Tuntu pahalta...me olemme siis sosiaali perhe, ja saimme kirjeen, että kaupunkimme sos.virasto jakaa
Kommentit (90)
No, yritän soittaa maanantaina ja kysyä josko olisi vielä tytöille paketit...
Lupasin, että jos ei saada paketteja, annetaan jotain omaa toisillemme.
Huomasin illalla vahingossa, kun 5 v. pakkasi pakettiin rakasta lelukoiraansa, jonka kanssa nukkunut joka yö. Lienee äidille vai siskolle...SYDÄN SÄRKYI!!!
Kerran olen asioinut sossussa ja sain niin ala-arvoista kohtelua, että rupesin itkemään. No toiste ei ole tarvinnut heidän puoleensa kääntyä, jäi vain harmittamaan etten tehnyt virkailijasta valitusta.
opiskeluajoilta, kun kävin ainoan kerran sossussa, niin naispuolinen virkailoija alkoi kertomaan kuinka hänellä alkaa kohta kesäloma. Että kyllä on mahtavaa kun tässä pääsee lomalle ja reissuun... Olin vähän hoomoilasena, että kiva kun vittuilet kun itse on pyytämässä ruokarahaa. Jäi kyllä ikuisesti mieleeen.
Tsempiä teille, oletko muilta tahoilta kysynyt, miten se Hyvä Joulumieli-keräys, joka jatkuu jouluaattoon saakka??
vanhemmalle systerin 4 kk tilauksen. (toivoi enemmän kuin mitään..) ja nuoremmalle prinsessa-asun.
On meillä oikeesti ihana joulu, ei vaan ole läheisiä!
Muta pointti oli tuo sossu...ei tosiaan ollut valot kiiinni tms. varmasti joku olisi voinut ojentaa ne paketit. Ymmärrän kyllä että rajat on, varsinkin kun jotkut käyttää palvelua hyväkseen.
Mun tyttö 5 vuotta on ainut lapsi ja neljän isovanhempi pariskunnan ainut lapsenlapsi ja mulla paljon sisaruksia. Hän saa aina liikaa lahjoja ja muutenkin hänellä paljon leluja, jotka on mun siskoilta jäänyt. Niistä ainakin puolista voitaisiin hyvin luopua. Ne ei ole uusia, mutta osa on uuden veroisia. Barbeja, poneja, pehmoleluja (varmaan sata, osa tietty varastossa), kirjoja (niitäkin tosi paljon ja mummilassa varmaan 50 lisää). Ajattelin just, että haluaisimme antaa osan leluista pois ennen kun tulee taas uudet lelut.
Isoja vaatteitakin meillä on todella paljon. Varastossa oottaa pari säkillistä 140 cm vaatteita tytön kasvamista. Niistäkin liikenis jollekkin toiselle. Ja ne vaatteet on huippu hyvä kuntoisia. Mun äiti on siisteys ja silitys friikki :)
mutta olen ostanut heille lahjaksi sellaisia leffoja mitkä sopivat varmasti tytöillekkin, ostin niin monta että voin laittaa teidän tytöille tulemaan yhden, jos vain kelpaa
laita mailia sammsam@luukku.com
Aika vähällä.
Perus menot juuri ja juuri (n.3 e ruokaan/pvä). Jouluun ei oikein voi säästääkään, kun hernepurkista ei säästellä! Jugurtti on meille herkkua.
Enkä valita, mutta herättelen näkökantaa!
Netti on, koska opiskelen, ja opinto-ohjaajani tarjosi minulle koulun koneen lainaksi. Kun valmistun, ehkä helpottaa.
Ei siis olla itekkään mitenkään rikkaita. Köyhiä opiskelijoita. Tytöllä käynyt vaan hyvä tuuri, että hänellä on varakkaat isovanhemmat ja lähipiirissä paljon isompia tyttölapsia.
Elämä on usein yllätyksiä täynnä. Ihana havaita av:llä läytyvät pyyteettömia ja anteliaita ihmisiä, joilla ei ole tarve arvostella toisia, vaan yrittää jakaa hyvää mieltä.
Toivon kaikille Rauhallista Joulua!