Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavapiirissämme kaikki naimisiin menneet

Vierailija
13.07.2009 |

ovat niitä pariskuntia, jotka ovat hankkineet lapset vasta naimisiin menon jälkeen. Näin mekin teimme.

Sitten taas ne, jotka ovat hankkineet lapsen/lapset jo suhteen alkuvuosina, eivät tunnu menevän naimisiin ollenkaan. Jotkut kyllä hankkivat kihlasormukset sormiin jo suhteen alkuvaiheessa ja ainakin naispuoliset niitä kovasti kaikille esittelivät (häätoiveissaan), mutta eipä se kihlasormus näytä sitten merkinneenkään mitään (ainakaan miespuolisille).

Tuo on nykyään muutenkin tosi yleistä, että ne jotka hankkivat lapset jo suhteen alkuvaiheessa, eivät tunnu menevän naimisiin vuosienkaan kuluttua. Ja monestihan se on niin, että nainen kyllä haluaisi naimisiin, mutta mies ei suostu naimisiin vaikka lapsetkin on jo hankittuna.

Miksi jotkut miehet ovat valmiita tekemään lapset lähes kenen kanssa vaan, mutta sitten eivät ole valmiita sitoutumaan lapsensa/lastensa äitiin?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuttavasi kärsivät lapsettomuudesta, vaikka olisivatkin yrittäneet lasta jo kauan. Moni ei halua lapsettomuudestaan huudella ympäriinsä, ei välttämättä edes kaveripiirille.

Vierailija
42/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän kaksikin hyvää ystävääni, jotka halusivat ekaksi naimisiin ja sitten vasta lapsia, mutta miehet saivat ylipuhuttua.

Toinen ilmoitti lasten synnyttyä ettei aio mennä ikinä naimisiin, koska hän on ollut jo kerran naimisissa ja tämän siis ilmoitti tässä vaiheessa vaikka ystäväni oli kysynyt mitä olisi mieltä naimisiin menosta, silloin mies sanoi ei vielä, ekaks lapset.

Toinen ilmoittaa joka uusivuosi, ei mennä tänä vuonna naimisiin, tänään tehdään saunaremontti, nyt olen työttömänä, näin on jatkunut jo 18 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ekaks eletään vuosikymmeniä yhdessä ja sitten mennään naimisiin ja sanotaan ettei mikään ole muuttunut. No, ei tietenkään.

Ystäväni oli haaveillut kaukomaille menoa häämatkaksi ja kyseessä oli kunnon paratiisisaari. Sanoi kivahan siellä oli olla mutta ei mitään tekemistä.

Itse menin naimisiin 1,5 vuoden jälkeen ja voin sanoa että olin sinä päivänä NIIN rakastunut ja tuntui että rakkauteni vaan kasvoi ja kasvoi ja ehdottomasti hääpäivä on ollut yksi maailman ihanimmista päivistä. Ja uskon jos on yhteistä elämää jo 10 vuotta, ei päivä voi tuntua samalta.

Vierailija
44/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanko noin nokkelasti päättelit :D ?

Vierailija
45/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ekaks eletään vuosikymmeniä yhdessä ja sitten mennään naimisiin ja sanotaan ettei mikään ole muuttunut. No, ei tietenkään. Ystäväni oli haaveillut kaukomaille menoa häämatkaksi ja kyseessä oli kunnon paratiisisaari. Sanoi kivahan siellä oli olla mutta ei mitään tekemistä. Itse menin naimisiin 1,5 vuoden jälkeen ja voin sanoa että olin sinä päivänä NIIN rakastunut ja tuntui että rakkauteni vaan kasvoi ja kasvoi ja ehdottomasti hääpäivä on ollut yksi maailman

ihanimmista päivistä. Ja uskon jos on yhteistä elämää jo 10 vuotta, ei päivä voi tuntua samalta.

Kyllä minä olin NIIIIIN rakastunut hääpäivänäni vaikka lapsia olikin 2 ja yhteisiä vuosia takana useampi. Hääpäiväni oli yksi ihanimmista päivistä ja rakkauteni kasvaa edelleen päiväpäivältä!

Ethän sinä ole mikään sanomaan miten toiset hääpäivänsä kokevat ja miten rakastavat!

Vierailija
46/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule....8 vuoden yhdessäolon jälkeen se hääpäivä vasta mahtava olikin. Alkuseurustelustahan sitä nyt on ihan kiimassa ja pihkassa ilman mitään sen suurempia juttujakin ;) mutta 8 vuoden jälkeen häissä sai pitkästä aikaan sen vastarakastuneen tunteen takaisin. Wau! Ja häämatka oli kuin paluu menneisyyteen...seksiä, seksiä, seksiä ja aivan mahtavaa yhdessäoloa.

Tämän paremmalta ei häät eivätkä häämatka olisi tuntunut alkuseurustelustakaan. Itseasiassa silloin se olisi ollut vaan sitä perus settiä...kun sellainen olotilahan sitä on ilman häitäkin.

Yritäppä sinä saada 8 vuoden yhdessäolon jälkeen sellainen fiilis aikaiseksi mikä me saatiin häissä :) ei tule onnistumaan!

että ekaks eletään vuosikymmeniä yhdessä ja sitten mennään naimisiin ja sanotaan ettei mikään ole muuttunut. No, ei tietenkään. Ystäväni oli haaveillut kaukomaille menoa häämatkaksi ja kyseessä oli kunnon paratiisisaari. Sanoi kivahan siellä oli olla mutta ei mitään tekemistä. Itse menin naimisiin 1,5 vuoden jälkeen ja voin sanoa että olin sinä päivänä NIIN rakastunut ja tuntui että rakkauteni vaan kasvoi ja kasvoi ja ehdottomasti hääpäivä on ollut yksi maailman ihanimmista päivistä. Ja uskon jos on yhteistä elämää jo 10 vuotta, ei päivä voi tuntua samalta.

Vierailija
47/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes naurettavana insitituutiona. Kaikki eroaa nykyään, avioeron saa tolkuttoman halvalla ja tekisi mieli mennä toisten häihin seisomaan banderollin kanssa: "miettikää, haluatteko oikeasti erota?" Ihan turhaa koko avioituminen, varma askel kohti eroa vain.

Sori, olen kyyninen, mutta kun ympärillä ei nuoremmassa polvessa ole kuin avioeroja. Itse olen eronnut kerran, mieheni kahdesti. Kaksi parasta ystävääni avioituivat 3 ja 5 vuotta sitten. Toinen on asumuserossa, toinen miettii päänsä puhki, miten saisi otettua eron miehelleen puheeksi. Jotain tässä arvomaailmassa on muuttunut. Mekin olemme kaikki ehjien perheiden lapsia, joilla varmasti on hyvä ja sitoutunut malli kotoa, mutta jotenkin vaan avioliitto ei enää sido aidosti. Ehkä ihmisen pitääkin vaihtaa puolisoa ja koko yksiavioisuus on menossa muodista pois. Kuka sanoo, että se on oikea tapa? Ehkä ihmiset on onnellisempia vaihtaessaan puolisoa säännöllisesti?

Vierailija
48/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa nimenomaan sitä arkea. Se arki kun ei sen naimisiin menon jälkeen muutu miksikään.

Vierailija
49/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule....8 vuoden yhdessäolon jälkeen se hääpäivä vasta mahtava olikin.

ja intohimo senkun kasvaa ja seksi paranee, raukkaus syvenee...

Vierailija
50/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(lainattuna oikein uudestaan)

Vierailija
51/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tuntenu mitään tarvetta siihen ennen lapsia,enkä nyt kolmen lapsen jälkeenkään. ja uskokaa tai älkää,niin meillä se tosiaan olen minä joka ei halua edes kihloihin.mies painostaa asiasta ja kerran jopa varattu ja myöhemmin peruttu aika maistraattiin.

rakkaus on sydämessä eikä sitä tarvitse todistella valalla,samalla sukunimellä tai papin aamenella.

eikä avioliitto ole mikään perhettä yhdistävä tekijä,arjessa se ei näy mitenkään.

miksi sitä pidetään nykyään niin outona jos ei halua naimisiin?

Vierailija
52/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos menisittekin vasta nyt naimisiin et saisi enää sitä rakasunutta fiilistä itsellesi?

Pitäsi onnistua siis helposti!

Vierailija
53/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos menisittekin vasta nyt naimisiin et saisi enää sitä rakasunutta fiilistä itsellesi?

Pitäsi onnistua siis helposti!

Mutta en lähtisi heti epäilemään toisen tuntemuksia.

Tosin itse olen sitä mieltä (12 v exän kanssa avoliitossa olleena) että tuota tunnetta ei saavuta kuin sen oikean kanssa....

Vierailija
54/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisi saman fiiliksen kuin ihan oikea hääpäivä? HA HAAAAAA

Vierailija
55/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
56/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ekaks eletään vuosikymmeniä yhdessä ja sitten mennään naimisiin ja sanotaan ettei mikään ole muuttunut. No, ei tietenkään.

Ystäväni oli haaveillut kaukomaille menoa häämatkaksi ja kyseessä oli kunnon paratiisisaari. Sanoi kivahan siellä oli olla mutta ei mitään tekemistä.

Itse menin naimisiin 1,5 vuoden jälkeen ja voin sanoa että olin sinä päivänä NIIN rakastunut ja tuntui että rakkauteni vaan kasvoi ja kasvoi ja ehdottomasti hääpäivä on ollut yksi maailman ihanimmista päivistä. Ja uskon jos on yhteistä elämää jo 10 vuotta, ei päivä voi tuntua samalta.

Ja väitän että on sun ongelmas (ja miehes) jos ei tunnu samalta.

Musta ainakin tuntuu että rakastan miestäni päivä päivältä enemmän.

Vierailija
57/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälix käy..

Vierailija
58/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5v hääpäivänä, kaksi lasta. Onko se sitten paljon? ON mietitty, että jos ei olisi ollut lapsia, oltais varmaan menty naimisiin vieläkin myöhemmin.

Eli meillä ne lapset kyllä nopeutti hääpäätöstä.

Kyllä mun mielestä avioliitto muuttaa paljon: avopuolisosta tai avokista tulee vaimo. On sillä sanalla nyt vähän eri kaiku kuin avopuoliso-sanalla. Samalla menee ajokortit, passit sun muut vaihtoon, tulee yhteinen sukunimi.

Vierailija
59/65 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaks lasta eikä mennä naimsiin, ennenku on rahaa pitää kunnon ISOT juhlat. Tällä hetkellä on paljon muutakuin rahanmenoa. Ja lainarahoilla ei kyllä häitä järjestetä!! Joojoo, joku sanoo kohta, että voi mennä maistraatissa (n. kahden minuutin seremonia) eikä tarvi pitää isoja juhlia. Mutta kun se on kuitenkin niin hieno ja juhlallinen hetki, että halutaan sitten juhlistaa sitä asianmukaisesti.

Vierailija
60/65 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen saaneilla ei yksinkertaisesti ole rahaa ja aikaa järjestää häitä? onhan se toki kätevämpi järjestys se "perinteinen" kihloihin-naimisiin-lapset,kun alkaa sit jotenkin järjesteleen häitä pinten lasten vanhempina kun sille rahalle onkin jo ihan muutakin käyttöä,ku juottaa ja syöttää sukua:D