Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

##huhtikuun helmet 2009-heinäkuu##

01.07.2009 |

Uusi ketju heinäkuulle aloitettava, mutta tule apuun päkkänä ja tee linkitykset yms.

Kommentit (282)

Vierailija
81/282 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänä aamuna ongelma keskittyä mihinkään. On niin hiki että vaatteet on liimautunut kiinni ihoon. Kauhean kostea ilma, liekö vielä ukkosta ilmassa. Aamulla ainakin jyrähteli kovin.

Onpa Äitsykkä3:sella ollut tulokkaan kanssa kovasti vastoinkäymisiä. On kyllä ollut teillä hankalaakin hankalampi alku. Hienosti olette jaksaneet!

Mul käy aivot jotenkin ylikierroksella. Tajusin tuossa yöllä, että mulla on oikeastaan enään 2 normi äitiyspäivää kotona. Tämä päivä ja ensi keskiviikko. Huomenna tulee revohka kavereita ja maanantaina ja tiistaina ollaan lastenklinikalla. Torstaina koittaakin sitten työt. Ihan kamalan nopeasti mennyt tää aika ja nyt mulla alkaa tulee suru puseroon. Huokaus!

Virtaa oon tosiaan täynnä tänään kun sain poitsun nukkumaan omassa sängyssä. 45 minsaa sillä kesti illalla ennekuin nukahti kunnolla, mutta se hoitu muutamalla tutituksella. Arvatkaa vaan nukuinko itse hyvin. No en tietty. Outoa kun saa nukkua missä asennossa huvittaa ja sitten pitää kuitenkin kurkkaa pinnikseen jos tulee outoa röhinää ettei se tukehdu rättiinsä.

Noista supoista vielä. Mä ostin sekä supot että nestemäisen lääkkeen ja annoin sitä nestettä lusikalla. Mä itse inhoan suppoa ja sen takia en sitä mielellään toisellekkaan laita. Migreenin omaavana ihmisenä joudun välillä ottamaan joko migreeni lääkkeet tai pahoinvointilääkkeen suppona ja inhoan sitä yli kaiken. Migreenilääkkeessä siirryin piikkiin (joka sekin vähän hankalaa laittaa kun kipu on kova se pitää ladata), mutta pahoinvointilääke pitää edelleen ottaa suppona kun muuten se tulee ylhäältä heti ulos. Tälläiset hassut perustelut miksi en mieleellään käytä suppoa. Ne on hyvä olla varalta sillä jos lapsi on kovin äksy ne suun kautta otettavat voi tulla oksennuksena ulos aika nopeesti.

Pulloja on keitellyt vaihtelevasti. Jos ne tuppaa jäämään tuohon pöydälle niin sit keitän, mutten huuhtelen ja pesasen suurinpiirtein joka toinen kerta.

Juu, nyt tää sähköjänis hyppää taas seuraavaan hommaan (pyykkien viikkaus).

Päkkänä

Vierailija
82/282 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heimoihei otan lopputilin! Ei olla nukuttu sitten lainkaan aamun jälkeen ja koko päivä vaan kitinää.. huokaus.. jee..

No mut sain sentään käytyy postis.. Tädit siel oli vaan voi voi ku on niin kimakka ääni. Juu niin on!!

Mitä lääket päkkänä sul on piikkin? Vois toimii mullaki paremmi ku suun kaut otettavat migreenilääkkeet.. ..jahka pääsen taas lääkityksen aloittaa.. Imettäähä ei sais migreenilääkkeiden kans..

Ja olenkin nyt tullut siihen päätökseen ku on rinnat taas niin helv kipeet et jos tää täst viel vähänki pahenee niin lopetan imettämisen. Mä oon melkein koko tän ajan taistellu imetyksen kanssa ja ku ei suju niin ei suju. Mä en jaksa enää tällasii kipuja koko aikaa.. Harmittaa kyl ihan simona jos joutuu lopettaa mut parempi sekin plus et saan migreeninkin sitten taas hoitoon..

Hurjaa et jotku menee töihin jo. Itse voisin men tekee sunnuntaisin töit, välil kyl tuntuu et seki on liian rankkaa.. Mut en kyl koko töihin viel pystyis menee. Ei sen takia etten neitiä jättäis kotio vaan en jaksais.. Niin kovat väsyt on takana..

Mut jos taas ottais syliin rauhoteltavaks neidin..

Verticia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/282 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki huhtikuiset! Uskaltauduin kirjoittamaan kun tänne on muitakin uusia tullut, kiitos aadanäiti ja kaarna@vene. Olen lueskellut silloin tällöin palstan tekstejä ja on ollut mukavaa huomata että muillakin on ollut samankaltaisia ongelmia(esim iltahuudot, jotka meillä onneksi ovat suurimmaksi osaksi ohi,huh!)

Meistä vähäsen: Elikkäs yllätysvauva syntyi 3.5 kiireellisellä sektiolla virhetarjonnan vuoksi. Asustamme Turun keskustassa, minä, mies ja pikku-ukko. Keskustasta olisi päästävä pois, liian isot tiet ympärillä, kaamea meteli, pöppiäistä ei voi laittaa parvekkeelle nukkumaan katupölyn ja melun vuoksi ja lisäksi meidän asunto on auttamattomasti liian pieni(36neliöö). Raskaaksi tullessani olimme juuri muuttaneet ja tässä asunnossa on vuoden määräaikainen sopimus. Noh, onneksi tuo aika on pian mennyt ja saadaan ainakin yksi huone lisää. Nyt ollaan iltaisin täällä kun hautajaisissa, pöppiäisen yöunet kun häiriintyy mekkalasta. Oisi kiva kutsua joskus vaikka muutama ystävä istumaan iltaa tai katsoa leffaa oikein äänet päällä. Nyt olen oikein sosiaalisina iltoina harkinnut laittavani pöppiäisen saunaan nukkumaan?

Meidän poika on suhteellisen tyytyväinen vauva, tosin nukkuu päiväunet monessa osassa, joten jokapäiväiset 5-8 nukutuskertaa ovat välillä hiukan rasittavia. Päkkärälle myötätuntoo, eiks teilläkin ollu ainakin jossain vaihees näin..?

Täysimetyksellä ollaan, tosin on joinain päivinä ollut nyt lähiaikoina aika tyhjätissinen olo, joten lisämaitoa kai sitten jossain vaiheessa. Nyt on saanut korviketta vain viime viikonloppuna kun äiti oli rokkaamassa ruisrokit(tosin olin kiltisti kympiltä kotona molempina iltoina ja selvin päin joten imetin yöt kuiteski) Oli kyllä mahtava päästä tuulettumaan! Olin lypsänyt pakastimeen vastaavien tilanteiden varalle, mutta meidän pikkumies ei kelpuuttanut pakastettua maitoa..muistaakseni täällä oli jollain samankaltainen juttu. Onneksi tutteli kelpasi.

Kahvista. En oikein voi juoda kun yhen kupin aamuisin, alkaa tekemään liikaa mieli tupakkaa. Poltin ennen raskautta ja kahvitupakka yhdistelmä kuulu jokapäiväisiin nautintoihin.

kolmenmami, eipä alkanut ruusuisesti teidän arki, toivottavasti huono tuuri on nyt takanapäin ja edessä on ihanaa vauva aikaa.

Verticialle, toivottavasti sun mies on jo ymmärtänyt et sinäkin tarviit omaa aikaa.. Meillä mies hoitaa pikkusta ihan mielellään, kunhan saisin sen pysymään kotona. Hänel on vuorotyö, joten oon jo senkin puolesta paljon iltoja kahelleen pojan kans sen lisäks tuntuu et kokoajan on jotkut futisharkat, pokeriturnajaiset tai jotain muuta vastaavaa..

ja imetyksestä..Oot jaksanut taistella jo kiitettävän kauan, jos tosiaan koko ajan on hiukan takunnut. Kunnioitusta siitä.

Tälläistä nyt ensimmäisellä kerralla. Toivottavasti mukaan vielä mahtuu!

Jadeade -82 ja pöppiäinen 2kk 6pvä (3.5.09)

Vierailija
84/282 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohos onpas aikaa ku viimeksi rustaillut tänne jotain... syykin siihen on...

Muutto valmis vihdoin... ruvettiin muuttamaan silloin juhannuksen jälkeen ja nyt kaikki paikoillaan... melkein... taulut ja hyllyt puuttuu muttei muuta.... vissiin...

ensi viikolla ois neuvolaa joten myöhemmin uusia mittoja... Jedi voi hyvin... nukkuu ja syö rytmissä ja on muutenkin helppo tapaus :) onneksi koska aika menee vanhemman pojan kaitsimiseen... Ei voi muutakuin ihastella ja ihmetellä näitä poikia... kasvavat vain tosin liian nopeasti...

Oma vointi hyvä:) meille mies on tajunnut sen että kannattaa osallistua lasten hoitoon niin menee yhteis elämä paremmin... jumppiin pääsee 3-4krt per viikko mikä on hyvä treenaus aika tällä hetkellä... ja tyttöjen kanssa uloskin päästy tuulettumaan :) siis kaikki hyvin :)

mutta nyt pitää mennä... vointeja ja jaksamista kaikille tasa puolisesti!

mikumamma ja Jedi melkein 3kk

Vierailija
85/282 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli nyt sitten käytyy kaupassa. Vaunuissa oli kyllä fiksuna sadesuoja mutta mulla ja esikoisella ei pahemmin varustusta ollut. Laiskakin vielä olin enkä viitsinyt sontsaa aukaista kun vaunujen lykkiminen ois hidastunut ja toinen meistä ois kuitenkin kastunut.

Verticialla näyttää olevan huonompi onni päivän kanssa tänään. Meillä on just päinvastoin. Poika nukkui aamu-unia reilut 2,5 h. Pötkötti lattialla reilut puolituntia, ei päästänyt junamatkallakaan yhtään ääntä ja nukahti kauppareissulla. Ja nukkuu edelleen. Siis häh?! Joku on vaihtanut meidän pojan. Mä olen ihan ymmällään et voiks vauvanhoito olla joskus tälläistäkin. Mahtaiskohan tuo maidoton ruokavalio auttaa? Normaalisti oisin tässä vaiheessa päivää jo nukutusyrityksessä numero 5 tai jotain.

Migreenilääkkeistä. Mulla on Imigrania piikkinä. Ois kyllä samaa myös nenäsuihkeena, mutta jos on nuha tai allergia niin ei ole kovinkaan tehokas. Supon kanssa olen joutunut joskus sairaalareissullekin kun ei ole tehonut. Piikin kanssa ei kyl sitä ongelmaa ole. Mulla on onneks pysynyt mirgreeni aloillaan nyt koko imettämisen ajan. Ihme ja kumma! Toivottavasti ei töiden myötä ala. Mun migreeni helpotti heti kun rupesin vahtimaan E621 lisäaineen syöntiä.

Jeps! Nyt taas kahville. Ollaan mummilassa sateensuojassa.

Päkkänä

Vierailija
86/282 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi

Kaarna@laiva - ,p07/00, p07/02, t04/09

Lyyti -77, t04/09, Uusimaa

Magda -83 t04/09, ?

Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki

Orvokki -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?

Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi

Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi

Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki

PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa

Satuilija -80, t04/09, Vantaa

Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää

Tiituska -86 p04/09 Lahti

Tiuhti -81, t04/09, Helsinki

Tsili -77, t03/09, Helsinki

Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo

Verticia -85, t04/09, Turku

Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09

Vierailija
87/282 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan joukkoon Kaarnalaiva.

1)äiti tykkää pehmeästä sammakkohelistimestä, mut neidin mieleen on äitiyspakkauksen helistin ja vaunuissa roikkuva kukka, joka tuli siinä Liberolaukussa

2)Saquella caffèn Espresso crema gusto forte...ja pavuista jauhettuna. Mulle cappuccino on nautintohetkien juoma, enkä siis juo kahvia aamuisin koneen käynnistämiseksi.

Meillä kävi tänään ihan akateemisia vieraita neitiä katsomassa. Ihan siis mun lapsuuden paras kaveri ja kun on puoliksi kreikkalainen niin osasi kertoa, et Nausikaa lausutaan kreikaksi Nafsikaa...että u ääntyy yyksi jos edessa on a tai e. Ja saatiin taas lisää leluja. Neiti hukkuu kohta lelumereen, kun kaikki tuo vaan koviapaketteja.

Kolmonen? Ihan hurjaa miten pienellä vauvalla voi olla noin pienenä sairaalakierre. Toivottavasti ei enää tarvitsisi sairastaa pienen. Voimia teidän perheeseen.

Mekin käytiin eilen neuvolassa. 61cm ja 5885g pää 40,3 ja ikää siis 10vk

Verticia kiva kun kerroit ettei maistraatti mitään postia ole lähettämässä, niin en sitä sitten jäänyt odottamaan enää. Tänään vaunuteltiin kyttiksellä ja haettiin mulle passia--Nausikaalle sitten, kun on isän kanssa käynyt kuvattavana.

Edelleen treenailua taskuvaippojen kanssa. Välillä falskaa ja välillä ei. Sideharsoa siis sisässä ja silloin kun falskaa niin pääsee laskemaan sivusta ja vaippa on miltei kuiva. Tiedoksi vaan teille joilla falskailee niin ette ole asian kanssa yksin. Mietin imiskö vaipat enempi, jos ne olisivat pehmeämpiä. Millaisia pehmentäjiä käytätte??? Itse kun en oo vielä käyttänyt huuhteluaineita enkä muitakaan pehmentäjiä.

Tiuhti ja Nausikaa

Vierailija
88/282 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Jupe on täsmälleen samankokoinen kuin Nausikaa! Tai no, 61/5880/40/10viikkoa+2 päivää. Hassua!

Päkkänä, haluun sit heti raportin siitä tyräleikkauksesta! Huippuu kun pääsette jo nyt. Meillä tehdään 4 kk lääkärissä uusi tilannearvio mutta luultavasti mennään siis vasta 6 kk jälkeen leikkaukseen. Hyväntuulista lasta ei kuulemma nopeammin leikata. Blaah, saa vaan odottaa ja stressata.

Meillä ei ole jäntevä lapsi, eikä myöskään suunnittele vielä kääntymistä. Eipä raukka pääse pahemmin treenailemaan, kun on sylissä/sitterissä/vaunuissa koko ajan, kun en uskalla isompien jalkoihin jättää. Nukahtaa nätisti itse, mutta tilaa maitoa joka yö viimeistään kolmelta ja herää aamulla kuudelta. Pelkällä rintamaidolla mennään, tippaakaan korviketta ei ole edes maistanut. Siksi ei varmaan tuttikaan kelpaa...

Lelumeri vaan laajenee lasten lisääntyessä. Nykyään tutummat vieraat ei enää tuo leluja tuliaisiksi, kun on kaikki nurkat pullollaan. Vaatteet on edelleen tervetulleita, saa pienemmätkin veljet joskus jotain uutta. En raski itse ostaa, kun ei ole tarvetta, haluja kyllä olis.

Nyt Jupea hatuttaa, eli loput lorusta toiste!

tuuti

Vierailija
89/282 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipputirallaa

Kyllä niiiiin suututtaa tuo mies taas.. On niin vaikeeta pesukoneenki tyhjäys et huh heijaa! Enhän se minä mitään tänään ookkaa tehny nii.. ..muuta ku kattonu huutavaa tyttöä aamu 8 saakka jonka jälkeen se on nukkunut yhteensä puoli tuntia. JEE!!

Joo.. Niin kateellinen olen kaikil ketä kertoo et on päässy johonki ja etenki tuo ruisrock, voi ku iteki olis päässy.. No pääsen mä loppukuusta karmarockiin peräti yhden bändin eli maj karman tietenkin katsomaan, ku mummu vahtii et tyttö nukkuu sillon.. ..ne kun esiintyy jo 22 niin se on yöunil siis ja voin hyvin katsoa tunnin setin ja kiireesti kotio tai porukoille sitten…

Ihanaa jadeade että olet ilmestynyt tänne :D, hehah.. Mut siis kiva kun joku muukin on turusta kuin mie.. Mä olen salaa haaveillut et asuttais tuon tytön kanssa keskustassa, kun olis kauppatori ym tarpeelliset lähellä.. Mut tuon sinun tarinan jälkeen en sinne enää kaipaakkaan.. Asutaan täällä Halisilla ja täällä on kyl niin rauhallista. Täällä mettän keskellä ja päättyvän tien päässä niin mikäs täällä ollessa..

Tuollaiset vuoden määräaikaiset vuokra sopimukset pitäs kyl kieltää. Tiedän moooonta kaveria kellä ne on vaan ollu haitaksi.. Siis just et on tullu raskaaksi tai työt muuttanu muualle tms..

Missäs päkkänä tuota lisäainet esimerkiks on? Mulla tuo imigran koskaan mitn auttanut, tosin tbl ollut..

Mitä taskuvaippoi käytette tiuhti? Fuzzeis ainaki niil neppareil saa tosi hyvin tiukkaan nivusist niin ei pitäis falskat. Ja bumgenius (koko vaippaiän vaippa mitä edel suosittelen) vaipois saa kans tosi hyvin tiukkaan. Meil fuzzeis oli oma imu ja sit sen päällä semmonen fleecekaistale mitä se ois ollu 5cmx20cm.. Se lisäimu ei saa olla liian iso ettei falskaa.. Ja yleens kestojen kans ei suositel käytettäväks huuhteluaineit..

Hei toi nukkuu!!! Tuo nukkuu tuossa sitteris. Voi jee. Ny pitääki men tekee sit kaikkii rästijuttui. Hei vaan hei.

Vierailija
90/282 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi

Kaarna@laiva - ,p07/00, p07/02, t04/09

Jadeade -82, p05/09, Turku

Lyyti -77, t04/09, Uusimaa

Magda -83 t04/09, ?

Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki

Orvokki -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?

Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi

Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi

Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki

PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa

Satuilija -80, t04/09, Vantaa

Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää

Tiituska -86 p04/09 Lahti

Tiuhti -81, t04/09, Helsinki

Tsili -77, t03/09, Helsinki

Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo

Verticia -85, t04/09, Turku

Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?

Vierailija
91/282 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas ollut tänään aikamoinen vipinä päivä, ei paljo oo kerennyt paikoillaan olla.

Ostimpa muutaman laatikollisen mansikkaa, ja iltasel sain vasta pakkaseen ne!! Nyt ei tarvi niistä enää murehtia!!

Viime yö meni aika hyvin 4 aikaan poitsu heräs syömään ja jatkoi unia viel seiskaan asti. Ilmavaivat on pahoja, niihin monesti herää...

2kk ikäisenä tai vähä reilukin, painoi 5725g ja 60,5cm pitkä. Ens viikolla olis 3kk neuvola ja piikki tosiaan tulee.

Onko joku ottanut ROTa-rokotetta?Kallishan se on noin 160e (kaksi annosta)? Mä oon miettinyt vakavasti ihan senkin takia kun tämä pikkumiehen elämä on alkanut jo sairaalakeikoilla, et vois yhen taudin välttää edes.. Ja kun on nuo isommatkin sisarukset, niiden kautta voi kans levitä näitä tauteja helpommin.

Oon täs suunnitellut lasten kanssa lähtä reissuun ihan päineen niiden kans, sais mies olla muutaman päivän yksin ja tehdä rästitöitä rauhas. Mä kans käyn loppukesällä yhden yön reissun. On helpompi lähtä kun on pullolla...Mutta kaikki on viel suunnitteluasteella, muuta en mieti kuin noita öitä, jos valvottaa tms..Yksin sit pitää kuitenkin jaksaa ja vastuu on yksin itellä. On meinaa oppinut että iskäkin kantaa vastuun hyvin..

Puhuitte pullojen keittämisestä...Mä oon kahen kk asti keittänyt kerran päivässä kaikki pullot ja tutit, siitä eteenpäin tarvittaes. Sitte kun alkaa itteä öklöttää ne sit keitän. Tutit vaihdan aika usein myös.

Nyt pikkumies hermostuu iskälle, menen kattomaan mikä hätänä..

Niin pitää viel se sanoa, että meidän iskä hoitaa kiitettävästi, syöttää alkuyöstäkin tarvittaes vauvaa, et äitsykkä saa nukkua pitemmän pätkän yön alus..Mutta silti valitan väsyä!! Olen kova nukkumaan ja tarvin unta!!

Eipä sitä päivällä tuu nukutuksi ja eikä kyllä kerkiäkkään..Aina on joku huutamas jotain tai saa olla hellan edustalla...

Mutta en valita, iteppä oon ryhtynyt tähän, nyt täytyy kestää!!

Ihana kun on lomaa vielä edessä...

Meinaako kukaan olla 3v asti kotona? Mä vakavasti mietin sitä..jos vain rahat riittää, aion tehdä iltoja ja viik.loppuja tarvittaes.Olis vaihtelua itellekkin ja sais rahaa...Sitä nimittäin 5-henkisessä perhees menee yllättävän paljon.

Niinku huomaatte että edelleen kirjoitan, vaikka olin jo lopettelemas, mutta isi sai pojan rauhottumaan...yleensä meillä tähän aikaan jo nukutaan, mutta liekkö sadesää nyt syynä vai mikä lie...

Taas itkee, nyt meen

äitsykkä3 ja vaja 3kk poitsu

Vierailija
92/282 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että tulee lisää uusia! Ja vieläpä täältä Turkkusen suunnalta ;) Me ei siis Turussa asuta, mutta ihan liki, täällä muumien kotikaupungissa siis :) Ollaankohan oltu Tyksissä samoihin aikoihin? Meillä tyttö syntyi 5.4.

Aada sai tänään ekat piikitettävät rokotteensa. Rota-rokotteen ensimmäisen osionhan hän sai 10.6. Annoin päivällä jo etukäteen panadol-liuosta, joka muuten oli neidin mielestä niiin hyvää että! Olis pitäny lisää vaan saada :P Eikä pulauttanut ulos. Itse piikin laittaminen sujui ok, neiti oli isänsä kainalossa ja minä heilutin helistintä naaman edessä kuin heikkopäinen. Lohduton itkuhan Aadalta pääsi, mutta rauhottui nopsaan kun sai lämmintä maitoa suuhunsa. Kun oli hetken syönyt, puettiin loput vaatteet päälle ja annettiin suun kautta se jälkimmäinen rota-rokote. Joka sekin maistui ilmeisen hyvältä :)

Nyt illalla (rokotukset annettiin siis 15.30) neiti on ollut vaan tosi väsynyt. Naureskeli ja kujerteli aina kuuteen asti, jolloin söi ja nukahti sikeään uneen. Tuossa se vieressä lodgerin sisällä nukkuu vieläkin. Raasupieni

Vierailija
93/282 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollut sateista täälläkin päin Suomea, tosin tuossa viiden jälkeen hellittänyt ja nyt ihan mukava kesäilta. Pojut ruvenneet nukkumaan joka ilta yöunilleen kymmenen aikoihin viimeistään joten jää tässä illasta hetki sitä ns.omaa aikaa. Tomppa sai tänään pitkästä aikaa nan-maitoa kun vietin laatuaikaa 3veen kanssa. Oli juonut purkillisen isin kanssa (isin-maitoa) ja kun imetin kaiken pulautteli ulos, noh tyhjensi ainakin rintoja.

Aadan kuvasta on pitänyt kirjoittaa, että hauskan näköinen tyttö. Tomppaankin tullut enemmän kiintymyksen tunteita kun alkaa tulla omia hassuja ilmeitä. Kovasti kääntyy aina katsomaan kun isoveli puhua pulputtaa ja sehän pulputtaa koko ajan. Tomppa "puhuukin" itse enemmän silloin kun isoveikka ei ole paikalla.

Pullojen keitosta.. keitämme tuttipullon joka kerta kun siitä tarjoillaan maitoa, koska sitä tapahtuu niin harvoin kerta viikossa eikä aina niinkään usein. Veden jälkeen en keittänyt. Tuteja laitan kiehumaan kun muistan ja uusinut niitä olen nyt jo kertaalleen myös. Ja meninhän vielä steriloimaan niitä purulelujakin onnettomin seurauksin. Että liika on liikaa puhtaudessakin mun mielestä kyllä. Meillä ei kovin hygieenistä vauvan kanssa ole kun isoveli hoitaa ja tökkii sormiaan vauvan suuhun. Sitä tomppa kerran jo irvisteli kun isonvelin kynsiin on pitänyt puruongelman vuoksi laittaa kynneliä ja tietysti meni heti imettämään sormiaan..

Semmosta meillä täällä maalla. Luin kyllä kaikkien kirjoitukset, mutta oli niin paljon ettei nyt jäänyt muuta mieleen. Soseen antoa mielessäni siis jo myös valmistelen, vielä tuntuu maidot piisaavan joten odottelen sopivaa hetkeä ja vinkkiä Tompalta koska alkaa näyttää nälkäiseltä.

mutta tässähän nyt tulikin jo romaani, tietenkään ei lähetys onnistu, kokeillaas kuitenkin

pikkuäiti ja tomppa yöunillaan

Vierailija
94/282 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leluja olisi meilläkin muille jakaa. Pehmoleluja ei kiitos enää meille, niitä yksi pyykkikopallinen ja kasillinen sekä muutama siellä sun täällä. Auto touhuakin piisaa kiitettävästi että on meidän 3veellä kalustoa mistä Tomppakin sitten aikoinaan saa riemuita. Täytyy osa viedä piiloon ja antaa sitten Tompalle paketissa kun on isompi. -katala äiti

Vierailija
95/282 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aiemmasta viestistä on tullu näkyviin vain pieni pätkä, kirjoitin vaikka ja mitä muutakin mutta loppuu näköjään kesken. HÖH!!

No, noista eilisistä rokotuksista. Aada nukahti tosiaan kuudelta, nukkui yhdeksään ja heräsi ihan hirmuisen huudon kera :/ Tyttönen joka ei siis normaalisti ikinä huuda, huusi nyt niin että ääni meni käheäksi. Se oli kipuitkua kauheimmillaan. Minä hyssytin itkevää lasta kävelemällä keittiön ja olohuoneen välillä, ja lopulta Aada rauhottui sen verran että mies sai annettua suuhun panadolia. Se rauhoitti heti. Tutti vielä perään ja hetki kävelyä, lääke vaikutti nopeesti ja saatiin tissiteltyä, ja sitten olikin ihan jo itsensä. Hömpöteltiin ja pelleiltiin koko porukka, kunnes yhdentoista jälkeen painuttiin nukkumaan. Otettiin potilas poikkeuksellisesti meidän väliin nukkumaan, siinä se sikeesti nukkui puoli kuuteen. Söi tissillisen, ja nukkuu taas.

Saas nähä tuleeko tänään vielä jotain oireita. Aika kivuttomasti se sitten kuitenkin lopulta meni, vaikka jännäilin että mitä mahtaa yö tuoda tullessaan.

Kiitos Pikkuäiti :) Totta, noiden pikkuisten kanssa saa ihan eri lailla kontaktia nyt kun ilmeily on astunut kehiin. Hymyily, kielennäyttäminen ja hihkuminen ovat parhaita palkintoja omasta naamanvääntelystä ;)

Onpas ulkona ankee keli :/ Täällä muumien kotokaupungissa on tällä hetkellä 13 astetta ja rapiat, ja tulee niin maan penteleesti. Ei tekis yhtään mieli pihalle, mutta pakko vaunuilla aamupäivällä kauppaan kun liivinsuojukset on loppu. Hrrr, pitää kaivaa joku toppatakki päälle!

Mukavaa perjantaita kaikille!

Ansku ja Aada

Vierailija
96/282 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sähköjänis on nyt virraton eilisen koheltamisen jälkeen. Pienet iltakränät tuli loisteliaan päivän jälkeen joten olin laiska äiti ja annoin pojan jäädä viereen nukkumaan. Pienet show tuli meillä siinäkin, mutta kummasti kuitenkin nukahdettiin.

Nyt pitin omaan sänkyyn syötön jälkeen tuossa seiskan kupeessa ja nousin poikkeuksellisesti itse ylös. Normaalisti vielä kyllä nukkuisin sen kanssa. Nyt juon vaihteeksi taas kahvia ja siivoilen vähän keittiötä kun vieraita tulee. Mun pesänrakentamisvietti näkyy vielä täällä kotona enemmän sekasotkuna kun valmiina aikaansaannoksena.

Leluja meilläkin kyllä esikoisella oli ihan käsittämättömiä vuoria. Nyt ne on suurinosa pakattuna anopin vintillä. Pitäisi niitä mennä joskus sieltä penkomaan. Poitsulla on nyt meinaa lelut vielä aika vähissä. Tosin, eipä se nyt niitä kummemmin vielä tarttekaan. Mä olen aina aika kovalla kädellä karsinut lastenhuoneesta leluja pois ja siinä on esikoinen ollut mukana. Uusia ei tule jos ei karsi ja jos kaappeihin ei mahdu niin se tarkoittaa sitä että jostain pitää luopua. Ja silti niitä riittää....

Jaa - nyt kuuluu pinniksestä örinää. Täytyy rientää

Vierailija
97/282 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poitsu on muuten vähentänyt tutin käyttöä kovasti. Nytkin se nukahti seiskalta ilman tuttia. Kaipas sitä tossa välissä. Imi sitä varmaan puoli minsaa ja sylkäs pois ja jatkoi uniaan. Hyvä niin!

Mua on ruvennut vähän jänskättää se tyräleikkaus. Mä en edes normaalisti ole mikään jännittäjä tyyppi. Olen töiden kautta oppinut siihen, että turha jännittää ja lisäksi kun ei koskaan tiedä mitä ja koska tulee eteen niin sitä vaan mennään hetkessä ja hoidetaan hommat. No joo, niin, kun miettii ettei tää homma olekaan nyt yhtään itsestään kiinni ja siinä kun on tollanen pieni reppana. Se on kuitenkin nukutusleikkaus että mitenköhän nopeesti ne siitä herää ja onkohan siinä paikat kipeet ja paha olo niinkuin aikuisella. Sitten kun pitää vielä yö olla siellä sairaalassa. Meidän veikka kun on nyt muutenkin tollanen huono nukkumaan niin mitenköhän me klaarataan sekin homma siel sairaalassa. Hoh hoijaa! Kyllä minäkin sitten tyhmistä asioista stressaan etukäteen. Siellähän sen sitten näkee. Heti kyllä tulen tilittämään miten homma meni :-)

Tiuhtiko se oli joka siitä rintapumpusta vinkkasin. Vielä se on ostamatta. Maksoi kuitenkin reilun satkun niin jäin vähän miettimään. Toisaalta jos pitää viisi kymppiä johonkin huonoon niin kai se on plus miinus nolla. Mä veikkaan, että mun käyttö on kuitenkin vaan jokusen kuukauden luokkaa. Kaipa tuollaisen saa jollain arvolla myytyäkin eteenpäin.

Tälläisiä pohdintoja tälle aamulle.

Nyt muuten menee murukahvia kun en viitsi papuja jauhaa kun siitä lähtee niin kova mekkala. Taidanpa keittää tässä samalla nuo pullot kun vesi on taas tulella.

Päkkänä

Vierailija
98/282 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huamenta!

Neiti nukku 7h putkeen yöllä, jee!!! Vähänks oon happy. Riippuiko sitten siitä et syötiin todella hyvin illalla, pitkästä aikaa vai siitä et valvoi eilen 13h putkeen tai veti se 2x 15min unet siin..

Tänään pitäisi kakku kuorrotella ja kortteja väsätä..

Ja ulkona sataa edelleen vettä ja myrskyää. Tuo alkoi niinku ke-to välisenä yönä ja jatkuu vaan. Mies meni vielä autolla töihin niin ei päästä tänään täältä yhtään mihinkään. Juuri ku piti men ostaa uusi kakkuvuoka.. Bussilla ei viihti lähteä mihinkään ku en jaksa taiteilla vaunujen sadesuojan kanssa..

Äitsykkä tuosta rota rokotteesta sanoi niin meille neuvolatäti sanoi että ei pistetä kun on keväällä syntynyt. Että vaan syksyllä syntyneille se laitetaan :o

Olishan se hienoa olla 3v asti kotona tuon kanssa, mut eipä anna meillä talous periksi. Toivonkin et saatais toinen muksu niin pian ettei mun tarttis mennä töihin välissä lainkaan, mut eipä tunnu toteutuvan.. Mä en halua mennä mihinkään pitkäaikaissairaalaan töihin. Turussa kun muualle tunnu pääsevän vaikka on miten hyvä työkokemus tahansa..

Pikkuäiti: onko tuo muka paljon pehmoleluja :D , mulla itselläni on about 60-70 pehmolelua. Koristavat katon rajaa hyllyillä ja kaikki jättisuuret on lattialla ja sängyssäkin on paljon.. Neallekin on kerääntynyt jo neljä :) .. Rakastan pehmoleluja :D

Eiköhän ole ihan normaalia jännittää tuollaista tyrä leikkausta, kuitenkin iso leikkaus pienelle.. Tai itsestä se tuntuu niin isolta. Loppupeleis se on niin rutiinia lekureille. Mut siihen kannattaa varautuu et sairaalassa ei nukuta vaan kitistään. Eihän se herääminen yleensä pienillä kauaa kestä mun käsittääkseni, virkoaa aika äkkiä ja on omia itsejään. Mut sit taas se vieras ympäristö..

Rintapumpust nii.. meil on tommonen ainu käsivehje. Kaupas oli 2 vaihtoehtoa ja otin tuon ja hyvin on pelittänyt ja tyytyväinen olen ollut.

Jepulis, mutta nyt pittää alkaa väsäilee kortteja :)

Verticia (prkl tota naapurin koiraa taas..)

Vierailija
99/282 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postiluukusta kolahti uusia vaippuleita! meillä siis kestoillaan. Oon ihan hurahtanut noihin vaippoihin,haluisin kaikkia ihania kuoseja..En usko että meillä kyllä ainakaan tän ekan lapsen kanssa tulee rahallista säästöä kestoilla, mut ainakin on hyvä omatunto ympäristöasioiden suhteen, mies on sellanen hippi ettei oikein suostuis kertiksiä käyttämäänkään:) ja on noi ihania. Ostetuista hyviä on bumgenius ja fuzzi ja ronja&roope vaipat, mut oon myös tehnyt paljon pul-taskuja itse ja nekin on kaikki toimivia. Täydellistä kaavaa en kuitenkaan oo vielä löytänyt.

Rintapumpusta..Mullakin ainun käsikäyttöinen, sain kamulta kiertoon. oon todennu ihan hyväks, alussa olikin kovassa käytössä kun maitoo vaan tuli ja tuli, mikseiköhän enää niin paljon..

Meillä ei oo paljonkaan leluja, tää kun on eka lapsi ja ei meille mahtuiskaan.

Päkkärä toivottavasti menee leikkaus hyvin!onhan se pienelle varmaan raskasta, mut noita tyräleikkauksia tehdään käsitääkseni aika paljon, joten luulis olevan aika rutiinia.

Meidän pikkumiehellä oli hassu yö,se heräs viiden aikaan syömään,muttei nukahtanukkaan syötön jälkeen kuten normaalisti. Oltiin sit hereillä jotain 20 minuuttia ja takas nukkumaan. Sit nukku johonkin ysiin asti, joten ihan ok kuitenki.

Aadanäiti,ei me olla oltu tyksissä yhtä aikaa,meitin poika synty vasta 3.5,laskettu aika oli kuitenkin reilusti huhtikuun puolella,mut masussa oli varmaan sit mukavaa.(äitillä ei niinkään lopussa ollu..)

Tylsää kun on tommonen ilma,ei voi mennä ulos tai no vois mut ei huvita.Meen tekemään linssikeittoa,nam.

Vierailija
100/282 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verticia: Myllymuksujen taskuvaippoja on meillä kaksi ja niiden kanssa treenaan...muutoin käytän harsoja ja sekalaisia imuja joko ImseVimsen kuoria tai Ruskovillan housuja. Niin siis en oo huuhteluainetta käyttänyt, kun ei suositella. Mietin vaan miten saisi vaippoihin pehmeyttä...kenties etikalla.

Vähän toivon, ettei meille enää ykskään vieras tai siis tuttu ostaisi yhtään lelua tänä vuona. Kuvasin lapsen kaikki lelut omaan blogiini ja aattelin, et jos laittasin tänne kuvan neidistä lempilelun kanssa...ja haastaisin muutkin leluteemaisia kuvia tänne jakamaan kanssamme.

Tänään tuli Kela-kortti vaavalle, milloinkohan mulle.

Kiitos passikuvaussuosituksista ja kertomuksista asian tiimoilta. Jospa lauantaina yrittäisimme sitä Ateneuminliepeillä olevaa.

Tiuhti