Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HEINÄHATUT vko 22***

26.05.2008 |

Aloittelenpa uuden pinon näin viikon alkuun.

Aikamoinen viikonloppu takana: pihatöitä on tehty ihan hullunlailla, kun aloimme laittamaan pihakiviä etupihalle. Reilu 100 neliötä on "kivitettävänä" ja nyt on noin puolet tehtynä. Luulin aluksi, että pysty paljon auttelemaan miestä, mutta niin vain olen latonut kiviä miehen avuksi ts. mies on tehnyt pohjia ja kantanut kiviä ja minä olen asetellut niitä paikoilleen. Vatsa on jaksanut yllättävän hyvin eli ei ole edes pahemmin supistellut, vaikka urakkaa on tehty keskimäärin 6-7 tuntia/päivä. Ainoa miinus on ollut se, että paikat on tosi jumissa ja oikea käsi on vähän kipeytynyt kivien asettelusta. Olen kyllä venytellyt iltaisin, mutta silti jumittaa, kun työskentelyasento on huono. Mutta projekti etenee ja saadaan toivon mukaan valmiiksi viikon puoliväliin mennessä, sitten voidaan ihastella kättemme jälkiä :-)

Eli siis oma napa voi kaikesta raatamisesta huolimatta hyvin, jos ei normaalia väsymystä oteta huomioon. Niin ja nyt olen minäkin joutunut taipumaan vessakäynneille yöllä eli kerran pitää ainakin käydä. Ja kaveri myllää mahassa välillä niin kovasti, että vatsanahkaan sattuu!

Nyt oikein aurinkoista ja lämmintä viikon alkua!

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana 32+0

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsyin koko synnytyksen odotteluun eilen :D

Nivunen NIIN kipeä koko eilisen päivän. Hyvä että pääsi kävelemään. Mutta koska ärsytti niin paljon tää ainainen makaaminen ja jaksamattomuus.. Otin imurin käteen ja vetäsin kämpän sillä. Nypin rikkaruohot kukkapenkistä ja kävin puutarhalla ostamassa kukkasia. Istutin ne vielä illalla..

No, uni tuli nopeasti :)

Limatulppaa on tullut taas lisää tänään. Nyt tuli sellainen kirkasverinen lima mukana myös. Eiks ole mielenkiintoista :D

Arvatkaa, meillä on tänään tutustuminen Kättärille :D No se on tullut jo vähän tutuksi, mutta ajattelin että silti mennään kyl. Haluan nähdä synnytys salit ja toki tietää muutakin mm käytönnön juttuja.

Eppuliini ja rv 35+2

Vierailija
42/53 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän viestejä kun lukee, niin alkaa kyllä hirvittämään tämä ajan nopea kuluminen! Mitään valmisteluja en ole vielä tehnyt vauvan suhteen (tosin vielä pari kuukautta olisikin aikaa), mutta tosiaan saattaapa tuo ajoissakin tulla - toivottavasti ei kuitenkaan ennen heinäkuuta.

Tänään on viimeinen työpäivä, sitten pari viikkoa lomaa ja sitten mammikselle. Päätin vielä suorittaa yhden luentosarjan pois ennen vauvan syntymää, no reilut 2 vkoa ja sitten se on siinä.

Mulla neuvolakäynneissä on vielä kuukauden välit, ja neuvolatäti kertoi että uudelleen synnyttäjillä käyntejä on paljon harvemmin kuin ensisynnyttäjillä, lopussakin "vaan" kahden viikon välein.

Meikäläisen vauva se vaan vielä hyörii ja pyörii mahassa, eikä todellakaan ole oikeassa tarjonnassa. Toivottavasti kuitenkin ymmärtää kääntyä oikein päin, olen päättänyt että perätilavauvaa en halua synnyttää, viimeksikin kun oli tuskaa saada tyttö ulos raivotarjonnassa.

Mulle tulee koko ajan painoa 500 g/vko, vaikka kuinka koittaisin katsoa mitä syön, ja hirvittää kyllä kuinka iso jättiläinen täällä mahassa hengailee...Tyttökin oli 3,8 kg, joten yli neljän kilon varmaan mennään.

Naikkarilla suhtautuivat vähän nihkeästi haluuni tulla tutustumaan, kun esikoisen synnytin siellä helmikuussa 06, mutta sille reissulle menin ambulanssilla (silloin oli ohje, että jos ei tiedä onko vauva laskeutunut ja lapsivedet menee, niin lanssilla vaan. Nyt en tiedä ohjeistusta), enkä muista päivystyksestä juuri mitään, ja itse synnytyssalista vielä vähemmän. Mutta sinne siis kesäkuun loppupuolella käymään, toivottavasti tällä kertaa ehdin paikalle (viimeksi esikoinen syntyi samana päivänä kun oli tutustuminen).

Sain mieheltä lymfahieronta lahjakortin äitienpäivälahjaksi, ja siihenkin varasin jo ajan. Todellakin loma alkaa :)

Aurinkoista viikkoa kaikille!! Ja tsemppiä kovasti niille, joiden synnytys on jo lähellä!

baby ja vaavi rv 32 +

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli vihdoin ja viimein äitiyspakkaus postissa. Ajattelin jo, että vauva ehtii syntyä ennen sen tuloa. Päätöstä odottelin noin 6 viikkoa, ja paketti tuli 3 päivän kuluttua päätöksestä. Tuossa välissä jo soittelin Kelaan ja kiirehdin päätöstä (n. 1,5 viikkoa sitten).

Ihana paketti vm 2008 - en malta pitää näppejäni erossa pikkuvaatteista :).

Vierailija
44/53 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta päivää saikulla käden jännetuppitulehduksen takia! Sen siitä pihakivien latomisesta saa, kun tottumaton lähtee hommaa tekemään. Maanantaina on lääkärille aika ja toivon mukaan antaa saikkua loppuajaksi eli viimeiseksi kahdeksi viikoksi ennen äitiysloman alkua. Parempi saada käsi kuntoon ennen vauvan tuloa, muutoin voi mennä vauvan hoitelu vaikeaksi.

Tänään on sitten kuopuksen viimeinen hoitopäivä ja huomenna juhlitaan ekaluokkalaisen kevätjuhlaa heti aamusta. Kevätjuhlan jälkeen suunnataan sitten Särkänniemeen avaamaan kesäkausi ihan virallisesti :-) Meikällä taitaa vaan jäädä suurin osa laitteista väliin ja tyydyn vain katselemaan ja valokuvailemaan lasten iloa. Esikoinen on jo 130senttinen, mutta ei vielä oikein uskalla mennä moneenkaan isojen laitteeseen, joten tuntuu vaan tyhmältä maksaa hänen rannekkeesta normaalihinta, kun ipanaranneke riittäisi... Hirmuisen kallista lystiä tuollainen huvipuisto meininki kyllä on!

Kesälomasuunnittelmia pitäisi myös alkaa tekemään, sillä miehellä alkaa viikon päästä kahden viikon loma ja niiden viikkojen aikana pitäis tehdä poikien kanssa jotain kivaa, kun Heinäkuu alkaa olla jo vauvan odottelua eikä mihinkään kauemmas enää viitsi/jaksa lähteä. Onkos kellään hyviä muutaman päivän reissuvinkkejä kohteista, jotka olisi jotain muuta kuin Muumimaailma-Puuhamaa-akselilla (ja max. 250km Treen seudulta). Olis kiva tehdä joskus jotain vähän erilaistakin lasten kanssa tai käydä vähän vähemmän turistirysäkohteissa.

Nyt tarvii alkaa taas lepuuttaan kättä, että en onnistu omalla hölmöilyllä pitkittään tulehdusta...

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana 32+4

Vierailija
45/53 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli siis se sokerirasitus ja ihan niin kuin olin jo itse vakuuttunutkin niin eihän minun arvoissa ole mitään valittamista. Eivät nousseet edes lähellekään niitä max arvoja. Siinäpähän saivat taas nähdä, että vauva voi kasvaa muutenkin kuin diabeteksen seurauksena :D

Tänään olisi tarkoitus lähteä ostamaan pinnasänky. Uusi sänky menee esikoiselle ja esikoisen vanha sitten sille uudelle tulokkaalle.

Olo on mitä hirvein joka päivä. Pakottaa ja kolottaa ja henkeä ahdistaa ihan kauheasti. Eilen kävelin sieltä terveyskeskuksesta kotiin (n.2km) ja se oli ihanaa. En ole kävellyt tuommoista matkaa 2 kuukauteen. Lopussa alkoi kunto loppua, mutta perille vaan pääsin. En saisi kyllä harrastaa tuommoisia lenkkejä, mutta en viitsinyt taksillakaan sieltä tulla kun ei muuta kyytiä ollut :/ Vielä vajaa 2 viikkoa varovaisesti elämistä ja sitten saan tehdä mitä lystää oman kuntoni puitteissa :)

Nyt pitää rueta nukkumaan, että jaksan sitten sen pinniksen ostoon.

Jouhi 32+2

Vierailija
46/53 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, Vammalassa olisi tuo Herra Hakkaraisen talo. Siellä viihtyy isommat ja pienemmät lapset sekä vanhemmat. Ja vammalassa on myös traktorimuseo sekä Pirun vuori, jonne on aika lyhyt matka hyväkuntosta kävelytietä... komeat maisemat ja kävelyn varrella opastauluja sekä kivoja juttuja kaikenikäiselle. Vammalan kaupungilla on nettisivut.

Vierailija
47/53 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää perjantaita kaikille. Tänään piti käydä kenkäostoksilla, kun vanhat kesäsandaalit eivät kertakaikkiaan mahtuneet enää jalkaan! Ei siinä mitään, mutta edes kenkäkaupasta ei löytynyt tarpeeksi leveitä naisten sandaaleita. Toivottavasti jalat ei jää tämmöisiksi lättänöiksi :) Piti sitten ostaa sellaiset iloisen väriset kumi "puukkarit". Oikeaa nimeä en muista, mutta ilmeisesti nyt joku muotivillitys.

Nyt kyllä huomaa, jos seisoo tai kävelee pitemmän aikaa niin masu alkaa ikävästi painamaan ja vessassa saa käydä tiheään. Yölläkin useampaan kertaan, tätä varmaankin nyt jatkuu loppuaika. Onkohan vauva laskeutunut, koska tälläisiä oireita. Toivottavasti nyt pysyisi matkassa vielä jokusen viikon. Ei oikein lomareissullekaan tee mieli nyt lähteä, ehkä sitten syksyllä johonkin.

Syysvilja rv 33

Vierailija
48/53 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy kyllä sanoa,että nyt alan olla puhki..:/ tiistaista tähän päivään olen tehnyt lähes tauotta jotain muuttoon liittyvää,eilen jopa käveltiin esikoisen kaa sinne ja takaisin eli n.6km yhteensä ja purettiin laatikoita taas lisää jne.. tänään sitten olen pakannut viimeisimmätkin tavarat,siivonnut tätä vanhaa kämppää ja käynyt purkamassa uudella asunnolla kamoja jälleen kerran.. juuri mietin,että ellen olisi tehnyt tätä,niin ei meillä olisi edes puolia tavaroista pakattuna (saati mitään purettuna),mies on jotenkin järkyttävän hidas tai laiska,miten sen nyt sitten ottaa.. onneksi huomenna muuttoauto kurvaa 9.00 pihaan ja tuo loput tavaroista,minun ei tarvitse niihin enää koskea kuin purku mielessä :) jos tämä ei oikeasti nopeuta vauvan maailmaan tuloa niin ei kyllä sitten mikään! vauva on painunut tosi alas ja en uskalla lähteä kovin pitkälle lenkille ilman,että vessoja on siinä matkan varrella sopivasti. tällä viikolla en kyllä ole pahemmin ehtinyt edes muistaa koko raskautta vaan olen kantanut painavia yli 15kg:n laatikoita ylös alas kerrostaloa,kiipeillyt ylhäällä kaappien pyyhkimisen takia jne.. aina illalla ennen nukahtamista sitten täytyy oikein pohtia,onhan vauva liikkunut päivällä,ettei hätä iske kesken kaiken...

no,onneksi huomenna tämä kaikki on illalla jo aikalailla takana päin. kunhan vielä huomisen jaksaa..

hyvää viikonloppua kaikille! jaksamista!

-annu ja pikkukakkonen 35+3-

Vierailija
49/53 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aamuyöllä puoli neljältä vessahätään ja kuinkas ollakaan, en enään unta saanut =o(

Puoli viideltä päätin sitten nousta lös, kun vaan pyörin sängyssä. Tein litran pullataikinan ja paistelin sen munkeiksi =o) Lupasin siis leipoa munkit sisaren tyttären huomisiin lakkiaisiin. Seiskalta aamulla olikin munkit paisteltu ja aamukahvit keitelty ja esikoinenkin heräsi vasta puoli kahdeksalta.

Laitoin pesukoneen päälle ja ehdinkin viedä ne ulos kuivumaan ennen puistoon lähtöä. Kaikenkaikkiaan oltiin tänään 4h pihalla leikkimässä+ajoin tunnin verran nurmikkoa pojan päikkäreiden aikana. Sitten päivän aikana lisää pyykin pesua, silitystä, mankelointia... Onneks ruoka oli tehty eilen jo valmiiksi.

Kun isäntä tuli kotiin, leivoin vielä lisää munkkeja ja nyt oon ihan poikki ja liitos on TOOOSI kipeä!!! HIeno homma, kun lupasin huomenna hoidella juhlissa kahvin keiton+tarjoilun =o( Olis pitänyt vaan jättää se ruohon leikkaaminen isännälle.

Mut nyt menen maistamaan mitä kivaa mies grillaili... Varmaan tosi hyvää ruokaa, kun on ne sokerit koholla. No, ainakin dietti on jotnekin pitänyt, koska paino mulla vaan tippuu. Tänä aamuna vaaka näytti sellaista lukemaa, että mulle olis tullut vaan 4kg painoa tähän mennessä. Mutta vielähän mulle ehtii tullakin, kun kaks kuukautta on vielä aikaa =o)

mam80

Vierailija
50/53 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan eppuliini on nyt synnyttämässä? Ja taisi Pricilla_84:lläkin olla jo jännitystä limatulppien ym. kanssa.

Jouhi: kuulostaapa omituiselta tuo sinun kohtaus. Jos ei sokereistakaan johdu, niin mitähän oli? Kai ne vielä tutkivat sitä tarkemmin?

Te olette olleet ahkeria muuttojen ja pihahommien kanssa! Minäkin taidan kuulua niihin, jotka ei paljon mitään jaksa... Siivouksestakin oli puhetta... Meillä minä olen se hällä väliä -tyyppi ja ei haittaa yhtään vaikka kämppä olisi kuin pommin jäljiltä. Avomies sitten valittaa, kun on sotkuista.

Oltiin viikon verran vuokramökillä ja kyllä oli mukavaa, kun oli niin hyvä sääkin. :) Harjoitussupistuksetkin lähes loppuivat kokonaan.

Neuvolassakin tuli tänään käytyä: verenpaine oli taas koholla, mutta terkkarin mielestä ei tarvitse tehdä mitään... vaikka nyt on ollut parina päivänä vähän turvotustakin (sormissa). Pissa kuitenkin oli puhdas, niin ei ollut huolissaan, toisin kuin minä... Mutta ei kai tässä muuta voi kun tarkkailla oloaan.

Neuvola taitaa meilläkin olla kahden viikon välein, vaikka olenkin uudelleensynnyttäjä. Outoa, että nuo käyntien tiheydet noin vaihtelevat eri neuvoloissa. Minä olen siis Helsingistä.

Painokin oli noussut kamalasti, yli kilon viikossa... Jollain muullakin taisi olla? kumppari:llako? Mahtaakohan johtua tosta turvotuksesta vaan... toivottavasti. Muakin vähän pelottaa että kuinka iso vauva sieltä tulee. Esikoinen oli lähes 4kg ja alapää oli aika tohjona synnytyksen jälkeen, joten yhtään isompaa vauvaa en haluaisi synnyttää, vaikka se lantion puolesta mahtuisikin ulos...

Kvaak: sulla on kyllä ollu ihan kamala neuvolantäti!

Mullakin ollut yöt välillä tosi kurjia: en saa unta ja nukun levottomasti ja heräilen pissallakäynnin ja närästyksen takia. Ja sitten vielä esikoinenkin herättää, eikä sille kelpaa kun äiti... no, eipä isi heräiskään kun nukkuu kuin tukki! Ja kuorsaa, ärsyttävää!

Vauvan liikkeet on mullakin muuttuneet jo aika kovin tuntuisiksi. Nytkin tässä istuessani kääntyilee niin, että sattuu!

Meilläkin on vielä vauvan tarvikkeet ja sairaalakassit laittamatta. Sen verran on tehty, että vauvan vaatteet olen lajitellut eri laatikoihin ja jotakin pientä (tuttipulloja, vaippoja ym.) olen ostellut. Mutta ne isoimmat, turvakaukalo ym., puuttuvat vielä. Sairaalakassista en stressaa: asutaan niin lähellä synnytyssairaalaa, että sen voi mieskin pakata vauvan synnyttyä, jos kiirelähtö tulee. :)

Anne rv 33+1

Vierailija
51/53 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitää supistuksia ole tullut nyt kahteen päivään.

Limatulppaa tullut nyt neljän päivän ajan. Tänään ei vielä :)

Eilen touhusin koko päivän. Kävin kaupassa ostamassa kaikenmaailman herkkuja, isoja pesuaine pakkauksia jne.. No totesin pakattuani tavarat, että en saa niitä autolle :D Olin siis pojan kanssa kahden.

No pistin pojan kantamaan pienessä pussissa kaksi valmis pitsaa edes :D

Yritin hississä että olisi ottanut jogurtti ja viilipurkit, jotka eri pussissa myös.

Kysyin pojalta (4v) jaksatko kantaa, kanssa ihmiset nauroivat kun poika totesi vaan kiukkuisesti " no mitäs luulet" :D ja jätti kassit hissin lattialle :D

No onneksi sain kuitenkin tavarat kotiin asti :D

Miten muilla, ootteko pystynyt vielä autoa ajamaan? Mä olen suht lyhyt, 160cm.. Nyt alkaa olla vaikeuksia mahtua ratin taakse :D Kun sf mitta on siellä jossain 35 tienoilla....

Eilen viilteli ja sattui niin paljon tuonne alas. Yritin illalla syödä ja tulin NIIN kiukkuiseksi kun ei tullut mitään. Hirveä nälkä mutta sattui niin paljon ettei pystynyt istumaan! raivosin tietty sit miehelle ja pojalle.. No onneksi tajusin pyytää anteeksi, varsinkin pojalta.

Nyt odottelen että perhe heräilisi.. Ihana ilma tulossa. Meillä nyt jo 15 astetta varjossa lämmintä :)

Eppuliini ja rv 35+4

Vierailija
52/53 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisen synnyttyä kysyin, että kumpi tuli. Kätilö kysy haluaako mies katsoa ja meni vähän aikaa ennen kuin hän oli varma ja sanoi "Tyttö". Häpyhuulet olivat siis niin turvonneet, että ensin hän ajattelin vauvan olevan poika, mutta eipä sitten kuiteskaan ollukkaan... :-)

Birdy 33+3

Vierailija
53/53 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös on ties mitä särkyä ja kolotusta! :) Koko päivä on aamusta saakka oltu menossa ja jalkeilla niin kyllä heti tuntuu voinnissa. Lonkkía särkee ja liitokset paukkuu...

Vauva on nyt alkanut tekemään jotakin ihmeellistä tuolla mahassa, kun aika usein tulee semmoisia tosi kipeitä vihlaisuja tuonne alapäähän. On jo muutaman kerran tänään käynyt mielessä, että jokohan se kohta syntyy... :) Ei se kyllä ihan vielä sais syntyä, kun on hankintoja vielä tekemättä ja esikoiselle leikkimökki maalaamatta! Onneksi miehellä on ensiviikolla vapaata niin päästään ostoksille ja saan pojalle kummin lapsenvahdiksi useampana päivänä jos on tarvetta. :)

Tänään katsoin itseäni kaupan näyteikkunasta ja ihan kauhistuin miten iso tuo mun maha on!! Se on jotenkin ennen näyttänyt mun silmään pieneltä mutta kyllähän tuo tosiaan melkoinen pallo sivusta katsottuna on!! :) Musta on uskomatonta, että esikoisen aikaan tuo maha oli tässä vaiheessa sf-mitaltaan tosiaan jo 36 ja nyt kuitenkin vaan 30 eli on se silloinkin ollut kyllä oikeesti tosi iso! :)

annemaria84, joo mulla oli paino noussut yli kilon viikossa... Ja epäilen / toivon, että se on vaan turvotusta suurimmaksi osaksi... Nämä lämpöiset ilmat ei kyllä ainakaan paranna sitä ongelmaa! Vaikka kuinka välttää suolaista ja yrittää juoda niin mulla ainakin nilkat ja sormet turpoo herkästi. Eikä oikein mitkään tukisukat houkuttele kovalla helteellä jos ei ole ihan pakko niitä käyttää!! ;-)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

kumppari rv 34+5