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä ap kanssasi jos kyse on sairaasta lapsesta jolla on selkeästi kuumetta, flunssan jälkitauti tai muu sairaus joka voi paheta yllättäen. Missään nimessä äiti ei olis saanut mennä töihin ja jättää sairasta lasta yksin. Mutta terve 11v lapsi selviää kotona yksin sen aikaa kun vanhemmat on töissä.

Vierailija
38/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 18:05"]Voi ei, mikä lainrikkoja olen... Jätin 11 vuotta ja 7 kuukautta vanhan tyttäreni kotiin kun kävin hakemassa pikkuveljen päiväkodista! Aikaa kului jopa 7 minuuttia! Sama toistui eilen, kun kävin katsomassa naapurin koirat ja tyttö oli 2 minuuttia yksin. Mutta kivittäkää minua tyhmyriä ja paiskatkaa vankilaan: ehkä lapset ovat onnellisia menettäessään rakkaan äitinsä! Mikä surkea paska olenkaan!
[/quote]

7kk ikäistä vauvaa ei jätetä yksin kotiin ellet itse ole kuuloetäisyydellä. Mitä jos vauva alkaa parkumaan ja 11-v pinna ei riitä, 11-v ei ole vielä aikuinen ja voi tehdä virhepäätöksiä paniikissa kun vauva huutaa...

Vierailija
39/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oikein teit. Sairasta 11v lasta ei saa jättää yksin huolehtimaan omasta hoidostaan.

Vierailija
40/81 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 18:12"]Pitäisikö ap.n hankkia oma elämä? Hyysää vaikka omaa perhettäsi jotta voit jättää toisten perheet rauhaan. Vai oletko perheetön? Jokseenkin en olisi yhtään yllättynyt siitäkään. Onko se nenä pakko tunkea asioihin mitkä ei oikeasti sulle kuulu? T.se lapsityövoiman käyttäjä jonka 12v lähti viemään yksin roskat ulos.
[/quote]
Eikös kyse ollut sairaasta lapsesta? Jos laitat kuumeisen lapsen viemään roskia ja tekemään töitä kotona sairaana niin kyllä, lasu-ilmoituksen paikka!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi