G: Puhelinmyyjien parhaat kommentit?
No Heeei Niina, ihan lähdin sinulle soittelemaan tällaisella mukavalla asialla (Ai niinkö? Ihan minulle vain?). Me täällä Piip-lehdessä olemme huomanneet, että 10 vuotta sitten tilasit tätä meidän iki-ihanaa Naapurin hima-lehteä (tilasinko? En kyllä muista. Voi vee, miten pääsen tuosta paperista lukevasta häiriköstä eroon?)...
Kommentit (51)
dna puhelinliittymää...
miesmyyjä kysyi ensimmäisenä että mikä liittymä minulla on, ja haluaisinko pienentää puhelinlaskuani.
Sanoin että sonera, ollut jo 10 vuotta, ja puhelinlaskuni ovat niin pieniä etten edes saa laskua joka kuukausi, koska alle 20 € laskuja ei lähetetä. Lisäksi siskollani oli huonoja kokemuksia dna-liittymän kuuluvuudesta, eli ei kiinnosta vaihtaa.
Noh, mies alkoi tohkeissaan haukkumaan soneraa ja totesi etten varmaan käytä puhelintani ollenkaan jos kerran sonera on muka edullinen... Mielestäni todella tökeröä käytöstä..
Anopille soittelevat ja tarjoavat milloin mitäkin lehteä muka lahjaksi. Anoppi aina sanoo, että saat pitää sen lahjan, lahjoitan sen sinulle.
Myyjillä ei tunnu olevan valmista vastausta, kysyvät "Mitä sanoit?" ja anoppi selittää, että jos lahjoitat lehdet mulle niin saan kai tehdä niillä mitä vaan, minä annan ne sinulle lahjaksi.
kuluttajatutkimusta ja kyselee kaikenlaista. Vakuuttaa alussa ettei ole mikään myyntijuttu ja lopussa sitten sanoo, että pistetäänkö sitä ja sitä lehteä kun rankkasit ne parhaimmiksi. En oikeasti lue mitään lehtiä. Ammattijulkaisuja luen netistä, mutta muuten ei vaan kiinnosta mikään. On sentään olemassa internet joka on täynnä rajattomasti juttuja joita luen ihan sujuvasti myös englanniksi.
antamaan joko plussaa tai miinusta lehdille? Tällaine soitti ja sanoin heti että nyt en tilaa mitään lehteä, tulee jo 4 lehteä tällä hetkellä. Myyjä siihen että no vastaisitko pariin kysymykseen kuitenkin. Sitten piti antaa plussaa tai miinusta ja sen jälkeen ilmoitti että nyt saat valita palkinnoksi ilmaisen lehden puoleksi vuodeksi. No sitten kun olin sanonut minkä lehden haluan ilmoitti että puoli vuotta tulee ilmaiseksi, eli saat vuoden lehdet puolen vuoden lehtien hinnalla. Siis oikein huijausten huijaus. Löin luurin korvaan.
Mutta postikuluista tulee kuitenkin aina joku 16€ lasku.
Kerran joku tällänen alotti sen tarjouksen sanomalla että ei tule senttiäkään maksamaan.
Minä varmistin että eikö varmasti yhtään.
Ja myyjä lopetti puhelun: Kiitos hei.
En tiiä kuuliko se mut väärin vai mitä.
Hauskin oli kun joku oikeen puhelias mies lupas laittaa ittensä tulemaan kaupanpäällisinä. Ja minä vielä tilasin lehden:)
miesmyyjä ja kauppasi jotain lehteä (me naiset tms.) sanoin että ei kiinnosta. Sitten myyjä tokaisi että anteeksi meille on tulostuntu väärä lista, taidat kuulua siihen roskasakkiin joka tilaa vain 7-päivää lehteä. Vastasin että en lue sitäkään niin se myyjä sanoi että "ai etkö osaa lukea, onko kiertokoulu jäänyt käymättä" ja sitten myyjä löi luurin korvaan.
Harmitti jälkeen kun en saanut selvää mistä yrityksestä soitti että olisin saanut valittaa.
Tuon jälkeen sanoin myyjille aina että olen saanut niin törkeää käytöstä osakseni että periaatteesta en tilaa puhelimitse mitään.
Myyjä soitti, olin pahassa paikassa ja puhelu loppui asiallisesti. Pistin numeron muistiin.
Sitten alkoi soittelu. Aamupäivällä useita soittoja - en viitsinyt vastata kun ei lehti kiinostanut.
Tätä jatkui muutama päivä ja sit viimeinen yritys aamulla klo 5.22. Soittikohan tuo piruillessaan, että jospa saisi herätettyä kun en vastannut...
Meillä olisi nyt tällainen tv-kanavapakettitarjous ja...
Minä: Sori, meillä ei ole telkkaa.
PP: Ahaa. No meill olisi myös tällainen nettiliittymätarjous...
Minä: Sori, ei kiinnosta, ollaan ihan tyytyväisiä nykyiseen liittymään.
PP: Jahas, selvä. Öö, ei sulla olis jotain kaveria joka mahdollisesti olisi kiinnostunut näistä meidän tarjouksista?
Kuule anteeksi mutta olen eronnut, viiden lapsen kolmivuorotyötä tekevä äiti. No, jokos teille tulee Aku Ankka? Tulee heti kun lapset alkavat lukemaan läksyjä!
Joskus lehtimyyjät aloittavat kertomisen sanomalla: Lehtitalo haluaa antaa lahjan...johon minä nopeasti sanon: Meillä päin lahjat ovat ilmaisia...Puhelut loppuvat ennen kuin ehtivät edes alkaa.
ja selitin jokaiseen kysymykseen asiallisesti miksi en nyt voi tilata... Syy oli lähinnä se, että olin hoitovapaalla, tulot pienet ja talouteen tuli jo kolme lehteä, jotka nekin periaatteessa ihan turhia... Myyjä oli sinnikäs ja yritti keksiä kaikkia syitä miksi minun pitäisi kuitenkin panostaa 36 euroa naistenlehteen. Lopulta kyllästyi, sanoi kovalla äänelle "VOI VITUN LÄSSYNLÄSSYNLÄSSY!" ja löi luurin korvaan kesken lauseeni. =o)))
Aika pitkälti tyydyn nykyään vain sanomaan heti "Ei kiitos, mutta kiitos soitosta." ja laittamaan luurin kiinni.
Heti vastattuani alkoi sellainen palopuhe - kuten tiedätte - että en saanut suunvuoroa. Kun vihdoin sain sanottua, että en tilaa mitään, meille tulee miehen työn kautta niin paljon lehtiä ilmaiseksi ettei kaikkia edes ehdi lukemaan. Myyjä alkoi sättimään, että miksi en sanonut sitä heti vaan hukkasin hänen aikaansa. Vastasin, että et antanut suunvuoroa, johon hän vielä nurisi, että kyllä sitä olisi johonkin väliin voinut sanoa...
Meille tosiaan tulee miehen työn kautta silloin tällöin, ja osa ihan viikoittainkin, paljon lehtiä ja oli myytävänä mikä lehti tahansa käytän tätä "tekosyytä". Soitot on huomattavasti vähentyneet, joten olen ehkä päätynyt johonkin "ei kannata soittaa" -rekisteriin?
Minut saa raivoihini aloitus "olet vastannut piip-lehden gallupiin jne jne". Tiedän tarkkaan, etten ole. Olen vastannut, että en varmasti ole, olen gallupfirmassa töissä ja on sääntöjen vastaista osallistua ulkopuolisiin gallupeihin (tämä ei ole totta). Sitten myyjä alkaa pahoitella ja selitellä "että tämähän nyt on tällainen myyntipuhe"...
teillä on puhelinmarkkinointikielto voimassa, tulee myyjälle kiire lyödä luuri kiinni! ;)