Mikä on perhetyöntekijän käyntien tarkoitus?
Auttavatko ne käynnit jotain jos perhetyöntekijä ei saa siivota? vain onko niiden käyntien ensisijainen tarkoitus tarkkailla (lue: kytätä), miten äiti selviää kodinhoitosta ja lastenhoidosta?
Kommentit (23)
Perhetyöntekijä hoisi vauvaa ja minä sain mennä vaikka kaupungille tai lähti vauvan kanssa lenkille niin minä nukuin univelkoja pois.
siinä samalla sitten puhutaan jonnin joutavia.
Meillä kävi hoitamassa toisia lapsia niin tarvitsin ottaa vain yhden lapsen mukaan esim lääkärille. Tai sain mennä omiin pakollisiin menoihin ilman lapsia.
vahtii lapsia, kun teen kotihommia. Tai lähdetään yhdessä vaikka kalaan, retkelle tai pelataan kotona lasten kanssa jotakin.
ja sitten kouluttaa vanhemmat käyttäytymään niin kuin perhetyöntekijä haluaa.
heillä "ei ole resursseja".Puhutaan puuta heinää ja yritetään miettiä kaikki kummin kaimat auttamaan.
Itselläni jäi negatiivininen kuva : (
Jos kerran kyttäävät ja käskyttävät?
että teillä onkin nyt hyvin negatiivinen käsitys perhetyöntekijöistä, mutta av:n mukaan meidän olisi pitänyt ottaa sellainen. Hmmm...
t. se, josta neuvolan hoitajat tekivät ls-ilmoituksen.
haluavat pelata vahvuuskorttien kanssa; "missä olet hyvä".
Haukotus.
Jotkut ovat sosionomeja.
haluavat pelata vahvuuskorttien kanssa; "missä olet hyvä".
Haukotus.
Jotkut ovat sosionomeja.
Siis ei mitään konkreettista apua? Pelkkää vaivaa vain?
Ja myöhemmin kun saimme kodinhoitajan, hän vaihtoi kalliilla sohvalla vaipat kun oli liian paskassa kunnossa "kyykkiäkseen" kylppärissä!!
Suuret kiitokset hänelle:) On auttanut meitä kun mieheni oli sairaalassa ja itse kipeänä odotin kakkosta käytännössä sänkypotilaana. Leikki ja ulkoilutti isompaa kun en itse pystynyt. Myöhemmin on myös auttanut jos olen joutunut menemään lääkärille johon en ole voinut ottaa lapsia mukaan. Ei nyt olla enää kovin usein tarvittu, mutta yhtään ei tullut mikään kyttäystunne tms, tarpeellinen ihana ihminen.
Tajusi varmaan että mua ei vieraan ihmisen kanssa lässytys kiinnosta, tarvitsin vain hetken omaa aikaa.
kahden kuukauden ajan, kun vauva kotiutui keskolasta. Olin itse sairas ja uupunut. Perhetyöntekijä oli loistava! Hoiti vauvan, teki ruoan ja yleissiisti alakerran. Välillä, muistaakseni kerta viikkoon, myös imuroi. Piti kyllä meidän perhettä kasassa, kun alku oli muuten vähän hankala.
kahden kuukauden ajan, kun vauva kotiutui keskolasta. Olin itse sairas ja uupunut. Perhetyöntekijä oli loistava! Hoiti vauvan, teki ruoan ja yleissiisti alakerran. Välillä, muistaakseni kerta viikkoon, myös imuroi. Piti kyllä meidän perhettä kasassa, kun alku oli muuten vähän hankala.
Tuollaisia niiden pitäisi olla eikä vain tulla pöydän ääreen paskaa puhumaan!
mun luona kävi perhetyöntekijä muutaman kerran lapseni syntymän jälkeen, neuvolasta ehdottivat ja suostuin sitten siihen, olivat sitä mieltä että ihan hyvä jos perhetyöntekijä tulis luokseni edes muutaman kerran kun olin yllättäen jäänyt yksin lapsen kanssa heti syntymän aikaan. No, tämä nainen tuli luokseni noin parin viikon välein parin ensimmäisen kuukauden ajan, istui sohvalla ja kyseli vaan miten sujuu ja antoi mulle sitten jotain vauvahierontaohjeita ja muita lappusia. Ihan ok nuo tapaamiset mutta musta ihan turhia, samat joutavat höpinät olisi voinut jutella kenen tahansa kaverini kanssa.
Kävivät istuskelemassa. Olisin tarvinnut konkreettista apua. Mutta eivät siivoa. Yksi ehdokas kävi tutustumassa, mutta ei voinut tulla meille pysyvästi, koska oli eläimille allerginen. Mutta istui ihmettelemässä pari tuntia. WTF?
haluavat pelata vahvuuskorttien kanssa; "missä olet hyvä". Haukotus. Jotkut ovat sosionomeja.
Siis ei mitään konkreettista apua? Pelkkää vaivaa vain?
Veit jalat suustani!
Miksi kunta maksaa perhetyöntekijöille palkaa lätinästä ja ihmettelystä! Terapiat ja keskusteluavut ovat toisten sektoreiden asia.
Minäkin taidan hakeutua vastaaviin hommiin.
Varaudu vaan siihen että palkkaa saat n.1600 siitä että kuuntelet tän tasoisia kommentointeja kuin täällä =). Jos palkkaa haluat ja töitä sen sosionomikoulutuksen mukaan niin HDL:lle töihin.
Veit jalat suustani! Miksi kunta maksaa perhetyöntekijöille palkaa lätinästä ja ihmettelystä! Terapiat ja keskusteluavut ovat toisten sektoreiden asia. Minäkin taidan hakeutua vastaaviin hommiin.
niin eivät tule sinne siivoamaan. He juttelevat äidin kanssa, yhdessä ehkä saatetaan jotain kotihommia tehdä.