Tuttavapiirissämme kaikki naimisiin menneet
ovat niitä pariskuntia, jotka ovat hankkineet lapset vasta naimisiin menon jälkeen. Näin mekin teimme.
Sitten taas ne, jotka ovat hankkineet lapsen/lapset jo suhteen alkuvuosina, eivät tunnu menevän naimisiin ollenkaan. Jotkut kyllä hankkivat kihlasormukset sormiin jo suhteen alkuvaiheessa ja ainakin naispuoliset niitä kovasti kaikille esittelivät (häätoiveissaan), mutta eipä se kihlasormus näytä sitten merkinneenkään mitään (ainakaan miespuolisille).
Tuo on nykyään muutenkin tosi yleistä, että ne jotka hankkivat lapset jo suhteen alkuvaiheessa, eivät tunnu menevän naimisiin vuosienkaan kuluttua. Ja monestihan se on niin, että nainen kyllä haluaisi naimisiin, mutta mies ei suostu naimisiin vaikka lapsetkin on jo hankittuna.
Miksi jotkut miehet ovat valmiita tekemään lapset lähes kenen kanssa vaan, mutta sitten eivät ole valmiita sitoutumaan lapsensa/lastensa äitiin?
Kommentit (65)
pitää häät jos lapsia ei vielä ole. Sellaisissa häissä ei voi välttyä ajatukselta, että mitähän tästäkin tulee. Siis että juhlitaan vain kahden ihmisen onnea - on se nyt vähän isompi juhla, jos ne lapsetkin on jo tehty, siinä juhlitaan koko perhettä, eikä pelkästään jotain umpirakastunutta paria.
Minä en ainakaan ole niin huomionhakuinen, että kehtaisin kutsua vieraita ja sukulaisia pelkästään minun ja mieheni takia. Se olisi jotenkin pinnallista.
Sen sijaan kun on jo lapsia, niin uskon, että vieraatkin iloitsevat puolestamme paljon enemmän kuin silloin jos olisimme pitäneet pinnalliset lapsettomat juhlahäät, nyt on oikein perhehäät.
Yhdessä ollaan asuttu vasta 10 vuotta. Kauanko olet ollut itse naimisissa? 2 vuotta?
Naimisiin mennään jonain päivänä ellei kuolema korjaa sitä ennen, mutta meillä on lapsia tehty ennen kirkkoon astumista. Varmaan pappikin sättii! :D
Meidän onni on tärkeämpi asia kuin siviilisääty.
Saa olla aika ahdasmielinen näkemys jos onni on sitä onko naimisissa, ja "suostuuko" mies viemään alttarille! ;)
No, sää ap olet selvästi onnellisempi minua, mutta ei kuule yhtään harmita. Tää elämä tekee minut onnelliseksi, ei se ettei menty 10 vuotta sitten naimisiin, mun puolesta voidaan odottaa toisetkin 10 vuotta, harva on NIIN onnellinen että on 20 vuotta yhdessä ja sitten sitoo liiton! :D
pitäneet pinnalliset lapsettomat juhlahäät, nyt on oikein perhehäät.
Eiköhän tämä kertonut susta ihan kaiken?
Taidat olla pinnallinen ihminen vieläkin vaikka lapsiakin jo on...
Mä olin naimisissa 8 vuotta, lapset syntyi aviooliiton aikana. Erottiin ja yhteyttä pidetään sen takia lähinnä kun meillä on noi yhteiset lapset. Nykyisen miehen kanssa oon ollut 10 vuotta avoliitossa ja meillä on 1 yhteinen lapsi. Hyvin menee edelleen, ei meidän mikään pakko oo alttarille kävellä, ei meidän elämä muutu mitenkään vaikka naimisissa oltaisiin. Ehkä joku päivä mennnään, mutta nyt en todellakaan edes jaksa miettiä sellaista.
Se tuntuu olevan monella (jo lapsia saaneella) pariskunnalla jopa tekosyynä olla menemättä naimisiin. Halutaan muka isot häät mutta vielä ei ole aikaa ja rahaa sellaisia järjestää, kun lapset ovat pieniä. Todellisuudessa kiikutaan eron partaalla, mutta ollaan lasten vuoksi yhdessä.
Siinä olen ap:n kanssa samaa mieltä, että lasten kyllä pitäisi yhdistää enemmän kuin avioliitto, mutta oman tuttavapiirini perustella voisin sanoa että ne jotka ovat menneet myös naimisiin, ovat sitoutuneempia parisuhteeseen kuin avoliitossa elävät.