Koskeeko poikanne rintojanne?
Meillä on kohta eskari-ikäinen poika ja välillä koskettaa rintaani. Olen sanonut etten pidä siitä yhtään mutta tänään taas koski. Tivasin syytä niin sanoi, että se tuntuu mukavalta. Sanoin edelleen, että äidistä se ei tunnu mukavalta vaan epämielyttävältä ja jatkoin juttua, että kenenkään pippeliin, pyllyyn, tisseihin ei saa koskea jos toinen ei halua jne...
Onko tuo nyt normaalia? Eikai hänellä ole joku "vinksahtanut"?
Kommentit (33)
Tabua tai ei, rintani ovat yksityisaluettani eivätkä mikään ihmettelyn kohde edes lapselleni. Katsoa saa (kuljen useinkin kotona vain rintsikat päälläni), mutta koskea ei.
Imeväisikäiset vauvat ovat asia erikseen. Joskaan en pitänyt imettämisestäkään.
seksuaalisesta kehityksestä. Noissa kosketteluissa ei tasan ole mitään sellaista seksuaalista, mitä me aikuiset seksillä käsitämme. Siksi siihen pitäsi osata suhtautua luonnollisella tavalla. Kyllä minun poikani koskettevat esim. käsivarttanikin, välillä rintaakin ehkä. Jotenkin tosi vinksahtanutta ja tietämätöntäkin ajattelua useimmilla teistä:-O
Oli jo 5-vuotias. Jotain rupesi selittämään niin laittoi kädet molemmille rinnoille. Kielsin, juteltiin asiasta. Lopetti kerrasta. Kotona sitä ei ole koskaan tehnytkään.
tarkoittaa sinusta sitä, että ajattelee asiaa jotenkin seksuaalisesti?
Kyllä poika saa tulla syliin ja koskea käsivarttani, mutta rinnat ja alapääni ovat kiellettyjä. Sinun logiikallasi poika saisi leikkiä vaikka alapäälläsi, koska siinä ei ole mitään seksuaalista.
En pidä vieraiden ihmisten halaamisestakaan, koska koen sen epämukavana. En liitä siihenkään mitään seksuaalista.
Kun minäkään en pidä sitä mitenkään seksuaalisuuteen liittyvänä asiana!
Vaikka minulla olisi tyttö joka haluaisi koskettaa rintaani niin kyllä sallisin.
En halua tehdä koskemisesta tabua, kaikki tykkää kun kosketetaan mutta miksi se liittyy vain vanhempien kesken ja seksuaalisuuteen?
17
Ajattele kun Venäjällä halataan reippaasti, samoin arabit.
Ranskalaiset ja britit pussailee.
Kuka tässä nyt tussusta on mitään puhunut? Kyllä minusta on eroottisuutta ihan muussakin kuin se että käy rinnalle tai alapäälle..
Minulle lapsen tissinsilittely on ihan OK. Jos sinä et halua että SINÄ et halua niin se on sun valinta ja voit kieltää lastani mutta minua ei haittaa.
Ihan turha laittaa mitään alapääjuttuja vertauksena koska lapsi ei ole seksuaalinen olento.
17
möyhimällä rintojani. Ei ole tullut mieleenikään kieltää, koska tilanteessa ei todellakaan ole ollut mitään seksuaalista. Sen sijaan en hyväksyisi rintojeni kosketusta, jos olisin ilman vaatteita.
koskee joskus varovaisesti, mutta 4-vuotias vasta onkin, haluaisi juoda maitoa niistä, silittelee ja sanoo hellästi, että noi on hoitanut mua vauvana, pussaa myös vatsaani aina silloin tällöin, "kun se on niin ihana" :-)
ei minusta nyt ihan kamalaa, mutta ei tietenkään julkisilla paikoilla mielellään.
Kun perustelit (ihan oikein tietysti) että lapsen kosketuksessa ei ole mitään seksuaalista ja ihmettelit miksi me epämukavuutta tuntevat ajattelemme niin vaan pitäisi suhtautua asiaan luonnollisesti.
Mutta tuolla logiikalla minkä tahansa ruumiinosan koskettelu lapselta on OK, koska siinä ei edelleenkään ole mitään seksuaalista. Ts. lapsi tutkii lapsen uteliaisuudella niin korvia, käsiä, rintoja - kuin sitä alapäätäkin jos vain sen sallisi.
Miksi siis sinusta alapää olisikin yhtäkkiä kielletty?
pojat on kumpikin, samoin kuin tyttökin pari vuotiaaksi asti laittaneet kättä paidan sisään, lähelle rintaa, kun on väsy, paha mieli tms. varmaan johtuu siitä, että ovat syöneet rintaa n.1v4kk jokainen, ja rinta vaan on jotain tuttua ja turvallista. Onhan nuo jokainen isompanakin jonkun satunnaisen kerran sylissä/vieressä istuessaan tökkinyt, tai möyhinyt vähän rintojani, se on kyllä ollut vain sellaista, "kun ne tuntuu niin hassulle "löllölle" juttuja. Sen enempää eivät ole kosketelleet, joskus ehkä katselleet, ja tuumailleet jotain, "miksi niistä ei enää tule maitoa" tms. juttuja, kun nuorimmainenkin on lopettanut tissin syönnin.
Eihän lapsi sitä seksuaalisena juttuna osaa ajatella, kun ei tiedä seksistä mitään. Samalla tavalla kokeilevat vaikka korviaan, alapää on tietysi eri juttu, mutta tuskin kenenkään lapsi äidin alapäätä sen kummemmin ihmetteleekään, isänsä vehkeitä ovat kyllä vertailleet omaansa joskus :D
silittelee ja "leipoo" joskus tissejä. Sekä paidan päältä että jos olemme menossa pesulle tai nukkumaan ja olen rinnat paljaana. Tuntuvat kuulemma ihanan pehmeiltä. Koskaan ei ole julkisilla paikoille "penkonut" mutta jos on silitellyt, on käsi saattanut hipaista rintaakin. Eikä kyllä haittaa! Aikaa myöten kasvaa häneen ihan riittävästi häveliäisyyttä. Joskus lapset kikattelevat, kun näkevät paljaan pyllyni. Alapäätäni en ole heille kuitenkaan esitellyt. Koen sen intiimimpänä alueena kuin rintani. Lapsiinkaan se ei liity kuin syntymän kautta. Lapset ovat oppineet alapäästä oman alapäänsä kautta ja sitten aikaa myöten varmaan kirjallisuudesta.
minun 5 v kanssa haluaisi niitä aina silloin tällöin möyhentää
olen ollut vähän kiusaantunut
mutta joo, kaveri söi rintaa 2 vuotis synttäriin joten kai niistä on vaan hyviä muistoja !
Mä en antais koskea noin ison pojan. Vauvat on erikseen.