Tuntu pahalta...me olemme siis sosiaali perhe, ja saimme kirjeen, että kaupunkimme sos.virasto jakaa
Kommentit (90)
Tässä ketjussa ainakin kaksi ihanaa ihmistä on tarjoamassa teille apua. Olen aivan ihmeissäni että tuollaista lähimmäisenrakkautta löytyy.
Teillä auttavilla on sydän paikallaan.
sekä sossun tuella, lapsilisillä jne
vinkkini sinulle jos koulussasi on ilmainen ruoka, syö siellä niin paljon kuin jaksat, säästyy aika paljon jos ei sitten illemmalla tarvitse itselleen laittaa mitään ihmeellistä
meillä lapset syövät koulussa/tarhassa, joten ei tarvitse laittaa kuin aamu ja iltapalat sekä iltaruoka (eivät jaksa mitään kovin ihmeellistä syödä kun 14.30 välipalaa ovat saaneet)
saako miehesi jotain rahaa jostain?
elämänhallinnastahan se on vaan kyse.
Voi helvetti, tule sanomaan mun meihelle joka tänään sai potkut, että olisit hallinnut elämääsi. ja mä jos saan lähtöpassit laman/taantuman vuoksi duunistani, niin elämänhallintako sen olisi estänyt? Onko se elämänhallinta jotain mitä voi syödä?
Näitlö sinä tämän maailmanlaajuisen finanssikriisin viime kesänä? Minä en ja vaihdoin duunipaikkaa. Nyt voi olla lähtö kyseessä ja milläs sitten eläminen maksetaan, jos ei uutta työtä saa? Elämänhallinnalla vai?
Huoh, miten niin monelta on elämänhallinta täysin hukassa..
Ei ainakaan ollut omalla kohdallani. En siis ole ap. Kun riittävän monta odottamatonta asiaa tapahtuu, niin siitä se vene keikkuu, vaikka mitä tekisi, ei auta. Välillä tuntuu, että olis parempi loppupeleissä lakata jo kokonaan yrittämästä saada tilannetta joskus kohdilleen, sillä se joskus on niin kaukana... en olisi ikinä, en IKINÄ nähnyt itseäni sossun luukulla, leipäjonossa tai seurakunnan diakonissa luona tirauttamassa kyyneltä Juhla-Mokkapaketista, mutta onpahan sekin nyt nähty. Tulee käytyä läpi sellaisia tunteita ja asioita, joita suuren osan ihmisistä ei koskaan tarvitse kohdata - ja opittua jotakin, jota suuri osa ihmisistä ei koskaan opi, siinä matkan varrella.
Ap:lle tsemppiä. Yritä jo tammikuussa alkaa säästää ensi joulua varten, vaikka tiedän, että se on melkein mahdotonta.
Terveisin yhteensä 2 euroa ruokaan kahdelle hlölle/pvä.
ja rauhassa. Elämänhallintaa?
Se on jokaiselle oma haasteensa. Jokainen haluaa olla parempi äiti, selviytyä arjesta, ja tehdä siitä jopa kaunista ja hyvää!
Ei se ole sidoksissa siihen miten elät, vaan mitä annat niillä varoilla mitä sinulla on.
helpottaa!!!
On teitä naisia kahdenlaisia, sen huomaan...=DDDD
Tulee opittua elämästä... on niiiiin kirkas kruunu kun joutuu elämään tässä hetkessä tiukilla. Aina niin ei selvästikään ole ollut.
En ymmärrä miksi pitää korostaa oppivansa jotain niin kovasti kun on vaikeaa. Kun itsekin olen todella kovia kokenut, mutten jaksa nostaa itseäni sen vuoksi jalustalle enkä kehua kuinka opin jotain enemmä kun muut... mua vaan nin ärsyttää se asenne!!! Harva ihminen on ihan puusilmäinen imbesilli vaikkei siellä leipajonossa olekaan oppimassa. Inhoan ylimielisiä ihmisiä ja moni heistä on valitettavasti juuri kanssani ollut siellä pohjalla.
Mä en vaan jaksa uskoa että joku "kaiken saanut" on automaattisesti tyhmempi kuin minä.
Iso voimahali AP:n perheelle. Täältäkin tytöille voisi lähteä lahjat, mutta eivät vain taida jouluksi ehtiä perille.
Saatteeko diakonissalta ruokapaketin jouluksi? Helpottaa huimasti kun saa vähän apuja joulupöydän taikomiseen.
Tsemppiä sinne! :) Jos tuntuu että kaipaat vielä jotain niin laita viestiä tänne palstalle. Voisin minäkin antaa jotain jos tarve on.
meilläkin kunnan sosiaalitoimi lahjoitti paketit vähävaraisten perheiden lapsille ja en itse mitenkään päässyt lahjaa hakemaan niin täti oli ystävällinen ja tarjoutu paketin tuomaan kotiovelle:)
tuotiin myös Joulupuu-keräyksen paketit suoraan kotiin, vaikka olisin itsekin päässyt lasten kanssa niitä sossusta hakemaan... On se kumma, kun joissain kunnissa/kaupungeisa on erilaiset käytännöt samassa asiassa. :O
se että näitä vittuilijoita löytyy, osoittaa vain sen, kuinka paha mieli monella on, onhan se vallankäyttöä, tosin minimaalista ja arveluttavaakin, että saa anonyyminä netissä arvostella toisten elämää, sääli ja puistatus heitä kohtaan, sympatia sinulle
jos ei osaa olla sovittuna aikana sovitussa paikassa (lahjoja hakemassa). Opettele sitä! Itse en ole koskaan neljäänkymmeneen ikävuoteen myöhästynyt mistään, oli sitten kyeseessä "aikainen" herätys klo 7.00 tai myöhempi. Maailma ei toimi epämääräisten vätystelijöiden ehdoilla - ONNEKSI!
ole annettu montakaan vastoinkäymistä, arjen riesaa ja sympatiasta ja empatiasta hän on jäänyt kokonaan paitsi. No, tollaisia nyt vain on. Tiukkaviivatätejä.
Elämä on muuttunut aika paljon viime vuosina eikä sekään aina riitä että on itse ajoissa kaikkialla.
oasta osamaksulla. vaikka yhdet 30-50e lahjat jaja maksat noi 15e kuussa pois..siihen riittää jo lapsilisät..
Täälläkin siitä kirjoiteltiin. Mutta mammat vain vastas, että rahaa riittää ja töitä. Otetaan 300 000 laina ja ostetaan 200 neliön talo ja mitään halpislaukkua en suostu kantamaan vaan cuccia sen olla pitää ja Thaimaaseen lomalle.
Nyt se kupla puhkeaa ja kaikki, jotka haukuttiin kateellisiksi inisijöiksi, olikin oikeassa varoituksineen.
Voi voi...
Minä unohdin hakea!!! VAsta kun luin tämän viestin tajusin että eilen oli viimeinen hakupäivä ja itse oli töistä pääsemässä vasta neljältä kun lahjat piti olla haettu!
Voiha itku sentään...
No onneksi meillä lapsi saa kuitenkin lahjoja suvulta ja myös minulta..siksipä olikin vähän huono omatunto että meidät on valittu saamaan paketti. Nyt toivon vain että joku toinen tarvitseva lapsi saisi meidän paketin!