Tuijottavat lapset
Tarkoittaa varmaan sitä, että ihminen näyttää jotenkin kummalliselta koska lapset eivät ole vielä oppineet kohteliaita tapoja olla tuijottamatta. Kyllähän se tosin monilta aikuisiltakin puuttuu.
Kommentit (12)
Taaperot rattaissa ovat hauskoja. Menevät ohi äidin kanssa, selkä menosuuntaan päin, ja sitten tuijottavat sieltä rattaista minua, joka kulkee jäljessä.
Vierailija kirjoitti:
Taaperot rattaissa ovat hauskoja. Menevät ohi äidin kanssa, selkä menosuuntaan päin, ja sitten tuijottavat sieltä rattaista minua, joka kulkee jäljessä.
Tiesitkö, että lapsille on turvallisempaa kohdata ympäristö selkä menosuuntaan päin kuin, että olisivat kasvot menosuuntaan päin. Selkä menosuuntaan päin on aina tuttu turvallinen aikuinen kohtaamassa katseen tarvittaessa ja vastaamaan lapsen tarpeisiin. Siinä voi turvallisin mielin kohdata myös vieraat kasvot.
Lapset nyt vain on uteliaita. Vanhemmat, jotka aikain saatossa opettavat ettei saa tuijottaa, lapset eivät tuijota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että lapsille on turvallisempaa kohdata ympäristö selkä menosuuntaan päin kuin, että olisivat kasvot menosuuntaan päin. Selkä menosuuntaan päin on aina tuttu turvallinen aikuinen kohtaamassa katseen tarvittaessa ja vastaamaan lapsen tarpeisiin. Siinä voi turvallisin mielin kohdata myös vieraat kasvot.
Tuon kun olisi tiennyt, kun lapsi oli taapero! Minä laitoin kasvot menosuuntaan päin, jotta hän näkisi mahdollisimman paljon. Höh.
Ai että mä tykkään lasten tuijotuksesta.
Lapset ovat hauskoja. Minä aina hymyilen ja vilkutan tuijottaville lapsille. Osa hymyilee takaisin ja osa kääntää nopeasti katseensa pois.
Osa nyt vaan on tosi pimennossa kasvatettuja.
Pidän myös siitä että aikuiset katsoo suoraan kohti.
Poika tuijottaa ja osoittaa sormella lihavia ihmisiä. "Mikä tuo on?" "Kato isi, iso maha." Jep harjoitukset jatkuvat..
Heh, jotkut lapset tosiaan tuijottavat. Siinähän voi olla vaikka mitä syitä, ehkä sinulla on samanvärinen takki kuin äidillä.