Mikä on perhetyöntekijän käyntien tarkoitus?
Auttavatko ne käynnit jotain jos perhetyöntekijä ei saa siivota? vain onko niiden käyntien ensisijainen tarkoitus tarkkailla (lue: kytätä), miten äiti selviää kodinhoitosta ja lastenhoidosta?
Kommentit (23)
Veit jalat suustani!
Miksi kunta maksaa perhetyöntekijöille palkaa lätinästä ja ihmettelystä! Terapiat ja keskusteluavut ovat toisten sektoreiden asia.
Minäkin taidan hakeutua vastaaviin hommiin.
Tuskinpa kukaan hankkii itselleen AMK-tutkintoa mennäkseen siivoojaksi. Eiköhän nuo just puheella yritä selvittää, että miten perhe selviäisi ja mitä apua tarvitsisi. Kaikki eivät mihinkään terapioihin hakeudu tai tarvitse edes sellaista, mutta usealle se voi olla ihan tarpeen saada silti keskustella jonkun kanssa. Ja tosiaan: täälläkin on monta esimerkkiä, että ovat auttaneet myös muuten kuin vain puhumalla. Toi siivous nyt ei vaan ollenkaan kuulosta siltä, että olisi perhetyöntekijän hommia. Se jos mikä, on toisten sektorien asia.
Missä kunnassa saa tuollaista palvelua. Turussa eivät edes sairastuneet(siis esim jalka paketissa) yh:t saa ilman että saa tehtailla itsestään lastensuojeluilmoituksia...
Suuret kiitokset M:lle ja M:lle! He auttoivat mua toipumaan vakavasta masennuksesta. Heistä oli enemmän apua kuin ikinä mistään terapeutista olisi ollut. Aivan ihania ihmisiä. Kuuntelivat ja rohkaisivat. Hoitivat poikaa sen aikaa että sain itse hoideltua asioita. En pysty edes sanoin kuvailemaan miten suuri apu heistä oli. Tottakai he tulivat tarkkailemaan miten selviän pojan kanssa, koska olin masentunut, mutta ikinä en kokenut sitä negatiivisena kyttäämisenä. Koin että minulla, ja varsinkin pojalla, oli jotain turvaa jos tuntuisi etten jaksa. Olen ikuisesti kiitollinen, että minulle osui niin ihanat ammattilaiset.