##huhtikuun helmet 2009-heinäkuu##
Uusi ketju heinäkuulle aloitettava, mutta tule apuun päkkänä ja tee linkitykset yms.
Kommentit (282)
Esikoisen kanssa aloitettiin perunalla ja sitten peruna-porkkanaa. Aiotteko väsätä itse vai ostatteko valmiita? Meillä tuota perunasosetta teen tietysti itse mutta luulenpa että myöhemmin käytämme hyödyksi kauppojen tarjontaa. Minkähänlaisia suosituksia nykyisin on millä soseella aloittaa? Kysynpä neuvolastakin (kun siellä aina kysytään onko jotain kysyttävää.)
tänne kovasti kaivataan etenkin niitä yöunituulia. Nyt on syöty 2 h välein tänä yönä. Yks 2h meni omassa sängyssä joten jotain hyvääkin.
Hain eilen apteekista sekä suppoja että nestemäistä. Aattelin et ompa sit molempia. Käytetään sit sitä joka soveltuu tilanteeseen paremmin. Apteekin täti sit vaan sano et ei näit passaa sit käyttää yhtäaikaa...höh, luuliks se et mä tungen lääkettä molemmista päistä samaan aikaa. Heh heh!
No nyt yritämme viel nukkua kun pojal masu täynnä.
Päkkänä ja saku 3kk tänään
No moikkis, mentiin sit eilen poitsujen kanssa ysiltä nukkumaan. Kuopus ja esikoinen nukahti ennen ysiä ja keskimmäinen vähän sen jälkeen. Ja minä välittömästi, kun olin käynyt tarkastamassa että kämppä on yökunnossa. Nyt jaksoikin ihan erilailla herätä kuudelta... Isäntä elää eri rytmissä, en tiedä koska tuli sänkyyn enkä raski herätellä lomalaista ainakaan pariin tuntiin. Meillä on isot pojat tuossa 21-07 rytmissä eli siihen yritän tätä pikkuistakin kovasti opettaa. Viime yönä taidettiin syödä kaksi kertaa, olin taas niin tokkurassa, että sekosin laskuissa. Meillä ei omaa huonetta vauvalle löytyisi, yläkerran aulaan voisi laittaa ja isompana veljien huoneeseen nukkumaan. Eli pinnis on tukevasti makuhuoneessa. Yritän aina nostaa sinne nukkumaan syötön jälkeen, ja usein onnistunkin.
Meilläkin olis tänään neuvola, mutta tuskin ne rokotuksia vielä tarjoaa, kun 3 kk on vasta 27 päivä. Mutta saadaanpahan ajankohtaiset mitat!
Esikoisen kanssa käytin suppoja vaikka se oli ihan kamala kakkaaja ja vain kerran tuli suppo vaippaan ja sen kyllä tiesi että tuli kun rysähti heti kun vaippa oli päällä. Se nestemäinen menee sit kun vauva innostuu maistelusta, meillä pojat yökkäs sen päälleen ihan vauvana ja oli koko kaula sokeriliemessä.
Kelakorttia kaipaillaan tännekin, lähdetään viikonloppuna risteilylle ja olis se kiva joku dokumentti olla kaverista, vaikka tukholmaan vaan mennäänkin. Tosin ei finnairkaan kotimaan lennolla mitään papruja kysellyt. Passin ostoa yritän lykätä tuonne puolen vuoden jälkeen, niin voi mennä läpi sen viisi vuotta. Esikoista en lähtis kyllä vielä 1 v kuvastakaan tunnistaan nykyiselleen, mutta kakkonen oli 4 kk kuvattaessa jo ihan itsensä näköinen. Me on otettu passikuvat Espoontorin valokuvausliikkeessä, nimeä en muista, mutta hyvin onnistui. NYkyään ne ottaa digikameralla, niin se on helpompaa. Räpsii vain kasan ja sit valitsee parhaan ja rajaa sen oikein. Kannattaa tsekata liikkeitä etukäteen ja mennä sit hyväntuulisen vauvan kanssa, kun ei ole jonoa. Lapsiin tottunut kuvaaja ei ole pahitteeksi! Ai vitsi, nyt rupes tekemään mieli ulkomaille, pääsisköhän sitä talvilomalla...
Meillä on nykyään suosikkilelu, sellainen kirjava touhurätti, jossa on naaman kuva ja kaikkia ulokkeita, joista tarttua. Sille nauretaan melkein kuin äidille (onhan meissä toki samaa näköä) ja sitä on ihana imeskellä. Mistä leluista muiden vauvelit tykkää?
Vieläpä toivotan päkkänälle parempia yöunia (etkös sä kohta mene sinne töihinkin) ja verticialle tsemppiä miehen kanssa (se varmaan jaksais paremmin kun hilais itsensä sieltä sohvan pohjalta, pätis muuten meilläkin!!!) Niin ja kaikille ihania kahvihetkiä.
Hei, tästähän saa gallupin, innostuiskos väki vastaamaan?
1) suosikkilelu - meillä touhurätti
2) suosikkikahvi - ihan vaan presidentti, tosin parisienia löytyy kaapista, mutta sitä juodaan vaan iltapäivisin erikoistilanteissa.
Hauskaa öö - keskiviikkoa kaikille!
tuuti, jupe ja rätti
Pimeetä on kuin esterin pyllyssä..
Meitsi nousi sit jo kuuelta ylös kun on miljoona kortti-ideaa mielessä ja läjä huuto.netis tehtyi kauppoi odottaa pakkaamista..
Ja ku koko yö syöty taasen 2-3h välein niin paskaakos tässä enää nukkumaan. Ja tietenkin kun nousin ylös niin neiti nukkuu hyvin!!! Prkl..
No minä uskon siihen et tilailee taas maitoa ja tää pian rauhottuu niin meilläki nukuttais illasta edes sinne kolmeen saakka kerrallaan..
Mieskin menee tänään kuorsauksen takia taas lekurille, että joskos sekin joskus pääsis sänkyyn nukkumaan..
Elämä voittaa sarjoi ei löydy edes dc:st et vois imuuttaa.. Pitäis varmaa kahtoo jostain ulkomaan verkkokaupasta löytyskö dvd:llä..
Mitäs pitikään sanomani, en mä muista..
Meiän suosikkilelu vaihtelee. Jos ei oo kädet piilossa niin sängys matsaa ihan täysillä ainupupun kanssa. Ja lattialla puuhamatto on in. Ja hoitopöydäl ja sohval maittaa hyppiäinen (äidin ja isin sormet...)..
Suosikkikahvi on juhlamokka ku sitä meil aina on :D.. Kalliimpiin ei ole varaa..
3) Lempikuppi? Nalle puh ja kiroileva siili mukit..
Nyt alan askartelee..
mitä piti sanoa..
Noi dokumentit. Me ku mentiin maistraatis naimisiin niin mitään dokumenttei oo tullu ja esmes ku ajokorttia käy uusii niin ne näkee sielt koneelt het et nimi on muuttunu ja samate kelas..
Ite odottelen kela korttia (uutta) edelleen. Johan täs on yli puoli vuotta oltu naimisis..
Laival ei tarvii todistella kuka muksu on, ainakaa meiän ei tarvinnu.. Apteekis kysyvät vaan lapsen kelakortin :D
Joo nyt menoks..
Ekat neuvolaterkut tälle päivälle, tänään taisi olla muitakin neuvolaan menijöitä.
Tomppa on hyvin kasvanut paino 7220g, pituus 63,7cm ja pää 43cm. Elikäs ihan hyvän kokoinen ukkeli. Rokotuspiikki kirvoitti pienet itkut, mutta autossa jutteli ihan tyytyväisenä. Isoveli oli reissussa mukana jos se vähän lohdutti. Ostin myös nestemäistä lääkettä ja sitä lusikallinen nyt varulta annettiin kun jos on kipua, ei mitenkään itkuinen kyllä ole. Perunasosetta voi sitten jossain vaiheessa aloitella. Ehkä parin viikon päästä kokeillaan.
Tuutin kysymyksiin lempilelusta Tompalla isin sormet ehkä ja pikkunalle joka roikkuu hoitopödän yllä. Meilläkin juodaan juhlamokkaa ja joskus presidenttiä. Halvempia kokeiltu, mutta jotkut tosi kamalan makuisia, että mieluummin juon vaikka sitä bambukahviani. Nyt lähden jotain syömään. Tulkaahan sitten toisetkin kertomaan neuvolakuulumisianne ja muitakin.
Meilläkin oli tuo 3 kk neuvola.
Pituus 58 cm and paino 6670 g, nuppi 40,5. Pienet itkut tuli rokotteesta, mutta heti sitten sippasikin mun syliin. Raivostuttavinta sakusta oli kun täti yritti väkisten saada pään kääntymään vasuriin. Meidän poika suosii oikeaa puolta ja nyt pitäisi yrittää sitten tuota vasentapuolta aktivoida. Aluksi kyllä oltiin vallan maar kohteliaita ja juteltiin ja hymyiltiin tädille.
Neuvolareissun unet jäi lyhkäseksi ja nyt yritetään nukkua toistamiseen. Pientä kränää ilmassa. Kuumetta ei tunnu olevan joten en ole vielä sitten panadoliakaan antanut.
Ruoka ja velli yms. kokeilut jätettiin nyt täysin väliin sillä vatsa-asioiden seuranta on kätilöopistolla. Ensi yöksi ajattelin antaa vähän lisämaitoa josko nukkuisi enemmän kuin tuon 2 h kerralla.
Meillä parhaimmat jutut on:
a) valkoinen rätti - kiva yrittää tunkea suuhun
b) valkoinen rätti - äiti liuhuttaa sitä ja alas se tulee naaman päältä
c) hoitopöydän kuva mr. whiskersistä
d) olohuoneen taulu johon heijastuu tv:n kuva
e) pyykkien ripustaminen kun niitä ravistaa
...halvat on siis huvit!
Kahvina menee juhlamokka tai presidentti pavuista jauhettuna. Nyt ikävä kyllä soija-maidolla höystettynä. Tumma paahto on yök!
Kahvi juodaan joko muumimukista (kaapit on niitä täynnä) tai sitten puolenlitran termosmukista.
Mulla on nyt joku outo pesänrakennusvietti. Liittyy varmaan töihin menoon. Eli päästäviiraus senkun jatkuu.
Päkkänä ja Saku
Sain soiton lastenklinikalta ja päästäänkin tyräleikkaukseen jo maanantaina. Jippii! Sekin asia saadaan nyt vihdoin ja viimein kuntoon. Nyt sitten nähdään miten paljon itkuista korjaantuu tyrän myötä!
Meilläkin päädyttiin äsken panadolin antoon. Kiukku oli valtava kun uni ei tullu ja poika alkoi tuntumaan jo vähän lämpöiseltäkin. Aatelin, että mitäs minä sitä huudattamaan lisää kuumeen mittauksella vaan pistin sille tissin lomassa panadolit poskeen ja nyt on ainakin hetkellisesti taas rauha maassa.
Voi jee kun mä on nyt onsku tosta leikkausajasta!!
Todella hienoa että saitte jo maanantaille tuon ajan. Tosi hienoa! Toivottavasti sitten lähtee helpottamaan :)
Tuo oli muuten hyvä vinkki että ruuan lomassa laittaa panadolit menemään, pitääkin kokeilla niin sitten jos ensi viikolla meillä aletaa kitisee piikin takia.
Jep ja jatkan taas korttien tekoa ruuan teon lomassa :) .Jei.
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille :)
Verticia & Nea
Raskausaikana kirjoittelin maaliskuisissa, mutta kun typy päätti syntyä vasta 6.4, tuntuu tämä pino läheisemmältä.
Tytön lisäksi löytyy pojat 7/00 ja 7/02.
Kannanpas minäkin korteni kekoon tuossa särkylääkeasiassa. Supon laitto ei ole ollenkaan hankalaa. Puristaa laiton jälkeen pakaroita yhteen, niin eiköhän se siellä pysy. Isompi ongelma on imeytyminen. Olikohan se kolmasosa, joka lääkkeestää imeytyy peräsuolen kautta. Joten sen vuoksi suunkautta annettava mixtuura on parempi. Ja ruiskun kanssa antaminen onnistuu hyvin.
Meillä mennään myös 98% rintaruokinnalla, kuten joku muukin sanoi. Yöt nukuttiin omassa sängyssä jo heräämättä, mutta nyt on tahti muuttunut. Esim. viime yönä tissiä piti antaa x4. Vaikka vetäsi illalla pullosta NANnia melkein 2dl, kun hermot meni tyhjiin tisseihin. Tänään hainkin perunamaissi sosetta ja maissivelliä. Joten lähiaikoina meillä aloitetaan kiinteät.
Kuinka innokkaasti keittelette tutteja ja pulloja? Tunnustaudun tällä saralla todella laiskaksi. Ja meillä kun on kalkkipitoinen vesi, jää keittämisen jälkeen pulloihin harmaa pinta.
Kutsu käy, joten palataan asiaan.
Kaarna@laiva ja typy 3kk
Kiva että tänne löytää muitakin mattimyöhäisiä! :D
Kaarna@laiva, oon kans kokenu nuo supot helpoiksi. Mutta että siitä vaan noin vähän imeytyy, en tiennytkään! Eiks sitä nestemäistä panadolia pitäs annostella 15 mg per painokilo, vai mites se meni... tarvii ehkä hakee sitte sitä, kun huomenna on ne piikit.
Meillä neiti on varmaan kans tota seittemän kilon luokkaa kuin Tomppakin edellä. Veikkaisin niin. Tuntuu ettei ihan maito riitä pitämään tyttöä tyytyväisenä, ja ajattelin kans kysäistä huomenna neuvolasta noitten kiinteitten aloittamisesta... Jostain syystä mä mieluummin alan lappaamaan sitä perunaa masuun kuin syöttämään pullotolkulla korviketta. Rintaraivareita on saatu viimeaikoina tarpeeks muutenkin, kohtahan tuo lopettaa koko tissinsyönnin jos hokaa että pullosta saa iisimmin ;)
Niin ja eilen illalla ostin kaupasta varuiks jääkaappiin jo maissivelliä. Sitäkin vois totuttaa jo hiljalleen, jospa saisi siitä apua noihin välillä päättymättömän tuntuisiin iltaisiin tissimaratooneihin...
Kiva kuulla että noista rokotusreissuista on selvitty hengissä! :) Jänskäilen vähän huomista, onneks mies tulee mukaan... mä varmaan alan ittekki poraamaan ku raasua pistetään :D :D
Terkkusin,
Ansku ja Aada
Ja hyvällä ruokahalulla söi muutaman lusikanpäällisen maissiperunaa. Lisäksi vetäisi reilun desin maissivelliä. Pojat aloittivat saman ikäisinä. Nyt oli tarkotus vielä odottaa, mutta yöt ovat käyneet risaisiksi, joten katsotaan, onko tästä hyötyä.
Meillä myös huomenna neuvola. Vielä on harkinnassa rokotetutkimukseen osallistuminen. Hirvittää, jos rokote ei olekaan pitkässä juoksussa turvallinen.
Tuosta supon vähäisestä imeytymisestä valisti joskus esikoisen aikaan lasten infektiolääkäri.
Kaarna@laiva ja typy 3kk
Tervehdys kanssa sisaret pitkästä aikaa... Mulla tunnukset unohtuneet ja sit vihdoin osasin rekisteröityä uudelleen, mutta arvatkaapa vaan, en muistanut ex-nimimerkkiä vasta äsken, että kolmonenhan olin!!Dementikko oon...
Meillä ei oo todellakaan ollut kovin kiva tämä vauva-arki.. Synnytyksen jälkeenhän vauva sai sen infektion (jos joku muistaa)No se on ok.
Mut vauva oli vaja 2kk tuli flunssa oireet jotka todella pahaksi meni yks yö, lähin sairaalaan ja jouduttiin heti osastolle. Siellä todettiin RS-virus. Oltiin sairaalassa 4pvä pienes huonees, palvelu pelas, mutta silti sitä mieluummin olis kotona ja terveen vauvan kanssa.Niin ja korvatulehdus myös, johon ab-kuuri meni 5 pvä.
Kotona kerettiin olemaan reilu kaksi pvä, kun taas mentiin sairaalaan...Oireet taas paheni, poitsu huusi, et heti tajus et jotain on, oli sellasta kipuitkua.Sitten taas oltiin 3pvä sairaalas...Keskussairaala on tullut tässä vuosien varrella aika tutuksi.
Tästä vk päästä taas mentiin sairaalaan, mut yksityislääkärin vastaanotolle, oli korvatulehdus sekä keuhkoputken tulehdus ja tähän taas ab-kuuri.
Meidän poitsulla jo 3 ab-kuuria ollut ja ikää vaja 3kk!! Toivottavasti enää ei tarvis...
Mutta kyllä vain äitinä pitää olla tiukka ja vaativa (itepäinenkin) että saa lapsi hoitoa. Asutaan pienel paikkakunnal, tk lääkäri diagnosoi ruokatorventulehduksesi, joka oli aivan mettään menevä diagnoosi...........Aarg!!
Muuten poika on nauravainen ja hyväntuulinen, jokeltelee, kuolaa ja tänään aloitin soseen, maitoa meni jo niin paljon vrk että päätimpä aloittaa!! Ilman neuvolantätin lupaa tms...
Joka lapselle oon aloittanut omatoimisesti!! Ja hengis ovat...
Meillä on sama rytmi kuin alussakin, paitsi päiväunet vaihtelee. Poitsu rakastaa kylpemistä, osaa kyllä nauttia siitä!!
Sisarukset eivät oo juurikaan mustasukkaisia olleet, mitä nyt juonittelua ja tappelua, joka on ihan normaalia ilman vauvaakin.
mulla niin kovasti asiaa, et puolet unohtuu tässä matkalla...
Supoista olitte kirjoitelleet.. Meillä ollaan jo saatu suppoja aika monta sairaalas ja kotonakin ja mielestäni se on helppo laittaa ja auttaa hyvin. Laitan supon päähän perusrasvaa ja sit peräsuoleen. Laitan työssäni myöskin niitä isommille, että ei oo ongelmana ollut.
Nestemäistä oon sit käyttänyt vähä isompana omille muksuille.
Mutta jokainenhan tekee niinkuin parhaaksi näkee!!
Kuukautiset on alkanut ja kohta jo toisetkin...Kierukka olis tarkoitus laittaa seuraavien kuukautisten aikana..
Poitsulla on masuongelmia ja mennään tutkimuksiin että ono maitoallergiaa, niinkuin siskollansa. Koska mahavaivainen jo ihan vastasyntyneestä saakka. Pumppasin omaa maitoa 2,5kk!! Nyt mulle lypsyt riittää!!
Palailen taas, yritän vähän useammin käydä kirjoittelemas, ettei tälläista romaania tuu...Lukemas kyllä oen käynyt!
äitsykkä 3. (ex-kolmonen3)ja poitsu kohta 3kk
eli meillä lapset p.10/04, t.01/06, p. 04/09 äitsykkä3 (kolmonen3)1979
oikein ei tää tyyliltään ei varmaan menny, mut tärkein et asia tuli oikein!!
Miehen nettivuoro painaa päälle.
Tomppa nukkui aika hyvät päiväunet lääkkeen annon jälkeen. Ja nyt nukkuu jo yöunillaan. Viimeyönä muuten nukkui sikeästi omassa sängyssään, että pomppasin petistä ylös tarkistaan, että hengittääkö ja kun silittelin niin heräsi tietysti. Samanlaista lisää. Neuvolan täti kirjoittikin nätisti, että tyytyväinen vauva. Sellainen meidän tomppa on.
Jotain piti komentoida, kiva kuulla entisestä kolmosestakin. Sittenhän oli vielä numerokolmekin, ei ole tainut kuulua mitään. Kaarnalaiva mulle tuttu kun vakoilin maaliskuistenkin juttuja, koska mullakin la oli niin huhtikuun alussa, että kuvittelin jo maalisvauvan saavani vaan toisinhan siinä kävi ja Tomppa syntyi rv40+6.
Verticiakos mainitsi soittavansa haitaria? Soita ihmeessä Neealle ainakin jos tyttö tykkää. Itse en osaa mitään soittaa (muutakuin puhelinta ja niinpoispäin) ihailen vaan niitä jotka osaa. Ja voimia päkkänälle ja erikoisesti sakulle tyräleikkaukseen. Leikkaukset aina jänniä tilanteita vaikka rutiinijuttujakin olisivat.
no nyt vuoro miehelle (tosin vaihtaa varmaan sivuja..)
pikkuäiti ja tomppa 3kk (vartin vanhempi sakua ettei pääse unohtuun..)
...läjöittäin likaisia vaatteita Ikean kasseissa ympäri kämppää, kaikki kukat kuivuneina, äijä syöttää Urhoa ja mamma nettaa ja juo valkoviiniä jäillä. Chic!
3 kk:n neuvolan mitat: 5,760 kg, 62,5 cm, pää 40 cm. Molemmat rokotukset annettiin (tavis + tutkimus). Neuvolassa tuli raivohuuto ja sitten oli äreenä pari päivää. En antanu suppoja enkä mitään muutakaan kuin syliä. Sitten ilo voitti. Oli kyllä 4 päivää kakkalakossa ja ehkä siitäkin kiukkuinen.
Neuvolatäti vihjaili, että Urho olis ylijäntevä, ja mä en tajunnu/tajua vieläkään, että semmonenkin voi olla. Täti anto jotain jumppaliikkeitä, ja mä huolestuneena esikoisen äitinä mietin, mitä mä oon tehnyt väärin, huoh. Jumppia ei ole tehty, kun Urho on aloittanut ihan omat harjoitukset. Ensin kääntyili masulta selälleen, nyt menee molemmin päin myös selältä masulleen...eli oleskelee lähinnä lattialla. Iloinen veikko on muuten, mutta harmistuu, kun ei pääse enempää liikkeelle.
Oltiin neuvolan jälkeen koko perheen voimin mökillä pari päivää, sitten käytiin moikkaamassa mun mummia (88 v) hoitokodissa, sitten lähettiin kaksin reissuun, minä ja mun reissupoika; mies meni veneilemään 5 pv:ksi kavereiden kanssa. Me majailtiin pari päivää mun lesbotädin ja sen kumppanin möksällä ja peloteltiin kissoja (ne ei oikein tiennyt, MIKÄ Urho on...) ja juhlittiin kisujen 1 v synttäreitä, sitten mentiin mun kummitädille (60 v) Simpeleelle ja kaverille Mikkeliin ja sieltä takas anopin mökille kattomaan serkkuja. Ajettiin varmaan jotain 500 km. Mä kehityin aika hyväks yksikätiseksi: huoltissämpylät, -kahvit ja vessassakäynnit hoituu kyllä. Mutta kylläpä Itä-Suomessa on kaunista!
Urhon kakkalakko loppu mun kaverilla, kun päästiin maalta sivistyksen pariin - ja neljän päivän panttaamisen jälkeen jälki on sen näköistä, heh ;) Olin shortsit jalassa ja pa**aa valui Mun reisiä pitkin polviin asti...
Kamaa olin reissuun osannut pakata paljon mutta sopivasti, vaikka kahdesti jouduttiin pyykinpesuun. Kaikki lääkejutut olin ostanu jo valmiiksi retkiä varten (supot, nenä-friida, nenätipat, kuumemittari) Samat pakataan mukaan Puolaan lauantaina, plus vielä vauva ribbelääke molosan tms.
Urho nukkuu tosi vähän/pätkissä, ei malttais kun koko ajan pitää harjotella. Toisaalta kaikki miehen perheen miehet on samanlaisia. Miehen velikin vielä parikymppisenä saattoi valvoa koko yön (selvinpäin) ja mennä sitten töihin. Urho heräilee vielä 3-5 kertaa yössä, mikä on aika syvältä. Sen(kin) takia annetaan iltaisin usein nannia 2 dl (kun sulaa hitaammin). Soseita ei vielä anneta, kun mua on peloteltu, että tulee allergioita. Mutta se voi olla ihan höpöhöpöä. Sitä paitsi ollaan miehen kanssa ihan superallergisia molemmat, joten tuskin se omena kauas puusta putoaa. Imetän vielä noin 80 %, mutta mä en kyllä nauti siitä edelleenkään yhtään...ajattelin kuitenkin puolivuotiaaksi osittain-imettää.
Passikuvista. Mä otatin Hakaniemen Tunnin Kuvassa Samilla. Mutta se sanoi, että Ateneumin kujalla niiden liikkeessä otetaan yleensä vauvakuvat, niillä on sellainen valkoinen alusta, johon vauvan voi laskea. Meillä tuli kuitenkin huippuhyvä kuva, jota kytätkin kehui...Herätin Urhon unilta ja se oli niin pihalla, että tuijotteli puolinukuksissa (silmät auki) vakavana kameraan.
Paljon oli vielki asiaa, mutta unohtui kaikki. Päkkänän kanssa iloiten! Elämä voittaa oli hyvä sarja! Tuttikakun resepti olisi kiva saada. Tervetuloa uusill, mukaan mahtuu kyllä!
Seuraavan reissun jälkeen alan taas siirrellä kamoja eli muuttaa koko kämpän järjestyksen. Annetaan varmaan makkari Urholle ja siirrytään nukkumaan olkkariin. Suunnittelin sellaista puoliparvea liukumäellä pitkätossustyyliin, mutta ekaks parven alle pinnari ja hoitopöytä, parvelle muu lapsisälä...mutta suunnittelu on vielä kesken...
Sorppa omat navat. Aurinkoisia kelejä odotellen,
Sande ja Urho (33 v ja 3 kk)
heh, en ois uskonut miten paljon meidän pojan vasuria eilen kytättiin. Ja totta on et pää kääntyy vaan oikealle ja vasuris olevat jutut jätetään huomioimatta. Mieskin totes et ei ois uskonut joskus olevan huolissaan tälläsest asiast. Vai oli sit urho ylijäntevä. Sil näyttää olevan vaan hinku päästä nopee eteenpäin.
Valkkari jäillä kuulostais ruhtinaalliselta! Voisin yhet ottaa vaik vkonloppuna sen kunniaks et poika on nukkunut ekan yönsä omassa sängyssä, jee! Tän syötön jälkeen otan viereen kun iskän kello soi kohta!
Päkkänä ja se vartin nuorempi tomppaa
Huomenta
Tsissus mikä määrä viestei pienes ajas :D . Hyvä hyvä!!
Tervetuloa mukaan Kaarna@laiva!
Meillä kun oli edellinen tuttipullorumba niin hyvä jos joka toinen päivä keittelin niitä.. Joka päivä ei kyl ehtinyt mitenkään keittää. Ja syönnin jälkee pesasin tai huuhtasin astianpesuaineel ne läpi..
Eikös se oo et 3kk jälkeen ei tarvii steriloida enää ku laps ei sit vissii saa niist sit enää sitä jotakin mikä lienikää..
Mä ajattelen tuollasis asioissaki et ei niit mitään steriloitu oo ennenvanhaanka ku munkin vanhemmat on ollu lapsia. Ja etenki ku mun isovanhemmat ollu lapsia. Ja ne on vielä pisimpään hengissä pysyttelevä kansa.. Toisin ku mun vanhempien ikäluokka kuolla kupsahtaa jo paljon aiemmin.. Ja tuskin sekään johtuu siitä et ei oo tuttipulloi keitetty :D
Mä niin toivon et meillekin näytetään vihreet valoo soseiden suhteen ens viikol neuvolassa. Siis tässähän menikin jo mitä 2 vai 3 vko ettei imettäminen sattunut. Ja nyt taas sattuu. Ei juma!! Siis jos tää tästä pahemmaks muuttuu niin minä lopetan tämän leikin. Syököön sitten korviketta vaan ellei soseit saa aloittaa..
Siis hatun nosto kyllä kolmoselle eli äitsykälle!! Ei oo teilläkää hyvin alkanut mutta toivottavasti ei enää tarttis sairaalaan mennä!! Ei kuulostanu kyllä yhtään kivalta. Mut hyvä et oot vaatinut hoitoa. Tuollaiset lääkärit tarttis satikutia mitkä noinkin paljon päin honkia diagnosoittee!! Ja siis tuo että 2,5kk pumppasit omaa maitoa niin wau!!
Sande kyseli tuttikakun ohjetta: http://kakkulakrou.blogspot.com
Meilläki on neitii sanottu syntymästä saakka tooodella jänteväksi mut ei sentään vielä ylijänteväksi.. mitähä mahtaa meinat juu..
Ja meillä heräiltiinkin.. No nukkus se tunnin pidempään kuin normaalisti tällai aamulla. Tekeekö tuo et ulkona on ihan helv sademyrsky!
Listan heitän tähän perään vielä..
Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi
Kaarna@laiva - ,p07/00, p07/02, t04/09
Lyyti -77, t04/09, Uusimaa
Magda -83 t04/09, ?
Orvokki -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?
Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi
Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi
Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki
PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa
Satuilija -80, t04/09, Vantaa
Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää
Tiituska -86 p04/09 Lahti
Tiuhti -81, t04/09, Helsinki
Tsili -77, t03/09, Helsinki
Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo
Verticia -85, t04/09, Turku
Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09
Pienet isännät nukkuvat omissa sängyissään (!) ja iso maalarimestari "katsoo televisiota" kuorsaus vaan kuuluu...
Tänään näin suloisen luonnonihmeen kun kurkiemo käveli poikasensa kanssa tietä pitkin. Ajoin autolla ja emo lähti lentoon ja sanoi varmaan poikaselleen, että mene tieltä pois kun näin ohi ajaessani miten pörröinen kurjen pää vaappui pellolla. Kookaita lintuja nuo kurjet ja isoja jo vauvoinakin.
Ostin suppoja kuukausi sitten jo kaappiin varuiksi. Mutta voipi olla että ostan jotain nestemäistä myös kun jännitän niitä suppoja ehkä pakkon eessä yrittäisin laittaa.
Kätevä systeemi päkkänän riippukiikku. Meillä tuollainen rottinkihässäkkä. Kun on ollut paljon lapsia kylässä on se pitänyt ottaa pois ja ongelmana aina mihin sen laittaa.
Join muuten tässä samalla bambukahvia se on sellaista terveysvaikutteista kait ja tyydyttää vähän kahvinhimoani vaikkei oikeastaan kahvia olekaan, kokeilkaapas. (ei käy jos jotain vilja-allergiaa). Tulen huomenna kertomaan neuvolakuulumisia. Mikäli netti toimii nyt näyttäisi ihan hyvin taas toimivan.
pikkuäiti ja Tomppa huomenna tasan 3kk jo!