Tuntu pahalta...me olemme siis sosiaali perhe, ja saimme kirjeen, että kaupunkimme sos.virasto jakaa
Kommentit (90)
meiltä heltyisi varmaan dvd tai parikin. Missä päin asutte, kuinka ne saataisiin teille jouluksi?
siitä, että ihmiset on sössineet raha-asiansa ja joutuvat myymään talonsa pilkkahintaan ja jäävät vielä isoihin velkoihin. Kulutusluotot on maksamatta ja seuraavat 20 vuotta maksavat velkoja siitä kun elivät vähän liian leveästi.
Siitäkö pitäisi olla kateellinen....buahhaaaaaaa
Eihän koskaan asioita saa jättään noin viime tippaan, varsinkaan tärkeitä asioita. Aina voi tulla myöhästymisiä. Osta nyt edes jotkut lahjat lapsille vaikka suklaapatukat, siitä tuskin sinunkaan taloutesi kärsii...
Eikä ne todellakaan voi tietää mitä annetaa ja kenelle! Mene ajoissa ensi kerralla, jos on kyse tärkeästä tapahtumasta!
vanhemmalle systerin 4 kk tilauksen. (toivoi enemmän kuin mitään..) ja nuoremmalle prinsessa-asun.
On meillä oikeesti ihana joulu, ei vaan ole läheisiä!
Muta pointti oli tuo sossu...ei tosiaan ollut valot kiiinni tms. varmasti joku olisi voinut ojentaa ne paketit. Ymmärrän kyllä että rajat on, varsinkin kun jotkut käyttää palvelua hyväkseen.
aloitetaan joulun valmistelu jo kesällä. ostellan alesta lahjoja pikkuhiljaa. ja lahjoja voi ostaa myös tosi halvalla. monta asiaa saa ihan eurolla, kyniä ja muuta sellaista. ja se jouluruokahan ei paljon kalliinpaa ole kuin ihan tavis ruokakaan, et siihen lienee jokaisella rahaa.
oletteko hakeneet seurakunnan jouluavustusta? sen haku kyllä on jo loppunut, mut ens jouluna kannattaa sekin muistaa hakea.
eli mun mielestä jokaisella on mahdollista antaa lapsille ihana joulu, kun vähän ennakoi..
Meidän perheessä 15 on viikon ruokaraha kahdelle, yhteensä! Ole siinä sitten viikko syömättä, sinun logiikkasi mukaan.
oasta osamaksulla. vaikka yhdet 30-50e lahjat jaja maksat noi 15e kuussa pois..siihen riittää jo lapsilisät..
Pistä viestiä Maaru100@luukku.com
Olen itsekin joskus ollut taloudellisesti tiukassa elämäntilanteessa, ja ymmärrän sinua erittäin hyvin! Nyt kun olisi taloudellisesti mahdollista, haluaisin auttaa teidän perhettä, jotta sun tytöt saisi ihanan joulun! :) Laita sähköpostia!
miksi te sossun elätit ette osaa mitoittaa menojanne oikein?
työskentelen itse sosiaalitapusten kanssa ja kyllä on säälitävää menoa. aina 4. päivä ostetaan tili tyhjäksi ja ryypätään ku viimestä päivää. sitte loppukuusta ilmestytään vinkumaan petipaikkaa ja ruokaa. urpot!
ja me veronmaksajat kustannetaan ja mahdollistetaan tämä.
vaan ihan ruokaan lapsilleen ja itselleen käyttävät.
työskentelen itse sosiaalitapusten kanssa ja kyllä on säälitävää menoa. aina 4. päivä ostetaan tili tyhjäksi ja ryypätään ku viimestä päivää. sitte loppukuusta ilmestytään vinkumaan petipaikkaa ja ruokaa. urpot!
Missäpäin asutte? Postin kautta lahjat tuskin enää ehtisivät, mutta jos sattusit asumaan lähistöllä niin toisin teidän lapsille, ja myös teille vanhemmille, joululahjat.
Toivon teille oikein rauhallista ja rakkaudentäyteistä joulunaikaa.
Ja toivottavasti tällekin palstalle laskeutuu joulurauha.
KYL IHMISET TEHTAILEE LAPSIA KAIKENLAISIIN OLOIHIN! ITSE EN SOSSUUN MENIS MISTÄÄN HINNASTA! EIKÄ OO TARVETTA.
yhtään mitään. Jos tajuaisit yhtään, minkälainen summa jää elämiseen, olisit hiljaa. Sulla menee se summa kerralla ruokakauppaan, mitä meillä esim. koko kuuksi. En siis ap.
vaan ihan ruokaan lapsilleen ja itselleen käyttävät.
Löytyisikö sieltä jotain pikkurahalla?
ON SE HIENO JUTTU ETTÄ PALKANMAKSAJAT SAA SUURIMAT VERO EDUT JA SOSIAALI PUMMIT JÄÄVÄT ILMAN! KYLLÄ TÖISSÄ PITÄÄ KÄYDÄ ENNEN KUN ANSAITSEE EES TUKIA!
en kyllä tässä kuussa kun tuli veronpalautukset. Käyn töissä rahan takia ja myös oman mielenterveyden takia- voisinhan minäkin jäädä kotiin ja vinkua täällä kuinka on tiukkaa. Minä olen vasta eronnut ja elämä sucks muutenkin mutta kiitän luojaa joka päivä lapsistani ja että olen järjissäni.
Ap:lle tsemppiä, valitettavasti minä osallistun vain ajatuksissani sinun auttamiseen. Ei ne lapset niitä lahjoja tarvitse vaan rakkautta ja yhdessä oloa. Lahjojen saatu on vaan opittu tapa.
ruokaa tuskin koko rahalla ostatte, sossusta saatu rahakin kun on aika iso, minä + 2 lasta perusosa melkein 900 euroa
mä olen tässä kuussa saanut ostettua satasen kamerankin niillä rahoilla, ja ihan opiskelija olen, 2 lapsen yh
sisäfilepihvejäkö teillä syödään?
sossu kun maksaa vuokratkin
jos meinaan kävis, eli ottais avun vastaan kun sitä tarvitsee, niin eipä tarvis vinkua kun on niin tiukkaa. suomessa kenelläkään ole noin tiukkaa, muuta kuin omaa tyhmyyttään. onhan näitä, kun laitetaan 100 euroo kampaajalle ja samaan hengenvetoon sanotaan ettei ole rahaa ruokaan.
Siitä ei ole apua ainakaan elämänhallintaan.
ovat vaan kateellisia