Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

##huhtikuun helmet 2009-heinäkuu##

01.07.2009 |

Uusi ketju heinäkuulle aloitettava, mutta tule apuun päkkänä ja tee linkitykset yms.

Kommentit (282)

Vierailija
41/282 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukoilla näyttää olevan mukavat sunnuntait kun on ollut hiljaista!

Minä täällä puolestani ihmettelen miten vajaan viikon inhimmillisen arjen jälkeen tulee kerralla kunnon takapakkia. Meillä ollaan kitisty, rähisty ja huudettu. Nukuttu huonosti, roikuttu tissillä jne jne. Nopeesti se oma mielikin ehti tottumaan vähän helpompaan elämään ja nyt kun on rähinät ollut päällä niin mä oon ihan poikki. Mitenköhän mä oon jaksanut tätä 2,5 kuukautta ja nyt kun on noin viikon jälkeen tälläistä niin oon heti väsy.

Mitäs rintapumppuja teillä muilla on käytössä? Mun pitäisi mennä hankkimaan kunnon kapistus enkä oikein tiedä minkä merkkinen pitäisi ostaa, käsimalli vai sitten paristo/virta käyttönen.

Ai niin piti kertomani jo aiemmin, että me ostettiin riippukeinu. Ei siis matto vaan keinu. Se on ääreismukava. Se toimittaa nojatuolin virkaa olohuoneessa ja mä otin jo poitsun kanssa siinä tänä aamuna aamupäikät.

Meidän jäbä nukahti iskän kainaloon sänkyyn ja tässä kauhulla odottelen koska se herää ja minkähänlaisen huudon kera. Mulla ei ole vielä edes tuota apteekin erikoismaitoakaan sille antaa joten äitin eväillä on pakko tämä yö pärjätä.

No niin, sinä paha missä.... täytyy rientää heti!

Päkkänä

Vierailija
42/282 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kapistus tuo mokkula. Ei meinaa päästää meitä nettiin. Nyt kokeilin ja kas ihmettä! Saattaa olla että katkoo yhteyden taas joten ei pitkiä löpinöitä.

Minkälainen riippukeinu päkkänällä on? Meilläkin nimittäin roikkuu katosta keinu joka esikoisen vauva-aikana ostettiin ja oli tosi paljon käytössä kun korvatulehdusten aikoina valvottiin. Monta yötä keinuteltiin. Tomppaa ei vielä ole tullut siinä paljoa keinuteltua ja ollaan ajateltu jo ottaa se poiskin kun esikoinen keinuu sillä vähän liiankin hurjasti, mutta voi vielä tulla käyttöä.

Masennuksesta, vielä, mulla raskaus vaikutti myönteisesti mielialaan, nyt taas olen oma en niin hilpeä itseni. Synkiäkin ajatuksia välillä on, mutta kun taas sitten ajattelen järkevästi miten paljon elämässäni on (kaksi ihanaa poikaa ja ihan ihana mies ja kaikkea muutakin) niin sitten taas jaksaa päivä kerrallaan. Miehet ei varmaan aina tajua mitä tunnemylläköitä naisen elämässä käy. Jos meinaa keittää päässä laitan vauvan miehen syliin ja käyn happihyppelyllä pihalla. Suosittelen toisillekin.

Ja nyt kokeilen lähettää jos vaikka mokkula iloisesti minut yllättää.. Ja parempaa alkavaa viikkoa kaikille. Meillä isillä alkoi kesäloma jippiii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/282 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kans isäntä kesälomalla tai niinkuin se itse sanoi työleirillä. Meillä on kaikkee pientä remppaa mitä tehdä ja sit mä olen esittänyt kunnianhimoisen tavoitteen "isoveljille laatuaikaa" eli joka hommaan pitää ottaa yksi tai kaksi poikaa mukaan. Pojat on innoissaan ja isäntä opettelee, ettei aina tarvi tehdä mahdollisimman tehokkaasti, jos samalla saa seurustella lasten kanssa. On muuten aika vaikeaa miehelle.

Mulla taitaa kans olla joku masennuskausi, kun tuntuu, että miten ihmeessä näitten kanssa voi selvitä seuraavat pari vuotta. Ja kamala pettymys, kun odotin niin kovasti tätä kesää, vauvaa ja aikaa poikien kanssa ja nyt tuntuu, ettei kaikkeen repee. Mitähän tää olis, jos olis vielä hankala vauva, kun tän ultrahelponkin kanssa omat voimat on rajoilla. Mut nautin kyllä ihan kamalasti, kun mies ottaa yhden pojan mukaansa ja mulla on tilaisuus olla sen toisen kanssa ihan rauhassa. Täytyy vain kaivaa taas jostain se vaihde, että elämä on tässä ja nyt ja jos siitä aikoo nauttia, on paras aloittaa heti. :-)

tuuti, tänä aamuna filosofisena

Vierailija
44/282 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miten se pmmp:llä jatkuukaan..

Meillä on taasen valvottu yö takana ja sen lisäksi on puhelin pimeenä ja netti vähän väliä pimeenä. Plus mieli kireellä ja pää hajoomassa.. Ja nyt vielä kakatki housus neidil..

Jei!!

Prkl.

Siis onko joku musta kissa kävelly tien yli tjn..

Joo, menenki sit samantien kakkapyllypesulle, alko iso huuto.. jatkan sen jälkeen.. jos netti ei ole taas pimentynyt.. tai talo pala..

Sanoin yöllä et varmasti talo palaa ku ole edes puhelinta millä apua soittaa..

Negatiivinen Verticia & Huutava Nea.. :D

Vierailija
45/282 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis todella helpottavaa huomata et sitä kireetä pinnaa ja vaikeutunutta vauva-arkea löytyy muiltakin. Oli lähellä etten tänä aamuna heittäny miehen puhelimia kuuhun, jotka toimii myös herätyskellona. Meillä heräiltiin kakat housussa 5.20, vaihdoin vaipan, imetin ja laitoin takas nukkumaan, no alko kuulumaan kamala höpinä ja kiljahtelu, laitoin tutin suuhun jota nostin noin 120 kertaa ( jos päkkänä nostanut miljoona ), vihdoin tyttö näytti hiipuvan unten maille, oli siis rajamailla nukahtaa kun miehen kellot pamahti soimaan... JEE! tyttö siis myös heräs, yritin sitkeesti sit vielä saada nukahtamaan johonkin 7.30 asti, sit alko väsykiukku, joten pikainen syöttö, kun jaksanu edes kunnolla syödä, ja partsille nukkumaan... ja siellä onneks on nyt nukkunu n.8 lähtien eli melkein pari tuntia. Toissa yö oli kans normaalia vaikeempi, mutta onneks oltiin miehen kanssa sovittu jo aikasemmin että se nousee aamulla laittaa tytön nukkumaan kun oon syöttäny sen, joten sain sit eilisaamuna nukkua lisää. Silti olin koko päivän ihan väsyny ja ei tarvinnu illalla kauheen kauaa hakea unta.

Onneks meillä on alta viikon päästä neuvola, oon oikeesti huolissani ettei tyttö saa tarpeeks ruokaa, se on mun mielestä liian laiha, ihan ruikku. Tai siis kuvittelisin että vauvat ois vähän pyöreempiä, mut meillä näyttää pitkältä ja ruikulta. Syö kyllä hyvin ja vaikuttaa muutenkin tyytyväiseltä mutta häiritsee kun ei tiedä et onko tarpeeks tullu painoa lisää. No se onneks ratkeaa piakkoin.

Me lähetään tänään taas moikkaa serkkuja ja mummoa, toivottavasti meillä ei ole kylässä känkkäränkkä.

Puklautuksista, huomasin meillä että tulee puklut jos on syöty vähän aikaa sitten ja sit laittaa mahalleen, kaupan päälle saa vielä kiukut. Ja muuten ei siis juurikaan puklauttele.

Menen keittämään lisää sitä polttoöljyä millä tää kone lähtis tänään käyntiin... tai tapittais edes jotenkin silmät päässä.

Verticialle voimia, ja jatka vaan niiden korttien tekoa, sehän on sun harrastus, niikun miehesi on telkkarin kattelu. Ja jos voisin tolkuttaisin miehesi päähän sen että tarviit sinäkin sitä omaa hengähdystaukoa kotoota, niikun hänkin töistä. Eihän sen tarvi olla heti montaa tuntia, mutta kunhan ees pääsisit vaikka kävelemään yksin puoleksi tuntia, sitä on sen jälkeen kummasti taas hitusen ihmismäisempi.

Laitetaan hakuseen valoisempaa mieltä!! Toivottavasti teille tehdään ne mieliala testit parempina päivinä, muuten saattaa tulla vähän turhankin negatiiviset testitulokset... :)

Satuilija ja Aamu vajaa 3 kk

Vierailija
46/282 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olikin ihana aloitus tälle viikolle, kun tämä äiti heräsi puoli yhdeksän aikaan pirteänä sängystä ja tajusi nukkuneensa 10,5 tuntia yhteen putkeen. :) Joona ei viime yönä siis herännyt sitä tavanomaista yhtä kertaansa syömään.. Tai siis meillähän nämä yöt on tosi helppoja; Joona käy nukkumaan 22-23 ja herää 06-07 syömään, sitten nukutaan vielä sinne noin kymppiin. Mutta kyllä se silti oli vallaan ihanaa saada nukkua noin pitkä pätkä, vaikka ei tosiaan aihetta valittamiseen ole muutenkaan..

Argh!! Ne hemmetin kuukautiset ei ole vieläkään loppuneet. Nyt siis menossa 12 päivä, muistaakseni. Kuinkakohan kauan niiden täytyy kestää, että olisi aihetta ottaa yhteyttä lääkäriin? Ärsyttää niin paljon!

Eli mähän en imetä, joten siksi mulla on jo toiset menkat päällä. Kurjuus. Orvokki tuossa hehkutteli täysimetyksen helppoutta ja täällä komppaillaan sille. Pulloruljanssi on aika raivostuttavaa touhua, etenkin kun ollaan jossain liikenteessä. Tosin onhan tuohon jo sillälailla tottunut, ettei sitä juurikaan ajattele.. Mutta jos jotain positiivista haetaan, niin ainakin pääsee isä, mummit, sun muut syöttämään välillä kanssa. :)

Suloista Verticia, että teet kissalle kakun. :D Mä en oikein osaa/viitsi koskaan leipoa mitään, paitsi sämpylöitä aina joskus. Ja raskausaikana mä tein aina itselleni mokkapaloja ja vedin koko pellillisen yksinäni, kun tuo mies ei syö mitään leivonnaisia. Enää ei siis edes viitsi mitään tehdä, kun kaikki jää mun syötäväksi ja minähän syön. :( Raskausaikana tuli huimat 27 kiloa, en mä erityisemmin ole niitä jaksanut yrittää pudottaa, mutta ei sitä nyt ehdoin tahdoin kannata itseänsä vielä kaiken maailman herkuilla täyteen ahtaa. ;) Kivastihan nuo on jo lähtenyt, 21,5 kiloa on hävinnyt aikalailla itsestään. Luulen, että nuo 5,5 kiloa on sitten ihan sitä puhdasta läskiä, mitkä ei niin vaan itsestään lähde. :D

Rytmeistä.. Meillä on aika muotoutunut jo päivän ohjelma; Noin 10 aikaan noustaan yöunilta, valvotaan noin 1,5 tuntia ja pienet päiväunet. Heräillään siinä 12 maissa ja valvotaan muutama tunti. Joskus 14-15 käydään päivän pitkille päikkäreille, jotka kestää yleensä sen 3-4 tuntia. Kuuden maissa siis taas heräillään ja loppuilta valvotaan. Pikkutorkkuja saattaa ottaa, mutta muuten valvotaan sitten tuonne 22-23. Ihan tyytyväinen tällaiseen olen. :)

Aadan äiti, kiva kun tulee joku muukin Maija Myöhäinen mukaan! :)

Meillä vellin myötä muuten alkoi kunnon kakkarumba. :) 3-4 kertaa päivässä tulee kakat, ja sitten sellaisia pikkupuksuja aina väliin. Ja mä niin iloitsin siitä yhdestä kakasta per päivä. Mutta yritän aina ovelasti nakittaa iltasella sen homman miehelle.. Huomaan kun tulee kakat, sitten; "Voisitko kulta käydä katsomassa vaipan kun mun täytyy mennä pesemään tuttipulloja?".

Verticialle voimia. Meillä otettiin vähän aikaa sitten yhteen ihan samoista asioista. Eli siis miksi vauva on pelkästään minun vastuulla? Kyllä mä ne kotityöt hoidan ja olen pojan kanssa suurimman osan päivästä, enkä valita. Mutta täytyy ymmärtää että myös mä tartten sitä omaa aikaa, edes vaikka tunnin. Saa olla ihan rauhassa. Ja ettei aina tarvitse erikseen pyytää, että "voitko nyt ottaa tän?". Ehkä se nyt ymmärsi, kun kiukkusin.. :)

Hmm.. Taidanpa tässä laittaa itseni valmiiksi nyt, kun Joonakin vielä uinuu. Päästään sitten lähisiwaan maito-ostoksille, kun herra virkoaa tuosta. Onneksi tänään on viileämpi päivä, niin ehkä jopa saadaan kauppareissu tehtyä ilman suurempia kitinöitä. Meillä on siis menossa nyt "minäenhaluaollavaunuissa-vaihe". Varsin kiva, kun mulla itselläni ei ole ajokorttia eli vaunuilla mennään melkein joka paikkaan jos ollaan kaksin, paitsi ettei viime aikoina tosiaankaan olla menty. Huoh. :(

-Tiituska, joka on vallan hyvällä päällä tänään.

Vierailija
47/282 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aadan äiti -?, t04/09, ?

Lyyti -77, t04/09, Uusimaa

Magda -83 t04/09, ?

Orvokki -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?

Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi

Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi

Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki

PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa

Satuilija -80, t04/09, Vantaa

Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää

Tiituska -86 p04/09 Lahti

Tiuhti -81, t04/09, Helsinki

Tsili -77, t03/09, Helsinki

Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo

Verticia -85, t04/09, Turku

Vierailija
48/282 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasen.. Hei ootteko muuten katsonut telkusta aikoinaan semmoista sarjaa kun elämä voittaa, tuli yleltä.. Öö oisko ollu jotain 95v paikkeil ku oon aika pieni ollu ku sitä tuli. Siin oli sellanen kehitysvammanen poika ainakin. Se oli aivan ihana sarja!!

Mut joo, kakat on pesty pyllystä, puhelin alkoi toimimaan (kiitos saunalahen tuen josta vastaus kesti 16h) ja ulkona käytiin suuren huudon kanssa jaja.. Ja nyt mus on tarmoo ku pienes kyläs ku sain ensimmäiset 2 korttiani myytyä!! Siis tuolla minun blogissa on linkki myyntikojuuni ja sieltä sain 2 myytyä. Ihan uskomatonta. Ny on hirvee fiilis päästä tekee lisää korttei..

Mutta siis joo noi puhelimet. Jokin aikaa sitten, viikko sitten varmaan sanoin miehel et ne puhelimet voi laittaa öiseks aikaa äänettömälle.. On siitä jo yli viikko koska mieheni on nyt viikon nukkunut sohvalla ja se oli sitä ennen. Sanoi et ei voi laittaa et jos jollain on hätä niin hänet pitää tavoittaa. Siinä sit kyselin et kellä on sellanen hätä.. Vastas et jos vaikka porukoil on joku hätä ja hänen pitää sinne lähtee. Hei haloo, keskellä yötä ajamaan yli 300km jyväskylään pienen lapsen isä? Juu tuskin tulee sellasta hätää.. Noo, sitten kuorsauksen johdosta alkoi nukkumaan sohvalla ja tuossa pari päivää sitten huomasin, että puhelimetkin ovat öisin jo äänettömällä. Et ehkä kaikki sanomiset menee sinne kaaliin, mut suurella viiveellä..

Oon mä siis omasta ajastakin vihjannut miehelle joten ehkä se menee ylisuurella viiveellä aivoihin perille tai sitten vihje ei ole ymmärretty..

Meillä on kanssa ens viikolla neuvola onneksi. Sama probleema ku on nyt noit hampait pukkaamas ja syöminen välil on mitä on niin ois kiva tietää onko painoo tullu tarpeeks. Nyt on (nyt ku sanon tän niin jatkos menee päin persiit varmaan kaik) menny hyvin taas varmaan puolen viikkoa, mut sitä ennen niin se oli minuutti imua ja hyssyttely olkaa vasten ja minuutti imua toisesta rinnasta (ei missään nimes käynyt sama, juuri imetty rinta) ja hyssyttely ja minuutti toisest... Puuduttavaa!!

Mulla oli mielessä ennen tuota lapsen syntymää etten imetä, mut onneks aloin imettää jos menkat kestää noin kauan. Mulla lähtis järki. Mä en voi sietää menkkoja.. ..en koe muutenkaan itseäni niin naiselliseksi niin... Sairaalassa kerta ku leikattiin niin vauva ku tuotii viereen niin ne hoitajat laitto sen heti tissille, kysymättä edes aionko imettää. Ja ite ku ihan huuruis, väsynyt ja toisis maailmois niin osannu siin mitään sanoa ku ei ääntäkä tullu ees suusta ku olin itkenyt varmaan 16h sitä ennen.. Ja sit ku olin lääkehuuruis osastolla niin sama jatku, laps tuotii vaan syömään ja vietiin pois.. greit..

Mut ehkä tiituska kannattais ainaki kahen viikon jälkeen kysyy lekurilta et mikä on normaalia tuon menkkajutun puolest..

Eilen tein täytekakun.. tuttipullotäytekakun, vauvalehden innoittamana.. Täytyy sekin laittaa tuonne blogiin kunhan tästä ehdin.. Suututti niin paljon mies ja kaik et oli pakko tehä jotaki niin tein sitten kakun. Ihan piruillakseni miehelle, kun se ei innostu mun kakku ja korttijutuista.. heh heh.. Ja vinde siitä tuli ihan järkyttävän hyvää ja olen melkein koko kakun syönyt. Ja tätä ei yleens tapahdu vaan kaik herkut jää miehen syötäväksi. Nyt se ei taida saada palaakaan. Ja tänään tulee kait postis paketti Bake&Partylt ja pääsen sitten hiljalleen tekemään tähti kakkua nemo kisun 5w päivän johdoksi.. Juu ja sit tulee vuos ku menty kihloihin niin pitäähä senki takia kakku väsätä, vaikka naimisis jo ollaanki mut kuiteskii.. :D

Juu, seuraavalla unijaksolla voisi lähteä kauppaan. Ajattelin käyttää luottokorttiani siihen että saamme kesän ekat uudet perunat ja munavoita. Halvemmaks tulee ostaa kaupast ne perunat ku ostaa bensaa et voi vanhemmilta hakea.. Vaik kaupan ei olekaan niin hyviä, tuoreita..

Jes, mut nyt pitää tehä vaikka mitä, jos tuo neiti vielä hetken edes nukkuisi.

Parempaa päivän jatkoa muillekin!!! Ja hirveesti jaksuja ja tsemppauksia!!

Verticia

Vierailija
49/282 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

netti toimii... saunalahti sukua elisalle, eli jotain häikkää operaattoreilla. (meillä elisan netti). Ja muistan sen sarjan, tuli seurattua.

Minä surkea (laiska) leipuri tein eilen täytekakun:kaupan valmiista kakkupohjasta! Se oli kyllä ihan hyvä runsaasti kermaa ja tuoreita marjoja. Syötiin miehen kanssa puoliksi.

Tomppa kähisee sylissä. Aamulla olin ihan sekaisin, kysyin mieheltä missä vauva on tämä siihen, että siinähän se sun vieressä. Olin niin tokkurassa, että luulin, että esikoinen siinä oli.. juu että ei terävintä kärkeä minun pää. Menin muuten vielä keittämään niitä vanhoja puruleluja.. niin, että ostin sitten lauantaina pari uutta. (sulivat mokomat)

Vierailija
50/282 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sitä välillä miettii, että mistäköhän päästä sitä viiraa. Eilisen kammo-päivän jälkeen meillä nukuttiin yö hyvin ja tänään ollaan oltu kaikki iloisella päällä. No mitä tämä äiti sitten tekee, siivoaa tietysti päikkäreitten aikaa lisää kaappeja. Taitaa sopia hyvin sanonta, että vian ei tartte olla iso jos se on päässä. Nyt kyllä ajattelin heittäytyä sohvalle lehden kanssa. Oisin varmaan se ansainnut.

Pakko lähtee tänään kyl kauppaan kun ei meinaa saada kahvia mustana alas kun unohdin ostaa soijamaitoa. Tänään on siitä hyvästä sitten otettu jo 2 päänsärkylääkettä. Meinas jo kallistua migreenin puolelle.

Muutenkin huomasin, ettei ole melkein mitään syötävää kaapissa kun kaikissa on maitoa.

Siittä riippukeinusta, tai kai se oikeastaan tuoli. Se on tälläinen (toivottavasti linkki toimii). Siinä voi istua "sivistyneesti" tai sitten röhnöttää niin että jalat ja kaikki on riipussa sisällä. Sopii aivan loistavasti esim. yhteispäikkäreihin. Tänään sen on vallannut esikoinen joka istuu siellä pleikkaohjaimineen. http://eshop.riippumatto.fi/Tuotteet/Riipputuolit/Riipputuolit/620

Juu - nyt mä siirryn sinne sohvalle.

Jaksuja kaikille!

Päkkänä

Vierailija
51/282 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl vaan täälläkin katsottiin sitä. Siinä oli ihanainen Jared Leto nuorena.. Oih ja voih. Polvet vetelinä tyttöin kanssa katsottiin. :D Ja Claire Daneshan siitä nousi uralleen.

Me ollaan mummolassa. Mies on kotona, kun sillä ei oo vielä lomaa, mutta me tultiin. Päästiin autokyydillä, meni ihan ok reilu 300km matka. Pari kertaa syötiin sen aikana. Nyt jännittää paluumatka junalla kun mun pitäs selvitä vaunujen, turvaistuimen, kahden kassin ja vauvan kanssa liikkumaan. Saattaapi olla, että konduktööri saa olla aika lähellä kun tullaan perille. No, mies tulee onneks vastaan. Itse junamatkan uskoisin menevän hyvin, kun voi pitää neitiä sylissä. Siinähän tuo nukkuukin sit.

Mutta on kuulkaa ihanaa täällä, kun on monta kättä auttamassa. Mä siis voin ihan mennä asioille yksin! :D Ja eilen olin rantasaunalla saunomassa kun äiti hoiti lasta. Uinkin, vaikka vesi tais olla vain jäitä vaille talvikylmää. Kivasti tippunut lämpötila vedessä kuulemma kun alko nää about +5 asteen kesä(?)kelit. Pelotti kyllä, että vielä rintatulehduksen saan, kun noin kylmään veteen meen sukeltamaan, mutta mää sitte saunassa hölväsin kuumaa vettä tisseille. Eivät ainakaan vielä mitenkään erityisesti kipuile. Ja eipähän tuolla järvessä tullut pitkään oltua. Pulahdus vain.

Meidän laps yllätti aikamoisilla unilla ekana yönä täällä mummolassa. Oli vissiin matkaväsymystä. Nukkui klo 23.30-10.15 eli 10h45min putkeen! Oho! Ei oo kyl tuollaista tapahtunut ennen. Kyllähän tuo muutenkin ihan nätisti nukkuu yöt, mutta tuo oli jo kummallista. Itse heräsin klo9 että mitä ihmettä!

Tiituskan vauvan kanssa on meillä muuten about samanlainen "rytmi", jos näillä nyt vielä rytmistä voi puhua.

Kovasti täällä on mielen mustumista itse kullakin. Tsempit kaikille tasapuolisesti. Verticialle tosiaan, että lykkäät vaan lapsen isälleen ja kävelet ulos joku ilta. Venäläinen uimakoulu kato: Hypätköön järveen, katsotaan osaako uida. Kyllä ne tunnin selviää keskenään, isä ja tytär. Käyt vähän metsään huutamassa pahaa mieltä.

Tuttipulloista vielä. Ootteko niitä miten tarkkaan syynänneet? Mä siis yritän löytää BPA-vapaita. (käykää lukemassa www.bebes.fi sieltä info-osiosta lisää, mutta siis kyseessä on bisfenyl a -niminen hormonihäiritsijä jota käytetään muovituotteissa. Tuolta löytyy listaa BPA-vapaista tuttipulloista.) Kannattaa muutenkin googlailla asiaa, on aika järkkyä, mitä siitä löytyy ja sitä siis käytetään monissa lastenkin muovituotteissa. Mutta siis löysin äidin läheisestä s-marketista emman tuttipulloja alle 3e. Olivat jotain uutta sarjaa varmaan, kun ilmoittivat isolla etiketissä että BPA-vapaa. Mä sitten ostin heti kaks varastoon, kun varmasti noita pullojakin vielä tulee käytettyä vaik nyt pelkällä tissillä mennäänkin.

Kuka kyseli rintapumpuista. Niissäkin on muuten tuota kemikaalia, joissain siis. Bebesin sivuilta löytyy niistäkin. Mulla on Ainun Medela sähköpumppu, ostin tutulta kympillä. En oo juurikaan tarvinnut, eikä oo musta mitenkään erityisen hyvä. Mut oon ehkä väärä ihminen kommentoimaan, kun ei multa tätä maitoa mitenkään ylenmäärin tule, että pumpattavaksi riittäisi.

Jaahas, pitää mennä kurkistamaan neitiä. Itkuhäläri jotain vinkas. Laps on siis alakerrassa, minä naputtelen tätä ylhäällä.

Lyyti

Vierailija
52/282 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta vaan! Kirjoittelen täältä aamuimetyksen tiimellyksestä.

Yritin laittaa jäbää viime yönä omaan sänkyyn laihoin tuloksin. Nyt mä oon sit niin pettynyt että! Toisen kerran se torkahti mut heräs sit siitä. Kädet heiluu kun heinämiehellä vaik on väsy. Kun otin viereen niin heilunta loppu ja unikin tuli ilman tuttia. Huokaus!

Mä oon vaan huolissani et jos sitä ei nyt opeta omaan sänkyyn niin vanhempana se on viel vaikeampaa. Esikoinen on nukkunut aina omas sängys ja huonees joten ei ole havaintoa miten hankalaa siitä voi tulla.

Tälläinen stressin aihe tänä aamuna.

Päkkänä ja saku

Vierailija
53/282 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos tervetulotoivotuksista! :)

Täällä ollaan, pitänyt vähän haipakkaa joten tuon lyhyen kyselyviestin jälkeen en ehtinytkään kirjoitella... mutta hyvä että nyt. Vieressä höpisee ja tuhisee ja kylkeen potkii yks iloinen tytteli, joka täysin normaalista poiketen on jo nyt hereillä! Normaalisti yöunet jatkuu tuonne kymmeneen, puoli yhteentoista.

Olipa ihana lukea juttujanne. Niin tuttuja tilanteita hyvässä ja vähemmän hyvässä... Vaikka meillekin on osunut harvinaisen helppo vauva, niin onhan tää arki esikoisen kanssa silti semmosta räpeltämistä välillä. Ihanaa, mutta raskastakin. Verticialle lähetän rutkasti myötätuntoa minäkin, teehän miehelle selväksi että sinäkin kaipaat omaa aikaa. Jo puoli tuntia päivässä vaikka ruokakaupassa yksin tekee gutaa! *voimia*

Vietettiin juhannusta sellaisessa seurueessa johon kuului melkein 3-vuotias vesirokkopotilas. Tiedettiin toki tästä vesirokosta etukäteen, oli juuri puhjennut. Ajateltiin että tarttuu jos on tarttuakseen, eikös sitä sanota että mitä nuorempana sen sairastaa niin sen helpompi. Itämisaika taitaa olla sen pari viikkoa, eikä kyllä vielä näy näppyjä... viime yön aikana toiseen poskeen on tullut pari, musta ne näyttää pikkuriikkisiltä vesikelloilta mutta en sit tiiä. Itse oon aikanani sairastanut vesirokon älyttömän lievänä.

Heeeei tosta Elämä voittaa -sarjasta! :) Eiks siinä ollut Chad Lowe se söpöliini, ja Jared Leto & Claire Danes olivat siinä Niin sanottu elämäni (My socalled life) -sarjassa? Mä muistaisin näin, voipi olla jotta oon väärässä :)

Meillä Aada on 98%:sesti rintaruokinnassa, toivon että se pitää menkat pois meikäläiseltä vielä pitkään mutta saas kattoo :/ Jyyy-yh. En kaipaa sitä touhua ollenkaan, tsemppiä vaan teille jotka niitten kanssa jo joudutte präkäämään.

Mä oon jotenkin niin innoissani siitä että pian pääsee maistattamaan kiinteitä ruokia! :D Ihan fiiliksissä jo suunnittelen niitä mössöjä joita saa pian kokkailla. Aada on saanut luumusosetta jo jonkun aikaa, kun ei meinannut maha oikeen pelittää ilman. Vähän on alkanut tuntumaan että tarttis jotain lisäsapuskaa maidon rinnalle jo saada, mutta katsellaan ny vielä.

Torstaina onkin sitten edessä ekat rokotukset :( Jaiiiks. Samalla Aada saa jälkimmäisen satsin rota-rokotteesta. Onkos joku jo ollut ottamassa nuo 3 kk:n rokotteet? Mitä on luvassa, kuumetta ja kaikkee sellasta mukavaako? :) Mä oon sopivasti sitten perjantaina lähdössä ekaa kertaa ulos (jeee!), joten jää sitten mahdollisesti kuumeinen ja huutava lapsi isälle... se kiittää ;)

Oolsprait, ehkä mun jorinani ja ajatuksenvirtani oli tällä erää tässä. Ihanaista tiistaita itse kullekin!

Terkuin Aadan äiti Ansku

Peeäs, listalle voipi lisätä Aadan äiti,-84, 04/09, Varsinais-Suomi.

Vierailija
54/282 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isännän kesäloma ei maatessa myöskään mene vaan olohuoneessa vaihtuu seinän väri ja takan maalaa varmaan kanssa. Mulle jää vauvan hoito tietysti kokonaan, mutta mummolassa onneksi esikoinen ei nimittäin voisi tässä remontin keskellä pyöriskellä.

Tompalla posket punaiset kun iho kuivanut. Vesirokkoa sukulaislapsilla ollut myös. 3vee ei sitä vielä ole sairastanut. Äitini kertoo sairastaneensa vesirokon kahdesti vauvana ja sitten vielä isompana. Eli onko mahdollista jos vauvana sairastaa rokon lievänä voi sen saada myöhemmin uudelleen? Onko kukaan kuullut vastaavaa?

Sikaflunssasta eilen peloteltiin uutisissa. En ole tähän mennessä asiaan syventynyt, ehkä pitäisi. Ei vauvalle halua mitään flunssaa. Huomenna olisi sitten 3kk neuvolaa. Päätimme olla antamatta niitä "ylimääräisiä" rokotuksia. Esikoiselle ei ainakaan niistä tavanomaisista mitään kovin erikoista tullut. Ei tarvinnut suppoja laittaa (en ole niitä ikänä laittanut, en tiedä osaanko)

Tomppa puhuu kaukalossa kovia ja virittelee jo itkua otan sykkyyn. Paita taas ihan kuolassa. Omaan sänkyyn nukuttamisesta vielä. Eilen tyhmästi tein kun nukahti vauveli tutti suussa yöunilleen mun viereen ja nukahdin itsekin. Olisin hyvin voinut laittaa pojan omaan sänkyynsä.

Vierailija
55/282 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus. Johan pisti masentamaan taas tämä varattomuus.. Mutta heti kun on varaa niin ostan tuollaisen riipputuolin itselleni olohuoneeseen. Mä oon aina halunnut tuollaisen. Se olkoon seuraava investointini..

En nyt jaksa muistaa mainitsinko tehneeni tuttipullotäytekakun.. Mutta kuiteskii semmosen tein ja äsken söin viimoisen palasen siitä. Ja totesin syöneeni yksin koko kakun. Tällaista ei ikinä tapahu! Yleensä syön yhden palan ja mies joutuu syömään loput herkuista. Mut tuo oli niin järkyttävän hyvää et söinki itse sit näemmä kaiken, heheh :D

Ja tänään alan suunnittelemaan tähtikakkua.. Ku tekis mieli kahel eri tapaa tehä mut ne ei sovi samaan kakkuun eli pitäis osat päättää mitä tekis, miten tekis..

Näin viime yönä ihan kaameeta unta :( .. Eilen kaverilta tuli vähän huonoja uutisia ja sitten ne vaikuttivat minunkin uniin. Olin tosi pitkään aamulla ahdistunut tuosta unesta.. :(

Muakin jännittää Lyytin paluumatka junalla tuolla tavaramäärällä. Mä toivoisin ettei kondari olis lähellä koska mulla kilahtais tommosel määräl :D .. ”Ei tarvi auttaa!” :D ..Jääräpääksi olen syntynyt.. Kondari vois saaha turpiin hyvää hyvyyttään.. :D

Oli kyl ihan paras tuo et hyppätköön veteen ja katotaa osaako uia :D ..hehah

Juu ja minäkin taidan alkaa reissaamaan 3h reissuja enemmänkin neidin kans jos sillä tuollaiset yöunet saa! Tarttis taas niin pitkiä unia tännekin. Taas viime yö meni koko ajan syöden, tai siltä se tuntu.. 12, 3, 6, 9 syötiin :( .. Tosin kun me tehtiin 3h reissu jyväskylään viimeksi niin yö meni kyl ihan pipariks sillon mutta sit taas seuraavana päivänä nukkui hyvin! Johtuikohan siitä et siel oli juhlat ja neiti kiersi sylistä syliin joten oli paljon virikettä ja näin ollen se väsytti.. ..tiedä sitten..

Just ja nyt sit herättii.. Joha se nukkuki hetken.. Päätin aloittaa tutittamisen tässä ohella, ei meillä tällaisillä unilla pötkitä eteepäin..

Päkkänän kans vähä samoilla fiilingeil. Vaikka on eka laps meillä niin mul o hirvee huoli jo siitä et saanko sitä nukkumaan omassa huonees lainkaan. Nukkuu kyl siis kehdossa, nukkunut koko ajan. Mut nukkuu meidän makkarissa.. Ja tarkoitus olisi pinnikseen siirtyä ja omaan huoneeseen. Mut sit mun täytyis aina käyd siel imettääs, eli roudat sinne joku tuoliki viel jostain jne.. Niin eipä oo tullu kokeiltua edes koko hommaa ja sit samaan aikaan se huolestuttaa et jos kauanki viel täs venailee niin onnistuuko ees.

Minäkin tahtoisin niin kiinteitä neidille syöttää. Kun tuntuu et välillä ei oo yhtään tyytyväinen pelkällä maidolla, mut sekin sit taas saattaa johtua hampaiden tulosta. Ja jumankauti et tuo tyttö meinaa kuolaa. Päivässä menee yksi body ihan kuolan takia vaan pesuun. Yleensä illalla. Se kuolaa sen totaalisesti etumuksen ihan täysin..

Mut siis joo.. 3kk:takaan neiti viel oo niin ehkä pitää ootella kiinteiden aloitusta.. Ja ku sit lähtee kuitenki paino tippumaan (tai monel tutul niin käynyt) niin ei viittis viel..

Pikkuäiti: mä oon kuullut kyl et jos lievän sairastaa vesirokon niin saa sen vielä myöhemminkin..

Jeps mutta nyt pitää alkaa tekee leimakuvia paperille.. Ja laittaa pari korttia myyntiin taasen..

Ja samal pelaan facebookis farm town peliä, oon ihan koukus tuohon :D

Verticia & Nea 2,5kk

Vierailija
56/282 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun muistutit pikkuäiti. Meilläkin on huomenna se 3 kk neuvola ja piti ostaa niitä suppoja tms. kun saadaan se rokutus. Olin jo kokonaan unohtanut sen. Pitääpi käydä tänään apteekissa.

Päkkänä

Vierailija
57/282 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Aadalle on jouduttu laittaa kaks kertaa suppo tähän mennessä, ja on kyllä ollu ihan iisi homma. Ei sitä kantsi jännitellä jos niikseen tulee :) Aada ei ollu moksiskaan. Panadol-supot on vähän snadimman kokoisia kuin Parasupot, mutta eihän ne mitään järkäleitä ole kummatkaan. Vähän sormissa pyörittää sitä suppoa pehmeeks, laittaa ihan tipan jotain perusvoidetta siihen että varmasti luistaa ja humps vaan. On kyllä auttanut meillä ihan hurjasti, yks kpl on aina piisannu.

Paljon karseempaa neidin mielestä on nenäfriidalla nenän niistäminen :/ Sitä on ollut vaan pakko tehdä kun välillä sitä maitoakin kertyy kököiks nenään.

Mä tuossa äidilleni naureskelin, että eihän Aada nyt VIELÄ mitään hampaita vaan tee - johon äiti valaisi, että mulle itselleni on tasan kolmekuukautispäivänä puhjennut molemmat alahampaat. Että jotta morjes. Odotan innolla :D

Jos hei joku tietää jonkun joka myisi Ergon tai Manducan kantoreppua, niin ilmoitteletteko! :) Oon koittanu huuto.netistä hakea myös. Meillä on Mam Eco kantoliina joka ei vaan Aadalla toimi. Tai mulla :) s.postiosoitteeni on adalmiina.helmi(ät)gmail.com jos joku tahtoo ennemmin sinne vinkata. Kiitos! :)

Loppuun vielä kuvatusta meidän kielennäyttäjästä ;) Jos nyt siis osaan sen tähän ladata...

Vierailija
58/282 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joo, Aadan äiti, ihan totta. Jared oli My So Called Lifessä ja Chadilla elämä voitti. Molemmat ihania. Mutta anteeks antamatonta, että noin sekoitin!

Hampaista. Joo, kauhulla odottelen että meidänkin kualakarhu (kuten isänsä tytärtämme kauniisti kutsuu ;) alkaa hampaita vääntää. Kuolaa tulee niin maan älyttömästi ja mulla on omassa vauvakirjassa äidiltäni merkintä kahdesta ekasta hampaasta että 3-4kk. Saas nähdä mitä tapahtuu imetykselle jos intoutuu oikein pureskelemaan sit noilla nastoillaan... :/ Mut toisaalta, ei se kuolaaminen väkisin hampaita tee. Mun kaverin laps kuolas 6kk ennen ensimmäistä hammasta! :D

Rokotukset kans. Me vissiin taivutaan siihen, että ei siihen tutkimukseen lähdetä. Tai en tiedä. Vatvotaan vielä ees taas. 3kk nla on vasta ehkä 24.pv, saatto nimittäin olla ihan tasan 3kk-päivänä, joten aikaa on vielä.

Supot on mua alkanu jännittää, kun tuo meidän laps sitä kakkosasiaa päästää ulos koko ajan, että eihän siellä suolessa mikään suppo pysy niin pitkään, että ehtis sulaa! Pitäs varmaan hakea sitä nestemäistä Panadolia.

Eipä sit kai muuta. Päivänjatkoa!

Lyyti

Vierailija
59/282 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätimme laajentaa reviiriä-ja humpsista vaan kävelimme keskuspuiston polkuja pitkin aina Pirkkolaan saakka. Sieltä sitten kyllä bussin kyydissä kotiin.

Joku kysyi rintapumpusta. Mun ihana mies kävi samana päivänä ostamassa punpun, kun tultiin laitokselta kotiin. Aventin sähköpumppu--oli hintava, mutta hyvä. Siinä ois myös laturi ja käsipumppu mukana, mutta niitä en oo vielä testannut, kun kotona oon vaan pumpannut. Ittellä kävi just niin, et googlasin Aventista infoo ja silmille levähti ties mitä. Ahdistuksessani en sitten vaivautunut perehtymään josko myrkytän tässä pikkuista nyt sit syövällä. Aluksi me pullosyötiin paljonkin, kun oli ongelmia imemisen kanssa--nyt paljon vähemmän.

Laitokselta kotiutumisesta tuli mieleen, et mun miestä ei sitten laskutettu lainkaan. meillä oli perhehuone, mut laskussa laskutettiin vain yhdestä lärvistä.

Väestörekisterin sivut näyttää siltä, et tytön nimi on mennyt läpi. Kelan sivuilla vieraillessa näin myös oman nimeni muuttuneen. Milloinkohan tulee jtn. dokumenttia kotiin, et pääsisi hankkimaan papereita ja kortteja uudistamaan.

Verticia: Toivottavasti se sun mies nousee sohvalta ja tekee jtn ja antaa sun mennä virkistämään itseään.

Kävin eilen Nanson alessa. Mies vaunutteli lapsen kanssa sen aikaa, koska Nanson rappuset ovat aika mahdottomat. Sillä välin mies oli esitellyt tytölle Mummotunnelia;DDD

Life goes on...oli kyllä niin mukava ja lämminhenkinen sarja. Sitä vaan aina ihmettelin, et miten se downkundi Gorky? oli niin skarppi, kun ei mun oma veli vaan ollut eikä oo vieläkään. Mutta hänellä' nyt onkin sen downinsyndrooman lisäksi autismi. Piti ihan IMDB.sta katsoa ja tutkia et eihän Jared Leto tossa sarjassa oo näytellyt.

Mies haluu viedä meidät Norjaan Bergeniin. Pitäs hankkia passi...vinkki vinkkisiä, missä kuvauttaa vauva Helsingissä. Siis et missä ootte käynnyt ja tuliko kerralla hyvä?

Vähänkö jänskättää rokotukset. 15.7 olisi se vapaaehtoinen. Kuumetta jos lykkää niin saa nähdä onnistunko suppoilemaan ja laskeeko se ennen 18. päivää jolloin ollaan lähdössä reissuun.

Sikainfluenssakin hirvittää. Ja sitten kun meille on tulossa mun saksalainen ystävä, joka on majaillut puolen kesää espanjassa. Eiks Espanja ja Saksa oo just ne pahat paikat Euroopassa. Pitäskö olla niin neuroottinen ja sanoa, et hei älä tuukkaan? Toisaalta mun yksi ystävä sanoi et voihan se tarttua mistä vaan, vaiks kaupasta joltain.

Mies lähetti Pötsipamelalle terveisiä, et mainio nimi!

Niin ja eilen jälleen tunti kylvyn jälkeen neiti väänsi paskat vaippaan. Rentouttaako kylpy muidenkin suolta?

Voikaa hyvin ja anteeksi itsekeskeisyys taas.

Tiuhti ja Nausikaa

Vierailija
60/282 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit, kun Verticia mainitsi sen "Elämä voittaa"-sarjan, niin tuli kauhee hinku nähdä niitä jaksoja uudelleen. Olin siis tosi pikkutyttö, kun tuota sarjaa näytettiin, mutta muistan miten ihailin sitä Becca-tytärtä. :D Ja niin, joskus se Jared Leto siinä "My so called life" -sarjassa aiheuttia sellaisia perhosia vatsaan, että huh! Toki Jared on vieläkin aika lutuska. =p

Hampaista: Missäs iässä ne yleisimmän alkaa puhkeamaan? Siis ne ensimmäiset. Meillä kun poika oli muutaman viikon iässä toosi itkuinen pari päivää ja havaittiin sellainen iso patti hänellä kaulassa, niin mies soitti päivystykseen, että mitä mahtaa olla.. No, päivystävä hoitaja sanoi, että voi itkeä jo hampaita! Oltiin ihan, että mitä ihmettä? Tämä hoitaja sanoi, että joillekin vauvoille voi tulla hampaita jo parin viikon iässä. En siis ikinä ole moisesta kuullut, mutta niin hän väitti. By the way, käytiin siellä päivystyksessä sitä kaulapattia näyttämässä (oli muuten tosi iso ja kova) ja monien eri lääkäreiden jälkeen, sellainen vanhempi lastentautienlääkäri totesi sen olevan lihaksen sisäinen verenpurkauma, joka siis on synnytyksessä tullut vaurio. Ja ne siis ilmenee vasta parin viikon kuluttua synnytyksestä. Nyt tuo on jo hävinnyt.

Vauvan lääkkeistä: Minäkin taidan käydä hakemassa valmiiksi ihan sitä nestemäistä lääkettä.. Jotenkin kovin aristelen ajatusta niitten suppojen käytöstä, tiedä sitten miksi. :( Ikinä ei vielä ole mitään lääkkeitä tarvinnut antaa, mutta eiköhän niidenkin aika vielä koita.

Rokotuksista: Me ei aiota osallistua siihen tutkimukseen. Itse olin kahden vaiheilla, kun mua vähän inhotti ajatus siitä, jos saadaankin sitä ei-tutkittavaa-lääkettä (mä en nyt jaksa muistaa näitä nimiä enää!), vaikka joku hepatiitti-rokotushan se taisi olla, mutta mun mielestä siis ihan turha. No, mies oli heti jyrkästi vastaan, kun asiasta kerroin. Meillä siis näin. :)

Aadan äidillä ihan suloinen veijari. Kerrassaan mainio kuva teidän tytskystä. :)

Nukuttamisesta: Meillä siirryttiin omaan huoneeseen kuukauden iässä. Sitä aikaisemmin nukkui kehdossa meidän huoneessa. Meillä Joonan siirtyminen omaan huoneeseen oli helpotus eritoten mulle, koska en enää heräile siihen kun herra kilhjahtelee unissaan. Joonahan nukkuu tosi hyvin yöt, niin meille se ei tosiaan ole ollut homma eikä mikään. Yöunillekin me yleensä vaan viedään hänet pinnikseen ja sinne sitten itsekseen nukahtaa. Ei tietenkään aina näin, mutta useimmiten. Välillä tuntuu, että pääsen liiankin helpolla. :)

Meillä on nukuttu nyt muutama yö ilman yhtäkään heräämistä! Siis yleensähän meillä herätään 5-7 välillä syömään, mutta nyt ollaan herätty vasta 9 aikaan. Anteeksi kun hehkutan, tiedän että täällä on muutamilla ollut yöt hiukan hankalia. :( Mä puhallan paljon hyviä uni-tuulia teille!! ?

Verticia tule leipomaan munkin luo kakkuja!! :) Namnamnam..

Kiinteistä: Meille sanottiin neuvolassa, että voisin hyvin alkaa antamaan kolmen kuukauden iässä jo soseita. Tuo meidän kaveri on aika jytky tosiaan ja korvikkeella mennään, niin se on aina vähän erilaista kuin rintaruokituilla. Kun se korvikkeen määrä on niin valtava, vaikka vellejä aamuisin ja iltaisin annetaankin. Ihan mielenkiinnosta, vaikkei vielä olekaan ajankohtaista.. Mitkäs soseet ovat sellaisia, joilla hyvä aloittaa? Täytyy nyt katsoa milloin noita alkaisi pikkuhiljaa maistattamaan.. Joskus kuun lopussa kenties? Silloinhan Joona onkin jo 3,5 kuukautta.

Mutta nyt on kyllä pakko mennä taasen, vaikka asiaa olisi ollut vaikka kuinka. Anteeksi, kun mie olen tämmönen etten ikinä saa asioitani ytimekkäästi sanottua, vaan jaarittelen niitä näitä aiheen vierestäkin. :(

Öitä toivottelee Tiituska ja Joona, jota äiti lähtee viemään untenmaille. :)