Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HEINÄHATUT vko 22***

26.05.2008 |

Aloittelenpa uuden pinon näin viikon alkuun.

Aikamoinen viikonloppu takana: pihatöitä on tehty ihan hullunlailla, kun aloimme laittamaan pihakiviä etupihalle. Reilu 100 neliötä on "kivitettävänä" ja nyt on noin puolet tehtynä. Luulin aluksi, että pysty paljon auttelemaan miestä, mutta niin vain olen latonut kiviä miehen avuksi ts. mies on tehnyt pohjia ja kantanut kiviä ja minä olen asetellut niitä paikoilleen. Vatsa on jaksanut yllättävän hyvin eli ei ole edes pahemmin supistellut, vaikka urakkaa on tehty keskimäärin 6-7 tuntia/päivä. Ainoa miinus on ollut se, että paikat on tosi jumissa ja oikea käsi on vähän kipeytynyt kivien asettelusta. Olen kyllä venytellyt iltaisin, mutta silti jumittaa, kun työskentelyasento on huono. Mutta projekti etenee ja saadaan toivon mukaan valmiiksi viikon puoliväliin mennessä, sitten voidaan ihastella kättemme jälkiä :-)

Eli siis oma napa voi kaikesta raatamisesta huolimatta hyvin, jos ei normaalia väsymystä oteta huomioon. Niin ja nyt olen minäkin joutunut taipumaan vessakäynneille yöllä eli kerran pitää ainakin käydä. Ja kaveri myllää mahassa välillä niin kovasti, että vatsanahkaan sattuu!

Nyt oikein aurinkoista ja lämmintä viikon alkua!

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana 32+0

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola käynnit rv 36 asti kahden viikon välein, sitten viikon välein.

Kahteen viikkoon tiheni n rv 30 lähtien jos oikein muistan.

Ja Vantaalla minäkin asun kyllä! Toki Vantaallakin on alueroja neuvoloissa jonkin verran. Itse Koivukylän neuvolassa käyn.

Esikoisen kanssa nuo neuvola käynnit oli samalla tavalla.

Vierailija
22/53 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli heipparallaa!

Meillä tutti jäi esikoiselta pois viime kesänä,tytön ollessa n.1v8kk. Oli oikein tutin himosyöjä,ja ajattelinkin että sanoja ei ala tulla kun jatkuvasti tutti suussa. Meillä oli siihen asti tyttö nukahtanut hienosti itsekseen,tutti kun jäi pois,alkoi nukutusrumbat. Eli selkeesti tutti helpotti nukahtamista. Syksyllä (toki hoidon aloituskin vaikutti) pahimpina aikoina nukutus vei niinpäivällä kuin illallakin kaksi tuntia....kyllä siinä hermoja koeteltiin... tyttä tosissaan tarvitsi päiväunet,koska nukahtaessaan nukkui niin pitkään kuin antoi nukkua. Nykyään päivä/iltanukutukseen menee 10min-1h riippuen päivästä. Nyt tänään olikin eka kerta 5 päivään kun tyttö nukkui päiväunet,liekö pikkuhiljaa jättämässä pois...? Ikää nyt 2v7kk. Vai nukkuuko esim.muutaman kerran viikossa...? Toisaalta illalla on ihana laittaa väsynyt taapero jo kahdeksan aikaan nukkumaan,ilman nukutusrumbia,mutta välillä tuntuu että päivällä kaipaa niitä unia itse niin kovasti.... Onko muilla samanlaista nukahtamisen kanssa?

Mä pesin myös viikonloppuna ison kasan vauvanvatteita,kävin kirppiksellä ja löysin tosi hyväkuntoisia(osa uusia) tosi edulisesti. Vielä olisi esikoisen vanhat pesemättä ja äitiyspakkausta en ole vielä saanut.Viime viikolla tuli sentään kelan tiedote kotiin,että pakkaus on myönnetty ja tulee 2 viikon sisällä.

Pinnasänkykin odottaa vielä kasaamista varastossa,täytyisi ostaa siihen uusi petauspatja kun on prismassa nuo tuplabonuspäivätkin...

Myissikös se vielä jaksoi töissä ahertaa? Hattuani nostan :) Mulla oli viime viikolla olo että vauva syntyy ihan just. Mua vihloi ja repi vasemmalle alavatsaan ja alaselkään ja välillä ei kävelemään päässyt. Sunnuntaina vauva teki hirmuisen kierähdyksen masussa,tuntui että läpi tulee ja nyt mun olo on helpompi! Viimeksi neuvolassa sanottiin että vauva jo raivotarjonnassa,nyt taitaa kyllä olla "pois paikoiltaan" koska myllää ihan ympäri ämpäri masussa ja potkii mihin sattuu!! Toisaalta,eilen tein pitkän lenkin koiran ja esikoisen kanssa ja ei tuntunut missään,ei edes illalla. Toivottavasti vain vaavi älyää kääntyä takaisin ajoissa...

Kaikille hyviä vointeja :)

Paitaressu rv 32+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

helmiskalle, minä myös Vantaalla asun ja kyllä on jo neuvolakäynnit ollu kahden viikon välein nyt. Tais just rv 30 alkaa noin. Ja meillä Rajakylän neuvola.

eppuliinille tsemppiä! Aika lupaavalta kuulostaa :-) Mun esikoinenhan syntyi 35+2 ja oli kyllä jo ihan valmis paketti. Pieni kylläkin. Sairaalassa oltiin 6 päivää.

Ja pakkaamaan...

myLove rv 33+6

Vierailija
24/53 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tullut iso pino juttua ja varmaan puolet tekstistä meni ihan ohi. Keskittymisvaikeuksia ;)

Viime yö oli sairaan tuskanen. Pyörin, pyörin vaan kuuntelin ukon kuorsausta. Kiva et joku ainakin sai unta X-( Aamulla olin jo ennen kuutta ylhäällä, vaikk unta oli katseltu vain kolmen tunnin verran!

Eppuliini, hui! Mä en myöskään olisi vielä yhtään valmis synnyttämään! Miljoona juttua hoidettavana ennen vauvan tuloa. Viikonloppuna myös mua peloteltiin... Limatulppaa tuli verensekaisena jonkin verran ulos! On mulla aiemmissakin raskauksissa tullut limatulppaa jo näillä viikoilla, mutta paljon vähemmän kerrallaan, eikä ikinä verensekaista!!! Soitin sit äippäpolille, mut sanoivat, ettei oo mitään hätää ja voin ihan rauhassa seurailla tilannetta kotona.

Onneksi kolmen viikon päästä on lääkärin tarkastus, siellähän sitten näkee onko syytä huoleen!

Sairaalakassille tai vauvan vaatetukselle en ole suonut ajatustakaan! Meinasin, et kassin pakkaan vasta la:n jälkeen, kun molemmat tytöt on menneet 2vkoa yli lasketun ajan.

Mut nyt ruokaa laittamaan...

Pricilla ja Muru 33+0

Vierailija
25/53 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin käsitys oli, että neuvolakäynnit pitäisi olla tässä vaiheessa jo kahden viikon välein. Kiitos eppuliinille ja mylove77:lle tiedoista! Täytyy soitella huomenna neuvolaan ja kysyä, voiko kaupungin sisällä neuvoloiden välillä olla näin suuri vaihtelu. Kuukausi tuntuu nimittäin nyt tosi pitkälle ajalle, joten yritänpä saada pika-ajan edes sydänäänten kuunteluun... Mylove77: taidetaan asua aika lähimaastossa sinun neuvolasta päätellen:) Mulla ei siis sama neuvola, mutta lähellä asun... Kuukauden päästä tosin muutetaan eri paikkaan Vantaalla...

Sitten yksi toinen "hämmentävä" kysymys, jos joku vaikka osaisi neuvoa... Vaikka olisin just käynyt vessassa ja lähden sen jälkeen kävelee, mulla saattaa lirahtaa "nesteet" housuun. En siis tiedä voiko se olla lapsivettä vai virtsankarkailua. Mistä sen voi tietää?! Edellisellä kerralla neuvolassa terkkari sanoi lapsivettä olevan suht normaalisti, mutta niukanlaisesti. Eikös lapsivettä voi tihkua pikkuhiljaa pois, vai olenko väärässä? Tätä "karkailua" tapahtuu välllä päivittäin ja välillä on muutamia päiviä välissä. On vaan vähän ikävän tuntuinen ongelma...

Nyt pitäis lähtee ruokaostoksille, kun jääkaapissa paistaa vaan valo.

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!

helmiska 34+2

Vierailija
26/53 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta meni jo hienosti. Pikkusen poika itki, kun isi vei hänet nukkumaan. Minä menin sitten pojan huoneeseen ja ajattelin olla siellä, kunnes poika nukahtaa, mutta poika vaan läpätti sängyssä. No, ajattelin, että huutakoon sitten vaikka itsensä uneen, mutta minä en jaksa kauaa siellä norkoilla. No, kuinkas ollakaan, kun lähdin huoneesta pois, niin 10 min päästä kuului tasainen kuorsaus!!!

Jos huominen päikkäreille menokin olis helpompaa, kun tänään, niin voisinkohan jo tuulettaa ottelu voittoa? Tämähän oli vasta toinen ilta ilman tuttia.

Vierailija
27/53 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään siis siellä kontrollissa. Joudun nyt vielä sokerirasitukseen, koska sikiö on iso (arvio 2200g) ja lapsivettä paljon. Myös sokerit 1+ pississä.

Kanava oli lyhentynyt entisestään ja oli pehmyt. Sisä että ulkosuu auki. En joutunut jäämään osastolle koska nyt kuitenkin suht hyvät viikot. Vielä 2 viikkoa rauhaiseloa ja sitten saan alkaa elämään normaalisti. Lääkäri sanoi "ei todellakaan tarvitse kuvitella että menisi samoille viikoille kuin esikoinen". Esikoinen syntyi 39+6. Tiedä mitä sitten tarkoitti kommentillaan. Lisäsi vielä että ei tarvitsisi paljoa tehdä niin synnytys käynnistyisi ja että jos menee vedet niin täytyy tilata ambulanssi, koska vettä on niin paljon että napanuora voisi tulla paineen mukana ja saattaisi käydä huonosti. Lääkäri ei siis edes uskaltanut kokeilla ulkosuuta tarkasti. Sanoi että sisään pääsisi helposti, mutta ei uskalla kokeilla tarkemmin koska se ärsyttäisi kohdunsuuta lisää.

Tutkimusten jälkeen minulle tuli jokin ihme kohtaus. Alkoi päätä särkeä ihan älyttömän kovasti ja silmä meni väkisin kiinni. Mittasivat paineet ja ne olivat nousseet. Minulla ei koskaan ole ollut paineet koholla, aina matalat. Veivät minut makaamaan ja antoivat lääkettä. Kätilö jo puhui että ei ole varmaa laskevatko minua kotiin kun menin huonoksi. Aika äkkiä kipu alkoi rauhoittua ja paineet laskivat. Lääkäri kävi vielä katsomassa ja käski ottaa illalla pari panadolia vaikka ei enää koskisikaan. Lähdin kotiin ja näin kaiken sumeana, vähän kuin humalassa olisin ollut. Säikäytti moinen kohtaus.

Jännittää nyt sitten että milloinkahan se syntyy jos ei kerta (mukamas) mene laskettuun asti. Pitäis varmaan alkaa laittelemaan vauvalle jotain tänne kotiin, ostaa edes sänky :D

Näin muuten siellä ultrassa selvästi pallit ja muutamaan otteeseen :) Tosin sitä itse pääelintä en bongannut. Joten voisiko ne "pallit" olla turvonneet häpyhuulet? :D Onko kellä kokemusta voiko häpyhuulet näyttää palleilta :) Tämmöisiä mietteitä tällä kertaa.

Jouhi 31+6

Vierailija
28/53 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, meillä nuorempi herätti jo kuudelta. Ja itse kun saa unta vasta puolenyön jälkeen, niin kyllä varmaan jonkin verran tulee kerättyä univelkaa ennen vauvan syntymää :(

Eilen kävin nuoremman kanssa shoppailemassa. Tuli kierreltyä viitisen tuntia ja nyt on kyllä nivuset tosi kipeenä. Jalkoja ei saa edes yhteen. Ja päivemmällä ollaan lähdössä Tykkimäelle, voipi olla illasta vähän särkyä kropassa!!! Mut parempi käydä nyt, ettei tarvi sit vikoilla viikoilla puhista pidemmälle.

Joku kysyi tosta lirahtelusta. Voihan se olla lapsivettä, mut voi myös olla ihan valkovuotoa tai limatulppaakin. Valkovuoto voi olla tosi nestemäistä loppuraskaudessa ja mulla ainenkin lisääntyy aina hurjasti viimeisillä viikoilla ja hiivatulehduksissa! Lapsivedenhän saa helposti selville, kun käy äippäpolilla testattavana..

Jouhi, voisko toi kohtaus johtua sokeriarvoista???

Jeps, mut nyt kotihommiin!

Pricilla ja Muru 33+1

Vierailija
29/53 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs aika rientää, pitkästä aikaa kävin täällä lukemassa. Tuntuu oudolta, että laskettuun aikaan on enää alta pari kuukautta! Vauvanvaatteita olen pessyt, vielä pitäisi turvakaukalo ostaa sekä muita pieniä hankintoja. Sairaalakassia en ole miettinyt vielä yhtään.

Miten onko muilla tullut vielä Kelasta päätöksiä äitiyspäivärahasta? Itse olen jättänyt hakemuksen jo maaliskuussa, mutta päätöstä ei vieläkään tullut. Olisi kiva tietää, miten rahaa alkaa tulemaan.

Vierailija
30/53 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloma alkaa ensi maanantaina, joten soitin jo Kelaan varmistaakseni että hakemus on ylipäätänsä saapunut perille.

Sanoivat että käsittelyssä on ruuhkaa, ja koska työnantajani maksaa palkkaa kolme ekaa kuukautta niin päätöksellä ei ole ollut niin kiirettä. Hakemus kuitenkin oli saapunut ja lupailivat päätöstä tämän viikon aikana.

Vierailija
31/53 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli toinen vauvani sokerivauva, ja lapsivettä oli todella runsaasti. Kukaan ei vaan missään kontrollissa siitä sanonut, vaan vasta synnytyksessä sen huomasin itsekin. Synnytys alkoi vesien menolla ja sitä vettä vaan tuli ja tuli koko synnytyksen ajan. Jokaisella supistuksella lorisi pitkin lattioita.

Ei siinä muuten mitään mutta minulle ei ollut kukaan maininnut mitään napanuoran esiinluiskahtamisriskistä, joten odottelin supistuksia kotona puoli vuorokautta vesien menon alettua. Voit arvata että olivat vihaisia sitten sairaalassa, vaikka itse olivat puhelimessa sanoneet että voin ihan hyvin odotella kotona yön yli. Laittoivat minut samantien pitkäkseni ja nousta en saanut edes vessaan.

Kvaak rv34

Vierailija
32/53 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettiinko sulta pissanäyte, sokerit ja valkuaiset?

Voihan olla että johtui verenpaineista.. Olitko ennen sitä selälläsi makuulla?

Mutta ei täällä mitään synnytetä vielä.. Istun varmaan täällä 5kilonen vauva mahassa vielä viiden viikon päästä...

( miten niin ärsyttää)... No lähinnä hirvittää vauvan paino! Nyt siis painoarvio 3,4kg.. Kauheeta, mitä se on sitten kun laskettu aika koittaa :_|

Eilen lähdin taas kättärille, supisteli koko päivän... Mutta ei, pääsin sinne.. Loppui supistelut.. pari piirtyi käyrälle. No lääkäri totesi että on parempi jäädä yöksi osastolle.

No tulipahan käytyä nukkumassa osastolla.. kaksi supistusta tuli jopa yöllä.

Aamupalan jälkeen sanoin että nyt lähden kyl kotiin ja tuun sitten kun vauvan pää on ulkona :D

No kaulaa oli 1cm jäljellä, kohdun suu mennyt umpeenpäin vähän, sormelle auki...

eppuliini ja rv 35+jotain

Vierailija
33/53 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUTTIkeskusteluun minäkin vielä, että meillä tuo poika tosiaan syö tuttia vain nukkumaan mennessä ja joskus öisinkin pitää tutti käydä laittamassa suuhun. Haluaisin päästä tutista eroon ennen vauvan tuloa mutta pelkään että pojan nukkuminen menee huonoksi ja tähän asti tutti on ollut hyvä nukutuskeino. Ehkä aika ei oo nyt meille sopiva kun itse olen niin kovin väsynyt etten jaksaisi mitään "ylimääräistä".

Joku kysyi että olenko vielä töissä? Olenhan minä, vielä viikko ennen kuin alkaa ä.loma. Odotan sitä kyllä jo kovasti, olen levon tarpeessa.

HELMISKA: en kyllä osaa sanoa että mitä tuo neste voisi olla. Oletko kysynyt neuvolasta?

SYYSVILJA: ei minullekaan ole tullut vielä kelan päätöstä äityspäivärahasta, pitäs varmaan soitella sinne ja kysellä.

Myissi rv 33+4

Vierailija
34/53 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänhän se päätös sitten luukusta tipahti. Ei kyllä naurata, kun meni sitten -06 vuoden tulojen mukaan. Jäi muutamaa sataa euroa vaille, että olisi ylittynyt se 20 %:ia, että olisin saanut viimeisen 6 kk:n työtulojen mukaan.

Ottaa kieltämättä päähän, kun tulot tipahtaa roimasti ja kun on kuitenkin lainaa ja hevosen ylläpitokulut maksettavana. Pitänee yrittää karsia turhia menoja.

Vierailija
35/53 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tässä mammassa energiat virtaa! :) eilen päästiin jo sinne uuteen asuntoon ja roudattiin autolla pariin otteeseen jo tavaroita ja katseltiin,suunniteltiin ja mittailtiin asuntoa. minä ehdin siinä samalla pestä keittiön kaapit. tänään lähdettiin esikoisen kaa jo 8.00 asunnolle,mun äiti oli apuna ja pestiin sauna,suihku,ikkunat,loput kaapit ja purin kaikki sinne viedyt tavarat ja käveltiinpä vielä sitten n.3km matka takaisin kotiin. kunhan mies tulee,niin lähdetään sinne takaisin kera uusien purettavien laatikoiden ja mies pääsee maalaamaan. saunaa ajateltiin tänään jo testata maalauksen jälkeen,ei malta odottaa viikonloppuun! :) onhan se jotenkin ihan eriä,kun on oma eikä vuokra-asunto ja tästä innostuksesta se näkyykin. jospa tämä touhuaminen sitten vaikka nopeuttaisi synnytykseen lähtöäkin. vaikka vielä en kyllä ole läheskään valmis lähtemään! ensin asunto kuntoon ja odotan että tulee rv 37täyteen,niin sitten saa vauva tulla ulos! :) meillä vauvan painoarvio oli n. 3kg sitten laskettuna-aikana,joten nyt kaveri olis vielä turhan pieni syntymään..

muuta ei kuulukaan meille. kävellessä niitä hurjan vihlovia sukkapuikkopistoja tulee alapäähän ja kivuttomia supistuksia ilmeisesti tulee aina kävellessä ja imuroidessa ym,mutta niihin en nyt huomiota ole kiinnittänyt. rehellisesti sanoen olen luullut sen tunteen johtuvan vain siitä,että vauva vaihtaa asentoa niin,että vatsa kovettuu siitä johtuen..:) eivät siis paljoa haittaa menoa!

esikoinen nukkuu päiväuniaan,minä olen liian energinen siihen.. täytyy kuitenkin nostaa jalat ylös,etteivät ole sitten kuin norsun koivet illalla ja yrittää levätä, ettei illalla iske mikään kamala kiukku-väsymys-kohtaus :)

hyvää viikon jatkoa kaikille pallomahoille!

-annu ja pikkukakkonen 35+1-

Vierailija
36/53 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anzku, et viittis lähettää vaikka kirjekuorellisen postissa mulle tuota energiaa... En saa mitään aikaiseksi, kaikki voimat on ihan hukassa =o(

Inhottavaa,kun en jaksais pojan kanssakaan mitään touhuta, ja liian usein laitan vaan telkan päälle... paha, paha!!

mam80

Vierailija
37/53 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä tapahtunut! Eppuliinilla onkin ollut jo jännät paikat. Kyllä varmaan kohta alkaa vauveleita oikien urakalla poksahtelemaan!

Minunkin täytyy osallistua tuttikeskusteluun, tai meillä ongelma on oikeastaan tuttipullo. Neiti on nyt 1,5 vee ja tämä pullo on henki ja elämä päikkäreille ja yöunille mentäessä. Ensin ajattelin että koitan vieroittaa ennen kuin vauva syntyy mutta nyt en raaskikaan, antaa nyt neidin vielä siitä juoda kun se kerran on noin kovin tärkeä. Katsotaan sitten syksymmällä uudestaan. Samaa mieltä olen kyllä siitä että sitten kun vieroitetaan niin se on kerrasta poikki ja muutaman päivät itkulla siitä varmaan selviää. Juoko kenenkäään muun samanikäiset vielä pullosta maitoa?

Mulla on huomenna ultra tuosta istukan paikasta, viimeksi se oli osittain kohdunsuun päällä. Jännittää että miltä vauva näyttää, viime raskaudessa kun en näin myöhään enää ultrassa käynyt. Mulla olo on suht hyvä ja energiaa vielä riittää, hyvä niin kun on tässä vielä 8 viikkoa laskettuun aikaan vaikka en uskokaan että ihan loppuun asti mennään. Kun nyt ainakin päästäis tuonne 35 viikolle niin sen jälkeen saa vauva syntyä jos haluaa. Esikoinen syntyi juuri tuolloin mutta eihän nyt välttämättä käy samalla tavalla.

Jaksamisia kaikille viimeisiin viikkoihin!

Vierailija
38/53 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin alkaa olla samanlainen olo kuin eppuliinilla, vauva olisi jo tervetullut maailmaan. :) Siskoni tytär syntyi viimeviikolla rv 35! Nyt tuntuu siltä, kuin tämäkin olisi tulossa. Yhtäkkiä ei jaksa mitään, kaikki sattuu ja alapäässä kamala paine koko ajan. Innostani huolimatta toivon, että malttaisi vielä pari viikkoa, niin saataisiin muutto ensin pois alta. Rv 37 olisi sitten tervetullut, niin päästäisiin Haikaranpesään. :)

Sairaalakassia tai vauvanvaatteita ei ole valmiina, ajattelin nekin vasta muuton jälkeen laittaa. JOS tulee yllätyslähtö ennen sitä, luotan että mies osaa kerätä tarvittavat tavarat mukaan lähtiessä tai käydä ostamassa sitten seuraavana päivänä jos jotain uupuu. Imetysliivit olen kyllä pessyt, ja rinnanlämmittimetkin löytyvät alusvaatelaatikosta. Vauvalle olen vähän käynyt katselemassa unisex-vaatteita, mutten ole löytänyt mieleisiäni. Polarn o Pyretistä löysin kyllä, mutta lähetinkin ne sitten paketissa siskolleni ja omalle jäi ostamatta.

Siivoiluista: En meinaa jaksaa enää mitään. Meillä on nyt käynyt siivoaja 2 viikon välein, ja se on tuonut helpotusta siihen isompaan kuuraamiseen. Pientä pintasiivousta teen kyllä päivittäin, siistin keittiön ja vessat ja komentelen lapsia raivaamaan tavaroitansa. Pojalle tehtiin sellainen viikkorahan ansaitsemislista, ja on nyt siivonnut innolla pikkusiskonkin huonetta. Saa siis jokaisesta siivouskerrasta, roskien viemisestä jne. tietyn summan viikkorahaa lunastaa sunnuntaisin. Toimii loistavasti. :)

Mies auttaa parhaansa mukaan, hoitaa kaupassakäynnit ja tarhajuoksutkin jos on oikein paha päivä mulla. Tämä viikko on mennyt kokonaan kotona, kun en ole uskaltautunut töihin. Vatsa on jatkuvasti kivikova. Miehellä vaan päivät ovat nyt olleet myös aika rankkoja töissä, joten väsyneitä ollaan molemmat...

Muuttolaatikot tulevat ensi viikolla, sitten saisi hiljalleen alkaa pakkaamaan! 9. päivä Haikiksen synnytysvalmennus. :) Muuten vain odotellaan kevätjuhlia ja lakkiaisia!

Chili rv 33

Vierailija
39/53 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppuliinin oireet kyllä kuulostaa jo hyvältä. Itse asiassa nyt täällä heinäkuun pinossa kuulumisianne lueskellessa, itekin oon tajunnu, et tosiaan lähtö voi tulla jo ihan millon vaan. Vielä kun ensimmäistäni odottelen, niin ei ole minkäänlaista käsitystä siitä milloin vauva meinaa tulla.. Ei sillä, että kaikki synnytykset menis täysin samoin, mut on siinä varmaan jonkun näköistä käsitystä kuitenkin siitä, että joko lähtö on lähellä, jos aikaisemmin on jo sen kokenut. Täytyy siis varmaan lähteä piakkoin hankkimaan vielä viimeiset tarvikkeet vauvaa varten valmiiksi, jotta ei sitten heti laitokselta tullessa tarvitse kauppaan juosta.

Neuvolakäynti oli siis tänään:

rv 35+0

Paino -400g/3vkoa

RR 115/74

Pissassa proteiinit plussalla, mutta kun paineet oli niin hyvät, ni ei sitten laittanu labraan.

Hemoglobiinia ei mitattu ollenkaan, kun oli viimeks ihan hyvä.

Sf 35cm. Meni hienosti yli käyrän, mutta siihenkään ei puuttunut, koska viime viikolla oli ultrassa ja ens viikolla myös menossa..

Lapsiveden määrä oli normaali.

Syke 145-155 ja raivotarjonnassa edelleen majailee. On siis ollu jo viikoilta 28 lähtien, eikä ainakaan mun mielestä ole sieltä kertaakaan kääntyillyt.

Liikkeet ++

Soittelin tänä aamuna äitipolille sokeriarvoista, kun antoivat viikko sitten siellä käydessä soittoajan. Paastoarvot oon nyt saanu pysymään insuliinin avulla alhaalla, mutta sitten on noussu noi aterian jälkeiset arvot.. :( Puhelimessa ollut kätilö kysyi asiasta lääkäriltä ja lääkäri määräs myös aterian yhteydessä otettavan insuliinin. Täällä siis pistellään nyt ihan urakalla.. Ens viikolla meen sit taas kontrolliin äitipolille ja pääsen taas kurkkailemaan ultrassa vauvelia. :) Se tässä asiassa on ainakin positiivista.. Neuvolassa sitten terkkari sanoi, että viimeistä lääkärikäyntiä ei sitten otetakaan, koska äitipolilla ultra on kuitenkin tarkempi koon määrittämisessä ja siten synnytystapa-arviossakin. Kahden viikon päästä meen sit taas omaan neuvolaan ja saa nähdä jos sitten saan äitipolillekin vielä kontrolleja..

Aurinkoa kaikille!!!

-Saikku rv35+0-

Vierailija
40/53 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan Eppuliini on päässyt tositoimiin? Tosi isolta kuulostaa tuo painoarvio, mikä tietysti on tällä hetkellä hyvä, jos vauveli päättää syntyä jo nyt.

Lääkäri arvioi meidän vaavin perjantaina noin 2 kiloiseksi, ja viikkoja oli tuolloin 31+4. Tosin tämä arvio perustui päänympärysmittaan, ja pää meidän vaavilla on ollut koko ajan huomattavasti isompi kuin muut mitat (vyötärönympärys ja reisiluu).

Mäkin jotenkin oivalsin eilen illalla, että periaatteessahan se lähtö voi tulla milloin vain. Jouduin taas soittamaan päivystykseen supistuksista tai poltoiksi niitä ehkä paremmin voisi sanoa. Sain ohjeeksi mennä lämpimään suihkuun ja ottaa panadolia. Ne yllättäen auttoivatkin, ja sain nukahdettua illalla.

Jännää, että raskaudet on niin erilaisia. Anzkuko se oli täynnä energiaa uuteen kotiin muuton johdosta ja puuhailee vielä vaikka mitä. Täytyy sanoa, että kadehdin. Mulla pelkkä istuminen aiheuttaa sellaisen supistussetin, että aika kuluu pääasiassa sohvalla makoillen - kuten on kulunut jo viimeiset kaksi kuukautta :). Mutta mitäpä sitä ei vaavin eteen tekisi - pitkään on toivottu ja odotettu.

Aurinkoisia päiviä!

Milja ja vaavi 32+2